Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulehden loukkaava juttu su ihmiset liitteessä

Vierailija
11.10.2011 |

Aamulehden su ihmiset liitteessä oli 9.10.2011 sivulla 3 todella loukkaava juttu. Siinä joku nainen oikein kuvansa kanssa julistaa miten 35-vuotiaat ja sitä vanhemmat eivät saisi enää lisääntyä ja kuinka häpesi omaa äitiään, joka hänet sai 35-vuotiaana.

Kuinka kehtaa tuollaista kirjoittaa ja vielä kuvan kanssa ja lehti sellaista julkaista.

Onneksi mielessänsä saa toivoa tuollaiselle mahdollisimman paljon hankaluutta elämässään, jospa se kasvattaisi.

T: Yli 35-vuotiaana lisääntynyt

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt muutkin kommenteissanne huomioon se, että kirjoittaja kritisoi mummoiässä lapsia tekeviä. Kertoo mielipiteensä, että mummiässä ei pidä enää hankkia lapsia. Jutussa mainittiin kaksi 53-vuotiasta äitiä! Se on vähän eri kuin 35v.

35-vuotiaista kirjoittaja kirjoittaa vain, että (sanasta sanaan lainaten): "Niin järkyttävän huonosti kuin se elämänmenoon sopiikin, osuvat naisen hedelmällisyyden huippuvuodet teini-iän ja kahdenkymmenen ikävuoden paikkeille. Tämän jälkeen hedelmällisyys vähenee hitaasti ja putoaa dramaattisesti 35 ikävuoden jälkeen. Tämänhän me tiedämme samoin kuin sen, mitä terveydellisiä riskejä liian vanhojen raskauksista koituu sekä äidille että lapselle."

Vierailija
22/31 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti oli 43 kun synnytti minut, enkä ole hänen ikäänsä hävennyt koskaan - muista asioista teininä varmasti kuten kaikki teinit. Isovanhempiani kuolivat kun olin vauva, mutta vanhempani varmistivat että ympärilläni oli muita rakastavia aikuisia "isovanhempien korvikkeina".

Äitini on edelleen rautaisessa kunnossa ja osallistuu aktiivisesti lastenlapsemme elämään, toisin kuin miehen äiti, joka ei ole vielä täyttänyt 60. Häntä vaan ei kiinnosta.

Aina kaikki ei ole iästä kiinni, kuten moni kirjoittaja on todennut. Siksi on hölmöä tuomita se, minkä ikäisenä kukin lapsensa tekee.

53 on toki äidiksi vanha. Mutta niin on 43 monen mielestä. Itse osaan olla vain kiitollinen, että saan olla olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittajakin tiedostaa, ettei 20v ole se paras ikä hankkia lapsia.

olisi isäehdokkaat tässä:

-alkoholisoitunut, narkkariksi päätynyt, huonosti koulutettu ja työttömänä viihtynyt renttu

-itseäni 20 vuotta vanhempi ukkomies

- joku satunnainen yhdenillanhoito

- yksi fiksu akateemikko, jolla sittemmin mielenterveysongelmia

Mulle on aina ollut tärkeää se, että olen itse valmis ja aikuistunut ja halusin myös ehdottomasti löytää sopivan miehen. Tärkeitä kriteereitä miehessä oli rehellisyys, lämmin sydän, savuttomuus ja päihteettömyys, sekä sellainen normaali peruselämä kunnossa.

Minun piti elää ensin risainen elämä pois alta, että olin valmis äidiksi. 20+vuotiaana raha-asiani olivat täysin sekaisin ja rajua itseni etsimistä kesti se kymmenisen vuotta. 30-vuotiaana olin valmis, en yhtään aiemmin. Toki tiedostin että siinä(kään) iässä ei raskaaksitulo ole enää itsestäänselvyys.

Nyt olen yhden laosen äiti, ikää 32 vuotta. Ehkäpä haluaisin vielä toisen, mutta en vielä. Kuuntelen sydämeni ääntä, mutta pohdin myös jaksamistani. Juuri nyt en jaksaisi enempää, mutta uskon sen johtuvan omasta laiskuudesta ja mukavuudenhalusta enemmän kuin iästäni.

Vierailija
24/31 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 on toki äidiksi vanha.

Kirjoittaa lisäksi hedelmällisyydestä 20 ikävuoden jälkeen...

Vierailija
25/31 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain nähtävillä? Kuka toimittaja sen on kirjoittanut?

Vierailija
26/31 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ole nykypäivänä mitenkään erityisen iäkäs äiti.

Terveydelliset riskit kyllä lisääntyvät sekä vauvalle, että äidille jonkin verran. t. neuvolan th

Vierailija
27/31 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain nähtävillä? Kuka toimittaja sen on kirjoittanut?

Yritin googlettaa, mutten löytänyt. Eikä löytynyt myöskään Aamulehden sivuilta. Heitin lehdenkin jo pois, joten en voi tarkistaa kirjoittajaa.

Mun häiritsee kanssa tässä keskustelussa se, että kirjoittajaa syytetäåän 35-vuotiaiden kutsumisesta liian vanhoiksi äideiksi. Kyse oli kuiteskin 53-vuotiaista, joita kirjottaja piti mummoäiteinä.

Vierailija
28/31 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä ottaa huomioon se, että lapsia ei kannata tehdä enää kovin vanhana, että pystyy tukemaan lapsia myös aikuisena. Lapset olisi parasta tehdä nuorina ja moni odottaa liian pitkään lastenteon aloittamista. Itse olen tehnyt lapset hiukan alle ja yli kolmikymppisenä ja viimeinen raskaus otti tosi koville. Mitä myöhemmin aloittaa, sitä todennäköisemmin on ongelmia.

Toiset ovat raihnaisia jo kolmekympppisenä. Toiset vasta kuuskymppisenä. Ei se ole mikään salaisuus, olemme erilaisia. Toki niiden, joilla on kehonhallinnan kanssa ongelmia jo kolmekymppisenä, kannattaakin jättää lapsiluku siihen.

Vierailija
29/31 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on kolumni! Ei siis varsinainen juttu!

Vierailija
30/31 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä ottaa huomioon se, että lapsia ei kannata tehdä enää kovin vanhana, että pystyy tukemaan lapsia myös aikuisena. Lapset olisi parasta tehdä nuorina ja moni odottaa liian pitkään lastenteon aloittamista. Itse olen tehnyt lapset hiukan alle ja yli kolmikymppisenä ja viimeinen raskaus otti tosi koville. Mitä myöhemmin aloittaa, sitä todennäköisemmin on ongelmia.

kun asiat eivät ole noin mustavalkoisia. Siihen tarvitaan mies, ja uskoisin että moni haluaisi sen miehen asuvan saman katon alla. Itse kiitän suojelusenkeliä, etten yrittänyt lapsia exän kanssa, vaikka piiitkään seurusteltiinkin.

Vierailija
31/31 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on kolumni! Ei siis varsinainen juttu!

Eihän noi sisälukutaidottomat nenänsä rullanneet herkkänahkat tiedä, mikä on kolumni. ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolumni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi