Mitä kaikkia oireita tämä helle teille aiheuttaa?
Mulla on vatsa sekaisin, päätä särkee, ajatus ei kulje, henki ei kulje, ahistaa, hikoilen kun sika. Siinä tärkeimmät :(
Kommentit (71)
Lisäksi tunnen halua lähteä ovesta ulos kävelylle. Itsetuntoni vahvistuu, veri kiertää paremmin. Näen lähemmäiseni, koska he ovat riisuneet talvivaatteensa.
Olo on raukea, mukava.
Aika menee uiden ja pötkötellen pihalla.
Olen hoikka, hyväkuntoinen ja elän terveellisesti, mutta en kestä kuumuutta.
Tarvitsen hyvää ruokaa, riittävästi unta ja liikuntaa, mutta näin kuumalla ruoka ei maistu, nukkuminen on vaikeaa ja liikkua ei jaksa. Olen käynyt koville helteilläkin pyöräilemässä melkein joka päivä, mutta ei siitä saa sellaista hyvää oloa kuin kunnon juoksulenkistä. Ei olisi varaa laihtua, mutta on vaikea ylläpitää painoa, kun maistuu vain vichy ja hedelmät. Viime kesänä se laski alipainon puolelle.
Minulle tulee myös ihottumaa housunkauluksen ja muiden ihoa hankaavien vaatteiden kohdalle. Joudun myös pitämään taukoa käsitöistä kun kädet on jatkuvasti hikiset, se ärsyttää.
Ei tämä vielä ole niin pahaa ollut kuin viime kesänä. Päänsäryt ei ole jokapäiväisiä ja huimauksen kanssakin pärjää kun ottaa rauhallisesti, mutta ahdistaa silti.
Hikoilen kuin sika. Juoksulenkeillä käyn normaalisti, tosin joko aikaisin aamulla tai illalla, kun aurinko ei porota täysillä
Unettomuutta, ruokahaluttomuutta, pahoinvointia, väsymystä, jaksamattomuutta, hermostuneisuutta, rytmihäiriöitä ja hikoilua. Sieni-infektio ei tahdo parantua millään.
Ja ei, en ole perusterve.
ja se kuulemma aiheuttaa monille sen ettei kestä niin hyvin kuumaa (helle, sauna).
No ei oma syy, mutta jotain vikaa yleisessä kestävyydessä.
ja yleistä hyvinvointia. Lisäksi rusketusta kaupan päälle. :D
Mä rakastan kesää ja on ihanaa kun on lämmin, mutta tällänen kuumuus että varjossakin on jo 34 astetta on mun mielestä jo vähän liikaa, ei oo enää kauheen nautittavaa. Sellanen 25 olis ihan tarpeeks, siitä nauttis tästä ei enää, ei jaksais ainakaan montaa päivää putkeen.
Mielettömän ihanaa kun on valoisaa, aurinkoista ja LÄMMINTÄ!!! Töihin herää pirteänä itsekseen eikä väkisin herätykellon soittoon. Ihanaa kun laittaa vain pienet vaatteet päälle, esim. mekon ja sujauttaa flipflopit jalkaan ja on valmis (vert.talvipukeutuminen villasukkineen, tumppuineen jne.)
Päivällä kun tulee töistä pakko päästä ulos, pitkiä kävely- rullaluistelu- ja pyöräilylenkkejä ja uimaan. Vapaapäivinä veneellä saareen piknikille ja paljon uimista! :) Ihan täydellistä elämää, ja päälle se että kaupungilla ihmiset ovat iloisia ja kiireettömitä, vert. talvella kun juostaan nopeasti paikasta a paikkaan b ettei jäädytä.
Aina kevään ja kesän laihduin 10-15kg ja valitettavasti lihon ne talven aikana takaisin :( Talvella en halua mennä ulos, olen koko ajan sairaana (pakkanen ei ilmeisesti sovi hengityselimilleni?) Vihaan sitä kun ulkona jäätyy ja sitten kun menee vaikka kauppaan, hiki valuu villapaitojen ja toppatakin alla. Ihoni lievästi atooppinen, kesällä ei kaipaa lainkaan rasvaa, tavella ei muuta ehdi tehdä kun rasvata itseään.
Ette varmaan kyllä kestä kovin monta kesää, kuolette ennen kuin ootte edes vanhuksia. Jos ette kuole kuumuuteen, niin sitten yleiseen vitutukseen.
Tuliko mieleen, että kaikki ei pidä samoista asioista? Tää helle on vähän sama, kun joku ei tykkää kalasta ja joku taas rakastaa yli kaiken. Makuasioista ei vaan voi kiistellä. Jotkut kestää luonnostaa heikkommin hellettä kun toiset, ei se ole valittamista jos kertoo miten asiat on.Sinä taas voisit pitää asiattomat kommenttis omana tietonas.
turvotusta nilkkoihin, huimausta, sydämentykytyksiä
mulla on matala verenpaine, sydämen liikelyöntisyyttä ja kilpirauhasen toiminnan häiriöitä (lääkkeitä on)
kaikilla lämmönsäätelyjärjestelmä ei vain ole samaa tasoa, se ei ole mikään asennekysymys vaan fysiologinen tosiasia.
tekisi mieli ottaa pari, muutama, yksi vain, kauniilla kesäsäällä terassilla.. iltasin lipsahtaa helposti siideri pari, jota talvella ei tule juuri koskaan nautittua. Ja tekee mieli kunnolla juhlimaan, kesä ja kärpäset..
tähän helteeseen vielä lisäksi järkyttävät menkkakivut!!!
Varmaan kuolette kylmyyteen ennen vanhuusikää.
Mä VIHAAN hellettä. Koko ajan heikottaa, päätä jumittaa, vituttaa, kramppaa, ahistaa ja kerroinko jo, että tuun äkäseksi? Mitään ei jaksa tehdä eikä mitään saa aikaseksi. Verenpaine laskee niin alas, että oksettaa. Sananmukaisesti. Ja kun tarpeeksi juo, on maha koko ajan sekaisin. Ja silti janottaa. Rytmihäiriöt äityy välillä ihan mahdottomiksi (tutkittu on, ja vaarattomia, mutta häiritseviä, ei voi mitään)
Talvella sentään voi ulos mennessä pukea vaatteet päälle ja sisällä lämpötila pysyy silti plussan puolella. Villasukat jalkaan, jos lattia on vilee. Tulis jo talvi. +22 on ihan maksimilämpö, kiitos vaan. Ja ei. En käy koskaan etelän lämmössä. Mulle riittää ihan kotoisa kärsimys, jota LUOJAN KIITOS riittää vaan muutaman viikon vuodesta.
Mainitsinko jo, että musta tulee kärttyinen?
niille jotka pystyvät ulkoilemaan vähillä vaatteilla auringonpaisteessa ja helteellä.
Minulla on aurinkoihottuma enkä pysty olemaan koskaan kesällä ulkona ns. kesävaatteissa. Palan tosi herkästi ihan vesirakkuloille n. 5 minuutissa, vaikka laittaisin mikälaisia kertoimia.
Tykkään kun on kerrankin lämmin. Ihanaa kun saa olla sisälläkin paljain jaloin ja vain toppi ja sortsit päällä eikä tule kylmä.
sekä fyysistä vetämättömyyttä.
Viime kesänä kun oli helteet niin aattelin, että pitäisi ostaa ilmastointi laite , nyt se taas olisi hyvä olla olemassa.
Väsymystä, unettomuutta ja huonoa unta, ruokahaluttomuutta, voimattomuutta, päänsärkyä, hikoilua ja ihon kutinaa. Naamakin kukkii koko ajan vaikka yleensä tulee max kerran kuussa jokin pieni näppy. Antaisin paljon kunnon ukkosmyrskystä tai sadepäivästä. Miehen kanssa mietittiin tänään, että viimeksi taisi tulla 5 minuutin sadekuuro juhannuksen tienoilla ja sitä ennen Bon Jovin keikan aikaan.
Meillä on vielä ongelmana, kun asunnon ikkunat osoittavat etelään ja länteen. Asunto ei viilene vaikka väliin sattuisikin pari viileää päivää. Sisälämpötila on ja pysyy +30 asteessa ja se tarkoittaa huonosti nukuttuja öitä ja pahaa oloa. Olen oikeasti pahoillani, etten pysty nauttimaan kesästä, koska yleensä olen varsinainen vilukissa. Jotenkin tämä alasti x-asennossa tuulettimen alla ei ole kovin kiva. Öisin kyllä on kiva, kun on lämmintä mutta ei kuuma. Silloin jaksaisi puuhailla ulkonakin ilman äkkikuolemaa. Nytkin pitäisi syödä jotain mutta eipä ole yhtään nälkä, päätä vain alkoi jomottaa.
Talvella on paljon helpompaa, kun voi vaan vetee lisää vaatetta ylle jos paleltaa mutta kesällä on vaikea vähentää jos vieläkin on liian kuuma.
Olen vain tyytyväinen. kerrankin on lämmin, ja mukava olla! Ihanaa kun ei tarvitse palella. Mulle +26-30 on sopivia lämpöasteita, jos on +20, vedän jo pitkähihaista päälleni. Mun mielestä helteet on vain ihania, kerrankin mulla on sopiva olotila!