Mies retuutti, masuvauvan hyvinvointi huolettaa...?
Mies retuutti minua tänään hiuksista pitkin lattiaa, kun hermostui nalkutukseeni... liiton jatko on vakavassa harkinnassa.
Mutta se ei ole tässä nyt pääasia, vaan minua huolettaa, kun olen 27 vkolla raskaana, ja vauva on ollut tuon jälkeen tosi vaisuna. Muutaman kerran vain on tuntunut pieni liike, vaikka vauva on yleensä tosi aktiivinen.
Minua ei kuitenkaan sattunut mahaan tuossa, joten ei kai vauva ole siitä voinut kärsiä? Vai pitäiskö kuitenkin mennä johonkin näytille? Olen tosi väsynyt ja allapäin, en jaksaisi lähteä mihinkään päivystykseen jonottamaan. Esikoinenkin on mulla hoidettavana ja kohta nukkumaanmenoaika.
Kommentit (30)
On sadoittain luuserisikoja, joitten mielestä on oikeutettua retuuttaa raskaana olevaa naista hiuksista.
On sadoittain naisia, joille on onnistuttu istuttamaan päähän ajatus, että nalkuttaminen oikeuttaa raskaana olevan naisen retuuttamisen hiuksista. Kuten aloitusviestin muotoiluista käy ilmi.
On sadoittain naisia, jotka elää tällaisten miesten kanssa vuodesta toiseen. Tästä todisteena esimerkiksi vankiloiden asujamisto, joista suurimmalla osalla on juuri tollainen tausta.
Ihmelääke
Nainen meni läääkäriin. Naama pahasti mustelmilla ja ruhjeilla.
Lääkärin tiedustellessa mitä oli tapahtunut, nainen kertoi miehensä hakkaavan häntä aina juovuspäissään kotiin tullessaan.
-Jaa-a, totesi lekuri.
Ja jatkoi:
-Meillä on kyllä todella tehokas lääke tuohon puolison hakkaamiseen. Se on makea tee. Kun miehesi tulee kotiin, niin juo suu täyteen makeaa teetä ja purskuttele sitä. Purskuttele sitä suussasi aina nukkumaan menoon asti.
Nainen vähän ihmetteli reseptiä, mutta päätti kokeilla...
2 viikkoa myöhemmin samainen rouva tuli taas tapaamaan tohtoria. Naama oli sileä ja olemus muutenkin reipas ja hyvinvoivan oloinen.
-Kiitos tohtori, neuvosi toimi todella hyvin! Mieheni ei ole ollut ollenkaan väkivaltainen.
-No niin, huomaatko mikä teho sillä on kun pidät turpasi kiinni? kysäisi tohtori.
En voi käsittää miksi sinulle ollaan ilkeitä. Huomaa, etteivät vastaajat tiedä kovin paljon väkivallasta parisuhteessa.
Mene ihmeessä lääkärille varmistamaan tilanne. Tuollainen retuutus on vaarallista eikä varmasti voi olla aivan varma mitä sellaisessa tapahtuu. Kun vauva on ollut vaisu kuulostaa mielestäni siltä, että tilanne olisi hyvä varmistaa.
Voit myös katsoa esimerkiksi ensi- ja turvakotien liiton nettisivuilta onko teidän kotikaupungissa turvakotia. http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/vakivaltatyo/turvakodit/
Voit myös soittaa sosiaalipäivystykseen ja kysyä heiltä neuvoa jos ei kaupungissanne ole ensi- ja turvakotien liiton turvakotia, voi olla joku muu turvatalo tms. Voit mennä vaikka keskellä yötä turvakotiin. Jos menet kannattaa vanhempi lapsesi ottaa ehdottomasti mukaan ja perustavarat kuten vaatteita, mahdolliset lääkkeet, reseptit ym teille molemmille mukaan, vähän leluja ym. mukaan.
Myös esimerkiksi Naisten linjalta saat tietoa väkivallasta.
https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/miten+voimme+auttaa/
Voimia ja toivottavasti saat apua!
että tosiaankin altistaa lapset väkivaltaiselle vanhemmalle. Ja vaikka ei ole mahdollisesti lapsille väkivaltainen, ei lasten tarvitse nähdä kertaakaan, kun toinen vanhempi on toiselle väkivaltainen.
Siis ei tuossa tilanteessa, raskaana vielä ja pieni? lapsi, niin enään olla, että jatko on epävarmaa.
Ei ole, vaan jatkoa ei ole!
Ei ainakaan noissa puitteissa.
Iha sama onko ensimmäinen kerta vai ei ja ihan sama onko pahoillaan.
Herran jestas naiset sentään!
Ryhdistäytykää.
En voi käsittää miksi sinulle ollaan ilkeitä.
koska pelkään että hyssyttely ei auta mitään. Ap ihan selvästi ajattelee että oma syyni kun nalkutin. Ehkä olikin, mutta se ei kyllä missään tapauksessa tee miehen toimintaan hyväksyttäväksi millään tasolla. Jos mies ei kestä nalkutusta, aina voi lähteä ovesta pihalle.
Ihmiset ei ymmärrä mitä ne riistää lapsiltaan sillä että pakottavat lapset elämään kestostressissä ja pelossa ja pahimmassa tapauksessa lapset itsekin joutuvat kaltoinkohdelluiksi. Jos nyt vaikka katsoo palstan omaa ääritapausta eli psykomammaa, niin siltähän on oikeasti viety melkein kaikki! Se ei kykene rakkauteen, välittämään lapsistaan, työelämään. On kyse isoista asioista mutta kun ne ei näy päällepäin. Kukaan ei varmasti vastaisi kyllä jos kysyttäisiin että saako lapseltasi ottaa pois kyvyn rakastaa, mutta niin siinä vaan käy jos lapsi pistetään liian raskaisiin olosuhteisiin. Enkä väitä että ap:llä olisi näin, mutta kyllähän tuollainen hiuksista repiminen on melkoisen äärimmäistä toimintaa, varsinkin ottaen huomioon ap:n raskaus.
on lapsille vaarallista ja vaurioittavaa mutta väkivallan uhria syyllistämällä tilanne nyt tuskin ainakaan helpottaa.
Usein väkivallan prosessi on sellainen, ettei lähteminen ole yksinkertaista. Itsetunto esimerkiksi on usein siinä vaiheessa jo nujerrettu kun fyysinen väkivalta alkaa. Siinä vaiheessa kun fyysinen väkivalta alkaa ei osaa ajatella sillä kirkkaalla järjellä että lähden heti.
Muutenkin jokainen aikuinen tekee ratkaisunsa suhteensa jatkosta itse toki lapsensa varmasti jokainen huomioi päätöstä tehdessään. Näin vain on ja se meidän kai täytyy av:llakin hyväksyä.
Asiallisten ohjeiden antaminen mielestäni auttaa enemmän kuin syyllistäminen ja ilkeily.
Ei ole provo, mikä ihme saa täällä ihmiset ajattelemaan aina, että provo? Ja oli eka kerta, ja kuten sanoin, liiton jatko ei ole selvää.En ymmärrä, miksi minä olen huono äiti, jos mieheni pahoinpitelee minua? Vai oletko samaa mieltä kuin mies, että oma vikani kun nalkutin kotitöistä?
ap
Provoksi saa ajattelemaan se, että raskaana oleva nainen antaisi miehen noin vaan retuuttaa itseään.
Huono äiti sinä olet siksi, että et ymmärrä pelastaa lastasi väkivaltaiselta mieheltä.
Onko mies lastesi (lapsesi) isä? Jos ei ole, niin vaara on vielä suurempi.
Kai sinä ymmärrät, että ei sinun nalkutuksesi kotitöistä millään tavalla asiaa paranna. Ei se mies kotihommiin ryhdy, vaikka et päiväkausiin muuta tekisi kuin nalkuttaisit.
Se on siis täysin turhaa ja hyödytöntä. Mies joko tekee kotitöitä tai sitten ei.
Nalkutuksesi ei missään tapauksessa oikeuta miestä retuuttamaan sinua. Tämä on se olennainen asia, jota sinä et ole täysin ymmärtänyt.
Se on huono homma, että sinä sallit ja jopa hyväksyt sen, ikään kuin "isä kurittaisi tottelematonta lasta", joka sekään ei ole nykyään sallittua.
Eikä tämä ollut edes ensimmäinen kerta. Jos olisi ollut, sinä olisit vielä järkyttyneempi, mutta sinähän olet siihen jo tottunut ja pidät sitä tavallisena.
Todella paha!
Minunkin vastaukseni voi ehkä luokitella "ilkeäksi".
Se on kuitenkin aloittajan oma valinta, että hyväksyy tuollaisen ja alistuu. Kyllä jokaisella on vielä tässä yhteiskunnassa mahdollisuus nousta pois kynnysmaton asemasta, jos vaan on halua. Ja ymmärrystä.
Moni meistä vastanneista, minäkin, tiedämme ihan liikaa perheväkivallasta! Osa meistä myös tietää, miten sen pystyy välttämään.
Ei suinkaan olemalla nalkuttamatta, kuten aloittaja tuntuu luulevan.
ja nalkuttamalla?
Jos tietää, että äijä saattaa käydä kiinni niin kyllä kannattaisi pitää turpa sitten kiinni. Ja tietenkin päättää toimimaton suhde, mutta sitähän luuseri-ap ei kuitenkaan tee. Suoraan sanoen olisi parasta, että tuo vauva ei maailmaan tulisi.
avaus oli provo.