No niin. Päätin aloittaa laihdutuksen (anteeksi, elämäntaparemontin) viidettä kertaa
neljä kertaa olen jo viimeisen 10 vuoden aikana päässyt tavoitepainooni, eli n. 20 kg tästä alaspäin. Aina ne kilot on tulleet takaisin, valitettavasti, vaikka olenkin joka kerta vannonut tekeväni vihon viimeistä elämäntaparemonttia. Olen siis yrittänyt tiputtaa kilot aina pysyvästi elämäntapojani muuttamalla, ja se onkin toiminut, kilot ovat lähteneet, mutta tulleet sitten aina takaisin, kun olen hiljalleen joka kerta lipsunut takaisin vanhoihin tapoihin.
Se on kyllä kummallista, miten sitä voi lipsua takaisin vanhoihin tapoihin niiin salakavalasti. Ja sitten sitä huijaa itseään "no ei nyt tämä kerta mitään haittaa vaikka tuli syötyä näin paljon" ja "no ei nyt tämä pari takaisin tullutta kiloa mitään haittaa.. kunhan ei mene sen ja sen lukeman yli.." ja sitten kun kuitenkin menee, raja siirtyy aina kauemmas "no, olenhan mä nyt kuitenkin vielä 5 kiloa hoikempi kuin läskeimmilläni" ja sitten "hupsis, mähän olenkin taas tässä suurimmassa painossani!"
Mutta joo. Nyt päätin taas alkaa laihduttamaan kilojani pois. Tai siis, kuten sanoin, tehdä jälleen kerran elämäntaparemontin. Ja tällä kertaa pysyvästi. Taas. ;)
Wish me luck!
Onhan noita laihiksia ollut itsellänikin niin, etten ole laskuissa mukana pysynyt. Viime syksynä sairastin niin hirveän influenssan jälkitauteineen, että välillä luulin, etten siitä ikinä selviä entiselleni. Taudin jälkeen en päässyt lähikauppaan asti kävellen ilman rytmihäiriöitä. BMI mulla silloinkin oli alle 26, mutta päätin kuitenkin, että nyt on homman muututtava. Mä haluan olla lasteni elämässä vielä pitkään. Varsinaisesti mulla ei ollut tavoitteena laihduttaminen, vaan ruokailu- ja liikuntatottumusten saaminen kuntoon. Nyt, melkein vuotta myöhemmin olen viisi kiloa kevyempi (vaikken siis ole erikseen yrittänyt laihtua) ja elämäni kunnossa. Sain kuntotestissä ihan huipputuloksen ja päivittäinen liikuntahetki on mun omaa laatuaikaa, josta saan tosi paljon virtaa.