Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä: Pentti

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kannustavaa palautetta.

Niilot ja Ukot, Vilhot ja Väinöt on jo tullut " tutuksi" ,

seuraavan sukupolven nimet (Heikki, Mauri ynnä muut )odottavat tulemistaan

=ultratrendikästä edelläkäyntiä. :)

Eskon ja Taiston jo tiedänkin ja ne nimet on jo ihan pienen pojan nimiä mun korvaan. Eli jos teille tulee Pentti, on se nimi tod.näk hetken kuluttua ihan pienen pojan nimi -oli se sitten nyt mitä tahansa...

jos tuntuu omalta, ottakaa ihmeessä

Vierailija
2/12 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan minun mielestäni sovi lapselle etunimeksi, mutta 2 tai 3 nimi se voisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nimestä pidä ja ehkä juuri siksi, että siitä tulee mieleen vanha keski-ikäinen tai vanhempi mies. Muutenkaan nimi ei vain oikein kuulosta hyvältä, mutta jos te pidätte siitä, niin mikäpä siinä.

Vierailija
4/12 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tulee yleistymään, mutta en tiedä.

Vielä hiukan vierastan, hiukan totisen kuuloinen....

Vierailija
5/12 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Pentti kuuluu vähän samaan sarjaan kuin esim. Paavo ;o)

Oma esikoiseni on Paavo (6v.) joten minusta Pentti on myös todella hieno nimi !!!

Sivuhuomautuksena kerron, että tänävuonna on myös poikavauva saanut jossakin päin Suomea nimekseen :: Entti ;o)

6/12 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mieheni pian 80-vuotias pappa on Pentti ja tulee sen taki ehkä vahvasti mieleen vanhan miehen nimi enkä omalleni laittaisi, mutta mitään vikaa nimessä ei ole..tosin poika olis melkovarmaan jossain vaiheessa ihan Pena vaan ;o)!!

Vierailija
7/12 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on n. 60v. Iso, ruma ja tosi lihava mies! Alkoholisoitunut, kovaääninen, haisee pahalle.

En kyllä näkisi mitään syytä, miksei vauvasta voisi tehdä Penttiä, eihän se nimenä ole mitenkään huono!

Vierailija
8/12 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annatte pojallenne nimen Pentti, juuri häntä tuskin kukaan ajattelee " keski-ikäisen kaltaiseksi" vaan kyllä Pentti on suloinen nimi pikkupojalla, monilla ehkä alkuajatus aikaisempien mielikuvien mukainen (kuten minulla). Voin kuvitella että JOS tuntisin pikku-Pentin, hänen nimensä alkaisi kuulostaa aina vaan paremmalta.

Pauli, Pentti ja Paavo on minusta saman tyyppisiä.

Vierailija
9/12 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten huomaat, eka kommenttini ei ollut näin positiivinen...

alkaa kuulostaa koko ajan paremmalta!

Vierailija
10/12 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä vauvaa / lasta nimeltään Pentti... mutta minä olenkin aina vähän hitaasti " lämmennyt" näille " uusille vanhoille" nimille. Itse en siis antaisi omalleni nimeksi, mutta voin hyvin uskoa, että monet nimestä kovastikin pitäisivät, joten jos nimi teistä hyvältä kuulostaa, niin eikun käyttöön vaan.

Vierailija
11/12 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan veljeni on Pentti (s. 1979) ja mielestäni nimi on oikein hyvä. En ole koskaan mieltänyt nimeä vanhan miehen nimeksi. Eipä kai hänkään ole koskaan nimestään pahaksi pistänyt. Penaksi on sanottu ja aina on tiedetty kenestä puhutaan eli ei ole sekoitettu kehenkään toiseen.

Tiedän kyllä tunteen, kun pohtii lapselleen nimeä ;) (tytöt 2v1kk ja 3kk)

Vierailija
12/12 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti on jotenkin todella " rehti" ja jykevä nimi, ja mukavasti vanhanaikainen. Minäkin tunnen yhden vanhan Pentti-nimisen miehen (suvustani), mutta se ei suinkaan vähennä mieltymystäni nimeen, pikemminkin päinvastoin. En ole koskaan oikein ymmärtänyt miksi ei voisi antaa vanhoilla ihmisillä olevia nimiä vauvalle? Kukaanhan ei vanhana ihmisenä synny... Olen kyllä huomannut pitäväni muutenkin joistakin nimistä, jotka tällä hetkellä eivät ole suuressa suosiossa vaikka ovat (tai varmaankin juuri siksi) ihan tavallisia, hyviä suomalaisia nimiä, esim. Seppo ja Torsti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme