Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä seurakunnan kerhotädistä, joka ei ota lasta

Vierailija
09.10.2011 |

kerhoon, ennen kuin kerho alkaa??? Sanoo, että on tauolla ja lapsi saa olla eteisessä vanhemman kanssa. Kyse noin 10 minuutista ja vanhemman pitäisi mennä töihin!!!!

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä työntekijä harjoittaisi kilpailevaa lastenhoitopalvelua lakisääteisellä tauollaan. Voi vain kuvitella, miten sekaisin ohjaaja olisi, jos ei ehtisi vähän hengähtää ennen seuraavan ryhmän tuloa, vatsa tyhjänä. Kuka ehdotti 5-10e? Herranjumala, kuka järjestäisi pimeänä maksettua lastenhoitoa seurakunnan tiloissa vitosen vuoksi?

Vierailija
22/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutusta. Ja kaikkihan nut osaavat vähän lasten raamattua lukaista ja lapsia leikittää. Saisi jotakin kyllä tähdä palkkansa eteen!!!

...Mikä asenne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla myös vakuutuskysymys. Ainakaan meillä eivät saaneet ottaa etukäteen, koska vakuutus koskee vain määriteltyä hoitoaikaa.

Ja itse en tod ottaisi sitä teoreettistakaan riskiä näiden nykyajan vanhempien kanssa, koska JOS jotain tapahtuisi, niin olisin sitten äkkiä oikeudessa vastaamassa siitä omana itsenäni vailla työnantajan ja vakuutksen tukea ja turvaa.

Vierailija
24/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi vain, että on tauolla.

voi olla myös vakuutuskysymys. Ainakaan meillä eivät saaneet ottaa etukäteen, koska vakuutus koskee vain määriteltyä hoitoaikaa.

Ja itse en tod ottaisi sitä teoreettistakaan riskiä näiden nykyajan vanhempien kanssa, koska JOS jotain tapahtuisi, niin olisin sitten äkkiä oikeudessa vastaamassa siitä omana itsenäni vailla työnantajan ja vakuutksen tukea ja turvaa.

Vierailija
25/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi vain, että on tauolla.

mikä siinä nyt on epäselvää? Hän on tauolla ja sillä vitun sipuli. Onhan se harmi että joudut 10 minuuttia odottamaan aulassa ja saatat jopa myöhästyä töistä sen takia, mutta et voi silti vaatia kerhon tätiä työskentelemään työaikojensa ulkopuolella. Plussana vielä se vakuutuksen puute.

Vierailija
26/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ettekö muka itse joudu joustamaan töissänne???"

Joustaisitko siis omassa työssä tauoistasi? Ja vielä joka ikinen päivä?

Eihän tuossa ole sitäpaitsi muuta joustoa kuin se, pitääkö taukoa ollenkaan vai ei. Joustamiseksi voisin itse katsoa sen, että voisi siirtää taukoa. Sekään ei ole mahdollista, jos on kaksi kerhoa peräkkäin ja se ainoa tauko siinä välissä.

Tauot kannattaa kuule pitää, että jaksaa työssä. Ei ne ole vanhempien/asiakkaiden/potilaiden kiusaksi.

Vierailija
27/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne kyllä.

Meillä pieni srk ja on vain yksi kerho per päivä, ovet ovat auki ja ohjaaja valmis jo varttia ennen alkua.

Kiva työaika muuten 3 tuntia päivä. Turha sanoa, että on niiiin kauheasti hommaa valmistelussa.

Yhtenä päivänä kerho on perhekerho, jolloin ohjaajat istuvat hiljaa tai jutellen äitien kanssa, lapsia eivät noteeraa. Tai alussa on hartaus, jonka teemat menevät kaikilta lapsilta ohi, tyyliin syntini kun hylkään ja tunnustan...

Vierailija
28/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi mukava. Ihan oikein päästää vasta tasalta sisään.

isä

Vierailija
29/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankin saa varmaan sen mukaan.

Hankala tilanne kyllä.

Meillä pieni srk ja on vain yksi kerho per päivä, ovet ovat auki ja ohjaaja valmis jo varttia ennen alkua.

Kiva työaika muuten 3 tuntia päivä. Turha sanoa, että on niiiin kauheasti hommaa valmistelussa.

Yhtenä päivänä kerho on perhekerho, jolloin ohjaajat istuvat hiljaa tai jutellen äitien kanssa, lapsia eivät noteeraa. Tai alussa on hartaus, jonka teemat menevät kaikilta lapsilta ohi, tyyliin syntini kun hylkään ja tunnustan...

Vierailija
30/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne kyllä.

Vierailija
31/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei ole kerhon täti, vaan hänellä on ammattinimike ja hän on kouluttautunut siihen ammattiin) päästää aikuiset ja lapset eteiseen vasta kun hänen ruokataukonsa on loppunut. Siihen asti vanhemmat saavat jököttää ulkona vaikka vesisateessa ja pakkasessa. Olkaa onnellisia, jos teillä pääsee jopa käytävään. Meillä kerhopaikan tilat ovat niin pienet, että tuo on ainoa ratkaisu. Muuten lapsityöntekijä ei saisi viettää ruokataukoaan rauhassa. Kaikki vanhemmat eivät edes mahdu kerralla eteiseen vaan pitää riisua lapsia osa kerrallaan.

Vierailija
32/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on yksi kerho päivässä. Eikö noin ole monissa maalaisseurakunnissa, joissa on vähän lapsia? Aiemmin oli kaksi ohjaajaa per kerho, mutta nyt on enää muutamia lapsia, niin yksi ohjaaja pärjää.

Minulla on tosi huono kuva srk-ohjaajien ammattitaidosta. Yksi nauroi lapsen ujoudelle: "Tuossa se vaan istuu eikä mitään uskalla, haahhahhaaa!" Tajuamatta, että kolmivuotias ymmärsi, että hänelle nauretaan. Pyysin useamman kerran, että ohjaajat juttelisivat lapselle, että hän rohkaistuisi ja tutustuisi, mutta ei ilmeisesti kuulunut toimenkuvaan. Muualta olen kuullut samaa: varsinkin ujot lapset ovat kuin ilmaa, heitä ei huomata. Kun lapsi meni eskariin, tuli melkein tippa silmään lastentarhanopen hyvää ammattitaitoa seuratessa.

Vierailija
33/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on ainoa ns vastaava ohjaaja, niin ainakin exällä oli paperitöiden määrä suunnaton.

jolla on yksi kerho päivässä. Eikö noin ole monissa maalaisseurakunnissa, joissa on vähän lapsia? Aiemmin oli kaksi ohjaajaa per kerho, mutta nyt on enää muutamia lapsia, niin yksi ohjaaja pärjää.

Minulla on tosi huono kuva srk-ohjaajien ammattitaidosta. Yksi nauroi lapsen ujoudelle: "Tuossa se vaan istuu eikä mitään uskalla, haahhahhaaa!" Tajuamatta, että kolmivuotias ymmärsi, että hänelle nauretaan. Pyysin useamman kerran, että ohjaajat juttelisivat lapselle, että hän rohkaistuisi ja tutustuisi, mutta ei ilmeisesti kuulunut toimenkuvaan. Muualta olen kuullut samaa: varsinkin ujot lapset ovat kuin ilmaa, heitä ei huomata. Kun lapsi meni eskariin, tuli melkein tippa silmään lastentarhanopen hyvää ammattitaitoa seuratessa.

Vierailija
34/77 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pitänyt MLL:n lastenkerhoa vapaaehtoistyönä, ja tiedän, mitä kolmituntisen kerhon valmisteluun kuuluu. Ei siihen viittä tuntia mene eikä edes kolmea.

Vierailija
35/77 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntien mukaan. Muuten meillä taas on toisinpäin: laspet ja aikuiset kaipaavat päiväkerhoa, kun eskarissa ei ymmärrystä riitä. eli on varmaan ihan ihmisistä kiinni.

Vierailija
36/77 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun rupeaa tarjoamaan laadukasta _varhaiskasvatusta_ mitä kirkon kerhotkin ovat, niin asia voi olla eri. Mietitkö kasvatuksen eri orientaatioita? Miten eriytät? Eri lasten fyysistä kehitystä? Pyritkö osallistuttamaan lapset omaan elämäänsä ja miten? Miten tarkkailet lasten kehitystä? Kirjoitat raportteja tarvittaessa neuvolaan, perheneuvolaan, lääkärille tai sosiaalitoimeen? Osaat tehdä kaikkia aisteja hiveleviä hartauksia? Käytät esim. lattiakuvia tai Godly playtä? Teet kasvatustyön lapsikeskeisesti ja lapsilähtöisesti? Ja tähän kaikkeen on varattu maksimissaan puolituntia suunnitteluun.

Niin kuten sanottu, exä oli lastenohjaaja.

olen pitänyt MLL:n lastenkerhoa vapaaehtoistyönä, ja tiedän, mitä kolmituntisen kerhon valmisteluun kuuluu. Ei siihen viittä tuntia mene eikä edes kolmea.

Vierailija
37/77 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhoretken suunnitteluun? Osaatko tehdä turvallisuussuunnitelman ym?

Vierailija
38/77 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/77 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ohjaaja lapselleni: haahhaahhaa.

Laadukasta varhaiskasvatusta, sitä ei useimmissa pikkuseurakunnissa ole nähtykään. Miten ohjaaja eriyttää, kun hän ei juuri edes puhu lapsille?? Hartaus ei hivele kaikkia aisteja, kun se joka kerta luetaan pöydän päästä ja käytetään aikuisille tarkoitettua kieltä. Täällä eikä muuallakaan, mitä olen kavereilta kuullut, tasan varmasti mitään kasvatuksen orientaatioita mietitä.

Persoonallahan sitä työtä tehdään ja jos on ajatteleva, empaattinen ihminen ja on koulutuksensa ottanut tosissaan, varmasti on hyvä ohjaaja. Varmasti seurakunnissa on hyviäkin ohjaajia. Hyvät lastenohjaajat vain yleensä varmaan työllistyvät päiväkoteihin ym vaativampiin paikkoihin.

Vierailija
40/77 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksella sekä pk:n että srk:n lastenohjaajan duunista niin vaativampaa on srk:lla. esimiesten vaatimukset ja vanhemmilla ne myös suuret, odotetaan milloin mitäkin eikä duunarilla ole samanlaista työyhteisön tukea kuin pk:ssa kun usein työ tehdään yksin tai korkeintaan pareittain

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi