Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytösrangaistus: Ei synttäreitä.

Vierailija
13.10.2011 |

Tuleva 12-vuotias oli hankkinut itelleen 70 euron puhelinlaskun soittamalla fonectaan ja lähettämällä kuukaudessa yli 400 tekstiviestiä iltaisin klo 22-23, jolloin pitäisi nukkua.

Rangaistuksena tästä (ja toki muustakin yleisestä pullikoinnista, ei ollut ekoja kertoja) päätin perua synttäreiksi luvatun discon meillä himassa.

Lisäksi saa maksaa fonectan osuuden laskusta, jos joskus rahaa saa tai ansaitsee.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisit antaa pitää synttärit mutta ei diskoa. mut sama vaikka kieltäisit diskon. pettyis kuitenkin eikä olis tyytyväinen mihinkään järjestelyyn

Vierailija
2/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisit antaa pitää synttärit mutta ei diskoa. mut sama vaikka kieltäisit diskon. pettyis kuitenkin eikä olis tyytyväinen mihinkään järjestelyyn

Ihan helvetillinen vaiva järkätä "lastenkutsut". Disco olis ollut ok, kaupan valmisherkut kehiin ja ite hoitavat musapuolen. -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kuitenkaan minkäänlaisia synttäreitä halua sitten järjestää, niin tuli joko todellinen pipipää tai provo mieleen. Rangaistus teon mukaan, tässä nyt ei oikein syy kohtaa seurausta.

Vierailija
4/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kuitenkaan minkäänlaisia synttäreitä halua sitten järjestää, niin tuli joko todellinen pipipää tai provo mieleen. Rangaistus teon mukaan, tässä nyt ei oikein syy kohtaa seurausta.

ja kummeille on kahvikestit, se nyt riittäköön.

Vierailija
5/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta peruisin synttärit sillä perusteella, että synttäritarjoiluihin ja järjestelyihin varattu raha menisi nyt puhelinlaskuun.

Tai toisin päin, synttärit järjestettäisiin, mutta lahjarahat menisivät laskun maksamiseen.

Molemmat on minusta kohtuutonta.

Vierailija
6/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi soitellut fonectaan? miksi 12-vuotiaan tarvii soitella sellaiseen palveluun? ja onko ollut ihan vitsi.

mutta tosiaan asian voi käsitellä kypsästi. jätät vaikka ostamatta jotain mitä tyttö on toivonut tai jätät viikkorahat mutta älä juhlia pilaa

Vierailija
7/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummeille on kahvikestit, se nyt riittäköön.

Pääasia, että kuitenkin noteeraatte syntymäpäivät. Muuten se olisi lapselle vähän liian jyrkkä rangaistus.

Vierailija
8/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko selitetty tarpeeksi ymmärrettävästi. Ja ehkä kannattas vaihtaa operaattoria, tekstiviestejä löytyy edullisemminkin?

Vierailija
9/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järkyttävän paska rangaistus, toivottavasti on provo. Eihän tuo herätä muuta kuin vihan ja kaunan kierteen.

Keksi jotakin muuta, esim. paljon kotitöitä.

Vierailija
10/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko selitetty tarpeeksi ymmärrettävästi. Ja ehkä kannattas vaihtaa operaattoria, tekstiviestejä löytyy edullisemminkin?

lisäksi kerroin, että jos tahtoo jotain numeroita tietää, voin minä töissä ottaa ilmaiseksi selvää. Mua ei siis kiinnosta, mitä noi tekstarit on maksanut, mutta se kiinnostaa että niitä on lähetetty aivan liikaa ja täysin väärään aikaan.

-ap-

ps. lapsi on poika.

Vierailija
11/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä hetkeksi takavarikkoon. Siinä passeli rangaistus.

Vierailija
12/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä hetkeksi takavarikkoon. Siinä passeli rangaistus.

No tää nyt ei oo minkäänlainen rangaistus, lasta ei vois vähempää kiinnostaa. Sitäpaitsi meillä ei viikkorahaa jaeta.

-ap-

Vierailija
13/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole rankaisemassa lasta vaan keksit hyvän tekosyyn olla järjestämättä synttäreitä. Kyse ei ole lapsesta vaan siitä, että sinä unohdit kasvattaa lapsesi. Paras rangaistus sinulle on onneksi vielä tulossa.

Vierailija
14/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tytön normi puhelinlasku ollut?

Jos eka kerta, kun puhelimen kanssa mokannut, niin ei ehkä ole tajunnut siitä syntyviä kustannuksia.

Vierailija
15/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole rankaisemassa lasta vaan keksit hyvän tekosyyn olla järjestämättä synttäreitä. Kyse ei ole lapsesta vaan siitä, että sinä unohdit kasvattaa lapsesi. Paras rangaistus sinulle on onneksi vielä tulossa.

mua harmittaa, ettei diskoo nyt ole eikä tule, ne olis ollut niin helpot ja kivat bileet ja viimeiset tämän nykyisen tutun ja turvallisen ala-astejengin kera.

Kiitos nyt kuitenkin syyllistämisestä, tulihan se sieltä. Mä en ole muuta tehnytkään kuin kasvattanut tuota yksilöä. En nyt jaksa kirjaa siitä kirjoittaa, mutta oikeesti, välillä tuntuu ettei mulla muuta elämää olekaan kuin juuri tuon lapsen kasvattaminen. Meillä on muitakin lapsia, jotka pärjäävät ihan normaalisti ilman joka minuutti tapahtuvaa ohjaamista.

-ap-

Vierailija
16/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tytön normi puhelinlasku ollut? Jos eka kerta, kun puhelimen kanssa mokannut, niin ei ehkä ole tajunnut siitä syntyviä kustannuksia.

puhelinta on käytettävä järjellä ja aivoilla, ei millään ihmeen saldorajoilla. On siis tajuttava, mikä on kohtuullista, mihin aikaan voi lähettää tekstareita, mikä on normaali määrä yms.. Yleensä lasku on ollut n. 20 e.

-ap-

Vierailija
17/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tytön normi puhelinlasku ollut? Jos eka kerta, kun puhelimen kanssa mokannut, niin ei ehkä ole tajunnut siitä syntyviä kustannuksia.

puhelinta on käytettävä järjellä ja aivoilla, ei millään ihmeen saldorajoilla. On siis tajuttava, mikä on kohtuullista, mihin aikaan voi lähettää tekstareita, mikä on normaali määrä yms.. Yleensä lasku on ollut n. 20 e. -ap-

Meillä ainakin yhden ison laskun jälkeen muksu tajusi, miten puhelinta käyttää. Sattuu niitä mokia meille kaikille. Ei yksi kerta ole maailman loppu. Oletko keskustellut tytön kanssa, mistä lasku koostui?

Vierailija
18/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 12-vuotias klo 22-23 tekstailee kaveriensa kanssa tai jonkun pojan kanssa, niin se on sitä isoksi kasvamista. Aikuisesta se ei ole niin kivaa, mutta sitä se kasvaminen on. Vastuuta ja vapautta lisää vuosi vuodelta.

Minulla oli muuten kotiintuloaika tuossa iässä klo 22. ja ihan kunnon ihminen olin ja olen.

Liian tiukoista rajoista ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
19/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se, että ei pitäisi olla tarvetta lähetellä noin helvetisti tekstareita, se on typerää käytöstä. Ja niitä tekstareita ei todellakaan lähetellä öisin, se vasta mua ärsyttääkin.

Tämä on ihan 100% varmasti ollut lapsella tiedossa, että toiminta on kiellettyä.

Ja sinne fonectaan ei lähetellä numerokyselyitä, kun mä selväsanaisesti kielsin niin tekemästä. Ihan sama vaikka olis ilmaista, mutkun KIELSIN.

-ap-

ja edelleen se lapsi on poika...

Vierailija
20/52 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen kielteisyys ja tuon tason rangaistukset todellakin pahentavat ikävää kierrettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi