menenkö kouluun (lähäri) vai
jäänkö helppoon myyjäntyöhön josta saan pientä palkkaa ja joudun nostamaan osittaistapäivärahaa.
siinä se.
antakaa mielipiteitä!
Kommentit (9)
lähes vuoden, ellet sitten tarkoita jotain työllisyyskoulutusta aikuisille. Mutta jos haluat nostaa palkkaasi ja vaihtaa alaa niin suosittelen hoitoalalle opiskelua. Se on tulevaisuuden ala, jossa riittää töitä ja jossa työvoimapula hoitelee palkkojen nousun kuntoon v. 2015 mennessä. Silloin ei yhdenkään hoitoalan ihmisen tarvitse paiskia hommia alle 3000 euron peruspalkalla.
lähes vuoden, ellet sitten tarkoita jotain työllisyyskoulutusta aikuisille. Mutta jos haluat nostaa palkkaasi ja vaihtaa alaa niin suosittelen hoitoalalle opiskelua. Se on tulevaisuuden ala, jossa riittää töitä ja jossa työvoimapula hoitelee palkkojen nousun kuntoon v. 2015 mennessä. Silloin ei yhdenkään hoitoalan ihmisen tarvitse paiskia hommia alle 3000 euron peruspalkalla.
itse olen samoilla linjoilla kuin sä.
tammikuulle hain mutta voi olla että joudun siirtämään mahdollista aloitusta syksylle.
ap
peruskoulun käynyt? mitä pääsyvaatimuksia?
aplle tuli jo pääsykoe paperit.. aikuiskoulutuksen kautta hain.
Siitä riippuen koulutus kestää 2v tai 3v.
Peruskoulu-tai lukiopohjaisena, kumpikin vaihtoehto olemassa.
Ryhmätehtäviä opinahjossa ja psykologiset arviot, niiden pohjalta tekevät valinnat.
Viimevuonna hakijoita oli läheiseen opinahjoon yo-pohjalta 450 joista sisään pääsi 150 ja peruskoulupohjaisia hakijoita oli 600 joista sisään pääsi 200.
ei ole ammattia ennestään niin ilman muuta kouluun!
Entäpä vero%?
Itse en esim myyjäntyötä tekisi koska siinä eittämättä aina ilta-ja vkonlopputöitä, lähihoitajana voit tehdä myös pelkkää päivätyötä mm päiväkodeissa ja asiakaspalvelutyössä tai terveyskeskuksien labroissa.
myyjäksi jonnekin muualle, ehkä johonkin erikoisliikkeeseen, johon ei kuuluisi yövuoroja.
mun pieni palkka on n. 1000€/kk(netto) joskus enemmän joskus vähemmän. erikoisliikkeessä työskentelen.
työ aika on joustava ja omaa vapaata saa jos tarvii. eli siksikin tämä työ on mieluisaa mutta hirvittää ajatus että vielä 10 vuoden päästäkin kituuttaisin pienellä palkalla..
täällä käytännössä kaikilla myyjillä (muissa liikkeissä) on osa-aikainen työ. vain muutamilla, esim. osaston vastaavilla on täydet tunnit.