Citymaasturilla ajavat, oletteko lestoja?
Eikö perheenne mahdu normaalikokoiseen autoon?
Liikenteen seassa citymaasturien takaa on vaikea nähdä edessä olevaa liikennettä. Se ei maasturikuskia tosin varmaan haittaa, pääasia, että on komea ja suuri auto.
Jos isot autot kiinnostavat teitä noin paljon, niin suosittelen ryhtymistä linja-autokuskiksi.
Kommentit (38)
muuta ketjua vaikka varmaan kaiken bemarikuskina tiedätkin. En luota liikenteessä edessä olevan silmiin, mistä vinkistä päättelenkin, että taidat olla enemmän apukuski kuin kuski. Btw, minusta bemarikuskit ovat noloja juppeja. Siinä on auto, jonka kyljessä lukee, että hei mulla on huono itsetunto, jota yritän epätoivoisesti paikata tällä autolla. Vaikka kallis auto meilläkin, tosin ei bemari.
Ei me ainakaan mitään "noloja juppeja" olla ja itsetunto on normaali. Jos naurettava teoriasi pitäisi paikkansa niin sitten meidän asuinmaassa on todella paljon juppeja/itsetunnottomia. Bemari kun sattuu olemaan täällä suosittu merkki. Maan ehkä osaat arvatakin.
Suomessa ihmisillä on kyllä kummallinen suhtautuminen automerkkeihin tai omistajista tehdään päätelmiä merkin perusteella. Herää kysymys, kenellä se itsetunto huono onkaan?
t. kolmantena vastannut X5-omistaja
en aja citymaasturilla. Autossani on sähköllä toimivat keski- ja takatasauspyörästön lukot sekä alennusvaihde joten se on oikea maasturi. Ja lestoja emme ole vaan hartaita ateisteja. Jos isot autot noin harmittavat niin suosittelen että menet vaatekomeroon ja jäät sinne!
Suosittelen sinua ostamaan puujalat niin voit katsella ihmisiä alaspäin ihan kävellessäkin. Minulla on pituutta onneksi omastakin takaa.
Viherpiipertäjä tuli itkemään.
Niitä on sitten kiva kiusata.
Btw, minusta bemarikuskit ovat noloja juppeja. Siinä on auto, jonka kyljessä lukee, että hei mulla on huono itsetunto, jota yritän epätoivoisesti paikata tällä autolla. Vaikka kallis auto meilläkin, tosin ei bemari.
viimeksi katsoin Bemarini kylkeä, ei siinä moisia lukenut? Outoa...
eli merkki maksaa. Meillä on Seat ja siinä on audin kone, joten miksi maksaa Audin kuoresta enemmän? Moccamaster ei ole mitenkään erinomainen kahvinkeitin, vaikka maksaakin 100€ enemmän mitä vaikka Philips. Ja ei ne D&G:n farkut ole yhtään sen kestävämmät kuin Lee Cooperit =)
Iso auto tuo statusta monelle, he häpeäisivät ajaa jollain pienellä Micralla =)
en aja citymaasturilla. Autossani on sähköllä toimivat keski- ja takatasauspyörästön lukot sekä alennusvaihde joten se on oikea maasturi. Ja lestoja emme ole vaan hartaita ateisteja. Jos isot autot noin harmittavat niin suosittelen että menet vaatekomeroon ja jäät sinne!
Suosittelen sinua ostamaan puujalat niin voit katsella ihmisiä alaspäin ihan kävellessäkin. Minulla on pituutta onneksi omastakin takaa.
Viherpiipertäjä tuli itkemään. Niitä on sitten kiva kiusata.
Meidän kakkosauto on ihan hieno, kalliimpi kuin monet bemarit. Viherpiipertäjä olen kyllä ruokakaupassa ja sähköyhtiötä valitessa, suosittelen sinullekin. Päivän sana on hiilijalanjäljen pienentäminen, ei suurentaminen.
On se vain niin, että tuollaisella järkyttävän kokoisella autolla ajaminen kaupungissa on ihan vitsi.
Mutta eihän ne itse sitä ikinä tajua, että turha ketju siinä mielessä. :D
"Mulla on hieno auto, iso auto, mä oon jotain.." Jotain tollasta yksi bemarikuski sönkkäs ku oli sammunut viime kesänä Provinssissa...:D Tuli vaan mieleen!
LOL
Meidän kakkosauto on ihan hieno, kalliimpi kuin monet bemarit. Viherpiipertäjä olen kyllä ruokakaupassa ja sähköyhtiötä valitessa, suosittelen sinullekin. Päivän sana on hiilijalanjäljen pienentäminen, ei suurentaminen.
On se vain niin, että tuollaisella järkyttävän kokoisella autolla ajaminen kaupungissa on ihan vitsi.
sitä hienolla autolla tosiaan ajelee kun jollain rotiskolla.
Ei kiinnota hiilijalanjälki -ite asiassa olen juuri matkalaukkuja pakkaamassa syyslomaa varten.
Järkyttävän kokoisella autolla on ihan fiksua ajaa jos muuten vaadittaisiin 2 autoa.
Ja talvisen lumimyrskyn jölkeen ei monessa paikka liiku kuin maastoautot.
Itse kun menen kaupunkiin otan pienikokoisemman urheiluautoni alle useimmiten. Sillä on hauskempi ajaa kuin maasturilla.
Meidän kakkosauto on ihan hieno, kalliimpi kuin monet bemarit. Viherpiipertäjä olen kyllä ruokakaupassa ja sähköyhtiötä valitessa, suosittelen sinullekin. Päivän sana on hiilijalanjäljen pienentäminen, ei suurentaminen. On se vain niin, että tuollaisella järkyttävän kokoisella autolla ajaminen kaupungissa on ihan vitsi.
sitä hienolla autolla tosiaan ajelee kun jollain rotiskolla. Ei kiinnota hiilijalanjälki -ite asiassa olen juuri matkalaukkuja pakkaamassa syyslomaa varten. Järkyttävän kokoisella autolla on ihan fiksua ajaa jos muuten vaadittaisiin 2 autoa. Ja talvisen lumimyrskyn jölkeen ei monessa paikka liiku kuin maastoautot. Itse kun menen kaupunkiin otan pienikokoisemman urheiluautoni alle useimmiten. Sillä on hauskempi ajaa kuin maasturilla.
Tuosta kahdesta autosta vain, niin ajatteletko, että yhdellä isolla autolla pääsee kaksi ihmistä aamulla eri suuntiin töihin?
Meillä on nimittäin havaittu, että kaksi erillistä autoa on tässä tilanteessa toimivampi ratkaisu. Tietysti, jos teillä toinen henkilö on työtön niin ette ole ehkä tulleet ajatelleeksi tätä asiaa.
Tuosta kahdesta autosta vain, niin ajatteletko, että yhdellä isolla autolla pääsee kaksi ihmistä aamulla eri suuntiin töihin?
Meillä on nimittäin havaittu, että kaksi erillistä autoa on tässä tilanteessa toimivampi ratkaisu. Tietysti, jos teillä toinen henkilö on työtön niin ette ole ehkä tulleet ajatelleeksi tätä asiaa.
on kaksi autoa myös. Iso maastoauto ja pienempi urheiluautoksi laskettava.
Käytetään tarpeen mukaan kumpaakin.
bemarikuskeja haukkunut halusi kuitenkin mainita, että ajaa itsekin kalliilla ja hienolla autolla. :D Että kellehän se auto on statussymboli.
Meillä on myös bemarin "maasturi". Neliveto ostettiin, koska täällä Helsingin keskustassa ei pärjää lumitalvisin pikkuautolla joka meillä ennen oli. Matkustajia siihen ei mahdu kuin viisi, joten ei se lestadiolaisperheelle sopisi. Mutta tällaiselle lapsettomalle pariskunnalle se on oikein passeli. :) Minäkin lyhyen puoleisena näen sieltä hyvin ulos.
Tajuaapahan se pienemmän auton kuskikin pitää turvavälin, jos muuten tuntuu ettei näe eteensä. Siitähän se tosiasiassa on kiinni näkeekö tiellä tarpeeksi eteen vai ei. Eli lopeta toisten puskurissa roikkuminen ja opettele ajamaan, ap!
Yh- äiti ja yksi lapsi. Pidän maastureista, koska koen ne turvalliseksi. Tämä nyt jo kolmas ns. citymaasturi meillä. Eikä ole miehen rahoilla ostettu kun aina olen yh ollut. Omalla palkalla, sijoituksilla ja perinnölläkin hankittu.
T. Erikoislääkäriäiti
saa edes tungettua lestaperheen lapsia??? Meillä on citymaasturiksi luokiteltava auto ja ihan siinä on vaan 5 paikkaa. Näkyvyys on parempi kuin pers tienpinnassa, ohjautuvuus huippu ja kyllä nämä stadinkin tiet alkaa olla jatkuvien remonttien takia sellasta perunapeltoa että en luovu!
tarvitaan iso auto kaikille harrastusvälineille ja X5 meilläkin. On muuten pirun hyvä auto ja voittaa kaikki pikkuprutkut mennentullen...;-) heh
tarvitaan iso auto kaikille harrastusvälineille ja X5 meilläkin. On muuten pirun hyvä auto ja voittaa kaikki pikkuprutkut mennentullen...;-) heh
tosiaan tuo laatupuoli noin tarkemmin?
Itse olen vaihtamassa autoa ja uusi X5 7-paikkaisena on yksi vaihtoehto.
Onko ollut korjattavaa vai riittääkö pelkissä määräaikaishuolloissa käynti?
Entä kulutus? Itse harkitsen 4.0d -moottoria.
Vanhemmillani oli edelliskoppainen X5 ja se temppuili talvella.
Jos ap kokee citymaasturit noin ongelmallisiksi näkyvyyden suhteen, miten mahdat osaa ajaa esimerkiksi bussin tai kuorma-auton takana?
Kannattaisi ehkä yrittää jollain tavoin hillitä tuota silmiinpistävää kateutta, sillä siitähän tässä taitaa olla kysymys...
Itse en aja citymaasturilla, mutta se ei ole multa mitenkään pois, jos joku muu ajaa.
ei silti, on katukuva muuttunut viime vuosina. On alkanut tulla joukkoon myös pienempiä sedaneita, joita ennen ei juurikaan näkynyt. Isot Hummer tyyppiset taas alkaa olla harvassa. Bensan hinta täälläkin, vaikka on paljon halvempaa, on noussut viimisen 10 v aikana 3 kertaiseksi.
Tuosta turvallisuudesta en menisi takuuseen, ihan samanlaiseksi rusinaksi ne maasturitkin menee kolarissa, ainakin täällä.
että sinne ei sovi koko 6-henkinen perhe kerralla...