Oletko jo ostanut lapsillesi joululahjoja? mitä olet ostanut?
Kommentit (50)
kerätä leluja aikuisena nostalgiasta kuin heti leikki-iän jälkeen.
kun joku haluaa vielä koota legoja yläkouluiässä niin palstamammat osoittavat sormella.
ANTAKAA NYT NIIDEN LASTEN OLLA LAPSIA!
Ai että suututtaa nykymammat, joiden pitää lopettaa omien ja toisten lapsien lapsuus niin hiton lyhyeen.
Mitä kummaa ostaisin 5v pojalleni, joka ei itsekään oikein tiedä, mitä haluaa ja on melkoinen tuuliviiri?
Haluaisin ostaa
- jotain urheiluvälinettä tms
- jonkin kalliimman lelun
- pelin
- kirjan
- dvd:n/cd:n
Mitä teidän 5-vuotiaanne haluavat joululahjaksi? Mikä on se tärkein toivomus?
Ja olisikin tämä ainoa pähkäilyn kohde mutta ei. Meillä on vielä 2-vuotias, kaksi sukulaislasta, kolme ystäväperheen lasta (joista yksi on kummilapseni) ja aikuiset päälle. Enkä koskaan keksi mitään järkevää...
Jos kerrot hiukan lahjan saajien ikää, niin voin jotain vinkejä heittää, jos haluat! :) En todellakaan halua tuputtaa ajatuksiani! Mä vaan tykkään joululahjojen miettimisestä kovasti...
5-vuotiaalle pojalle ostaisin legoja jonkun isomman paketin. Niistä on iloa pitkäksi aikaa. Lautapeleistä on tosi suosittu Afrikan tähti (vaikka se tuntuu kaikilla olevan), Uno pelikortit kans kivat ja Skipbo (sen ikärajaa en muista, mutta tosi kiva peli). Leffaksi ostaisin Risto Räppääjän, meillä ainakin ne tosi suosittuja. Kirjoista kivoja on Tatu ja Patu-kirjat, Kunnaksen kirjat tai Risto Räppääjät (joita voi lukea iltasaduksi). Urheiluvälineestä en osaa sanoa, kun en yhtään tiedä, että mistä teillä tykätään. Meillä tuon ikäisenä toivottiin Stigaa. Meillä tosi suosittuja myös magneettitikut. Tässä muutamia ideoita heitin..
Onko 2-vuotias tyttö vai poika? Entä minkä ikäisiä muut lahjoja saavat lapset? Aikuiset, miehiä vai naisia? Jos et halua vastata, niin ei pakko ole! :)
Sorry vaan, mutta joitakin kiinnostaa.
Kun on aikuisiakin, jotka rakentelee.
Meidän pikkukaupungissa on lelukauppa, jonne tulee kalliita technicslegoja kaksi kappaletta, toisen ostan minä mun teinipojalle, joka toivoo niitä aina joululahjaksi ja toisen ostaa yksi 30-vuotias harrastaja.
Yläluokkalaiset katsokaas kun voi sekä rakentaa legoja että ajella mopolla. Oletko kuullu sellaisesta?
Kummipoika sai viimeiset legot lahjaksi kun täytti 10.
[/quote]
ei sitten ole varmaan kovin taitava legonrakentaja, sillä monet Technicsit on paketin mukaan yli 11-vuotiaille tarkoitettuja!
kuullut teinistä, joka leikkisi legoilla. Aikuisia harrastajia kyllä tunnen. Ja lähipiiriini kuuluu useita teinejä. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon heitä kuului lähipiiriini kun olin teini-ikäinen.
on vielä alakoulussa, ei siis TEINI! Ja juu kyllä meillä isommatkin pojat rakentaa legoilla. Tiedän todellakin muitakin kuin meidän pojat.
leikkii 12-vuotiaskin välillä vielä legoilla!
moni teini tätä kaikille myönnä, mutta leikkii salassa tai kodin rauhassa. itsekin rakensin legoilla vielä yläasteiässä! leikin legoilla, kävin tansseissa, maistoin alkoholia ym, teininä voi tehdä kaikkea!
kuullut teinistä, joka leikkisi legoilla. Aikuisia harrastajia kyllä tunnen. Ja lähipiiriini kuuluu useita teinejä. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon heitä kuului lähipiiriini kun olin teini-ikäinen.
Kummilasten (6kpl) joululahjat on jo mietittynä ja kirjoitettuna ylös, mutta odotellaan vielä tiliä, niin saa mennä kerralla ne ostamaan.
vasta sitten kun oon joulufiikisissä ja joululaulut soi. Siitä se joulu tulee, pikkuhiljaa.
leikkii 12-vuotiaskin välillä vielä legoilla!
13-17. 11- ja 12-vuotiaat eivät ole teinejä.
13-17. 11- ja 12-vuotiaat eivät ole teinejä.
13-19. Kuuntelin juuri mitä mies puhui sivussa 17-vuotiaasta. :D
Teen ikä alkaa todellakin thirteen, fourteen.. ja päättyy nineteen.
Ostin lapselle uuden auto, Mercedes Benz SL 63 AMG vm 2011. Nostakaa kättä jos näette joskus kyseisen auton liikenteessä, pitäisi ainakin erottua.
pojalle Dieselin lompakon ja Hilfigerin kalsareita
(merkkitietoinen nuorimies), tyttärelle Teeman lautasia 6 kpl jokaista kokoa (kerää jo omaa kotia varten) sekä yöpuvun. Toiselle tyttärelle (asuu joo omillaan) Mangon salaattiottimet. Jokaiselle myös "omannäköisensä" DVD, joita sitten katsotaan pyhinä.
Loputkin on jo valmiiksi mietittynä.
Jos kerrot hiukan lahjan saajien ikää, niin voin jotain vinkejä heittää, jos haluat! :) En todellakaan halua tuputtaa ajatuksiani! Mä vaan tykkään joululahjojen miettimisestä kovasti...
5-vuotiaalle pojalle ostaisin legoja jonkun isomman paketin. Niistä on iloa pitkäksi aikaa. Lautapeleistä on tosi suosittu Afrikan tähti (vaikka se tuntuu kaikilla olevan), Uno pelikortit kans kivat ja Skipbo (sen ikärajaa en muista, mutta tosi kiva peli). Leffaksi ostaisin Risto Räppääjän, meillä ainakin ne tosi suosittuja. Kirjoista kivoja on Tatu ja Patu-kirjat, Kunnaksen kirjat tai Risto Räppääjät (joita voi lukea iltasaduksi). Urheiluvälineestä en osaa sanoa, kun en yhtään tiedä, että mistä teillä tykätään. Meillä tuon ikäisenä toivottiin Stigaa. Meillä tosi suosittuja myös magneettitikut. Tässä muutamia ideoita heitin..
Onko 2-vuotias tyttö vai poika? Entä minkä ikäisiä muut lahjoja saavat lapset? Aikuiset, miehiä vai naisia? Jos et halua vastata, niin ei pakko ole! :)
En vain ehtinyt enää pyöriä täällä eilen illalla. Kiitos ehdotuksista. Meillä isovanhemmat ostavat joka joulu legoja, joten me emme osta. Afrikan tähteä on pelattu jo vuoden verran, , mutta Skipbo on hyvä vinkki. Kiitos. Lisäksi nuo Risto Räppääjät ovat meilläkin kova sana emmekä omista yhtäkään kirjaa ja vain yhden dvd:n, joten nekin tulee heti ostoslistalle. Stigan lapsi sai 3v joululahjaksi. ;) Mitä ne magneettitikut ovat? Tai siis miten niillä leikitään? Hyviä ehdotuksia, joita lähden heti kauppohin metsästämään.
2-vuotias on poika. Meillä on ongelmana se, että isoveljen lelut ovat periytyneet eikä oikein tarvitse mitään erityistä. En halua ostaa omia legoja tai omaa junarataa, saavat leikkiä niillä yhdessä, vaikka ikäeroa onkin. Ei osaa katsoa vielä mitään elokuvia tai lastenohjelmia ja kirjoistakin on lähinnä kiinnostunut repimismielellä...
Sukulaislapset ovat tyttöjä ja 7- ja 5-vuotiaita. 5-vuotiaalle olin ajatellut lahjaksi Moxieta. Onko tyhmä idea? Voiko 7-vuotiaallekin sellaisen hankkia vai pitääkö olla jotain isommalle tarkoitettua?
KUmmityttöni on 9-vuotias. Hänelle olen monena vuonna ostanut jonkun teatterireissun lahjaksi mutta nyt en löytänyt mitään kivaa. En osaa ostaa noin isolle. Onko ainoa järkevä vaihtoehto lahjakortti ja vaikka ravintolareissu ostosreissun päälle? Lisänä tulevat kummitytön sisarukset 8v tyttö ja 5v poika, joiden pitää saada jotain pientä, koska vaihdamme lahjat illanvietossa. Tällä perheellä on periaatteessa kaikkea, joten lahjojen osto on todella vaikeaa.
Aikuisia ovat mieheni 38v, äitini ja isäni 60+-vuotiaita, anoppini 60+-vuotias sekä veljeni ja tämän vaimo. Lahjat ovat arvoltaan noin 30-50 euroa.
Ihanaa on, jos vielä tämän viestin löydät ja vastaat, mutta kiitos jo noista vinkeistä!
on niin pieni lapsi, että hän ei ehkä ole joulun aikaan enää kiinnostunut samantyyppisistä leluista ja kirjoista kuin nyt. Vaikea arpoa missä vaiheessa silloin mennään...
En osta kuin pari lahjaa, koska lapsi saa kummeilta ja isovanhemmilta aina joululahjoja (monta jokaiselta). Ehtii ostaa joulukuussa oman lapsen lahjat, kummilapsille ostan jo etukäteen.
On ilo olla avuksi!! :) Mä poden flunssaa ja makaan vaan ainakin tän päivän sohvalla, niin on tosi hyvin aikaa miettiä näitä! :)
Meillä magneettitikuista rakennetaan milloin mitäkin härveleitä.. Yksi lapsista jo iso ja hänkin niillä vielä rakentelee. Rakentavat välillä porukalla näitä.
Mä muistan ite tuon tosi hyvin, kun vanhin oli saanut kaikkea, niin en keksinyt nuoremmalle mitään ostettavaa... Mutta olisko muovieläimet sellaisia, joista tykkäisi? Sellaiset, jotka on ihan oikeiden eläinten näköisiä. Ovat hiukan arvokkaampia, mutta eihän niitä niin kauheeta määrää tartte ostaa. Tai puiset palikat? Äänikirjoista meillä tykättiin tosi paljon, niitä on sellaisina kovasivuisina. Tai iso auto, sellainen jonka voi ottaa pihallekin mukaan. Vai joko teillä sellainen on? Ja eihän sitä noin pienellä ihan hirveän montaa pakettia tartte ostaakaan. Nuppipalapeleistä meillä ruvettiin tykkäämän vähän yli 2-vuotiaina. Meidän 2-vuotias sai sellaisen leikkiteltan, jossa Cars leffasta autojen kuvia. Hän tykkäs siitä tosi paljon. Toki vie paljon tilaa...
Ei mun mielestä ole ollenkaan tyhmä idea! :) Tuon ikäiset ihan varmasti tykkää noista! Jos isommalle haluat jotain muuta katsoa, niin meillä 7-vuotias tyttö tykkää tosi paljon sellaisesta askartelu jutusta, missä voi tehdä omia koteja. Ovat vähän samaa sarjaa, kun Top Modelit, mutta tarkoitettu vähän pienemmille. Tai meillä ei noista Top Modeleista tykätä vielä. Noissa tarroissa on kaikkia ihania huonekaluja, ihmisiä, keittiönkaappeja, leluja ym. pientä. Tais kirjan kannessa lukea Sweet Home. Mä ostin sellaisia Suomalaisesta kirjakaupasta, mutta joku sanoi niitä löytäneensä myös Br lelukaupasta. Ja uskoisin, että muistakin kirjakaupoista löytyy, kun kysyy.
Meidän 10-vuotias kummityttö toivoi Nomination korua, joko hänellä on sellainen? Tai jos on, niin pala siihen. Mä ostin 9-vuotissynttärilahjaksi korujen tekovälineet kummitytölleni. Hän niin kova askartelemaan. Niitä helmiä kun on niin paljon. Mutta tuo lahjakortti ja yhteinen shoppailureissu kuulostaa kyllä tosi kivalta!! :) Ja siihen sitten vielä syöminen päälle. Noi on sellaisia unohtumattomia reissuja aina kummilapsille. Myös joku kylpyläreissu tai leffassa käynti. Toki ei niin hienoja juttuja ole, kun teatterissa käynti! ;) Mites 8-vuotiaalle tytölle myös tuota samaa tarrakirja sarjaa, mitä tuossa edellä laitoin (kirjan hinta tais olla jonkun 8€ vai onko liian kallis?)? Vai tehdäänkö heillä Top Modeleita? Tai Hama-helmiä? En tiiä minkä verran tuon ikäiset tekee, kun meillä niitä niin paljon vielä tehdään.. Entä tykkääkö he lakata kynsiä? Pari kynsilakkaa ja kynsitarroja? Tai meikkipussi ja sinne joku ihanan tuoksuinen suihkusaippua. 5-vuotiaalle pojalle joku kirja. Vai onko heillä jo paljon niitä? Tai sit sellainen äänikirja, että voi ite lukea. Risto Räppääjistäkin löytyy niitä. Ja paljon muistakin. Meillä niitä kuunneltiin tosi paljon. Tai jos löytys pojille sopiva kirja ja cd yhdistelmä. Choco-peli on kans tosi kiva, hintaa en siitä muista... Tai joku leffa? Entä tykkääkö tehdä palapelejä? Sellainenkin on tosi kiva..
Mä oon ostanu miehelleni aina jonkun leffan, kun niitä toivoo.. Tykkääkö sun miehesi katsoa leffoja? Kirjat on kans hänellä aina toivelistalla. Meillä vaatteet on kiellettyjen listalla, niitä kuulemma voi ostaa muulloinkin... ;) Joskus oon kyllä ostanu jonkun urheiluliikkeen hupparin ja on kuitenkin tykänny siitä. Käykö miehesi leffassa? Leffalippuja? Lasten kuvasta teetetty muki? Mites jonkun kivan kirjan aikuisille tarkoitettu äänikirja? Miehelleni on mun mielestä tosi vaikea keksiä mitään.. Ite hän ehdottelee mulle noita leffoja, joista tykkää... ;) Entä musa cd? Joku harrastukseen liittyvä juttu?
Mä ostin tänä vuonna äidilleni leffaboksin ja teen sellaisen purkin, mihin laitan sisälle muffinsseihin tarkoitetut kuivat aineet ja kylkeen ohjeen. Niistä voi siis ite sitten tehdä muffinsseja eikä tarttenu lisätä, kun kananmuna ja olikohan margariini vai neste. Mulla ohje sellaiseen, jos kiinnostusta sulla siihen! :) Samoin anopilleni laitan sellaisen. Myös joku hyvä rasva vois olla kiva. Tykkääkö käydä kosmetologilla? Sinne lahjakortti. Isälleni teen herkkukorin, jossa kaikkia erilaisia juttuja. Hän kun tykkää kaikista erikoisista ruuista. Tykkäiskö sun vanhemmat mennä jonnekin ravintolaan syömään? Olisko lahjakortti sinne? Tykkääkö tehdä ristikoita? Ristikkokirja tai Sudoku kirja. Entä ihan joku luettava kirja? Tykkääkö sun vanhemmat tai anoppi lukea? Entä Iittalan kivituikut tai Mariskooli? Lastenlasten kuvasta teetetty tyynyliina tai muki? Meillä näistä tykkäs isovanhemmat tosi paljon. Mites Muumipappa ja Muumimamma mukit ja siihen lisäksi joku ihana kahvi tai tee? Vähän arvalla meni, mutta saitkohan näistä mitään irti.... ;)
Tykkääkö sun veli ja hänen vaimonsa käydä leffassa? Leffaliput ja lahjakortti jonnekin ravintolaan. Iittalan kivituikku veljen vaimolle? Leffaboksi? Veljen vaimolle Body shopista jotain tuotteita tai jostain muualta samantapaisia? Joku kori, missä herkkuja, leffa, kynttilöitä ym.? Sellainen illanviettoon tarkoitettu yhteiseksi heille. Noi kirjat nyt sopii kaikenikäisille, jos lukea tykkää. Onko heillä joku harrastus, johon liittyen vois ostaa jotain? Tykkääkö he noista Muumi-mukeista? Tai Pentikin mukit?
Toivottavasti näistä oli edes jotain iloa!! :)
Ihanaa joulun odotusta sinne!!!
nostalgiasta:D
Minäkin olen kerännyt nukkeja ihan koko ikäni, pikkutytöstä lähtien:)