Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Assistentti-nimikkeellä työskentelevä

Vierailija
10.10.2011 |

Sinä, joka työskentelet assistentin nimikkeellä, mitä teet (ja millä alalla)? Paljonko saat palkkaa? Onko se mielestäsi oikeassa suhteessa koulutukseesi / kokemukseesi / työnkuvaan ja vastuuseen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita klassisia hönötettyjä.

Kielten lukeminen ja kääntäjäksi ryhtyminen on just kympin tyttöjen moka: päätä olisi vaikka mihin ja sitten päätetään tuhlata resurssit rupeamalla kääntäjäksi, joka on maailman huonoiten palkattu työ suhteessa siihen, mitä kaikkea siihen vaaditaan.

Onnea vaan, sulla jäi todella huono kortti käteen.

Hanki lisäkoulutus, äläkä tähtää mihinkään assariksi vaan it-alalle jos haluat rahaa ja työtä. Tai jatkokouluta itsesi opettajasi. Aikuiskoulutulaitokseen erityisesti, niin ei teinit kiusaa.

Kääntäjänä et voi kuin hävitä. Se on surullista ja mua vituttaa, että etukäteen näistä työllistymisvaikeuksista ja palkoista kukaan ei sano sanaakaan.

Onpa hienoa teilata jonkun toisen koulutus noin totaalisesti.

Kääntäjähän on viestinnän alan ammattilainen. Varmasti koulutuksesta on hyötyä.

Etkö voisi ehdottaa jotain kannustavaa?

Vierailija
22/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en väittänytkään, että tradenomin koulutus olisi tie autuuteen, mutta se parantaisi mahdollisuuksiasi päästä haastatteluun kun kerran kerroit, että olet assarin paikkoja hakenut etkä ole päässyt edes haastatteluun. totesin siis vain faktat, en luvannut mitään taivaspaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se teistä vielä kielenkääntäjää tee. näitä "käännöksiä" näkee valitettavan usein.

Vierailija
24/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä henkilö on opiskellut kääntäjäksi, luetko viestit ennenkuin alat lässyttää omiasi.

Vierailija
25/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hankkia koulutus (tradenomin), jonka opiskelleita on pilvin pimein tarjolla. Jos alkaa uudelleen opiskella, alan pitäisi olla sellainen, että työpaikka olisi aikas varma.

Vierailija
26/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän sulle peukkua pystyssä. Onneksi eteneminen ei ole ainoa tapa menestyä elämässä.

Mutta tossa johdon assarin hommassa mä voisin kuvitella, että sun pitää silti OSATA KAIKKI miten ylempieskin, eikä sun silti anneta edetä sinne ylempien joukkoon. SE on niin epäreilua.

Mutta tsemppiä, ja who knows, ehkä vielä jotain tapahtuu ja notkahdat asekeleen pari ylemmäs. Tsemppiä! t: se aiempi kirjoittaja (en nää mikä mun nro oli mut ei haitanne)

Vierailija
27/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa teilata jonkun toisen koulutus noin totaalisesti.

Kääntäjähän on viestinnän alan ammattilainen. Varmasti koulutuksesta on hyötyä.

Etkö voisi ehdottaa jotain kannustavaa?

Mikäs on tämän assarin sisälukutaito?

Viestiini oli kyllä laitettu että it-ala. ap on oikeassa, että silläkin alalla on liikaa tekijöitä, ja sillä alalla sitä paitsi nainen jää usein alakynteen.

Mutta oli mulla toi toinenkin ehdotus eli jatkokouluttaa itsensä johki aikuiskolutuslaitokseen kielenopettajaksi. Musta erinomainen idea.

Se että viesti on osin vähän julma (ja syyyyystä, koska harmittaa, että me naiset hukataan lahjamme väärillä aloilla, koska kukaan ei varoita), niin se ei tarkoita, etteikö mukana ollut sitä rakentavaakin eli konkreettisia neuvoja.

Sulle vissiin mahdollisuus päästä pahastumaan on se pointti tässä elämässä, jää sit noi muut nyanssit huomioimatta ja viestit luetaan vain sillä silmällä?

Tsemppiä ap silti! Parempi tietää realiteetit, niistä sit lähtee nousuun. JOs joudut kouluttautuu, niin tutki asiaa. SUn pohjakoulutuksella voi löytyä jotain, missä koulutusta ei tarvii kauaa jatkaa.

Vierailija
28/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan huomasi vain, että joku muukin täällä kinnostunut noista assarin paikoista.

Ja kääntäjällä on open pätevyys. Niihin aikuiskoulutushommiinkin vaan kova kilpailu, kun niin moni ope EI haluaisi opettaa ala/yläkoulussa.

Olen valmis kouluttautumaankin, mutta en ehkä kuitenkaan tradenomiksi, kun tuntuu, ettei niillekään ole töitä.

Mietin vaan, että kenelle sitten on...? Terveydenhoitoala ei kiinnosta - vaikka sen saa usein vastaukseksi.

Vierailija
29/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan huomasi vain, että joku muukin täällä kinnostunut noista assarin paikoista.

Ja kääntäjällä on open pätevyys. Niihin aikuiskoulutushommiinkin vaan kova kilpailu, kun niin moni ope EI haluaisi opettaa ala/yläkoulussa.

Olen valmis kouluttautumaankin, mutta en ehkä kuitenkaan tradenomiksi, kun tuntuu, ettei niillekään ole töitä.

Mietin vaan, että kenelle sitten on...? Terveydenhoitoala ei kiinnosta - vaikka sen saa usein vastaukseksi.

tsekkaa jotain virtuaalikursseja. Mä oon itse lukenut avoimessa yliopistossa ja amk:ssa mm markkinointialan juttuja. Näitä voi tehdä kotoa käsin etänä ja saada silti tutkinnon. Opiskelu tossa muodossa menee muun elämän sivussa kätevästi. Jos etsit niitä kursseja avoimesta yliopistosta tai jostain, niin sä voit ehkä heti tunnistaa, että oho, tossa on sellainen, joka on täydellinen.

Tääkin opiskelumuoto maksaa, eli kandee löytää sellainen kurssi josta oikeasti on hyötyä

En ollut tullut ajatelleeksi, että niissä assarin hommissa pitäisi olla jotain liiketaloudellista kokemusta/koulutusta myös. Mistään työpaikkahakemuksesta ei ole tullut sellaista ilmi.

Vierailija
30/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä (omalla toiminimellä toki) n. 15 h/viikko, nostan palkkaa vähintään 3000 €/kk. Ihan OK palkka minusta työmäärään nähden.

Vierailija
31/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaa 3000 e/kk on palkka, enkä ole tyytyväinen. opintoja ja kokemusta takana sen verran monta vuotta, että tohon summaan pitäisi lisätä vähintään 500 euroa niin voisin sanoa olevani "tyytyväinen".

työskentelen kansainvälisessä suuryrityksessä pk-seudulla, tarkemmin en halua yksilöidä. työtehtävät monipuolisia viestinnästä taloushallintoon, matka-, kokous- ja tapahtumajärjestelyihin, käännöstöihin, it-tukeen... pitäisi osata vähän kaikkea.

Samat on työtehtävät ja työskentelen myös kohtuukokoisessa kansainbälisessä yrityksessä pk-seudulla. Listatuista ainoastaan käännöstyöt ei kuulu toimenkuvaani, meillä on siihen hommaan 3 täysipäiväistä ihmistä. Eikä mulla kyllä olisi siihen taitoakaan, koska alan tekninen sanasto on aika haastavaa.

Palkkani on myös tuon vajaat 3000,-brutto. Pienihän se on kun mikä...

Vierailija
32/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekkaa jotain virtuaalikursseja. Mä oon itse lukenut avoimessa yliopistossa ja amk:ssa mm markkinointialan juttuja. Näitä voi tehdä kotoa käsin etänä ja saada silti tutkinnon. Opiskelu tossa muodossa menee muun elämän sivussa kätevästi. Jos etsit niitä kursseja avoimesta yliopistosta tai jostain, niin sä voit ehkä heti tunnistaa, että oho, tossa on sellainen, joka on täydellinen.

Tääkin opiskelumuoto maksaa, eli kandee löytää sellainen kurssi josta oikeasti on hyötyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä