Mitä tekisit tämän lapsen äitinä?
Kommentit (20)
En mä usko että tuossa vaiheessa pystyy tekemään enää mitään jos asia on tuolle mallille päätynyt. Itse en ikinä päästäisi tilannetta tuollaiseksi.
mies menis vetämään turpaan tuota kiusaajaa!
Ihan varmasti!
Meillä ei katota yhtään kiusaamista!
Pelattais sit samoilla säännöillä kaikki.
mutta tekisin lisäksi koulusta rikosilmoituksen, koska pahoinpitely oli jatkuvaa eikä koulu tehnyt mitään.
lastani ip-lehteen "uhrin" näköisenä ryhti lysyssä...
lastani ip-lehteen "uhrin" näköisenä ryhti lysyssä...
Itse oon kärsinyt samasta nuorena ja en todella hyväksy tollaista.
Menisin itse juttelemaan tai siis suorastaan kouluun pitämään luentoa asiasta vaikka poliisin kanssa.Joka laittaa järjestykseen äidin kullannuput..
Jos nyt lähdetään siitä että jos et ole elänyt kiusatun lapsen vanhempana: et sanoisi ettet tekisi noin. Et sinä sitä tiedä miten toimit kun tilanne on päällä.
Ei sitä tiedä miten käyttäytyisi jos tilanne tulee eteen omalle kohdalle. Voisit ihan hyvin käyttäytyä juuri näin.
Lasta kuvasta ei tunnista. Minusta tällänen on ihan hyvä asia, nyt se teko inhimillistyy: TÄTÄ tyttöä joku on potkassut.
Kuvateksti on otsikoitukin "UHRI" isoin kirjaimin ja sen kerrotaan esittävän kiusauksen uhria.
Ja asiasta on kokemusta.
En tasan jäänyt nyhräämään ja kitisemään, enkä kerjännyt sääliä.
Kiusaajalle tehtiin selväksi, että jos homma jatkuu, hän lentää koulusta kahdessa viikossa.
Kiusaaminen loppui kuin seinään ja kiusaaja vaihtaa edelleen toiselle puolelle katua, kun vain näkeekin hahmoni.
Opettaja yritti jotain inistä ja selittää, mutta hänkin lopetti sitten ko. koulussa samana keväänä eli työsopimusta ei uusittu.
t. 6
Hyvä, ja lapseni haudanneena voin sanoa että ihminen voi tehdä asioita joita ei ajattelisi tekevänsä.
Minäkin puuttuisin kiusaamiseen, mutta niin on tuon tytön vanhematkin tehneet eikä saaneet siihen riittävästi apua vaan pahoinpitely jatkunut.
Jos teidän tapauksessa ei olisi reagoiduttu ja saatu tulosta takasin normaaliin niin mitä silloin tekisit? Siitä tässä on kyse.
11
Ensin olisin ottanut yhteyttä pojan vanhempiin, sitten opettajaan ja viimeisenä keinona rehtoriin.
Olisin saattanut lähettää myös tutun koulupsykologin (anonyymisti) seuraamaan tilannetta pariksi päiväksi.
Uhriksi ei kannata lastaan profiloida, eikä alkaa etsiä sääliä tai nyyhkiä ip-lehdissä.
6
kiusaamisen kohteena oleminen on niin suuri tabu, että siitä ei saisi puhua lehdessä? Mikä siinä on niin noloa ja hävettävää?
Kiusaaminen loppui, mutta kavereitakaan ei ole, koska ...?
mutta ei pidä lähteä liikkeelle uhri-asetelmasta.
Minultako?
Minun lapseni on luokkansa suosituimpia, kavereita pilvin pimein.
Hän leikkii nykyään myös ihan sopuisasti sen kiusaajan kanssa.
Moni äiti on muuten tullut jälkeenpäin kiittämään, että panin sen kiusaajapojun vanhempineen ruotuun... On käynyt ilmi, että minun lapseni ei suinkaan ollut ainoa, jota siellä oli kiusattu.
t. 6
mies menis vetämään turpaan tuota kiusaajaa! Ihan varmasti! Meillä ei katota yhtään kiusaamista! Pelattais sit samoilla säännöillä kaikki.
sparttalaista kasvatusta; silmä silmästä, hammas hampaasta. tämän logiikan vuoksi maapallolla tapetaan joka vuosi satojatuhansia ihmisiä. vajoatte vielä kiusaajaa alemmas, aikuiset ihmiset:(
kiusaajan päälle seuraavan kerran kun näen.
Äiti on tehnyt ihan oikein tehdessään rikosilmoituksen. Tästä tulee kuitenkin kiusaajien vanhemmilta valitusta kunnianloukkauksesta.
Muistaakseni meillä sai jälki-istuntoa kun oli toisia hakannut ja syy tuli lapulla vanhemmille ilmoitettuna ja piti vielä allekirjoittaa. Ja kyllä opettajat vanhemmillekin soitteli, sekä kiusatun että kiusaajan.
potkasenko päähän? -Puhumattakaan että potku lähtee-
Niin siihen PITÄÄ koulun reagoida heti, samantien ja mukaan automaattisesti ulkopuolisia ihmisiä jotka hoitaa tämän pahoinpitelijän ongelmia.
Kotiin yhteys ja heti palaveriin: opettaja, hakkaaja, hakattu ja molempien perheet.
Ei lapsia saa aikuinen pahoinpidellä, eikä sitä voi tehdä lapsetkaan toisilleen.
Jos koulu ei ota tuollaista vakavasti heti, niin ottaisin laakista poliisiin yhteyttä. Kaikki kuristusjäljet lääkäriin, niistä kuvat ja poliisijuttu.
Koulua voisin harkita syyttäväni jos heillä ei ole elettäkään että lapsella olisi turvattu olo ja pahoinpitelyihin puututtaisiin.