Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siisteydestä tarkka oleva mies turn-off naisille?

Vierailija
11.01.2023 |

Olen itse siis nyt elokuussa 35-vuotta täyttävä mies, joka on 12-vuotiaasta asti totutettu siivoaamaan,eli esim lapsuuden kodissa äiti pyysi imuroimaan ja pyyhkimään pölyt huoneesta aina vähintään kerran viikossa, ja tein sen aina, ja nykyäänkin omassa kodissakin siivoan aina vähintään kerran viikossa. Tykkään muutenkin nykypäivänäkin omassa asunnossa sellaisesta siisteydestä ja järjestyksestä kotona. :D

Onko minun kaltainen mies naisten mielestä kenties liian nipo siisteyden suhteen? Kritiikki on tervetullutta, eli sitäkin saa laittaa :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turn-off, pikemminkin arvostan miestä, joka tykkää siisteydestä.

N28

Vierailija
2/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tarkoittaa sitä, että siivoat itse, etkä oleta naisten olevan automaattisesti jotain kodinkoneita, etkä hauku ja nipota, se on ihan ok. Kerran viikossa siivous on normaalia, ei erityistä liiallista siisteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turn-off, päinvastoin, kunhan se siisteyden tavoittelu säilyy jossain rajoissa. Jos esim. nouset illalla sängystä pyyhkimään eteisen lattiaa koska "miten täällä voi rauhassa nukkua kun on hiekkaa lattialla" tai avoimesti tsekkaat ovenkarmit puolisosi siivoamisen jälkeen niin sitten on todellakin turn-off. Nykyinen puoliso on valitettavan sottapytty mutta parempi sekin on kuin nuo neurootikot. Paras olisi mielestäni joka päivä vähän jotain ja kerran viikossa vähän enemmän -siivoustyyli, mitä itse suosin.

Vierailija
4/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen siivoustaitoinen mies on ihan positiivinen asia. Päättelin, että et ole siellä äärilaidassa, siivousneurootikko tms.

Kyse on siis oman kotisi siivouksesta. Olet herra omassa kodissasi.

Miten suhtaudut, jos näet muilla epäsiistin kodin?

Vierailija
5/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se tarkoittaa sitä, että siivoat itse, etkä oleta naisten olevan automaattisesti jotain kodinkoneita, etkä hauku ja nipota, se on ihan ok. Kerran viikossa siivous on normaalia, ei erityistä liiallista siisteyttä.

Siis siivoan itse vähintään kerran viikossa. Asun tällä hetkellä yksin kerrostaloasunnossa, ja siis pyyhin pinnoilta pölyt ja imuroin vähintään kerran viikossa. Itse yleensä huomaan melko nopeasti, jos jossain pinnalla on jotain pölyä, ja pyyhin sen aika nopeasti. Muutaman kerran minua on joskus sanottu mukamas turhan siisteystarkaksi, niin siksi kysyin tuota. En toki sinänsä kiistä, ettenkö joskus olisi turhan nipo siisteydestä, eli kuten sanottua, en kestän kyllä kritiikkiä tuosta asiasta. Itse vaan tosiaan olen lapsesta asti tottunut aina pyyhkimään pölyt ja imuroimaan asunnon  vähintään kerran viikossa. Laittankin moppaan yleensä vähintään kerran kuukaudessa, vaikka toki joskus sillöin tällöin kieltämättä lipsun siitä. Mutta imuroimisesta ja pölyjen pyyhinnästä en lipsu koskaan, paitsi silloin, jos olen kipeänä, etten jaksa siivota.

Ap.

Vierailija
6/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Se, että sinä siivoat, ei varmaan ole ongelma (joskus voi olla kyllä ärsyttävää, jos toinen alkaa imuroida, kun toinen on väsynyt ja haluaa ottaa rennosti, vaikka ei edes odottaisi väsyneen osallistuvan). Mutta, mulla on lapsia ja kura-aikaan eteinen aina ihan kurassa, murusia helposti keittiön lattialla, sekasortoa jatkuvasti. Toki siivoan ainakin, jos vieraita tulee, mutta en jaksaisi sitä, että kokoajan pitäisi siivota, ettei vaan missään välissä yhtään olisi sekaista. Pystyn itse ignooraamaan sen sotkun varsin hyvin.

Vierailija
7/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollainen siivoustaitoinen mies on ihan positiivinen asia. Päättelin, että et ole siellä äärilaidassa, siivousneurootikko tms.

Kyse on siis oman kotisi siivouksesta. Olet herra omassa kodissasi.
Miten suhtaudut, jos näet muilla epäsiistin kodin?

Ehkä se joskus särähtää hiukan silmään, mutta en viitsi siitä valittaa, koska koen sen olevan epäkohteliasta. Esim. itsellä on yksi ystävä, jolla on usein aika epäsiisti koti, (koska hän kertomansa mukaan vihaa siivoamista ja siivoaa siksi melko harvoin), ja itse en viihtyisi niin epäsiistissä asunnossa, mutta kohteliaisuussysitä en ole siitä hänelle valittaa, pääasia, että hän itse viihtyy omassa asunnossaan. Itse kuitenkin tykkään asua siistimmässä asunnossa. :)

Ap.

Vierailija
8/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa. Se, että sinä siivoat, ei varmaan ole ongelma (joskus voi olla kyllä ärsyttävää, jos toinen alkaa imuroida, kun toinen on väsynyt ja haluaa ottaa rennosti, vaikka ei edes odottaisi väsyneen osallistuvan). Mutta, mulla on lapsia ja kura-aikaan eteinen aina ihan kurassa, murusia helposti keittiön lattialla, sekasortoa jatkuvasti. Toki siivoan ainakin, jos vieraita tulee, mutta en jaksaisi sitä, että kokoajan pitäisi siivota, ettei vaan missään välissä yhtään olisi sekaista. Pystyn itse ignooraamaan sen sotkun varsin hyvin.

Kiitos kommentistasi. Itse tosiaa olen lapseton ja tällähetkellä yksinasuva, niin ei ole sitä ns. haastetta. Mutta ymmärrän toki täysin näkökulmasi, koska perheellisellä henkilöllä on omat haasteensa tuon suhteen. :)

Ap.

Vierailija
9/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tämä mainistemisen arvoinen asia, mutta äitini on kertomansa mukaan lapsesta asti vihannut ikkunoiden pesemistä (Hän kuulemma joutui sitä tekemään omassa lapsuuden kodissaan paljon). Itse en  sitäkään sinänsä mitenkään vihaa (vaikka en toki rehellisesti sanottua rakastakaan), esim. itse pesin oma asuntoni ikkunat viime vuoden heinäkuussa, ja sen jälkeen kävin vielä pesemässä myös äitini asunnon ikkunat (hän asuu myös kerrostalossa). Hän tosiaan kertomansa mukaan vihaa ikkunoiden pesua, mutta itse en sitä mitenkään erityisesti inhoa, niin siksi lupasin pestä hänenkin asuntonsa ikkunat, minkä siis tein myös viime kesänä. 

Ap.

Vierailija
10/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen ihan perusasia

Vierailija
11/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

m34 kirjoitti:

Siivoaminen ihan perusasia

Toki, mutta monelle se ei vaan ole.

Vierailija
12/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa siivous on ihan normaalia. Eri asia jos haluaisit pestä seinät ja katon kerran viikossa ja valittaisit vesitipoista vesihanoissa ja jokaisesta leivänmurusta pöydällä.

Vierailija
13/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys on ehdottomasti plussaa, mutta kyllä siinäkin voi mennä neuroottisuuden puolelle.

Vierailija
14/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jossei nyt ihan överiksi mene. Eikä ehkä kannata yrittää asua kenenkään kanssa yhdessä.

Vierailija
15/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa siivous on ihan normaalia. Eri asia jos haluaisit pestä seinät ja katon kerran viikossa ja valittaisit vesitipoista vesihanoissa ja jokaisesta leivänmurusta pöydällä.

Tuop on toki totta. seiniä ja kattoja en pese koskaan, (koska niitä ei edes voi pestå kunnolla, ilman etten tapetit kärsi). Ja en tosiaankaan valita jokaisesta leivällä olevasta leivänmurusta, koska itsekin tosinaan  murustan ruokapöytää, kuten varmasti kaikki ihmiset joskus tekevät. Keittiön pöydän toki pyyhin aina vähintään kerran viikossa.

Ap.

Vierailija
16/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisteys on ehdottomasti plussaa, mutta kyllä siinäkin voi mennä neuroottisuuden puolelle.

Joillakin varmasti meneekin. Toivon mukaan ei sentään itsellä vielä tähän mennessä :D

Ap.

Vierailija
17/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siivoan itse vähintään kerran viikossa. Asun tällä hetkellä yksin kerrostaloasunnossa, ja siis pyyhin pinnoilta pölyt ja imuroin vähintään kerran viikossa. Itse yleensä huomaan melko nopeasti, jos jossain pinnalla on jotain pölyä, ja pyyhin sen aika nopeasti. Muutaman kerran minua on joskus sanottu mukamas turhan siisteystarkaksi, niin siksi kysyin tuota. En toki sinänsä kiistä, ettenkö joskus olisi turhan nipo siisteydestä, eli kuten sanottua, en kestän kyllä kritiikkiä tuosta asiasta. Itse vaan tosiaan olen lapsesta asti tottunut aina pyyhkimään pölyt ja imuroimaan asunnon  vähintään kerran viikossa. Laittankin moppaan yleensä vähintään kerran kuukaudessa, vaikka toki joskus sillöin tällöin kieltämättä lipsun siitä. Mutta imuroimisesta ja pölyjen pyyhinnästä en lipsu koskaan, paitsi silloin, jos olen kipeänä, etten jaksa siivota.

Ap.

Kerran viikossa on mielestäni hyvä tahti pitää koti hyvässä järjestyksessä. Lisäksi päivittäin pikasiivous (tiskataan tiskit, pyyhitän keittiön tasot, pyyhitään lavuaarit, lakaistaan keittiön lattia) ja sitten tasaisin väliajoin muut työt kuten ikkunoiden pesut sun muut,

Vierailija
18/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Neitsyt (siis horoskoopiltasi)? 😁

Vierailija
19/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuop on toki totta. seiniä ja kattoja en pese koskaan, (koska niitä ei edes voi pestå kunnolla, ilman etten tapetit kärsi). Ja en tosiaankaan valita jokaisesta leivällä olevasta leivänmurusta, koska itsekin tosinaan  murustan ruokapöytää, kuten varmasti kaikki ihmiset joskus tekevät. Keittiön pöydän toki pyyhin aina vähintään kerran viikossa.

Ap.

Mielestäni tuo kuulostaa tosi vähältä, että pyyhitään keittiön pöytä kerran viikossa. Kyllä meillä yleensä pyyhitään joka aterian jälkeen tai ainakin kerran päivässä.

Vierailija
20/29 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi turn off. Kuten muutkin jo kommentoineet, niin kunhan ei ole neuroottinen siisteyden suhteen. Itsekin olen siisteyttä arvostava ihminen ja tykkään pitää kodin järjestyksessä ja siistinä. Nykyinen mies oli alkuun aika vastakohta, mutta nykyään panostaa enemmän yhteisen kodin siisteyteen, se on vain positiivinen juttu. 😁 N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän