Miten nopeasti paino laskenut elämäntapamuutosten seurauksena?
Olen ollut sata ja tuhat kertaa dieeteillä, saanut painon tippumaan äkkiä kymmenenkin kiloa, mutta sitten taas retkahtanut.
No nyt olen vihdoin saanut alulle sen kunnollisen elämäntaparemontin. Syön paljon kasviksia, olen jättänyt perunat + riisit + pastat tosi vähälle. Ruisleipää syön aika runsaasti. Liikun satunnaisesti eli töissä jonkun verran joka päivä, vaihtelevasti uintia ja jumppaa pari kolme kertaa viikossa ja hyötyliikuntaa lisäksi. Juon paljon vettä.
Paino kyllä tippuu, mutta tuskallisen hitaasti. Ehkä 300g viikossa. Vaatteet mahtuu päälle mukavammin ja on muutenkin hyvä olo. En vain jaksaisi millään odottaa, kun tavoitteena on -18kg ja nyt on tippunut vasta 4kg.
Kommentit (8)
pv:n pisteillä olen pääasiassa mennyt nyt viimeiset 3 kuukautta, ajatuksena myös tuo elämäntaparemontti. eli olen syönyt lähes kaikkea, mitä tähänkin asti, mutta annoskoot olen pienentänyt. eli herkkuja vähän ja terveellistä (kasvikset) enemmän. nyt alan olla tavoitteessani, joten nyt yritän tasapainoilla niin, että annoskoot ei kasva, mutta kaloreita voi tulla lisää. tähän asti olen ollut melko vähärasvaisella dieetillä, joten kaloreita ajattelin saada esim hyvistä rasvoista. saas nähdä, miten tällä kertaa onnistun.
mutta muista että saat aikaan muutoksen jonka voit oikeasti säilyttää! Nopea painonpudotus ei ole ratkaisu. Tuollainen -18 kg tulisi hyvällä laihdutusnopeudella about 30 viikossa, tosin se riippuu paljon myös lähtökunnostasi ja urheilun määrästä. Ainakin ruuan suhteen sinulla kuulostaisi menevän asiat oikeaan suuntaan.
ex lähti kesäkuussa 2 v sitten. En ollut lihava ennen mutta pyöreä. Nyt paino on tippunut 18 kg, johtuu ihan taloudellisen tilanteen takia annoskoot pienenivät, kaikki itse ostetut herkut jäivät jne jne.
Kesälläkin tuli syötyä vain muutama jäätelö, pomo tarjos ne.
Mutta en valita tästä painonpudotuksesta. En ole ikinä mahtunut koon 36 vaatteisiin, olen kuulemma ex-n nykyisen mukaan aika vetävän näköinen mimmi nykyään.
ex lähti kesäkuussa 2 v sitten. En ollut lihava ennen mutta pyöreä. Nyt paino on tippunut 18 kg, johtuu ihan taloudellisen tilanteen takia annoskoot pienenivät, kaikki itse ostetut herkut jäivät jne jne.
Kesälläkin tuli syötyä vain muutama jäätelö, pomo tarjos ne.
Mutta en valita tästä painonpudotuksesta. En ole ikinä mahtunut koon 36 vaatteisiin, olen kuulemma ex-n nykyisen mukaan aika vetävän näköinen mimmi nykyään.
ilman diettiä ja kuntoiluja on paino pudonnut yli 10 kiloa. En edes tiedä tarkasti, koska vaakaa ei ole.
jos köyhyydessä ei ole muuta iloa, niin ainakin läskit on hävinneet.
syön siis herkkujakin silloin tällöin, mutta niitäkin vähemmän. Esim. kun ennen söin koko sipsipussin niin nyt voin ottaa pari kourallista. Ja Hesellä otin ennen aterian kokiksen kanssa, nyt voin ottaa esim. juustohampurilaisen ja vettä...
Ap
jouluun mennessä oli pudonnut pari kiloa, joulu toi takaisin kilon verran. Tammikuusta toukokuuhun putosi nopeimmin, saldo oli yhteensä -10 kg alkupainoon verrattuna, sen jälkeen pudonnut vielä n. vajaa 2kg. Heinäkuusta lähtien paino pysynyt jotakuinkin samana (mutta ei sen enää tarvitsekaan pudota, BMI 22).
Ja näet, paljonko todellisuudessa kaloreita tulee. Jos syöt herkkuja, et voi odottaa kovin nopeaa pudotusta. Pidä yksi herkkupäivä ja silloinkin kohtuudella. Älä napostele.
Karppaamiseen en itse "usko".
Lisää liikuntaa! Joka päivä väh. 30 min reipasta kävelyä tai siihen verrattavaa, 2 - 3 krt viikossa kuormittavampaa 30 min niin että tulee kunnolla hiki + sen päälle 30 min lihaskuntoa vahvistavaa. Kaikki tää onnistuu ilman kuntosaleja ja jumppaklubeja :)
Itse olen elämäni ekaa kertaa dieetillä ja pudottanut heinäkuun lopusta lähtien 13 kg, vielä 5 kg pitää tiputtaa. Elämäntapani oli muuten kunnossa, paitsi herkkuja söin liikaa ja liikuin liian vähän. Nyt mun kunto ja lihakset on parantuneet vsltavasti Lihaskunto ja lihasten kasvattaminen takaavat myös sen, että poltat rasvaa etkä lihasta. Sellainen laihdutus johtaa just jojoiluun.