Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2500e/kk - onko mielestänne huono palkka?

Vierailija
09.10.2011 |

Työaika 8-16, siisti sisätyö, ei hirveästi vastuuta.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan saanut palkkaa kun on niin huono käsitys siitä mikä on vähän ja mikä paljon

Vierailija
42/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan saanut palkkaa kun on niin huono käsitys siitä mikä on vähän ja mikä paljon

tai omilla pääomatuloillaan jotka ovat kyllä peräisin jonkun muun kuin Palsta mamman aikaansaannoksista? Tällaisen kuvan minä ainakin olen saanut. Ei täällä kukaan töitä tee, mutta joka mamman tulot on vähintään 5000 euroa kk silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kyselet.

Vierailija
44/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipalkka Suomessa jo 3100 euroa kuukaudessa. Ei kai kukaan enää sen alle töihin rupea? Ei suomessa pysty perhettää tuollaisella palkalla elättämään.

Suomalainen keskipalkka ei todellakaan ole 3100 e kuussa senkin hölmöläinen.

On ihan hyvä palkka minusta. Tosin riippuu työn vaativuudesta ja koulutuksestasi.

Vierailija
45/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipalkka Suomessa jo 3100 euroa kuukaudessa. Ei kai kukaan enää sen alle töihin rupea? Ei suomessa pysty perhettää tuollaisella palkalla elättämään.

Suomalainen keskipalkka ei todellakaan ole 3100 e kuussa senkin hölmöläinen.

On ihan hyvä palkka minusta. Tosin riippuu työn vaativuudesta ja koulutuksestasi.

Vierailija
46/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla, jossa tuollaiselle palkalle naurettaisiin. Sitä voisi ajatella ehkä harjoittelijalle, mutta ei muille. Keskipalkka alalla taitaa huidella n. 5000 euron tuntumissa. Oma kk-palkkani on vajaat 5400 € kuukaudessa + vuosibonukset päälle. Siisti ja säännöllinen sisätyö, stressiä ja vastuuta kohtuullisesti tuohon palkkaan nähden.

Vierailija
47/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastuuta eikä stressiä eivätkä työt huutele perään kun lähden vapaa-ajalle. Minulle työ vain välttämätön paha.

Vierailija
48/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti jopa duunissa käyvät saavat toimeentulotukea. Kyllä tolla tulotasolla täytyy jo muutenkin elää. Toivottavasti nykyinen hallitus poistaisi näitä käsittämättömiä etuuksia.

Vierailija
49/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti jopa duunissa käyvät saavat toimeentulotukea. Kyllä tolla tulotasolla täytyy jo muutenkin elää. Toivottavasti nykyinen hallitus poistaisi näitä käsittämättömiä etuuksia.

Euroopan huippuluokkaa. Siksi nämä asiat ovat ristiriidassa. Järjellä ajatellen Suomessa tulisi kahden työtätekevän vanhemman tuloilla kyllä pärjätä kun molemmat saavat vähintään 3000 euron kk-palkkaa. Mutta hinnat ja kustannukset ovat karanneet käsistä niin, että ei vaan pärjää.

Vierailija
50/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄHTÖpalkka. Aika turhaa vertailla johonkin keskipalkkaan kun siinä ei mainita vuosilisiä, provikoita yms. 2500 on ihan hyvä.

Vierailija
51/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄHTÖpalkka. Aika turhaa vertailla johonkin keskipalkkaan kun siinä ei mainita vuosilisiä, provikoita yms. 2500 on ihan hyvä.

Vierailija
52/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä tekemistä on joillain mediaanipalkalla tai keskiarvio palkalla Suomessa ap:n kysymykseen?

Jos sä istut 8-16 jossain puhelinvaihteessa joissa vastuu on 0 niin toihan on aivan loistava palkka. Jos sä taas olet esim myynnin esimies ja virallinen työaika tuo 8-16 mutta tiedät jo ettei se ikinä tule riittämään niin palkka on huono.

Vaatiiko se työ koulutustasi? Eli oletetaanko siinä että esim kirjoitat puhtaaksi ja tarkastat vaikka tarjouskirjeitä? Oletko kirjanpitäjänä/reskontran hoitajana? Jos kyllä niin uskoakseni palkkasi on silti aika hyvä. jos taas olet kirjanpitopäällikkö ja sinulla on 2 alaista niin palkka on matala.

Millään Suomen mediaanipalkalla ei todella vedetä mitään johtopäätöksiä siitä onko ap:n palkka huono vai hyvä.

Vierailija
53/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessan 10, 15, 20 jne vuotta alalla. Mulle tunee esim ens kuusta alkaen 200€ lisä kk-palkkaan kun tulee 10v. täyteen.

Se on tes:n mukainen vuosilisä mun alalla.

Vierailija
54/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa taitaa sijoittua terveys- ja sosiaalialalle.

Ja tämä oli vasta muistaakseni Talousssanomissa tai Kauppalehdessä, johon oli lueteltu kaikkien (?) ammattinimikkeiden lähtöpalkat. Asiasta kiinnostuneet googlatkaa.

Vierailija
55/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessan 10, 15, 20 jne vuotta alalla. Mulle tunee esim ens kuusta alkaen 200€ lisä kk-palkkaan kun tulee 10v. täyteen. Se on tes:n mukainen vuosilisä mun alalla.

Vierailija
56/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessan 10, 15, 20 jne vuotta alalla. Mulle tunee esim ens kuusta alkaen 200€ lisä kk-palkkaan kun tulee 10v. täyteen. Se on tes:n mukainen vuosilisä mun alalla.

Mä saan vähintään 200 euroa vuodessa lisää palkkaan ja ihan itse olen palkkani neuvotellut.

Vierailija
57/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tienaa enemmän ja aika moni vähemmän. Itse saan joitain satasia enemmän. Palkkatilastoihin en sinänsä täysin luota. Niissä käytetään kuitenkin jotain kikkailua vrt. työtömyys tilastot, jotka näyttävät sen 160 tuhatta liian vähän.

Vierailija
58/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen vastavalmistunut, tämä on ensimmäinen "oikea työpaikkani". Työhön sisältyy paljon myös avustavaa toimistotyötä, vaikkakin myös asiantuntijatasoisia tehtäviä. Työtä on vähän, eikä se ole vaativaa. Siihen nähden palkka on ok.

Koulutukseeni (ylempi korkeakoulututkinto) nähden palkka on surkea.

Elämisen kannalta palkka on enemmän kuin riittävä, saamme useita satoja euroja säästöön joka kuukausi vaikka mieheni on pari sataa kuussa tienaava opiskelija ja meillä on kaksi lasta.

Tämä palkka on sovittu tietyksi ajaksi. Tulen vaatimaan sen nostoa noin 2800 euroon, ja mikäli se ei sovi, niin työaikaani tulee vähentää. Muuten lähden.

Vierailija
59/83 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta Mammat tosin sekoittavat bruton ja neton jatkuvasti....

Vierailija
60/83 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan. Voin sanoa, että 2500e/kk on hyvä palkka jos aikaisempi palkka oli 1779e/kk. Tänään sain uuden työpaikan, 4kk koeajan palkka 2500/kk+lounarit+virikesetelit ja firman bensakortti.Tämän jälkeen palkka nousee, jos olen hoitanut työt hyvin ,niin 2700-3200e/kk. EI TARVITSE OLLA KORKEASTI KOULUTETTU, että on mahdollisuus tienata. Ainoat koulut on ammattikoulu ja 2 aikuisopiston ammattitutkintoa.