Kuinka pian raskaaksi hormonikierukan poistamisen jälkeen?
Ollaan vissiin miehen kanssa totaalisesti " seonneita" ... Toukokuussa laitatin Minerva hormonikierukan (lapset 11/02 ja 04/08) ja vakaana päätöksenä oli, että kaksi ihanaa lasta riittää. Nyt pikkuhiljaa mieli on kuitenkin muuttunut ja aivan innoissamme olisimme ottamassa vastaan kolmannen (ja neljännenkin) lapsukaisen.
Kertokaapa, kuinka pian olette tulleet raskaaksi kierukan poistamisen jälkeen? Onko siinä jotain rajoituksia, kuinka pian raskaaksi saa tulla?
Kommentit (5)
Itseltäni poistettiin hormonikierukka 2 viikkoa sitten ja 2 päivää poistamisen jälkeen alko hirveet menkat :( Reilu kaks vuotta kierukan kanssa meni ilman menkkoja. Lääkäri tuumas et hedelmöityskyky palautuu välittömästi, mikäli on hedelmällinen. Heti saa kuulemma yrittää, ennenvanhaa piti pitää kuukausi tai pari väliä lasketun ajan määrittämisen takia. Nykyään se tehdään ultralla mikäli menkkoja ei ehdi tulla.
ollaan oltu ilman kierukkaa viime vuoden vaihteesta saakka. Kierukka ehti olla 1,5v. Ens. kerran tärppäsi 8/05, mut meni kesken rv 6. Eli mun kohdalla ei ole pitäny paikkaansa, että heti olisin tullu raskaaksi. Lääkäri kyllä sanoi, että raskausmahdollisuus alkaa, kun kierukka poistetaan. Minullakaan ei ollut kuukautisia kierukan aikana.
Hei!
Multa poistettiin hormonikierukka 1/05 , enkä ole vielä raskautunut.
Mulla kierukka ehti olla täyden ajan (eli 5 vuotta) ja aivan viimeisten kuukausien aikana alkoivat menkat palailla jo takaisin. Eli kierukan teho ilmeisesti alkoi heiketä loppuajalla.
Lääkäri sanoi, että hormonitoiminnan pitäis palailla normaaliksi kuukauden sisällä ja että raskautta voi aloittaa yrittämään heti.
Kuukautiset on olleetkin suht säännölliset siitä asti (kierto n. 24-27 päivää)mutta vauvaa vaan ei kuulu yrityksistä huolimatta.
Ovistesteillä olen oviksiakin bongaillut, mut nekään ei tietysti kerro sitä, että irtoaako munasolu normaalisti joka kierrossa.
No, joka tapauksessa täytyy jatkaa yrittämistä, vaikka välillä mietityttääkin, että onkohan se hormonitoiminta sittenkään palannut vielä ihan normaaliksi. Itse olen nimittäin ollut huomaavinani, että " ovislimojen" bongailu on vaikeampaa kuin ennen kierukan laittoa. Eli tuntuu, että oviksen aikoihin ei tule enää niin paljon limoja kuin ennen kierukkaa.
Toivotaan kuitenkin, että meillä vielä tärppää!!
AP täällä kirjoittelee...
Kiitokset tosiaan näistä vastauksista... toivottavasti löytyy vielä muitakin kohtalotovereita ja vielä lisää kokemuksia. Tuon alkuperäisen viestin kirjoittamisen jälkeen olen jo varannut ajan kierukan poistoon. Se olisi sitten ensi maanantaina. Kiva juttu!
Meillä esikoista yritettiin reilut viisi vuotta; sai sitten alkunsa ihan luomuna. Kuopus taas ilmoitti tulostaan melkein heti, kun olin lopettanut esikoisen imettämisen. Saa nähdä miten nyt käy.
Niin, tietenkin lapset 11/02 ja 08/04 :)....