Mitä kaikkia oireita tämä helle teille aiheuttaa?
Mulla on vatsa sekaisin, päätä särkee, ajatus ei kulje, henki ei kulje, ahistaa, hikoilen kun sika. Siinä tärkeimmät :(
Kommentit (71)
Mutta mun mielestä tää on ihan ihanaa. Nautin kesästä ja pihasta. Liikun enemmän ja en ota stressiä jostain helkutin siivoamiseta, kerkee sitä myöhemminkin.
Mä juon paljon, välillä käyn suihkussa vilvottelemassa jos siltä tuntuu. Ruokaa en pahemmin kokkaile, grillataan tai sitten jotain tosi helppoa ja nopeeta.
Ihanaa!
Talvikin on ihan jees!
ärsyttävintä on ehkä se, että atooppinen ihoni, jonka pitäisi olla auringon takia paremmassa kunnossa, onkin huonompana, koska hikoilen koko ajan ja iho tulee ihan ihottumaiseksi ja kutittaa joka puolelta. Enkä voi olla auringossa koska aurinkovoiteen, hikoilun, ihottuman ja auringon yhdistelmästä ihosta tulee yhtä näppyläistä ja veristä aavikkoa. Joten todellakin valitan helteestä (lähinnä pääni sisällä) vaikka joku ei olekaan tajunnut, että kaikki ihmiset ei ole samanlaisia.
Juon runsaasti vettä päivässä, mutta käyn harvoin vessassa. Hikoilen niin paljon.
ei auta vaikka kuinka suihkuttelisi. verenkierto pyrstön alueella lisääntyy ja pukamat pullistelevat ja tulehtuvat.
Ei mitään, tulee liikuttua enempi vaan
Yöksi pistän 22 astetta makkariin, ei tässä sentään missään luolassa asuta enää vuonna 2025.
Ei enää paljon mitään, kun pystyn olemaan sisällä kun on tarvis, en siis ole töissä, ja tämä uusi asunto on paljon viileämpi kesällä kuin edellinen, vaikka ei mitään ilmalämpöpumppua tms olekaan. Vanhassa asunnossa olinkin kuolemankielissä kesällä -18 ja -21. Varsinkin neljä vuotta sitten ravasin öisin kaksion lattioita, kun 30,5 asteen kuumudessa en pystynyt nukkumaan ja sydän hakkasi miljoonaa. Toisaalta se kesä tavallaan pelasti henkeni ainakin toistaiseksi. Lähdin hakemaan apua sydämeen ja lääkärin avulla pääsin ylöpolygrafiatestiin ja keskivaikea uniapneahan minulta löytyi. Nyt cpapin kanssa saan nukuttua, ja täällä pystyn muutenkin nukkumaan paremmin, ei enää tupakoivia naapureita ja ikkuna voi öisin olla auki, ja muutenkin talo on kaikin puolin parempi. Myös peltikaton vaihtuminen tiilikattoon on ollut suurempi muutos kuin olisimme voineet uskoa. Tiili ei varastoi lämpöä läheskään samalla tavalla kuin pelti.
Vierailija kirjoitti:
Helteellä on vaan kuuma ja ei paljon huvita esim. siivota, mutta ei mitään sen kummempaa.
Mä ihmettelen sitä että miten te joille nyt jo helle auheuttaa tollaisia vaivoja, miten te pärjäätte sitten kun olette vanhoja?
Samoja vaivoja vanhanakin , 70v. Pitää tehdä se mikä on pakollista hitaasti. Onneksi pääsen välillä järveen, joka vielä on muutakin kuin märkää. Nukkuminen onnistunut toistaiseksi suht ok. Hikoillut olen aina oli talvi tai kesä, pikkusormen heilutus riittää. Kaikki yli 20C on liikaa.
Ei mitään kotona ollessa tuulettimien pauhatessa eikä autossa koska ilmastointi mutta ulkona ollessa aikalailla samat oireet kuin AP:llä. Ei ulkona oleminen ole ollenkaan viihtyisää kovilla helteillä.
Migreeniä provosoi, tilanne onneksi vielä jotakuinkin hallinnassa. Tää kosteus nimenomaan kuumuuden yhteydessä on paha. Estolääke vetää verenpaineen niin matalaksi että kauheasti ei mitään jaksa, kun nukunkin vain parin tunnin yöunia. Silti nää kelit kohottaa mielialaa (endorfiineja) niin paljon että tykkään enemmän kuin talvesta :D
Minulla olo on autuas, hymyilyttää ja iho on aivan loistavassa kunnossa ja vieläpä kauniin päivettynyt :) Mieliala on korkealla, kun voi lähteä ulko-ovesta vain heittämällä mekon ja sandaalit päälle - ei tarvitse edes alusvaatteita! Vaatteet ahdistaa talvellakin ja kesällä niistä voi luopua hyvällä omatunnolla. Valoista kesäyöt óvat ihania ja vesikin lämpiää linnunmaidoksi :)
Onneksi Suomeenkin näyttää tulleen nämä pitkät hellejaksot jäädäkseen, vähentää tarvetta matkustaa karkuun piemyttä ja kylmyyttä. Toivottavasti helle hellii maatamme jatkossakin oikein urakalla :)