Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Assistentti-nimikkeellä työskentelevä

Vierailija
10.10.2011 |

Sinä, joka työskentelet assistentin nimikkeellä, mitä teet (ja millä alalla)? Paljonko saat palkkaa? Onko se mielestäsi oikeassa suhteessa koulutukseesi / kokemukseesi / työnkuvaan ja vastuuseen?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaa 3000 e/kk on palkka, enkä ole tyytyväinen. opintoja ja kokemusta takana sen verran monta vuotta, että tohon summaan pitäisi lisätä vähintään 500 euroa niin voisin sanoa olevani "tyytyväinen".

työskentelen kansainvälisessä suuryrityksessä pk-seudulla, tarkemmin en halua yksilöidä. työtehtävät monipuolisia viestinnästä taloushallintoon, matka-, kokous- ja tapahtumajärjestelyihin, käännöstöihin, it-tukeen... pitäisi osata vähän kaikkea.

Vierailija
2/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa assistentin työ poikkeaa aika paljon yritysmaailmasta. Koulutukseltani olen lisensiaatti (väikkäri työn alla eli olen jatko-opiskelija) ja työhöni kuuluu tutkimukseen liittyviä tehtäviä, graduohjausta (=opetusta), harjoitustöiden ohjaamista, tehtäviä erilaisissa kehittämishankkeissa, proffan avustamista jne. jne. Työni on määräaikainen ja palkka on surkea vaatimuksiin ja koulutukseen nähden. Mutta tehtävät ovat kiinnostavia kyllä! Ehkä joskus sitten yliassistentiksi ja lehtoriksikin :-).

Vierailija
4/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 4100 euroa/kk

Vierailija
5/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assistenttina rahoitusalalla pk-seudulla. Palkka 4100 euroa/kk

Assistenttina rahoitusalalla Keski-Suomessa.

Palkka 2500 euroa/kk

Vierailija
6/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli neljä tonnia kuulostaa oudolta. Mitä tarkkaan ottaen teet, siis työtehtävät, millainen koulutus ja kokemus?

Vierailija
7/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan törkeän hyvää palkkaa koulutukseen ja duuniin nähden

koulutus amk ja kokemusta n. 18 v

Vierailija
8/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kääntäjän koulutus. Lisäksi kokemusta matkailualalta.

Olen yrittänyt kovasti hakea johdon assistentin töitä. Ei kutsuta edes haastatteluun!

Vierailija
9/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liksa 3000, liksa on hyvä, sillä olen vain merkonomi ja työ mukavaa ja helppoa toimistotyötä.

Vierailija
10/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrityksessä, 3300€/kk En ole tyytyväinen mutta riittäähän tuokin. Muutama kaveri ylimmän johdon assareina saa 4000€ ja vähän ylikin, alkaa olla kohdillaan tehtävän vaativuuteen nähden

Vierailija
11/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kääntäjän koulutus ja kokemus ei varmaan ole paras mahdollinen, ainakaan jos isoihin firmoihin haet johdon assariksi.

käännöstehtävät on osa työtä, mutta pitää löytyä myös "bisnes-osaamista", hallinto-, talous- ja viestinnällistä koulutusta ja kokemusta, kokemusta myös isoista tapahtumajärjestelyistä sekä erinomaiset atk-taidot (enkä nyt puhu mistään perusjampan osaan kirjoittaa wordilla -osaamisesta).

ainakin isoissa IT-alan firmoissa pitää handlata erikoisohjelmistoja, ku-duunit ja projektinhallintaa jne.

Vierailija
12/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillisiä naistenaloja, joihin olette höynähtäneet, koska kovin pitkään ei ole avoimesti puhuttu, mitä tienestejä miltäkin alalta saa.

Siinähän kidutte : D

Paitsi toi, joka on hilannut palkkansa sinne neljään tonniin.

Mutta paskan hailee, verot tasaa kivasti läskit veke senkin palkasta.

Ei ole tyhmempää kuin nainen joka opiskelee vuosikaudet vain lähteäkseen kilttien tyttöjen assarihommiin nauttiakseen alipalkkaa vain siksi, että piikomaanhan naiset on aina perinteisesti lähteneet. Oma vikanne

Sulla on ilmeisesti jotain ongelmia ja haluat purkaa ne pilkkaamalla toisten ammattia ja palkkaa.

Olen todella tyytyväinen ammattiini, enkä ole päivääkään viettänyt koulun penkillä sitä varten. Koulutukseni on ihan jollekin toiselle alalle, mutta viihdyn tässä ns siistissä sisätyössä, jossa on joustava työaika. Minulla on mahdollisuus antaa aikaa myös perheelleni.

Rahaa tienataan miehen kanssa yhdessä ihan näihin tarpeisiin mitä meillä on.

Pääkaupunkisusulla on varsinkin rahoitusalalla paljon korkeammat liksat kuin muualla Suomessa ihan siitä syystä että siellä on myös kilpailua hyvistaä tekijöistä.

Muualla maassa on vain ne tutua Op:t ja Nordeat.

En ymmärrä lainkaan pilkkaasi.

Vierailija
13/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kääntäjän koulutus ja kokemus ei varmaan ole paras mahdollinen, ainakaan jos isoihin firmoihin haet johdon assariksi.

käännöstehtävät on osa työtä, mutta pitää löytyä myös "bisnes-osaamista", hallinto-, talous- ja viestinnällistä koulutusta ja kokemusta, kokemusta myös isoista tapahtumajärjestelyistä sekä erinomaiset atk-taidot (enkä nyt puhu mistään perusjampan osaan kirjoittaa wordilla -osaamisesta).

ainakin isoissa IT-alan firmoissa pitää handlata erikoisohjelmistoja, ku-duunit ja projektinhallintaa jne.

Tapahtumajärjestelyistä on paljonkin kokemusta. Mutta mitään erikoisia tietokoneohjelmia en hallitse.

Kun olen lukenut noita ilmoituksia, joissa haetaan assistenttia, niin mielestäni työ sopisi mulle kuin nenä päähän.

Vähän epätoivoinen olo, jos en tuollaisenkaan hommaan kelpaa. Mihis sitten? Kun ei enää kääntäjiäkään mihinkään palkata.

Vierailija
14/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin koulun penkille siis :) noista paikoista on ainakin pk-seudulla sen verran kova kilpailu, että ei ole mitään mahiksia päästä edes haastatteluun, jos ei täytä kaikkia muodollisia kriteerejä viimeisen päälle.

Vierailija
15/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtäviin kuuluu kaikki mahdolliset hallinnolliset rutiinit, käännöstehtäviä, toimiston hoito jne.

Itse olen palkkani hilannut ylös ihan vain pyytämällä lisää palkkaa ja perustelemalla pyyntöni. Viimenen korotus (96 euroa) tuli Rahoitusalan TESin yleiskorotuksena. Neljä euroa tuli siis pyöristettyä palkkaa.

yli neljä tonnia kuulostaa oudolta. Mitä tarkkaan ottaen teet, siis työtehtävät, millainen koulutus ja kokemus?

Vierailija
16/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin koulun penkille siis :) noista paikoista on ainakin pk-seudulla sen verran kova kilpailu, että ei ole mitään mahiksia päästä edes haastatteluun, jos ei täytä kaikkia muodollisia kriteerejä viimeisen päälle.

En ole pk-seudulta.

Vierailija
17/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi on varmaan yleisin nimike, noin 4 vuotta AMK:ssa.

Vierailija
18/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita klassisia hönötettyjä.

Kielten lukeminen ja kääntäjäksi ryhtyminen on just kympin tyttöjen moka: päätä olisi vaikka mihin ja sitten päätetään tuhlata resurssit rupeamalla kääntäjäksi, joka on maailman huonoiten palkattu työ suhteessa siihen, mitä kaikkea siihen vaaditaan.

Onnea vaan, sulla jäi todella huono kortti käteen.

Hanki lisäkoulutus, äläkä tähtää mihinkään assariksi vaan it-alalle jos haluat rahaa ja työtä. Tai jatkokouluta itsesi opettajasi. Aikuiskoulutulaitokseen erityisesti, niin ei teinit kiusaa.

Kääntäjänä et voi kuin hävitä. Se on surullista ja mua vituttaa, että etukäteen näistä työllistymisvaikeuksista ja palkoista kukaan ei sano sanaakaan.

Vierailija
19/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan edellistä.

nimim. yksi niistä kympin tytöistä, joka ei nuorena hiffannut, ettei assarin paikalta pääse etenemään esimieheksi vaikka olisi miten koulutettu, kokenut, fiksu ja filmaattinen.

mutta onneksi nuoret miehet siirretään esimiestehtäviin jo kahden vuoden firmassaolon jälkeen...

Vierailija
20/32 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta tradenomikaveria, jotka ei löydä alaa vastaavaa työtä.

Samoin tunnen monia it-alan ihmisiä. Kova työkokemus, mutta töitä ei alalta löydy - ellei muta pk-seudulle. Ja sinne en itsekään halua.

Mulla on kielellisiä lahjoja. Mutta ei lainkaan it-alan lahjoja.

T. se kääntäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä