Punainen tukka+ylipaino+rillit=keski-ikäisen naisen prototyyppi.
MIKSI?
Mikä saa naiset haluamaan tuota samaa tyyliä? Paikkakunnallamme on valehtelematta ainakin 80% keski-ikäisistä just tuollaisia: tukka värjätty punertavalla, ylipainoa löytyy reilusti ja jokaisella on rillit.
Onko muotia värjätä itsensä punertavaksi?
Kommentit (31)
Kyllä varmasti selviäisivät ilmankin.
värjännyt tukkaa 30 vuotta punaiseksi. Ehkä oon ollut keski-ikäinen jo 17-vuotiaasta..
En vaan ymmärrä tämän kaltaisia aloituksia ja vastaan ihan siksi. Miten kenenkään elämää edesauttaa tehdä aloituksia joissa mollataan kenenkään ulkonäköä? Vielä ymmärtäisin, jos purnataan käytöksestä, mutta ulkonäöstä? Tulee mieleen vanha lasten sananparsi: joka toista haukkuu se on ite! Mielestäni kertoo rumasta sielusta päivitellä toisten ulkonäöllistä rumuutta (joka sitä paitsi on jonkun toisen mielestä juuri se kaikkein kaunein!)
minulle, jolle ei sovi mikään punainen hius yhtään, vaan väri saa minut todella kalpeaksi kampaajat ovat aina suositelleet että oisko joku punainen tai punertava kiv väri? Ymmärrän, että pisamaiselle ystävlleni tätä ehdotetaan, kun tukka jo luonnostaan punertaa ja hänen ilmettään se piristää ja sopii ihan tosi hyvin. Joudun sanomaan kampaajille aina, EI sitten punaista! Ja olen kysnyt, miksi sitä aina tuputetaan. Kampaaja sanoi, se on kaikista helpoin tehdä. =(
on ollut punainen viimeksi parikymppisenä..
En ole ihan vielä keski-ikäinen, joten pitänee laihduttaa ja käydä silmälaserissa, niin miellyttää sitten aloittajaakin..
Buahahahahahah..
mutta en ole keski-ikäinen enkä ylipainoinen. Tykkään punaisesta ja se myös sopii mulle hyvin. Silmälasit taas on ihan vaan yhdestä tietystä hyvinkin luonnollisesta syystä, arvaakohan ap mistä ;)
ja olen sentään naisvaltaisella alalla. Itsekin keski-ikäinen. Minulla tummat (oma väri, aavistuksen punertavaan sävyttyvä kylläkin), lyhyehköt hiukset, ei silmälaseja eikä ylipainoa. Ainakin omalla kotipaikkakunnallani (keskisuuri eteläsuomalainen kaupunki) näkee monenlaisia keski-ikäisiä naisia.
Ihan yhtä provosoiva aloitus kuin ihmetellä miksi kaikilla nuorilla naisilla on valkaistut pitkät hiukset + hiuslisäkkeet, rakennekynnet ja huorahtava vaatetus.
Rillithän nyt useilla on pakko olla ja lihavuus on kansantauti mutta lyhyt punainen tukka ehkä selittyy sillä, että kuvittelevat sitten olevansa nuorekkaampia ja pirteämpiä ehkä.
Mä en punaisesta tukasta tykkää, joten annan hiusteni harmaantua luonnollisesti. En tosin ole lihavakaan vaan hoikka.
Noi kaikki osuu muhun, mutta yksikään ikätoverini ei ole samanlainen.
Ymmärtäisin kyllä, jos olisi. Hennavärjäys oli todella muodikasta yliopisto-opiskelijoiden parisa 1980-luvulla, joten punainen väri on varmaan jäänyt siitä päälle. Silmälasit johtuvat ikänäöstä, jota ei ole yhtä helppoa poistaa piilolinsseillä kuin esim. kaukonäköisyyttä. Jos nuorempana ei nähnyt kauas, ei keski-ikäisenä näe enää kauas eikä lähelle ja tarvitsee siksi moniteholinssit.
Ylipaino taas johtuu siitä, että elintoiminnot hidastuvat hormonaalisista syistä.
Kaikki nämä ovat aivan luonnollisia asioita. Itse olen kuitenkin normaalipainoinen blondi, eivätkä muutkaan työpaikkani keski-ikäiset ole jämähtäneet hennaan.
Viimeisin näkemäni ko tyyppi oli kyllä yli 60 v ja näytti keski-ikäiselle. Ihailtavaa sinänsä.
Itsellä on välillä punaisia kausia, nyt on omanhiuksen väri, noin, harmaitakin kun on. Silmälasit on, piilareita käytän joskus. Moniteholinssit eivät auta, kun pitää katsoa ja lukea läheltä ja kaukaa, nopeasti ja tarkasti. Ei tosin silmälasitkaan. Paino - niin. Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, revi siitä. Jumpassa kävin juuri ja sit ostin sipsii ja sidukkaa vedän.
joko ruusu tai kiinalainen kirjoitusmerkki. Tosi "villiä". Tukka voi olla värjätty myös mustaksi, mikä käy suomalaiselle vielä huonommin kuin punainen.