Varautuminen avioeroon
Onko kellään kokemuksia avioeroon varautumisesta? Minua pelottaa, että lähivuosina jäädään lasten kanssa ilman isää (en viitsi kertoa koko tarinaa, mutta erosta tulisi taatusti hyvin riitaisa).
Haluaisin säästää rahaa tulevaa asuntoa ja vaikeita aikoja varten. Meillä ei kuitenkaan ole avioehtoa ja mieheni ei suostu sellaista ottamaan, sillä on sitä mieltä että vanhempani kuolevat pian ja hän haluaa itselleen puolet siitä perinnöstä. Avioehtoon ei kai pysty ketään pakottamaan ja nuorena ajattelin, että rakennettaisiin tämä elämämme yhdessä ja kaikki olisi myös oikeudenmukaista olla yhteistä.. :( En tiennyt, että ihminen voi vuosien saatossa niin muuttua ja katkeroitua. Ja että päädyn rakentamaan elämäämme yksin..
Toivoisin kovasti, että asiamme selviäisivät ja voisimme mieheni kanssa jatkaa yhdessä. Mutta haluaisin myös varautua käyttämään suunnitelma B-tä.
Kommentit (23)
Tiesin, että erotessa kaikesta tulee riitaa, joten ostin itselleni astioita, pyyhkeitä ja petivaatteet hiljalleen ja säilytin ystävän luona. En tarvinnut riidellä niistä erotilanteessa enkä hankkia kaikkea uutta kerralla. Uudet olivat ihanat eikä muistuttaneet vanhasta kodista. Häälahja-astioita ei halunnut kumpikaan joten myytiin ne ja jaettiin rahat puoliksi, taisi olla ainoa yhteinen sopuisa päätös eron hetkellä. Kannatti hyödyntää asioita hiljalleen ostaessani eri kauppaliikkeiden keräilypassit, astiat, pyyhkeet ja pussilakanasetit hankittu ruokaostoksista kerätyillä leimoilla.
Uusia vinkkejä ja neuvoja avioeroa suunnittelevalle? Myös miehelle sopivia, kiitos.
Minä säästin rahaa käteisenä ja pidin ne tallessa työpaikalla. Tuloista oli vaikea säästää, mutta kaiken kierrätyskelpoisen ja lapsille itse hankkimani myin eteen päin ja talletin rahat vararahastoon. Oli erotessa tarpeen pienikin säästö.