Miksi kaikissa töissä vaaditaan energisyyttä ihmisten parissa, ulospäin suuntautumista ja tiimityötaitoja?
Entä jos on noiden vastakohta, miten kertoa ja eikö voi hakea vaikka työ muuten kiinnostaa? Ei kaikki ihmiset ole energisia ihmisten parissa mutta voivat silti olla ystävällisiä ja hyviä typpejä. Miksi pitää vain suosia tuollaisia eksrovertti ihmisiä!
Kommentit (61)
Työelämä syrjii tahallaan matalaenergiasia, itsenäisiä mutta muuten hyviä ja tunnollisia tekijöitä.
Itsellä ei ole mitään näistä ominaisuuksista. Maalaisjärkeä ja voimaa on. Ajan roska autoa yksin.
Itse oon opiskelemassa it-alaa. Sinä on yksi asiakas kerrallaan. Suurin osa hommista teen itsenäisesti. Kysyn asiakkaalta jos kysyttävää.
Koska esimiehiksi pääsee ekstrovertit, joten heillä on virheellinen käsitys, että samanlaiset ovat turbotyöläisiä. Eivät ole.
Minä en ole harrastanut seksiä 21vuoteen. 2m krt/ viikossa kuulostaa paljolta.
Monet työpaikat ovat ihan aikuisten päiväkoteja muutenkin. Ollaan vaan leikkimässä töitä.
en ole koskaan ollut ekstrovertti, mutta väittäisin että oon tehnyt huolellisemmin ja tunnollisemmin kuin ne tosi äänekkäät jotka läyhää aina porukoissa. Lisäksi ne aina ottaa sairaslomaa ja keksii tekosyitä. me tunnolliset ei. Muistakaa palkata meitä hiljaisia!
Vierailija kirjoitti:
Monet työpaikat ovat ihan aikuisten päiväkoteja muutenkin. Ollaan vaan leikkimässä töitä.
Olen huomannut samaa. Niissä muodostuu myös porukoita, jossa juoruillaan keskenään eikä edes tehdä töitä. Vähänkuin sellainen kaveriporukka. Sen takia ne ei halua hiljaisia ja vähän erilaisia sinne koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska esimiehiksi pääsee ekstrovertit, joten heillä on virheellinen käsitys, että samanlaiset ovat turbotyöläisiä. Eivät ole.
Sieltä taas sellanen oman työelämänsä sankari.
Mulle on muuten sama millainen ihminen on kunhan on mukava. Että muidenkin on kiva tulla töihin. Sellainen jurottava ja tiuskiva ei-moikkaaja pilaa helposti ilmapiirin. Ja sellaisia oman kokemuksen mukaan on enemmän introverteissa.
Ulospäinsuuntautunut = puhua pälpättää muiden päälle eikä jaksa kuunnella muita. Aina pitää päästä sitä omaa juttua kertomaan.
Mietteliäs sisäänpäinsuuntautunut tyyppi ei ole koko ajan tunkemassa omia asioitaan muille, vaan saattaa mielellään imaista niidenkin jutut märehdintöjensä materiaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
en ole koskaan ollut ekstrovertti, mutta väittäisin että oon tehnyt huolellisemmin ja tunnollisemmin kuin ne tosi äänekkäät jotka läyhää aina porukoissa. Lisäksi ne aina ottaa sairaslomaa ja keksii tekosyitä. me tunnolliset ei. Muistakaa palkata meitä hiljaisia!
Ekstrovertti voi olla aivan yhtä tunnollinen. Taitaa ongelmasi olla typeryys.
Vierailija kirjoitti:
Ulospäinsuuntautunut = puhua pälpättää muiden päälle eikä jaksa kuunnella muita. Aina pitää päästä sitä omaa juttua kertomaan.
Mietteliäs sisäänpäinsuuntautunut tyyppi ei ole koko ajan tunkemassa omia asioitaan muille, vaan saattaa mielellään imaista niidenkin jutut märehdintöjensä materiaaliksi.
Tuumailijat ne tuumailee, osaajat tekee.
Introvertit puhuu tällä palstalla aina ekstroverteista pahaa, joten sen perusteella olen päätellyt että heistä moni on sellaisia että eivät uskalla suoraan sanoa, mutta haukkuvat selän takana, vähintään mielessään, ja kuvittelevat ettei sitä aisti. Töissä ei hyvä piirre tiimin kannalta.
Niin? Miksi ei toivota laiskoja, jotka eivät tule toimeen yhteisössä?
Kyllä on kummallisia vaatimuksia työnantajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuumailijat ne tuumailee, osaajat tekee.
Vain oikeat osaajat tekee kunnolla. Suurin osa tekee miettimättä sutta ja sekundaa puolet viikosta ja korjaavat töppäilyjään loppuviikon. On työllistävä vaikutus mutta työn tuottavuus on matala.
Niipä!