Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kaverien äidit...

Vierailija
09.10.2011 |

Minä teen töitä kotona ja siksi meillä pyörii lasten koulukavereita, eikä se minua haittaa.

Mutta nää äidit!

Lapsen koulu alkaa yhtenä päivänä myöhemmin, jolloin olen sanonut, että meille voi tulla ja siitä jatkaa sitten kouluun yhdessä. Siis tyyliin, että leikkivät pihalla tai jotain muuta pientä.

Viime viikolla taas koulukavereita tuli, lapsi päästi sisään ja lapset puuhailivat keskenään.

Eikös yksi äiti ala soittaa minulle. En ensin vastannut kolmeen puheluun ja sitten pyysin lasta vastaamaan, koska minulla oli yksi kiireellinen työasia työhuoneessani hoidettavana.

Ei, ei kelvannut lapsi. Tää äiti siellä sitten tohotti omaa asiaansa (jolla ei ollut mikään kiire) ja rupesi sitten vielä valittamaan, että miten on mahdollista, että minä käsken lastani sanomaan puhelimeen, että en nyt pääse vastaamaan ja että minä teen töitä! Hänellä kun on kuulemma tärkeä kokous, eikä hän jouda soittelemaan montaa kertaa...

Siis, päivää. Hänen lapsensa ei osaa lähteä yksin sieltä tyhjästä kodista, joten olen sanonut, että voi tulla tänne niin että kaveruksia lähtee yhdessä.

MUTTA en minä tästä mitään korvausta ota, enkä pyöritä mitään virallista ip-kerhoa, enkä ole luvannut mitenkään päivystää täällä edes näitä lapsia!!

Nää lapset on jo kolmasluokkalaisia, eikä minun lapseni tarvitse seuraa lähteäkseen kouluun. Osaa mennä ihan itse sinne, kuten kaikkina muinakin aamuina.

Argh, mikä asenne!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi lasten kaveri alkoi "unohdella" avaimiaan kotiin, että pääsisi koulun jälkeen meille, eikä tarvitsisi mennä kotiin. Minä olen rajoittanut kaverit yhteen/lapsi, jotta kotona säilyy edes jonkinlainen työrauha ja tehnyt mahdollisimman usein lasten kavereiden vanhemmille selväksi, että en ole kotona ihan joutilaana.

Vierailija
2/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen jyrääjätyyppi, mutta kyllä minä saan hänet ihan aisoissa pysymään - mutta siis tosiaan tuossa kyllä meni raja, että äiti selittää, kuinka minä häiritsen hänen työntekoaan, kun en vastaa heti puhelimeen.

Hän on kännykkäkasvattaja. Soittaa lapselleen kerran minuutissa - ja jos lapsi on meillä, soittaa minulle vähintään 12 kertaa iltapäivässä.

No, minä myönnän, että en nykyään todellakaan aina vastaa - tai laitan hänen lapsensa vastaamaan hänelle.

Meidän lapsi on suosittu, hänellä on paljon kavereita. Tän äidin lapsella tilanne on ihan toinen. Hän on yksin kotona monta tuntia joka ikinen iltapäivä, jos ei pääse meille.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska "eihän niistä meidän lapsista nyt niin paljon vaivaa ole".

Vierailija
4/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hänen kokouksensa on tärkeämpi kuin minun videoneuvotteluni. (voihan sinulla sellainen olla) Kysyisin myös, että voiko tälle äidille soittaa irrelevanteista asioista juuri silloin kun keskustelee asiakkaan kanssa. sanoisin, että nähtävästi tämä lasten hoitojärjestely ei toimi. ja käskisin tätä äitiä miettimään, että miten voi ottaa lapsen omalle työpaikalleen mukaan.

Vierailija
5/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä nämä ap:n kuvailemat vanhemmat käytöstään perustelevat.

Vierailija
6/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "käytöstäni"?

ap

Vierailija
7/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten se töistä soitteleva äiti perustelee käytöstään...

Vierailija
8/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan käytettäis joskus 5 min siihen, että ap kertoo, että työskentelee kotona eikä ole koko ajan tavoitettavissa. Ja sovitaan vaikka miten asiat menee (kuten ennen vanhaan kun ei ollut kännyköitä). Säästää kaikkien energiaa.

Vierailija
9/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää äiti korostaa myös joka käänteessä, miten hän KÄY TÖISSÄ, miten HÄNELLÄ ON URA jne. jne.

Siis sellaisella syyllistävällä sävyllä kuin minä olisin jotenkin laiska luuseri, kun "makaan kotona" jne. jne.

Todennäköisesti tienaan kuitenkin enemmän kuin hän. Minun työni nyt vain sallii tämän jouston lasten kanssa - mutta en minä sentään mikään ilmainen orja ole.

ap

Vierailija
10/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän sen tietää.

Meidän eteisestä on suora sihti työhuoneeseeni ja viimeksi viikkoa aikaisemmin taivutin rautalangasta tämän asian.

ap

Vierailija
11/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tarvitsevat töihin menoon konkreettisen paikan. Kotona työskentelevä ei ole yhtä uskottava kuin jossain muualla työskentelevä. Tiedän, kun itsekin työskentelen kotona.

Joskus pitää laittaa vaan tiukat rajat, että ihmiset tajuaa. Tsemppejä!

Vierailija
12/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selität eka ystävällisesti että sinulle sopii tämä ja tämä menettely ilman soittelua 5 min välein.

Ja jos ei niin sanot, että kuule, minulle on tuosta jatkuvasta soittelusta sen verran vaivaa että kannattaisiko poikas keksiä jotain muuta kun tää on näin vaikeeta..t:9

Vierailija
13/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole luvannut hoitaa, joten anna olla

mä en ainakaan ottais tuota lasta meille

selvitä vanhemmille, eettä sä teet OIKEAA PALKKATYÖTÖ KOTONA !

ne varmaan luulee, et sä `vaan`siivot kotona tai pyyykkaat tms : )

ihmiset on tollasii hyväks käyttäjiä,

meille kans tulee lapset millon sattuu, kenenkää lupaa kysymättä, sunnuntai aamulla jo klo 9 ja ovat tuntiakupalla, vaikka vanhemmat ovat kOTONA!

tuollaiseen ei tule alistua, joten tein lopun aisasta

koskaa ei saa mennänäille leikkimään, ei siis koskaan, vaikka lapsensa ovat aina muilla !

Vierailija
14/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että _EI KENENKÄÄN_ työpaikalle voi ihan koko ajan soitella.

ap

Vierailija
15/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain lapseensa liittyvää, niin aina voi vastata, että "en minä tiedä, sinun lapsesihan se on. Etkö osaa sitä hoitaan itsekin?" Jos toinen sitten änkyttää jotain, niin voi jatkaa, että "sorry, nyt en ehdi, videoneuvottelu alkaa ihan tässä samantien, joten sopiiko, että hoidat omat asiasi itse ja päästät minut nyt töihin", Ja suljet puhelimen etkä enää vastaa.

Vierailija
16/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuta itse oikea käytös. valitettavasti kaikki eivät ymäärää, eivät viiti ymmärtää tai ymmärtävät, mutta eivät välitä.

Valitettavasti meidän avuliaiden pitää olla joskus todella tiukkoja ja jopa omasta mielestä epäkohteliaita.

että _EI KENENKÄÄN_ työpaikalle voi ihan koko ajan soitella.

ap

Vierailija
17/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa ei mitään sellaista, mikä olisi edes minun tarvinnut hoitaa hänen kanssaan. Varsinkaan kiireellisesti.

Vaan nämä liki 10-vuotiaat ihan keskenänsä, kuten oma lapseni (ja hänen 7-vuotias sisaruksensa) hoitaa omat asiansa.

Olen siis siinä läsnä, mutta lapseni hoitavat omat asiansa. Tyyliin sopivat kaverivierailut, ottavat välipalaa, tekevät läksyt jne.

Jos on jotain, mistä on sovittu, että pitää sopia aikuisen kanssa, sitten tulevat sopimaan sen lyhyesti.

ap

Vierailija
18/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain lapseensa liittyvää, niin aina voi vastata, että "en minä tiedä, sinun lapsesihan se on. Etkö osaa sitä hoitaan itsekin?" Jos toinen sitten änkyttää jotain, niin voi jatkaa, että "sorry, nyt en ehdi, videoneuvottelu alkaa ihan tässä samantien, joten sopiiko, että hoidat omat asiasi itse ja päästät minut nyt töihin", Ja suljet puhelimen etkä enää vastaa.

Vierailija
19/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niille pitää laittaa rajat.

Ja varsinkin sellaiset ihmiset, joilla on elämässä tiukkaa ja stressaavaa, alkavat usein elää asiaa niin että VAIN heillä on rankkaa, muilla ei.

..ja tuskin kannattaa kauheesti miettiä, mikä logiikka tuolla äidillä on, sen pohtimisen kautta ei tule hullua hurskaammaksi.:) t:13

Vierailija
20/24 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä anna lasten olla enää teillä! Kun ei kerta muu auta, niin pistä tälläinen järjestely.

Miä sille apsen kaverin äidille oli muuten niin tärkeää, että oli ihan pakko päästä ihan heti puhumaan sun knassa? Ethän sä ole missään vastuussa kenenkään mukulloista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi