Missä teidän mielestänne on Lappi?
Tai mistä alkaa? Jyväskylästä? Maakunnan rajalta? Napapiiriltä? Sieltä, missä ei kasva enää kuusi, mänty, koivukaan?
Kommentit (47)
Ja kotiseutuni on Napapiirin yläpuolella. Minustakin Lappi alkaa kuitenkin sieltä napapiiriltä.
Oikeasti napapiiriltä.
Kuusamo/Ruka on Kainuuta/Koillismaata.
Olen asunut Kajaanissa ja Ruka/Kuusamo ei ole Kainuuta, vaan Lappia.
minun mielestä noin Rovaniemeltä ylös päin. tosin Kuusamo on Lappia, mutta Oulu ei. näin minulla
minun mielestä noin Rovaniemeltä ylös päin. tosin Kuusamo on Lappia, mutta Oulu ei. näin minulla
tuo Lappi löytyy, Eurajoelta Poriin ajattaessa on ihan viittakin.
Rovaniemi ei siis vielä ole Lappia.
Itse inarilaisena ajattelen että Lappia on kaikki Rovaniemestä ylöspäin.
tuo Lappi löytyy, Eurajoelta Poriin ajattaessa on ihan viittakin.
Rauman Lappi nykyään! :)
Meillä mökki Pyhätunturilla ja siellä on tosi kauniit tunturimaisemat.
ja Kuusamo ei ole mitään lappia :D
Tästähän ihan turistikohteet kiistelevät. Oikeat lapin kohteet ei suostu, että Ruka mainostaisi itseään lapin lomakohteena, koska ei sitä ole.
Mielestäni lappi alkaa Rovaniemeltä. Jyväskylän seudulla asuvani voin tosin kertoa, että on täälläkin paikkoja, jotka lapilta näyttää.
t.Utsjoella käynyt
että nämä vastaukset on juuri tätä juupas-onpas-eipäs-tyhmä vastauksia
Onnittelut ap:lle, sait mitä halusit. Kunnon kanatappelun tunkiolle.
Olen asunut Kajaanissa ja Ruka/Kuusamo ei ole Kainuuta, vaan Lappia.
Vaistomainen vastaus olisi minullakin napapiiriltä pohjoiseen, mutta toisaalta pidän myös meri-Lappia Lappina, eli Kemin ja Simon seutua.
ei ole mikään mielipidekysymys. Lapin lääni alkaa Simosta.
Joo, jos kaikki rajat mietitään pohjoisimman mukaan, Rovaniemi on Pohjanmaata.
Mutta silti Lappi alkaa Simon, Ranuan ja Posion korkeudelta.
Lappi alkaa ja löytyy sydämestä. Lappi on mielentila. Lappi on siellä missä voi yksinään itkeä tirauttaa kyyneleen maahan ja tuntea itsensä pieneksi.
Alkaa Lahdesta. Sieltä se Tunturipurojen raikkaus tulee jokaiseen lähikauppaan.
napapiiri on vielä sellainen raja että juuri "hyväksyn" sen yläpuolella olevan alueen Lapiksi, mutta itse kun on ihan sieltä ylhäältä kotoisin niin jotenkin se omassa mielessä se "oikea Lappi" alkaa vasta sieltä suunnilleen Kolarin korkeuksilta.