Osaatko neuloa villasukat?
Kommentit (23)
mutta sitten päädyn kuitenkin aina tekemään sillä totutulla tavalla :)
Viimeisimmät sukat valmistuivat viime viikolla. Loistavaa lankaa Novitan uusi Polku, yhdestä kerästä tuli kaksi paria sukkia! Siis mulle, jalan koko 38.
Oletteko koskaan aloittaneet sukkaa sieltä varpaiden puolelta ja lopettaneet varrensuuhun? Minä opettelin nyt sen tavan ja uudenlaisen kantapään, kun oli lankaa niin hankalasti, että piti saada samasta langasta kaksi täsmälleen samanmittaista, pitkävartista sukkaa. Se ei olisi muuten onnistunut kuin aloittamalla kärjestä ja kutomalla vartta niin pitkästi kuin lankaa riitti.
tuli muuten sukkaliite, jossa oli useita tapoja tehdä kantapäät ja kavennukset. Pitsisukkia ja kuviosukkia jne. Lisäksi eri langoille valmiit taulukot kokojen mukaan silmukkamääristä ja senteistä.
Oletteko koskaan aloittaneet sukkaa sieltä varpaiden puolelta ja lopettaneet varrensuuhun?
Minä opettelin nyt sen tavan ja uudenlaisen kantapään, kun oli lankaa niin hankalasti, että piti saada samasta langasta kaksi täsmälleen samanmittaista, pitkävartista sukkaa. Se ei olisi muuten onnistunut kuin aloittamalla kärjestä ja kutomalla vartta niin pitkästi kuin lankaa riitti.