Onko totta, että adhd vanhemmat eivät siivoa, pese pyykkiä, tuhlaavat rahaa ja kilahtelevat?
Kommentit (8)
meillä on adhd lapsi mutta meillä pyykätään,siivotaan,tehdään kotiruokaa,säästämme rahaa,asumme omakotitalossa.
en ole lukenut moista juttua mutta vastasin kaiketi kysymykseesi.
kyllä se nykyisin taitaa olla pelkkä diaknoosi et lapsella on adhd mutta ei se kerro perheestä mitään.
ja meillä siis 6 lasta joilla yhdellä adhd ja vauvalla maitoallergia.
että näin.
meillä on adhd lapsi mutta meillä pyykätään,siivotaan,tehdään kotiruokaa,säästämme rahaa,asumme omakotitalossa.
en ole lukenut moista juttua mutta vastasin kaiketi kysymykseesi.
kyllä se nykyisin taitaa olla pelkkä diaknoosi et lapsella on adhd mutta ei se kerro perheestä mitään.
ja meillä siis 6 lasta joilla yhdellä adhd ja vauvalla maitoallergia.
että näin.
hermoja se toki välillä raastaa mutta kun on säännölinen rytmi elämässä ja arkirutiinit on aina samat niin helpottaa toki arkea huomattavasti mutta onhan niitä perheitä joilla ei ole rutineja niin elämä on aika hulinaa.
Mulla on aina useita projekteja päällä ja kaikki ne ovat keskeneräisiä. Pyykkiä on aina, pyykinpesu jotenkin onnistuu, kuivan pyykin lajittelu ei, eikä kaappeihin vieminen. Teen itselleni listoja kotitöistä, niitä tehdessäni vannon että toteutan ne.
Joskus se onnistuu, useimmiten ei. Useimmiten unohdan että olen tehnyt ne listat tai hukkaan ne laput.
En kilahtele paljoakaan, olen melko rauhallinen. Olen kyllä äänille ja sähkövalolle yliherkkä, sitten menee hermot jos ei saa olla ääniltä ja valoilta rauhassa.
Rahaa ei ole tuhlattavaksi. Kai tuhlaisin jos sitä olisi. Olen kyllä hyvin epäkäytännöllinen raha-asioissa, onneksi mies hoitaa meillä laskut ja muut raha-asiat.
joo käsitin et adhd lapsen vanhemmat.no mut kerroinpahan oman tarinan meidän lapsen sairaudesta ja toivottavasti siintä oli edes ilmoa jollekkin:)
Eli et vastannut kysymykseen.
Mä olen itse adhd äiti... 37v ja 3 lasta löytyy... Kyllä meillä siivotaan, pyykätään ja tehdään ruokaa, mutta ilman lääkitystä tilanne olisi kaoottinen... Kun yksinkertaisesti järjestelmällisyyskykyä ei ole ja energiaa kuluu 400% vähintäänkin enemmän sen pyykinkin hoitamiseen kuin lääkityksellä! Kilahtelut harvenevat iän myötä, mutta pääkopan sisällä kilahtelee kyllä ja sammakoita pääsee suusta edelleen...
Ennen niitä sanottiin hulttioiksi ja laiskoiksi. Nykyisin on diagnoosi.