Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverikarppaajan ruoka on karmeeta katsottavaa

Vierailija
12.10.2011 |

Lautasellinen juustoa tai purkillinen raejuustoa. Ei mitään kasvikunnan tuotteita.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden syöminen kun tunnut tietävän, että kireänaamaiset on liikkuvia leivänsyöjiä:)

Taidat käyttää aika paljon aikaa muiden liikkumisten ja ruisleivän syömisten kyttäämiseen. Suosittelen hiukan hellittämistä ja hitusen pottua niin saattais elämä olla vähän helpompaa:)

.

Ylipainoa ei ole; 170 cm ja 62 kg, ei ole jenkkakahvoja eikä läskimahaa ja ei muuten ole ryppyjäkään. Urheiluhullut leivänsyöjäthän tunnistaa yleensä paitsi kireästä ilmeestä myös ikäistään vanhemman näköisestä naamavärkistä.

Tää Mustajokihan muuten tekee hommia lääketehtaan piikkiin, niinkuin melkein kaikki ns. asiantuntijat. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt!

Ai niin ja mulla ei oo mitään sairauksia tai vaivoja. Voi tietysti johtua muustakin kuin ruuasta, esim. runsaasta seksistä :) tai vaikka lunkista elämänasenteesta. Koittakaa nauttia tästä lyhykäisestä elämästä ja antakaa toistenkin nauttia!

Vierailija
2/93 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se kenenkään persettä kutittaa miten toinen syö? Mua ei kiinnosta pätkän vertaa mitä muut syö .... Koittakaa nauttia tästä lyhykäisestä elämästä ja antakaa toistenkin nauttia!

Miten ihana nainen!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen määrä alkoholia on tutkimusten mukaan hyväksi, ja kohtuullisella tarkoitan esim. pientä lasillista punaviiniä muutaman kerran viikossa. Kukaan ei ole tässä ketjussa puhunut "viinan vetämisestä" ennen kuin ao. kommentoija toi sen esille. Sitä paitsi, jos kaikesta alkoholin kulutuksesta pitää käyttää termiä "viinan vetäminen", on kyllä omissa alkoholitottumuksissa jotain todella omituista.

ja herkut ja alkoholi voivat kuulua myös laihduttajankin ruokavalioon, kohtuudella tietysti.

Terveelliseen ruokavalioon ne eivät ainakaan kuulu. Vai missäs ruokavaliossa kehotetaan viinaa vetämään?

Vierailija
4/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan ehdoin tahdoin kaikkien ohjeiden vastaisesti menevät liikkumaan. Ja laihtuvatkin pirulaiset vielä!! Kyllä on aikoihin eletty...

Että ei uskota professorin sanaa siitä ettei liikunnalla ole juuri vaikutusta laihtumisen kannalta, vaan aletaan liikkua ja mennään vielä sen seurauksena laihtumaan. Kyllä on törkeetä asennevammaisuutta. Väärin laihdutettu ilmeisesti.

Taitaakin olla niin, että sieltä valiokoidaan se mikä kullekin sopii, ikäviä tosiasioita ei vain haluta hyväksyä. Tuolla asenteell aei kyllä pitkälle pötkitä.

Vierailija
5/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui äsken mainita, että suomalaisethan ovat eurooppalaisittain varsinaisia himoliikkujia. Sen vuoksi varmaan olemmekin kansana niin hoikkia... eiku..äh.

pituus 180cm

paino 85 kg

näemmä BMI 26.2

Liikun PALJON

rasva% 15%

farkkujen tuumakoko 31"

Silti tilasto sanoo ylipainoa.

Onko tosiaan näin ;)

vm -74m

Vierailija
6/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että niin kauan uskoin itsekin tuohon liikunnan vähäiseen merkitykseen painonhallinnassa, nimittäin minut liikunta ainakin laihdutti.

Olet siis viksumpi kuin asiantuntija. 'Professori Pertti Mustajoki on sisätautien erikoislääkäri, joka on yli kahdenkymmenen vuoden ajan tutkinut ja hoitanut lihavuutta.' Arvaappa kaksi kertaa kumpaa uskon. Liikunnan merkitys laihdutuksessa on n 20%. Tämä fakta ei muutu vaikka mitä väittäisit. Jos liikunta sinut laihduttikin, olte yksittäistapaus, jolla ei ole merkitystä kokonaisuuden kannalta. Kokonaisuus on, että liikunta on laihduttamisessa tehotonta verrattuna ruokavalion muutokseen.

Eli uskot todella siihen, että syömällä pekonia ja istumalla sohvalla laihdut? Okei, anna mennä vaan, katotaan kuinka käy. Mun kaveri alkoi karppaamaan suunnilleen samaan aikaan kun itse aloin lisäämään liikuntaa. Kaveri tiputti nopeasti 5kg, siihen se jäi. Mulla paino lähti putoamaan hitaammin, mutta nyt olen tiputtanut jo 10kg. Toki myös katson mitä syön, mutta niin olen tehnyt aina. En katso olevani virallisterveellisellä tai millään muullakaan ruokavaliolla. Kaikkea kohtuudella, myös suklaata ja kaljaa. Painonhallinnassa kyse on siitä, että ei syö enemmän kuin kuluttaa. Jos esim. tekee istumatyötä, kuluttaa niin vähän, että suunnilleen aamupuuro riittäisi koko päiväksi. Mutta eihän sellaisella pärjää. Siksi kokonaisuuden kannalta terveellisintä olisi huolehtia sekä terveellisestä ruokavaliosta että liikunnasta. Voi syödä normaalisti, kun muistaa myös kuluttaa syömisensä.

Mä olen laihtunut 12kg vähähiilihydraattisella ruokavaliolla liikkumatta yhtään. Sama sohvaperuna olen edelleen. Suurin muutos on kasvikset lautasella joita ei ennen ollut. Pekonia en syö edelleenkään. Sitähän ei vielä tiedä kuinka pysyvää tämä on, mutta siitä viis. Olo on nyt hyvä.

Vierailija
7/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että niin kauan uskoin itsekin tuohon liikunnan vähäiseen merkitykseen painonhallinnassa, nimittäin minut liikunta ainakin laihdutti.

Olet siis viksumpi kuin asiantuntija. 'Professori Pertti Mustajoki on sisätautien erikoislääkäri, joka on yli kahdenkymmenen vuoden ajan tutkinut ja hoitanut lihavuutta.' Arvaappa kaksi kertaa kumpaa uskon. Liikunnan merkitys laihdutuksessa on n 20%. Tämä fakta ei muutu vaikka mitä väittäisit. Jos liikunta sinut laihduttikin, olte yksittäistapaus, jolla ei ole merkitystä kokonaisuuden kannalta. Kokonaisuus on, että liikunta on laihduttamisessa tehotonta verrattuna ruokavalion muutokseen.

Eli uskot todella siihen, että syömällä pekonia ja istumalla sohvalla laihdut? Okei, anna mennä vaan, katotaan kuinka käy. Mun kaveri alkoi karppaamaan suunnilleen samaan aikaan kun itse aloin lisäämään liikuntaa. Kaveri tiputti nopeasti 5kg, siihen se jäi. Mulla paino lähti putoamaan hitaammin, mutta nyt olen tiputtanut jo 10kg. Toki myös katson mitä syön, mutta niin olen tehnyt aina. En katso olevani virallisterveellisellä tai millään muullakaan ruokavaliolla. Kaikkea kohtuudella, myös suklaata ja kaljaa. Painonhallinnassa kyse on siitä, että ei syö enemmän kuin kuluttaa. Jos esim. tekee istumatyötä, kuluttaa niin vähän, että suunnilleen aamupuuro riittäisi koko päiväksi. Mutta eihän sellaisella pärjää. Siksi kokonaisuuden kannalta terveellisintä olisi huolehtia sekä terveellisestä ruokavaliosta että liikunnasta. Voi syödä normaalisti, kun muistaa myös kuluttaa syömisensä.

Mä olen laihtunut 12kg vähähiilihydraattisella ruokavaliolla liikkumatta yhtään. Sama sohvaperuna olen edelleen. Suurin muutos on kasvikset lautasella joita ei ennen ollut. Pekonia en syö edelleenkään. Sitähän ei vielä tiedä kuinka pysyvää tämä on, mutta siitä viis. Olo on nyt hyvä.

olisit ottanut mukaan myös liikunnat, voisit olla laihtunut jo pari kiloa enemmän.

Vierailija
8/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit ottanut mukaan myös liikunnat, voisit olla laihtunut jo pari kiloa enemmän.

12kg 2,5 kuukaudessa pelkällä hiilihydraattien välttelyllä on ihan riittävän nopea tahti.

Vierailija
9/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei laihdu ja piste. Ihminen laihtuu vain jättämällä hiilarit pois ja korvaamalla sen rasvalla. Piste. En keskustele tästä enempää, mutta liikkua en aio. Piste. Se ei ole ihmielle tarpeellista.

Että ei uskota professorin sanaa siitä ettei liikunnalla ole juuri vaikutusta laihtumisen kannalta, vaan aletaan liikkua ja mennään vielä sen seurauksena laihtumaan. Kyllä on törkeetä asennevammaisuutta. Väärin laihdutettu ilmeisesti.

Taitaakin olla niin, että sieltä valiokoidaan se mikä kullekin sopii, ikäviä tosiasioita ei vain haluta hyväksyä. Tuolla asenteell aei kyllä pitkälle pötkitä.

Vierailija
10/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei laihdu ja piste. Ihminen laihtuu vain jättämällä hiilarit pois ja korvaamalla sen rasvalla. Piste. En keskustele tästä enempää, mutta liikkua en aio. Piste. Se ei ole ihmielle tarpeellista.

Vierailija
11/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juotu tilkka viiniä ruuan kanssa. Ja kas, hoikkia ja hyväkuntoisia;) Ei kehoiteta mutta kuuluu kuitenkin osana

Vierailija
12/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tuottamaan kaiken tarvitsemansa hiilihydraatin, se on todella pieni määrä mikä tarvitaan (ammattiurheilijat tietty eriasia)

Vierailija
13/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille vaarallisia tai haitallisia tai edes tarpeettomia.

P.S. Mitä insuliinin eritykseen tulee, niin runsasproteiininen ruoka nostaa insuliinin eritystä, välillä jopa enemmän kuin hiilihydraattipitoinen?

itse tuottamaan kaiken tarvitsemansa hiilihydraatin, se on todella pieni määrä mikä tarvitaan (ammattiurheilijat tietty eriasia)

Vierailija
14/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sitä nyt kaikessa olla niin jumalattoman musta-valkoinen?!? Sopivassa suhteessa proteiineja ja hyviä hiilihydraatteja (täysjyvää), paljon kasviksia, hyviä rasvoja. Muutama pala hyvää suklaata päivässä, lasillinen punaviiniä silloin tällöin. Sopivasti liikuntaa niin että pysyy hyvässä kunnossa ja riittää energiaa. Ei se sen kummempaa ole.

kaikille vaarallisia tai haitallisia tai edes tarpeettomia. P.S. Mitä insuliinin eritykseen tulee, niin runsasproteiininen ruoka nostaa insuliinin eritystä, välillä jopa enemmän kuin hiilihydraattipitoinen?

Vierailija
15/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tuntuu että ollaan katoava luonnonvara.

Tarvitseeko sitä nyt kaikessa olla niin jumalattoman musta-valkoinen?!? Sopivassa suhteessa proteiineja ja hyviä hiilihydraatteja (täysjyvää), paljon kasviksia, hyviä rasvoja. Muutama pala hyvää suklaata päivässä, lasillinen punaviiniä silloin tällöin. Sopivasti liikuntaa niin että pysyy hyvässä kunnossa ja riittää energiaa. Ei se sen kummempaa ole.

kaikille vaarallisia tai haitallisia tai edes tarpeettomia. P.S. Mitä insuliinin eritykseen tulee, niin runsasproteiininen ruoka nostaa insuliinin eritystä, välillä jopa enemmän kuin hiilihydraattipitoinen?

Vierailija
16/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, meitä on muitakin kohtuullisuuden kannattajia :) välillä tuntuu että ollaan katoava luonnonvara.

Vierailija
17/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverisi koko ruokavalion? En minä ainakaan oleta että kaikki syövät samaa kotona sekä töissä. Monesti töihin ostetaan helpompia ruokia, jos ei ole eilisen jämiä jäänyt, tai jaksanut varta vasten töihin kokata.

Monilla ei kiinnosta työpaikkaruokalatkaan (oli sitten karppaaja tai ei)

Kuka ihme edes kyttää työkaverin ruokia. Ei mulla ainakaan kiinnosta

Vierailija
18/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen normaalipainoinen ollut aina ja joskus painoani pudottanutkin normaalipainon sisällä ihan vain järkeistämällä ruokavaliotani+liikkumalla. Helppohan se on syödä enemmän kuin kuluttaa ja se väistämättä ajan oloon sitten lihottaa.

JOS laihdutan, laihdutan terveellisesti syömällä ja liikkumalla. Syön kaikkea, vain herkut yritän sitten minimoida. Mielestäni kukaan ei ole lihonut kaurapuuroa syömällä? Ei se nyt niiiin hyvää sentään ole? :D Taikka ruisleipäkään. Toki liikaa mitä tahansa on mielestäni pahasta.

Syön työpaikkaruokalassa lautasmallin mukaan ihan kaikkea. Perunaa, lihakastiketta, salaatit ja ruisleivän+lasillisen rasvatonta maitoa. Kyse on sairaalan ruokalasta, joten ei ole uppopaistettua ja tiristettyä tavaraa abc-aseman tyyliin..

Vierailija
19/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norminainen kuluttaa 1500-2000 kcal päivässä, right?

Kesällä otin vaellukselle uteliaisuuttani sykemittarin mukaan. Halusin seurailla sykettä ja kulutusta. Laitoin mittarin päälle, kun aamulla lähdettiin liikkeelle ja sammutin illalla, kun alettiin leirin tekoon. Mittari oli siis koko päivän päällä eli mittasi lepotaukojenkin ajan, koska halusin nähdä kokonaiskulutuksen.

Yhden aterian verran, juuri sen verran kun sitten tarvii lisää.

Päiväkulutukseni oli likemmäs 3000 kcal. Reissun päällä syödään hyvin ja energiapitoisesti, esimerkiksi suklaata meni levy päivässä.

Tulokset näki peilistä. Vieläkö väitätte, ettei liikunnalla laihdu?

Vierailija
20/93 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tiedä mikä ja missä meni vikaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi