Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies retuutti, masuvauvan hyvinvointi huolettaa...?

Vierailija
08.10.2011 |

Mies retuutti minua tänään hiuksista pitkin lattiaa, kun hermostui nalkutukseeni... liiton jatko on vakavassa harkinnassa.

Mutta se ei ole tässä nyt pääasia, vaan minua huolettaa, kun olen 27 vkolla raskaana, ja vauva on ollut tuon jälkeen tosi vaisuna. Muutaman kerran vain on tuntunut pieni liike, vaikka vauva on yleensä tosi aktiivinen.

Minua ei kuitenkaan sattunut mahaan tuossa, joten ei kai vauva ole siitä voinut kärsiä? Vai pitäiskö kuitenkin mennä johonkin näytille? Olen tosi väsynyt ja allapäin, en jaksaisi lähteä mihinkään päivystykseen jonottamaan. Esikoinenkin on mulla hoidettavana ja kohta nukkumaanmenoaika.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun että jo sikiöaikana vauva aistii äidin mielialan. Keskity nyt huolehtimaan itsestäsi ja esikoisesta; te olette molemmat avun tarpeessa.

Been there...

Vierailija
2/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sukulaisten luo tai turvakotiin! Ihan sairas mies sulla. Satuttaa sua ja on voinut satuttaa vauvaakin. Jos olisin tilanteessasi niin olisin mennyt jo lääkäriin ja kertonut mitä kävi, saisi mies todellakin vastata teoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuskin oli eka kerta. Eroa!

Vierailija
4/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät kyllä vastauksen. Jos seuraat palstaa aktiivisesti, katso vastaavia ketjuja.

Provo. Mutta teille joilla oikeasti on vastaava tilanne, yrittäkääpä nyt ryhdistäytyä siellä kotona sen hullun miehennne kanssa. Kumpi on tärkeämpi: lapsi vai mies? Henki ja mielenterveys vai auvoisat rakkaudentunnustukset sovituksineen "retuutuksen" jälkeen?

Lastensuojelu kyllä aikanaan huolehtii jälkikasvustanne kun naapuritkin alkavat ärsyyntyä meuhkaamiseen, mutta äideiksi teistä ei kyllä ole. Kannattaisi myöntää se, kun muutaman kerran tällaista rumbaa katselee eikä tee asialle mitään. Suomessa on paljon hyviä sijaisperheitä lapsillenne. Siis siinä tapauksessa, jos miehen rakkausväkivalta on sen verran koukuttavaa.

Vierailija
5/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 27 enää voi abortoida. Siinä taas tulossa yksi mielenterveysongelmainen ja onneton ihminen maailmaan, voi lapsiparkaa.

Vierailija
6/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät kyllä vastauksen. Jos seuraat palstaa aktiivisesti, katso vastaavia ketjuja.

Provo. Mutta teille joilla oikeasti on vastaava tilanne, yrittäkääpä nyt ryhdistäytyä siellä kotona sen hullun miehennne kanssa. Kumpi on tärkeämpi: lapsi vai mies? Henki ja mielenterveys vai auvoisat rakkaudentunnustukset sovituksineen "retuutuksen" jälkeen?

Lastensuojelu kyllä aikanaan huolehtii jälkikasvustanne kun naapuritkin alkavat ärsyyntyä meuhkaamiseen, mutta äideiksi teistä ei kyllä ole. Kannattaisi myöntää se, kun muutaman kerran tällaista rumbaa katselee eikä tee asialle mitään. Suomessa on paljon hyviä sijaisperheitä lapsillenne. Siis siinä tapauksessa, jos miehen rakkausväkivalta on sen verran koukuttavaa.

Ei ole provo, mikä ihme saa täällä ihmiset ajattelemaan aina, että provo? Ja oli eka kerta, ja kuten sanoin, liiton jatko ei ole selvää.

En ymmärrä, miksi minä olen huono äiti, jos mieheni pahoinpitelee minua? Vai oletko samaa mieltä kuin mies, että oma vikani kun nalkutin kotitöistä?

ap

Vierailija
7/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteesi. Lähde heti ja pelasta lastesi elämä, jos ei omasi kiinnosta.

Vierailija
8/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollutkaan tarpeeksi paha mieli vielä, kiva, että tulitte haukkumaan. Menen nukkumaan ja yritän setviä asiaa huomenna. Kai se vauva on ok.

ap

Vierailija
9/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pistää vihaksi tommoiset miehet jotka retuuttavat naisia , ja vieläpä raskaana olevia... Tuonlaiset miehet pitäisi viedä saunan taakse ja ...

Sori tästä ei nyt ole sinulle kovinkaan paljoa apua... Oletko varma ettei sinun maha käynyt maahan tms retuutettaessa?

Minä kyllä olisin tullut jo hulluksi epätietosuudesta suossa vaiheessa jos normaalisti vilkas masuvauva olisi ei-niin-aktiivinen. Etkö voisi käydä nyt päivystyksessä/ensiavussa kun esikoinen on nukkumassa?

Vierailija
10/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään syy ei ole sinun, älä nyt vain sellaisia kuvittele.

Itse asiaan.

Oletettavasti vauvalla on kaikki hyvin jos vatsaan ei ole selkeästi osunut mikään tms. Voit silti soittaa vaikka synnärille ja kysellä tarkemmin. Jos siltä tuntuu, kyllä he varmasti ultraavat jotta saat mielenrauhan.

Vierailija
11/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sen olisit jo huomannut kivusta jne,tuskin vauvalla hätää on.

Mutta LÄHDE JA OTA ERO,minä jäin ja väkivalta vain muutti muotoaan ja sain silti elää pelossa koko ajan vaikkei nyrkki heilunutkaan..

Helpompi on jäädä,sen tiedän mutta älä tee sitä virhettä!

Vierailija
12/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatko on epäselvä jos mies retuuttaa raskaana olevaa naista hiuksista pitkin lattioita?!! Anteeksi vaan, mutta rehellinen mielipiteeni on, että tämän raskauden jälkeen sut pitäisi steriloida. Anteeksin julmat sanat, mutta tää on totuus. Itse et ilmiselvästi ole syyntakeellinen etkä kelpaa vanhemmaksi. Piste. Toivottavasti lapsesi saavat jossain vaiheessa apua.

Vierailija
13/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti ja käy lääkärissä. Ota etäisyyttä mieheen. Jos et itsesi niin lastesi vuoksi. Ilmeisesti esikoisesi näki tilanteen. Otan osaa, mutta pärjäät kyllä yksin. Tiedän tuskasi, se helpottaa kun pääset eroon miehestä. Jos hän voi kohdella sinua noin raskaana ollessasi, mitä se onkaan kun lapsi syntyy.

Minua huolestuttaa lastesi ja sinun hyvinvointisi, pidä MIA kaukana teistä!

Vierailija
14/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ap:n mies on idiootti, ei tee ap:sta huonoa äitiä. Kiva varmaan lukea täältä tällaista "kannustusta", kun on muutenkin hajalla. Ootte kyllä todellisia empatian ihmenaisia.

Ap:lle jaksamista, ja jätä se mies! Vauva on varmaan kunnossa, mutta reagoi sinun väsymykseesi ja suruusi. Voithan toki käydä lääkärissä, jos asia vaivaa.

Vierailija
15/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on rajusti esim riuhtaissut,voi istukka irrota. Tosin sen olisit jo huomannut kivusta jne,tuskin vauvalla hätää on.

Minulla irtosi istukka osittain ilman mitään kipuja. Tosin siihen ei liittynyt mitään äkkinäisiä liikkeitäkään, tai en ainakaan muista.

Ap:lle: vauvalla voi olla jokin huonosti myös muista syistä, jotka vain sattumalta osuivat tuohon retuutuksen ajankohtaan. Mene ihmeessä heti tarkistuttamaan tilanne, jottei tarvitse myöhemmin katua. Mieluummin niinpäin!

Vierailija
16/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ap:n mies on idiootti, ei tee ap:sta huonoa äitiä.

Mutta se että se tulee sataprosenttisella varmuudella jäämään tukasta riepoteltavaksi ja pahempaa, lasten nähden, tekee.

Vierailija
17/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vielä toitotat, että "liiton jatko on vakavasti harkinnassa" tms... Ihan ihmeellistä hölinää. Jos et ole provo kuten epäilen, olet ainakin hölmö. Huoli lapsesta ei ole ollenkaan päällimmäinen, vaan viestistä kuvastuu vain se, että katsellaan nyt mitä tuleman pitää ja aamulla käväisen lääkärissä jos jaksan.

Et todellakaan ole aito ensimmäistä kertaa pahoinpidelty äiti. Joko keksit koko tarinan ihan huviksesi (provo) tai sitten sinua on mukiloitu niin paljon, ettei se tunnu enää missään.

Jälkimmäisessä tapauksessa en sääli muita kuin lapsiasi. Pahoinpitelysuhteessa vain aikuinen voi toimia, lapset ovat uhreja ja siksi sinutkin miehesi ohella pitäisi ottaa poliisikuulusteluihin. Suomessa ollaan ihan liian löysäkätisiä näille "voi kun olen niin uhri ja mieheni on kauhea"- äideille.

Lopeta tämä jauhanta jos ei ole tosissasi. Jos olet, toimi! Itsekästä, ihan inhottaa.

Vierailija
18/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit jotka antavat lastensa jäädä sairaaseen perheeseen ja katsomaan pahoinpitelyjä, pitäisi asettaa myös vastuuseen. Aivan turhaa päähänsilittelyä, kovempi suhtautuminen voisi avata silmät näiltä naisilta. Jos mies on jo hullu, onko äidinkin pakko olla?

Vierailija
19/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin pitäisi olla paikka missä on sataprosenttisen turvassa. Ap:n lapsille koti on paikka, missä pelätään 24/7 seuraavaa välienselvittelyä. Olen ihan varma siitä, että jos lapsi näkee tai kuulee miten isä retuuttaa äitiä hiuksista, lapsessa hajoaa jotain ikiajoiksi. Ihmistä ei määritä se, kuinka hyvä hän on 99% ajasta, vaan se kuinka paha hän on 1% ajasta.

Vierailija
20/30 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini antoi aikoinaan neuvon että "ekasta lyönnistä on jo lupa lähteä". -Tuo menee samaan varmasti. Muuta ainakin eri osoitteeseen oman ja lapsesi terveyden tähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi