Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaisten öiden jälkeen tunnen RAIVOA ja pettymystä miestä kohtaan!

Vierailija
10.10.2011 |

Vauva 11kk hirveässä räkätaudissa, kova kuume ja niin tukossa ettei meinannut saada yöllä hengitetty. Hyöri ja pyöri, itkeskeli läpi yön.

Mies kävi nukkumaan 21.30 ja hänellä herätys 6.30 töihin. Minä nukuttelin vauvaa sylissä klo 22 ja sen jälkeen vielä laittelin sipuleita yms yöjuttuja kuntoon. Vauva ei osannut nukkua omassaan yhtään, lopulta meidän välissämme kahden tyynyn päälle tuettuna. SIinä keikkui ja itkeskeli, vähän väliä piti imeä nenää puhtaaksi yms. Minä hoitelin vauvaa aivan koko yön, mutta kun esim juotin häntä kovasti niin vaippa oli märkä klo 2 ja pyysin miestä auttamaan siinä (koska vauva roikkui rinnassa ja itki jos päästin irti). Mies oli äkäinen, ei olisi millään jaksanut. Kun pyysin hakemaan lääkettä, aloitti siitä unisena vartin valituksen. Yritti vaan pitkittää ja jatkaa omia nukkumisia, kysyi peitteen alta että "ootkos nyt varma.. onkohan se nyt hyvä lääke.." täysin välinpitämättömänä. Pakotin miehen hakemaan lääkkeen ja kirosi mennessään että kohtahan pitääkin jo herätä töihin saatana.

Minä valvoin vauvan kanssa läpi yön, nyt tiedän ettei nuku päivällä kuin 10 min pätkiä ja mulla pitkä päivä hänen kanssaan täysin nukahtamisen partaalla olevana.. kädet tärisee ja sydän hakkaa, kun edeltävänäkin yönä valvotti jo niin paljon. Surettaa olla niin jumalattoman yksin kun mies vaan päättää että väsyttää, ei häntä huvita! Vetoaa töihinsä. Mutta eipä juuri innokkaampi ole vaikka olisi viikonloppu. Päivisin/iltaisin osallistuu kyllä, mutta yöllä ei jaksa.. Miten voi ihminen olla välittämättä, kun oma vauva haukkoo henkeä ja itkee vaikeaa oloaan?! :(

Kommentit (246)

Vierailija
141/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos nainen töissä ja mies kotona hoitamassa lapsia. Mies vain vetelisi sikeitä ja naisen pitäisi yöllä nousta hoitamaan lasta, koska pitäähän koti-isän saada nukkua ja töissä voi käydä väsyneenä. Mikä huuto ja meteli olisi, että mies on sika.

Ensinnäkään ap ei vedellyt sikeitä vaan hoisi kipeää lasta koko yön YKSIN. Pyysi vain apua mieheltä. Avun antaminen olisi vienyt miehen arvokasta uniaikaa ehkä max. 5 minuuttia. Sen jälkeen mies olisi voinut laskea päänsä tyynylle ja jatkaa uniaan.

Ja toisekseen, nyt oli kyse poikkeusyöstä. Lapsi on kipeänä eli ei juurikaan nuku, ap sanoo että tuskin nukkuu päivälläkään eli lepoa ei ole tiedossa silloinkaan. Se että mies joutuu yöllä persettään nostamaan lavitsalta viideksi minuutksi EI todellakaan ole liikaa vaadittu. Aivan sama sille onko perheen elättäjä tai ei.

Kyse ei ole siitä onko vauva ap:n esikoinen, kyse ei ole siitä osaako ap hoitaa vauvaansa, kyse ei ole siitä olisiko ap:n pitänyt tajuta nostaa vaippa ja lääkkeet viereen jo valmiiksi. Kyse on huomaavaisuudesta sitä toista osapuolta kohtaan.

Meillä mies olisi tullut jo alkuyöstä sanomaan, että tarvitko apua ja minä voin valvoa osan yötä. Meillä mies ei voisi nukkua jos kuulisi, että vauva kitisee kipeänä vieressä ja vaimo hoitaa koko yön sairasta lasta.

Mutta jokainenhan elää omanlaisessaan parisuhteessa. Meillä ollaan huomaavaisia sekä puoleen että toiseen. Lapset on yhdessä tehty ja yhdessä ne hoidetaan. Silloin kun toinen osapuoli on kotona lapsia hoitamassa, hän luonnollisesti hoitaa suurimmaksi osaksi sekä kodin että lapset. Mutta se ei todellakaan vapauta vastuusta sitä työssäkäyvää osapuolta.

Sairastumiset ynm ovat aina poikkeuksia ja silloin joustetaan molemmin puolin omasta hyvinvoinnista.Äidin lepo on ihan yhtä tärkeää kuin sen isänkin. Vaikka kuinka vain "makaisi sohvalla laiskana". Mikä harvoin on totuus, varsinkin jos hoivattavana on sairas lapsi...

Olen järkyttynyt näistä superäitien kommenteista. Armotonta touhua. onneksi minun mieheni osaa ottaa huomioon myös minun jaksamisen ja päin vastoin. me ollaan tiimi.

Vierailija
142/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "halusin vaan sanoa". Tuli varmaan selväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa toinen makaa himassa elätettävänä ja sitten vielä teettää puolet hommistaan sillä elättäjällä? Ja vielä ruikuttaa päälle??

Vierailija
144/246 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn niin hyvin eläytymään ap:n harmitukseen. Kun on tosi väsynyt, saisi todella paljon voimaa siitä jos toinen edes pienellä eleellä huomioisi. Toisi vaikka juuri sen lääkkeen ja vaipan pyydettäessä, tai varmistaisi ylipäänsä tarvitseeko toinen apua. Ap:n mies ei ole voinut kovin sikeästi koko yötä nukkua, jos kuumeinen ja räkäinen lapsi on heidän sängyssään itkenyt ja pyörinyt. Kyllä normaali isä havahtuessaan kysyisi, onko lapsella vielä kova kuume tms. Meillä ainakin isääkin kiinnostaa lapsen vointi. Onneksi meidän lapset eivät ole sairastaneet niin paljoa, että koviin kuumeisiin, kipuitkuihin ja vauvan tukalaan oloon olisi kumpikaan päässyt turtumaan. Kyllähän se pahalta tuntuu kun oma lapsi sairastaa. Vaikka vaan sitä flunssaa.

On ihan totta, että ihmisillä on erilaiset unentarpeet.. Mutta että 9h yöunet olisivat elinehtona aikuiselle miehelle työssä jaksamiseen (ap:n mies ei kuvauksen mukaan ole mikään aivokirurgi tai ydinvoimalassa valvonnassa tms.) JOKA IKINEN YÖ?! Eikö siitä voi edes sitä varttia joustaa sinä yönä kun lapsi sairastaa, ja vaimo pyytää apua? Kyllä aikuinen pärjää lyhyemmillä yöunilla, eihän esim. tarkkuutta vaativassa hoitajan vuorotyössäkään sellaisia unia saa (iltavuoro loppuu klo 22, aamuvuoro alkaa klo 7) ja hyvin on tämän välisen ajan katsottu riittävän palautumiseen.... Tämä nyt on turhaa saivartelua, mutta osoittaa miten absurdia on tämä mammojen puolustelu, että "kyllä miehen pitää antaa nukkua ne 9h, mieti nyt miten väsynyt se on siellä toimistotyössään jos joutuu heräämään keskellä yötä hakemaan sairaalle lapselleen lääkettä".

Muutenkaan varmaan harva aikuinen nukkuu noin paljoa mitä ap:n mies. Eiköhän normaalimpi uniaika ole lähempänä seitsemää tuntia tms....? Me esim. miehen kanssa valvotaan aina puolille öin (lapset nukkumaan klo 21) ja nautitaan toistemme seurasta. Syödään iltapalaa, katsellaan leffaa, juodaan viiniä, suunnitellaan remonttia, luetaan ja keskustellaan. Mitä milloinkin. Ja aamulla herätään klo 7. Mies lähtee töihin, minä alan laitella esikoiselle aamiaista. Joskus ollaan kamalan väsyneitä, mutta useinmiten ihan kyllin levänneitä. Mies saa nukuttua varmaan melko katkeamatonta unta useinmiten, minä havahdun useamman kerran kun 1v yöllä hamuaa tissille.

Ja vielä tuosta elättämisestä. Ymmärrän että täällä joku pipipää varmastikin vain provoaa useilla viesteillä tuosta aiheesta, mutta pakko kuitenkin siihenkin kommentoida.

On todellakin kivikautista ajattelua, että kotiäidin tulee kitisemättä essussaan hoitaa koti ja lapset 24/7, sillä aikaa kun mies otsa hiessä tienaa perheelle leipää. Kiittämätön nainen ei saa apua pyytää vaikka kuinka väsyttäisi, sillä hänhän on saanut mahdollisuuden loisia ja maata kotona miehen kustannuksella.

HAH! Eiköhän perheissä keskustella näistä lasten hoitoasioista, yleensä (meillä ainakin) jo ennen lasten hankintaa. Kumpikaan meistä ei halua pieniä lapsia tarhaan laittaa, joten lapset hoidetaan kotona. Mies ansaitsee 1000e enemmän kuussa kuin minä, joten hänen on järkevää olla töissä ja minun kotona. Lisäksi minulla on vakituinen toimi josta voin hyvällä omallatunnolla olla poissa siihen kunnes nuorin lapsi on 3v, mies on yritysmaailmassa määräaikaisilla soppareilla. Ei sieltä niin vain olla kolmea vuotta poissa.

Ja mitä meistä kukaan tietää ap:n perheen rahatilanteesta, tai siitä kuka "elättää" ja ketä? Kun me opiskeltiin minun miehen kanssa, minä työskentelin läpi opintojen ja ansaitsin meille silloin helpotusta elämään. Sittemmin ollaan oltu työelämässä ja säästetty rahaa. Kaikki meistä ei elä kädestä suuhun. Meillä esim. ei ole senttiäkään velkaa. Säästössä noin 50 000e, ja lisää karttuu vaikka olen nyt lasten kanssa kotona. Hoitovapaan aikana ainakin minun on mahdollista tehdä iltaisin ja viikonloppuisin keikkatyötä, ap:n tilanteesta en tiedä (eikä se tähän ketjuun alun alkaen millään lailla liitykään).

Mutta summa summarum:

1.) aikuinen terve mies pärjää yhden yön vähemmälläkin, kuin 9h katkeamattomalla unella.

2.) Tasavertaisessa ja rakastavassa parisuhteessa puolisoa autetaan silloin kun hän on heikoilla ja apua pyytää.

3.) Outoa kommentoida, että olisit ap nukkunut viikonloppuna kun mies olisi hoitanut vauvaa. Minä ainakaan harvemmin osaan ennustaa lapseni sairastumista niin että voisin nukkua ke ja to päiväunet, kun pe yönä lapseni varmaankin tulee räkätautiin sairastumaan.

4.) me emme tiedä ap:n elämästä mitään. Ehkä hänellä ei ole 11kk viime kuukauden aikana ollut paljon muuta elämää kuin vauvan ja kodin hoitamista? jos hänellä ei ole koskaan omaa aikaa jolloin palautua tuosta 24/7 kotiäidin elämästä, aivan takuulla jo yksikin pitkä ja tuskainen yö kipeän lapsen kanssa saa mielen matalaksi ja hermot kireälle. Ja takuulla vauvavuosi on jonkin asteisen univelan jättänyt pohjalle, se ei sitten paljoa vaadi kun kova uupumus iskee.

Joten ollaan armollisia toisillemme. Väsynyt ap ei kaipaa lokaa niskaansa, vaan tsemppiä. Ja yrittäkää te karujen olojen 24/7 superäidit ymmärtää, että vaikka teidän selkä hiessä ja verillä hiilikaivoksilla tai muissa ääriolosuhteissa työtä paiskovan ukkorähjänne eivät kykene hoitamaan elämässään mitään muuta kuin sen työnsä, niin se ei tarkoita ettemmekö me tavallisissa toimistotöissä ym. olevien vaimot voisi toivoa pientä apua ja osallistumista yhteisten lasten hoitoon.

Voimia ap, toivottavasti vauvanne on jo tervehtymään päin :)

Vierailija
145/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen asenne ihmisillä on toisia ihmisiä kohtaan... Aina pitää tavalla tai toisella itsensä ylentää: "kyllä minä vaan jaksoin", "ei minua ainakaan väsyttänyt tai vaikka väsyttikin, niin ei se mitään", "kyllä olet surkea, kun sulla on vaan yksi lapsi"...

Meitä ihmisiä on erilaisia. Joku tarvitsee enemmän unta kuin toinen. Joku tykkää hoitaa asiat itse ja joku muu taas kaipaisi kumppaniltaan tukea. Jollakin on mahdottoman hyvä kyky sietää väsymystä ja hoitaa asiat silti hyvin, mutta joku muu saattaa olla jo yhden valvotun yön jälkeen puolikuollut. Ei monen lapsen äidiksi tuleminen tee ihmisestä yhtään sen parempaa äitiä kuin mitä se yhden lapsen äiti on tai äitiydestä jotenkin parempaa, pätevämpää tai arvokkaampaa... usein vaan "kaikkitietäväisyys" vaikuttaa lisääntyvän, mutta empatiakyky ja toisen asemaan asettumisen taito näyttäisivät vähenevän...

Itselläni on kolme lasta, jotka kaikki ovat sairastelleet paljon ja nukkuneet taaperoiksi saakka huonosti ja minun on helppo kuvitella, miltä ap:stä tuntuu... Aivan taatusti on oikeus toivoa kumppaniltaan sitä kumppanuutta, osallisuutta, välittämistä ja rakkautta, vaikka olisikin kotona lapsen kanssa päivät ja mies töissä. Väsynyt, yksinäinen, katkera ja surullinen äiti ajautuu helposti tilanteeseen, josta ei seuraa mitään hyvää kenellekään, ei varsinkaan sille pienelle lapselle, josta pitäisi jaksaa huolehtia.

Tsemppiä ap! Kyllä se flunssa siitä lähtee helpottamaan ja saat taas nukkua paremmin. Puhu avoimesti miehellesi ja kerro, miltä sinusta tuntuu. Kerro, mitä toivot ja odotat häneltä isänä. Kerro, kuinka paljon hänen käytöksensä sinua loukkaa. Toisen ajatuksia on hankala lukea, mutta yleensä kai kuitenkin normaali mies ymmärtää puhetta, varsinkin, jos asioita selvitellään asialliseen sävyyn, syyllistämättä ja riitelemättä?

Vierailija
146/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen asenne ihmisillä on toisia ihmisiä kohtaan... Aina pitää tavalla tai toisella itsensä ylentää: "kyllä minä vaan jaksoin", "ei minua ainakaan väsyttänyt tai vaikka väsyttikin, niin ei se mitään", "kyllä olet surkea, kun sulla on vaan yksi lapsi"...

Meitä ihmisiä on erilaisia. Joku tarvitsee enemmän unta kuin toinen. Joku tykkää hoitaa asiat itse ja joku muu taas kaipaisi kumppaniltaan tukea. Jollakin on mahdottoman hyvä kyky sietää väsymystä ja hoitaa asiat silti hyvin, mutta joku muu saattaa olla jo yhden valvotun yön jälkeen puolikuollut. Ei monen lapsen äidiksi tuleminen tee ihmisestä yhtään sen parempaa äitiä kuin mitä se yhden lapsen äiti on tai äitiydestä jotenkin parempaa, pätevämpää tai arvokkaampaa... usein vaan "kaikkitietäväisyys" vaikuttaa lisääntyvän, mutta empatiakyky ja toisen asemaan asettumisen taito näyttäisivät vähenevän...

Itselläni on kolme lasta, jotka kaikki ovat sairastelleet paljon ja nukkuneet taaperoiksi saakka huonosti ja minun on helppo kuvitella, miltä ap:stä tuntuu... Aivan taatusti on oikeus toivoa kumppaniltaan sitä kumppanuutta, osallisuutta, välittämistä ja rakkautta, vaikka olisikin kotona lapsen kanssa päivät ja mies töissä. Väsynyt, yksinäinen, katkera ja surullinen äiti ajautuu helposti tilanteeseen, josta ei seuraa mitään hyvää kenellekään, ei varsinkaan sille pienelle lapselle, josta pitäisi jaksaa huolehtia.

Tsemppiä ap! Kyllä se flunssa siitä lähtee helpottamaan ja saat taas nukkua paremmin. Puhu avoimesti miehellesi ja kerro, miltä sinusta tuntuu. Kerro, mitä toivot ja odotat häneltä isänä. Kerro, kuinka paljon hänen käytöksensä sinua loukkaa. Toisen ajatuksia on hankala lukea, mutta yleensä kai kuitenkin normaali mies ymmärtää puhetta, varsinkin, jos asioita selvitellään asialliseen sävyyn, syyllistämättä ja riitelemättä?

Vierailija
147/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauva (nyt taapero) sairastellut paljon, minä myös. Sairaana vauva ei myöskään nukkunut kunnon yöunia tai päiväunia, vaan piti koko ajan heijata ja silti jatkuvasti heräsi itkemään. Meillä tehtiin aina näin ja mielestäni toimi hyvin (ja tehdään jatkossakin):

- Töissäkäyvä mies saa nukkua normaalisti yönsä.

- Minä ja vauva menimme olohuoneeseen. Vauva vaunuihin, joiden pääpuolta on hieman kohotettu. Minä sitten istuin vaikka koneella ja heijaan vaunuja yön läpi. Jos vauva välillä näyttää nukahtavan kunnolla, yritin saada nukuttua vähän sohvalla. Lääkkeen antamiseen, nenän niistämiseen ja vaipanvaihtoon tarvitaan mielestäni vain yksi vanhempi.

- Voinnista riippuen vietin päivän joko vaunukävelyllä, jotta pysyin valveilla, tai jos vauva on hyväntuulinen, makasin lattialla ja vauva leikki päälläni.

- Kun mies tuli töistä, minä painelin nukkumaan. Jos sama kuvio jatkui, nousin sitten ylös miehen mennessä yöunille.

Vierailija
148/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitsen nyt vaan, että mielestäni olisi ihanne, että molemmat - sekä työssäkäyvä että kotonaolija - osallistuvat yövalvomisiin. Esikoisemme oli ja on vieläkin 3-vuotiaana erittäin huonosti nukkuva. Kun hän oli n. 7kk aloimme hoitaa häntä vuoroöin, eli kumpikin sai nukkua joka toisen yön (aluksi yöimetyksen takia minä vain osan yöstä). Tämä, kuten heräilykin, on jatkunut tähän päivään, ja on ollut molemmille todella elinehto (nyt tulee tietysti ihmettelyä, että miksi ette unikouluttaneet: emme halunneet huudattaa lasta lainkaan ja toisaalta olimme liian väsyneitä, tarvitsimme kaiken mahdollisen unen mitä saatoimme saada ja eniten unta sai kun vain taputti/silitti lapsen uneen).

Olemme samankaltaisisa töissä ja molemmat olleet lapsen kannsa kotona pitkään, ja molemmat ovat siis kokeneet yövalvomista sekä työssäkäyvän että kotonaolijan näkökulmasta. Ja molemmat ovat sitä mieltä, että tämä oli oikea ratkaisu.

Ymmärrän että esim. työkoneita ajavat, kirurgit ym. eivät voi valvoa hirveästi työssä käydessään (toisaalta, kyllähän lääkärit tekevät pitkiäkin päivystysvuoroja ja voivat joutua leikkaamaan niiden loppupuolella). Mekin teimme niin, että jos toisella oli tärkeä kokous, esitelmä tms. töissä niin sitten kotonaolija hoiti 2 yötä putkeen. Mutta itsellä työssäkäyvänä oli kyllä aika korkea kynnys antaa toisen valvoa useampia öitä putkeen.

Tämä siis meidän erittäin hyvin toiminut ratkaisu.

Vierailija
149/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hoida lasta jos sulla on töihin meno. Meillä onneksi hoitaa ja saan nukkua yöni kunnolla kun aamulla on aikainen herätys.

Jos minä joudun heräämään viideksi minuutiksi ja nostamaan sen perseeni sängystä, en saa kyllä heti unta.

hänellä on vapaata, hän antaa minun nukkua kunnon yöunet.

Onhan se ihan kamalaa jos nyt joutuu vaikkapa tunnin valvomaan keskellä yötä. Siis ihan traagista! Eihän sillä ole väliä jos toinen ei nuku edes tunnin pituista pätkää yön aikana. Pääasia ettei sun läskin perseen tarvi liikahtaa.

Voi jessus, olen minäkin valvottujen öiden jälkeen töihin lähtenyt monestikin. Ja siis kunnolla valvottujen, ei mitään puolen tunnin valvoskelujen jälkeen. Eihän se herkkua ole mutta se on sitä lapsiperheen arkea. Ihan samalla lailla kuin sille kotonaolijallekin.

Sitäkin minä ihmettelen, että miten ylipäätään kukaan voi nukkua jos lapsi kitisee ja itkee korvan juuressa. On se aika sydämetöntä.

Vierailija
150/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos työssäkäyvä ei voi hoitaa lainkaan yöheräilyjä niin miten selvitään jos lapsi ei ole päiväkotiin menon jälkeenkään lopettanut yöheräilyjä? On sellaisiakin lapsia, jotka heräilevät lähes joka yö useita kertoja 4-vuotiaiksi (ei toki paljon mutta kuitenkin).

Vierailija
151/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Normaalitilanteesta.

Menikö jo kaaliin vai väännänkö lisää rautalankaa?

Mikä ihmeen tiimi se sellainen on, jossa toinen makaa himassa elätettävänä ja sitten vielä teettää puolet hommistaan sillä elättäjällä? Ja vielä ruikuttaa päälle??

Vierailija
152/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos jäät makaamaan yhden lapsen kanssa kotiin kotihoidontuelle ja odotata, että mies elättää sinut sinne kotiin niin totta helvetissä joudat sitä ruhoasi hiukan liikuttamaan siitä koneen äärestä pois ja hoitaan sitä kakaraa. Myös yöllä. Siitähän se mies maksaa sulle, että hoidat kotia ja lasta.

että jos työssäkäyvä ei voi hoitaa lainkaan yöheräilyjä niin miten selvitään jos lapsi ei ole päiväkotiin menon jälkeenkään lopettanut yöheräilyjä? On sellaisiakin lapsia, jotka heräilevät lähes joka yö useita kertoja 4-vuotiaiksi (ei toki paljon mutta kuitenkin).

Vierailija
153/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei nuku mieskään. Ap.n tapauksessa olisi miehen pitänyt hakea vaippa ja valvoa kaverina kipeän lapsen kanssa, vaikka olikin menossa aamulla töihin. Olisi käyttänyt kortsua jos ei ole isäksi.

Ap, kannattaa harkita eroa tuollaisesta jätkästä. Itse en olisi tehnyt yhtään lasta tuollaisen sian kanssa. Meillä on mies aina herännyt tueksi kun olen syöttänyt vauvaa ja vaihtanut vaippoja. Joutaa tietämään, miltä tuntuu nousta monta kertaa yössä. Meillä ei ole koskaan oltu siinä tilanteessa, että vain toinen nukkuisi vaan kummatkin valvoo yöllä jos lapsi valvoo. Piste.

Vierailija
154/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Kyse Siitä, että Se Elätti Ei Suvainnut Laittaa Vaippoja ja Lääkettä Valmiiksi, vaan Potki Keskellä Yötä Sen Elättäjän Passamaan Itseään.

Vaikka Elättäjä Oli Hoitanut Lasta Jo Viikonlopunkin.

Elätillä On Yksi Ainoa Lapsi, Eikä Sitäkään Saa Hoidettua.

Vierailija
155/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Kyse Siitä, että Se Elätti Ei Suvainnut Laittaa Vaippoja ja Lääkettä Valmiiksi, vaan Potki Keskellä Yötä Sen Elättäjän Passamaan Itseään. Vaikka Elättäjä Oli Hoitanut Lasta Jo Viikonlopunkin. Elätillä On Yksi Ainoa Lapsi, Eikä Sitäkään Saa Hoidettua.

Vierailija
156/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Kyse Siitä, että Se Elätti Ei Suvainnut Laittaa Vaippoja ja Lääkettä Valmiiksi, vaan Potki Keskellä Yötä Sen Elättäjän Passamaan Itseään.

Vaikka Elättäjä Oli Hoitanut Lasta Jo Viikonlopunkin.

Elätillä On Yksi Ainoa Lapsi, Eikä Sitäkään Saa Hoidettua.

Vierailija
157/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei nuku mieskään. Ap.n tapauksessa olisi miehen pitänyt hakea vaippa ja valvoa kaverina kipeän lapsen kanssa, vaikka olikin menossa aamulla töihin. Olisi käyttänyt kortsua jos ei ole isäksi. Ap, kannattaa harkita eroa tuollaisesta jätkästä. Itse en olisi tehnyt yhtään lasta tuollaisen sian kanssa. Meillä on mies aina herännyt tueksi kun olen syöttänyt vauvaa ja vaihtanut vaippoja. Joutaa tietämään, miltä tuntuu nousta monta kertaa yössä. Meillä ei ole koskaan oltu siinä tilanteessa, että vain toinen nukkuisi vaan kummatkin valvoo yöllä jos lapsi valvoo. Piste.

Tuo nyt on järjettömintä mitä olen kuullut. Molemmat valvoo. Jep, ihan huippua ettei kumpikaan vanhemmista saa nukkua.

Mitä "tukea" siinä tarvii jos sinä syötät vauvaa? Katsoa tapittaa vieressä?

Vierailija
158/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei nuku mieskään. Ap.n tapauksessa olisi miehen pitänyt hakea vaippa ja valvoa kaverina kipeän lapsen kanssa, vaikka olikin menossa aamulla töihin. Olisi käyttänyt kortsua jos ei ole isäksi. Ap, kannattaa harkita eroa tuollaisesta jätkästä. Itse en olisi tehnyt yhtään lasta tuollaisen sian kanssa. Meillä on mies aina herännyt tueksi kun olen syöttänyt vauvaa ja vaihtanut vaippoja. Joutaa tietämään, miltä tuntuu nousta monta kertaa yössä. Meillä ei ole koskaan oltu siinä tilanteessa, että vain toinen nukkuisi vaan kummatkin valvoo yöllä jos lapsi valvoo. Piste.

Vierailija
159/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies hoitaa päivisin ja iltaisin.

Joten on siis hoitanut viikonloppuna kahtena päivänä ja iltana. Ap voi vallan hyvin hoitaa lasta nyt yöllä kun on juurikin takana kaksi levättyä päivää.

Vierailija
160/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee ilmi että se "elättäjä" hoiti vauvaa viikonlopun?

No eihän se mistään tuukaan ilmi. Tuo yksi vastailija vain purkaa tässä ketjussa omaa katkeruuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän