Citymaasturilla ajavat, oletteko lestoja?
Eikö perheenne mahdu normaalikokoiseen autoon?
Liikenteen seassa citymaasturien takaa on vaikea nähdä edessä olevaa liikennettä. Se ei maasturikuskia tosin varmaan haittaa, pääasia, että on komea ja suuri auto.
Jos isot autot kiinnostavat teitä noin paljon, niin suosittelen ryhtymistä linja-autokuskiksi.
Kommentit (38)
ei silti, on katukuva muuttunut viime vuosina. On alkanut tulla joukkoon myös pienempiä sedaneita, joita ennen ei juurikaan näkynyt. Isot Hummer tyyppiset taas alkaa olla harvassa. Bensan hinta täälläkin, vaikka on paljon halvempaa, on noussut viimisen 10 v aikana 3 kertaiseksi. Tuosta turvallisuudesta en menisi takuuseen, ihan samanlaiseksi rusinaksi ne maasturitkin menee kolarissa, ainakin täällä.
Tein saman huomion kesällä. Nämä eivät ole enää hitti jenkeissä. Meillä täällä Pohjolassa ajatellaan maasturien olevan vielä muodikkaita. Hyvähän se jenkeille, että me ostetaan niiltä ne autot, mitkä eivät mene kaupaksi. ;)
Yh- äiti ja yksi lapsi. Pidän maastureista, koska koen ne turvalliseksi. Tämä nyt jo kolmas ns. citymaasturi meillä. Eikä ole miehen rahoilla ostettu kun aina olen yh ollut. Omalla palkalla, sijoituksilla ja perinnölläkin hankittu. T. Erikoislääkäriäiti
Hankitaan muita isompi auto, eli jos sössii liikenteessä niin ainakin itse pääsee ehjin nahoin pois kolarista. Eikö turvallisuutta olisi kuitenkin parempi vaalia jollain muulla lailla?
Tai sitten hankkia kuorma-auto tai jokin oikea raskas menopeli. Sellaisen kanssa saisit törttöillä ihan rauhassa ja varmaan sattuisi vain kaveriin.
sinä hallitset kaikkea ympärilläsi tapahtuvaa? Vaikka itse ajaisi kuinka varovasti ja taitavasti, saattaa kulman takaa puskea kylkeen rattijuoppo tai joku juuri korttinsa saanut kolli jonka pitää näyttää kavereille.. Tai mitä tahansa. Liikenteessä ei todellakaan olla yksin, eikä koskaan voi tietää millainen se toinen kuski on. Minä ainakin suojaan itseni.
Liikenteen seassa citymaasturien takaa on vaikea nähdä edessä olevaa liikennettä. Se ei maasturikuskia tosin varmaan haittaa, pääasia, että on komea ja suuri auto.
et roikkuisi edessä ajavan takapuskurissa, näkisit edemmäskin ihan hyvin.
Tein saman huomion kesällä. Nämä eivät ole enää hitti jenkeissä. Meillä täällä Pohjolassa ajatellaan maasturien olevan vielä muodikkaita. Hyvähän se jenkeille, että me ostetaan niiltä ne autot, mitkä eivät mene kaupaksi. ;)
koko Europpassa myydään koko ajan enemmän ja enemmän citymaastureita.
Mitäs jos olisit hiljaa kun et selvästikään tiedä mistä puhut.
tutkimuksen mukaan. Maasturien turvallisuus on vain harhakuvaa.
Yh- äiti ja yksi lapsi. Pidän maastureista, koska koen ne turvalliseksi. Tämä nyt jo kolmas ns. citymaasturi meillä. Eikä ole miehen rahoilla ostettu kun aina olen yh ollut. Omalla palkalla, sijoituksilla ja perinnölläkin hankittu. T. Erikoislääkäriäiti
Hankitaan muita isompi auto, eli jos sössii liikenteessä niin ainakin itse pääsee ehjin nahoin pois kolarista. Eikö turvallisuutta olisi kuitenkin parempi vaalia jollain muulla lailla?
Tai sitten hankkia kuorma-auto tai jokin oikea raskas menopeli. Sellaisen kanssa saisit törttöillä ihan rauhassa ja varmaan sattuisi vain kaveriin.
sinä hallitset kaikkea ympärilläsi tapahtuvaa? Vaikka itse ajaisi kuinka varovasti ja taitavasti, saattaa kulman takaa puskea kylkeen rattijuoppo tai joku juuri korttinsa saanut kolli jonka pitää näyttää kavereille.. Tai mitä tahansa. Liikenteessä ei todellakaan olla yksin, eikä koskaan voi tietää millainen se toinen kuski on. Minä ainakin suojaan itseni.
lestadiolaiset ajavat tavallisilla henkilöautoilla (niin kauan kuin mahtuvat), tila-autoilla (Zafira tms) tai pikkubusseilla. Ei näy lestadiolaisilla citymaastureita, kyllä ne ihan muita on jotka niillä ajaa.
Ei citymaasturiin yleensä mahdu sen enempää porukkaa kuin farmariautoon. Sen sijaan sillä pystyy ajamaan huonoja teitä pitkin, pääsemään lumikasojen yli ja nousemaan jyrkät mäet talvella - jos vielä on neliveto niinkuin usein on. Sieltä myös näkee paremmin ja on miellyttävämpää ajella juuri korkeudesta johtuen. Kuten ap:kin on havainnut, pienellä matalalla autolla on turvattomamman tuntuista ajaa. Suosittelen siis citymaasturia tai muuta korkeampaa autoa ap:llekin!
Niitä autoja, joissa on 10 istumapaikkaa kutsutaan TILA-AUTOIKSI. Ei citymaastureiksi, ap hyvä.
Hankitaan muita isompi auto, eli jos sössii liikenteessä niin ainakin itse pääsee ehjin nahoin pois kolarista. Eikö turvallisuutta olisi kuitenkin parempi vaalia jollain muulla lailla?Tai sitten hankkia kuorma-auto tai jokin oikea raskas menopeli. Sellaisen kanssa saisit törttöillä ihan rauhassa ja varmaan sattuisi vain kaveriin.
ihmeessä minua kiinnostaisi jonkun tuntemattoman turvallisuus enemmän kuin oman perheen -haloo!
Mahdollisimman iso uusi auto alle on paras satsaus turvallisuuteen.
Ja sen kuorma-autosi voit tunkea perseeseesi -ei sillä perheen arkiajoja hoidella. Isolla maasturilla hoidellaan.
Onpa ärhäkkä ketju :)
Meillä on "citymaasturi" (jotenkin ärsyttävä sana) -uskokaa tai älkää- ihan vain siksi, koska se vastaa parhaiten perheen tarpeita ja haluja. Meillä tarvitaan perheen, harrastusten ja töiden takia autoa, jossa on enemmän maavaraa, neliveto jne "maasturi"ominaisuuksia, paljon tavaratilaa, hyvä näkyvyys (minä persjalkainen), järkevä kulutus, hyvä takuu, varmatoiminen... Kuitenkin auton on oltava myös helppo/kevyt käsitellä ja on se ihan kiva että siitä saa myös "siistin" näköisen tarvittaessa. Meillä on ollut myös "oikea" maasturi, ja se oli aika paljonkin jäykempi ja jykevämpi käsitellä, hiukan myös rouheamman näköinen, mukavuuksia puuttui jne. Hyvä auto sinänsä, mutta kaupunkiajossa ei niin mukava. Tietysti jos on tooooosi paljon rahaa niin kyllähän siihen "oikeaankin" maasturiin saa samat herkut..sitä päivää odotellessa :) Itseasiassa mun toiveautoni olis Volvon XC70, mutta mies taas ei halunnut sitä. Ominaisuuden siinäkin aika pitkälle kuin citymaasturissa, joten onko sillä sitten niin väliä kummalla ajaa, citymaasturi tuntuu vaan jostain syystä ärsyttävän enemmän.
citymaasturi tuntuu vaan jostain syystä ärsyttävän enemmän.
on iso maastoauto joka kuluttaa 10-13l.
Sitten on pikkubemari joka vie 15-17l. Ainoastaan tuo maastoauto ärsyttää koska se "tuhoo niinku ilmastoo!".
Hyvä hipit! Hianosti olette kartalla tässäkin asiassa...
Kauhee tappelu jostain autoista brum brum vaan!
tappelevathan jotkus jostain imetyksestä tai siitä saako toinen lähteä baariin tms naurettavasta myös.
henkilönä, jonka tuttavapiirissä on monella muullakin citymaasturi, millaista valtavaa tunnemyrskyä citymaasturit joissain aiheuttavat! Vähän tuntuu kyllä etäiseltä ajatella, että ottaisin itse pulttia jostain tietynmerkkisestä tai -mallisesta autosta.
Ja citymaastureissa on myös hybridejä, jotka melko todennäköisesti saastuttavat himpun verran vähemmän kuin ruosteinen Toyota Corolla vm. 92.
keskiluokkaisen perheen keskiluokkaiset jutut.. blaah.. oon ite ihan samanlainen ja siksi tiedän kuinka rankkaa se on
He ovat vain katsoneet liikaa amerikkalaisia ohjelmia ja kokevat syvää tyytyväisyyttä kun saavat leikisti elää jenkkielämää maasturinsa kanssa. :)
Me ei olla lestadiolaisia, lapsia ei ole vielä lainkaan ja auto on BMW X5. Saatetaan kyllä vaihtaa se pian BMW GT -malliin.
Älä huoli, me katsotaan kyllä sinne eteenpäin sunkin puolesta, jos et kinneristäsi mitään näe.
en aja citymaasturilla. Autossani on sähköllä toimivat keski- ja takatasauspyörästön lukot sekä alennusvaihde joten se on oikea maasturi.
Ja lestoja emme ole vaan hartaita ateisteja.
Jos isot autot noin harmittavat niin suosittelen että menet vaatekomeroon ja jäät sinne!
muuta ketjua vaikka varmaan kaiken bemarikuskina tiedätkin. En luota liikenteessä edessä olevan silmiin, mistä vinkistä päättelenkin, että taidat olla enemmän apukuski kuin kuski.
Btw, minusta bemarikuskit ovat noloja juppeja. Siinä on auto, jonka kyljessä lukee, että hei mulla on huono itsetunto, jota yritän epätoivoisesti paikata tällä autolla. Vaikka kallis auto meilläkin, tosin ei bemari.
kyllä kaupungissa mieluummin ajaa pienellä autolla kuin isolla. Kokeilkaas maasturikuskit joskus =)