Mitä mieltä seurakunnan kerhotädistä, joka ei ota lasta
kerhoon, ennen kuin kerho alkaa??? Sanoo, että on tauolla ja lapsi saa olla eteisessä vanhemman kanssa. Kyse noin 10 minuutista ja vanhemman pitäisi mennä töihin!!!!
Kommentit (77)
Mikä on tehtävän nimi?
siis kun seurakunnan päätösten mukaan hänellä on kokopäiväinen virka, niin kyllä on. Ihmeellisempää olisi, jos joku puolipäiväiseen suostuisi. Ok tuo, en arvostele sitä, jos vetää tai vetäisi sen päivittäisen kerhon hyvin niin kaikki ok.
Minä mietin tätä virka-asiaa myös.
Yleensä lastenohjaajia palkataan "toimeen" - kokoaikaiseen tai osa-aikaiseen. Joissakin seurakunnissa esim. vain iltapäiväkerhoissa työskentelevät lastenohjaajat ovat osa-aikaisia (30h/vko); toisissa taas pystytään täystyöllistämään kaikki.
Lähin esimies lastenohjaajilla on lapsityönohjaaja, joka on virkasuhteinen. Lapsityönohjaajia ei välttämättä ole kaikissa seurakunnissa vaan kyseiset tehtävät saattavat sisältyä jonkun lastenohjaajan työtehtäviin.
missä seurakunnassa on lastenohjaajalla virka eikä tointa? Tämä ihmetytti.
Mikä on tehtävän nimi?
siis kun seurakunnan päätösten mukaan hänellä on kokopäiväinen virka, niin kyllä on. Ihmeellisempää olisi, jos joku puolipäiväiseen suostuisi. Ok tuo, en arvostele sitä, jos vetää tai vetäisi sen päivittäisen kerhon hyvin niin kaikki ok.
Yleensä lastenohjaajia palkataan "toimeen" - kokoaikaiseen tai osa-aikaiseen. Joissakin seurakunnissa esim. vain iltapäiväkerhoissa työskentelevät lastenohjaajat ovat osa-aikaisia (30h/vko); toisissa taas pystytään täystyöllistämään kaikki.
Lähin esimies lastenohjaajilla on lapsityönohjaaja, joka on virkasuhteinen. Lapsityönohjaajia ei välttämättä ole kaikissa seurakunnissa vaan kyseiset tehtävät saattavat sisältyä jonkun lastenohjaajan työtehtäviin.
Juuri tämän takia kiinnostaakin, että missä seurakunnassa on lastenohjaajalla virka eikä tointa? Tämä ihmetytti.
Mikä on tehtävän nimi?
Ja toisaalta seurakunnissakin löytyy kaikenlaisia erikoisuuksia - tai voi olla, että päätökseen on kirjattu "virka" vaikka pitäisi lukea "toimi" (myös työpaikkailmoituksissa voi esiintyä vastaavia virheitä). Ei olisi ensimmäinen kerta... ;)
tunnit, työnkuvan ja viran.
Juuri tämän takia kiinnostaakin, että missä seurakunnassa on lastenohjaajalla virka eikä tointa? Tämä ihmetytti.
Mikä on tehtävän nimi?
Ja toisaalta seurakunnissakin löytyy kaikenlaisia erikoisuuksia - tai voi olla, että päätökseen on kirjattu "virka" vaikka pitäisi lukea "toimi" (myös työpaikkailmoituksissa voi esiintyä vastaavia virheitä). Ei olisi ensimmäinen kerta... ;)
paremmalla tuulella se täti lastasi hoitelee kun on saanut itse levättyä ja nostettua verensokeria nauttimalla eväitään.
vastaan vielä.
Kaksi syytä.
MLL-toiminta on vapaaehtoisten pyörittämää, ja työtilanteiden takia sillä ei ole nyt vetäjiä. Se oli suosittu ja taatusti seurakuntaa laadukkaampi silloin, kun sitä vedimme.
Luuletko, että pienillä paikkakunnilla on valinnanvaraa kerhoissa, ei ole, juuri jos sitä ei itse järjestä ja nyt MLL-aktiivit ovat töissä.
Toimi tai virka, pyydän anteeksi, jos sotkin nämä käsitteet tässä. Jatkuva ja kokopäiväinen on joka tapauksessa, usko jo. Yksi seurakunnan työntekijä on 80 % työajalla, kaikki muut kokopäiväisiä.
Ap:n kysymykseen vielä. Voisiko työnantajasi joustaa työajassa sen 10 min, että olisit sen verran pitempään, onko työsi sen luontoista?
10 min päivässä tekee 50 min viikossa. Siitä voit sitten laskea paljon se tekee ylitöitä vuositasolla. Tekisitkö itse palkatta?
teki kerhotäti! Ap, jos toi kerhon aloitusaika ei sovi teille, niin sitten on ihan SINUN vastuullasi ratkaista tilanne. Minä ehdottaisin sitä, että sovit työntantajasi kanssa jättäväsi lounastunnit väliin. Voit sitten mennä vähän myöhemmin töihin. Sehän on tismalleen sama asia kuin mitä sinä vaadin kerhonohjaajalta; työtä ilman taukoja.
Eihän tuollainen ole edes kunnon työtä!!! ja kuten tässäkin ketjussa on sanottu, niin useimmat niistä tädeistä ovat ammattitaidottomia lusmuja.
teki kerhotäti! Ap, jos toi kerhon aloitusaika ei sovi teille, niin sitten on ihan SINUN vastuullasi ratkaista tilanne. Minä ehdottaisin sitä, että sovit työntantajasi kanssa jättäväsi lounastunnit väliin. Voit sitten mennä vähän myöhemmin töihin. Sehän on tismalleen sama asia kuin mitä sinä vaadin kerhonohjaajalta; työtä ilman taukoja.
täällä lytätään jokainen lasten ja perheiden parissa toimiva ammattikunta vuorotellen? Ltot, sosionomit, nyt kirkon työntekijät, mitä vielä..
Me perheet oikeesti tarvitaan tyämän alan ammattilaisia, hyvät ihmiset! Arvostetaan heitä, hei! Toki voi kritisoida, mutta miksi aina yleistää niin paljon negatiivisia puolia koskemaan saman alan kaikkia ammattilaisia. Huoh.
10 min päivässä tekee 50 min viikossa. Siitä voit sitten laskea paljon se tekee ylitöitä vuositasolla. Tekisitkö itse palkatta?
kerhoon, ennen kuin kerho alkaa??? Sanoo, että on tauolla ja lapsi saa olla eteisessä vanhemman kanssa. Kyse noin 10 minuutista ja vanhemman pitäisi mennä töihin!!!!
sanon, että miten ihmeessä kukaan jaksaa tehdä töitä ihmisten parissa, kun ap:n kaltaisia röyhkimyksiä on nii paljonl
kerhoon?
Vie päiväkotiin.
Eihän tuollainen ole edes kunnon työtä!!! ja kuten tässäkin ketjussa on sanottu, niin useimmat niistä tädeistä ovat ammattitaidottomia lusmuja.
työssään. Ei luulisi, että 10 minuuttia on paljon.
Kyllähän meistä jokainen joutuu joustamaan työssään. Ei luulisi, että 10 minuuttia on paljon.
laillisen puolen tunnin sijasta 20 min ruokis tai 20 min ruokiksen sijasta 10 min ruokis. Mutta et voi odottaa, että kaikki haluavat tehdä ilmaista työtä.
erinomaista toimintaa, niin miksi viet lapsesi keskiverron? ohjaajan kerhoon? Luulisi, että haluat lapsellesi parasta...