Kävisikö sinulle kuin Nina Mikkoselle, jos miehesi sairastuisi?
Postista tuli ilmainen näytenumero seiskaa ja siinä se Nina selittää, ettei osaa tehdä mitään, kun Timo on aina kaiken tehnyt. Rahaahan niillä ei tunnetusti ole, eikä Nina halua töihin.
Olen toki surullinen henkilökohtaisen tragedian vuoksi ja osanottoni, mutta perkele aikuinen nainen on ihan kädetön ilman miestään. Huh huh. Jotain sairasta vahingoniloa mä koen Nina Mikkosta kohtaan kaikkien niiden älyvapaiden kommenttien jälkeen, jota se on heitellyt naisen asemasta ja alistumisesta, sekä siitä että mies on perheen pää. Avuttomaksi ei kuitenkaan kannata kasvaa.
Mitä sinä et osaisi jos miehesi vammautuisi?
Kommentit (69)
Asumme isossa omakotitalossa, jaksain jotenkuten tehdä lumityöt, nurmikonkin saattaisin osata ajaa.Mutta minun rahani ei yksin riittäisi talon ylläpitoon.
Asumme isossa omakotitalossa, jaksain jotenkuten tehdä lumityöt, nurmikonkin saattaisin osata ajaa.Mutta minun rahani ei yksin riittäisi talon ylläpitoon.
Äidilleni kävi noin. Ja se kyllä sai hankkimaan kunnon ammatin, hyvät tulot ja kaikin puolin itsenäisen ja pärjäävän aseman.
leikkuun tekisin päältä ajettavalla ruohnleikkurilla kuten tähänkin asti ja naapuri tekee lumityöt koneeella. Sisällä talossa jos jokin kosahtaisi, niin tilaisin ammattimiehen, kuten tähänkin asti. Toisen auton myisin pois ja ehkä mökinkin.
Jos jotain en osaa niin voin opetella. Tai sitten varmasti saisin apua ns. miesten hommiin isältäni, veljiltäni, enoltani tai tätini mieheltä.
En hetkeäkään epäile, että kotimme työt, miesten tai naisten, jäisi hoitamatta.
Mutta en osaa tehdä autolle muuta kuin tankata ja pestä. Talon tekniikasta tai ilmanvaihtosuodattimien vaihdosta en tiedä mitään. Tulia en saa takkaan syttymään. Olen kyllä yrittänyt ;)
Kuka täysijärkinen vajaa viikko miehen sairastumisen jälkeen antaisi mitään haastattelua yhdellekään lehdelle, jos lehti ei kustanna perheen elämään.
Timon varsinaiset bisneksethän ovat olleet aikas jäissä jo kauan. Surullisintahan tämä on lapsille, jotka eivät voi asiaan vaikuttaa.
Timo ja HÄNEN vaimonsa ovat aikoinaan tiensä valinneet.
Lapsien puolesta olen surullinen, vaimo voi katsoa peiliin.
Eikös se Ninakin ollut aika vanha, kun se Timon kanssa yksiin meni? Miten se siihen asti pärjäsi? Taantuuko jotkut noin paljon parisuhteessa? Itselle on harmaita alueita on autoon ja tietokoneeseen liittyvät jutut, mutta niistäkin selviäisi rahalla. Kaiken muun hoidan jo muutenkin itse ruohonleikkuusta, lumitöistä ja kodin paperitöistä lähtien. Miehelle mun poismeno sen sijaan voisi olla aika pala. Aika paljon saisi opetella tekemään.
ok-talon huoltohommia enkä autoon liittyviä juttuja.
Myöskään en osaa tarpeen tullen korjata esim pyykkikonetta tai astianpesukonetta.
Mutta joka tapauksessa joutuisin muuttamaan pois omakotitalosta jos miestäni ei enää olisi, ja toisaalta luotan kyllä oppimiskykyyni. Suurin osa ihmisistä oppii kyllä pakon edessä hoitamaan asiat jotka joku muu on siihen asti hoitanut.
tai jos en osaisi niin mikään muu kun oma halu tai voimat eivät estäisi oppimasta.
Oma isäni on opettanut monia asioita ja muita taitoja on tullut hankittua elämän varrella.
Suru, lamaannus ja masennus voivat viedä toimintakyvyn keneltä tahansa. Sähkötöitä en osaa enkä edes saisi tehdä. Sama tilanne on suurimmalla osalla miehistäkin.
Jos minä sairastuisin, kotona olisi sotkuisempaa ja ruoka olisi epäterveellisempää, mutta mies selviytyisi mainiosti.
aina noita Nina Mikkosen kommentteja ja ylipäätään asennetta naisen asemasta. Tuntuvat niin manipuloiduilta lauseilta ja aivopestyiltä, että eivät voi alunperin olla hänen omiaan. Olen surullinen Ninan puolesta, mutta itse on asemansa valinnut ja nyt voi sitten yrittää pärjäillä "omillaan". No jos ei ole rahaa itsellä, niin onhan meitä veronmaksaja naisia jotka tehneet työtä vaikka lapsiakin on, joten kyllä yhteiskunta pitää huolta "heikoimmistaan".
Itse en tuollaista "naiseutta" ymmärrä mitä Nina kuuluttaa. Omat lapseni olen yksinhuoltajana maailmaan kasvattanut ja heistä on tullut yhteiskuntakelpoisia hyvin itsensä kanssa sinuja olevia ihmisiä.
Toivotan Ninalle ja lapsille jaksamista ja voimia, tässä raskaassa tilanteessa.
koska tuskin osaisin maatilaa hoitaa yksin! Autan miestäni ansiotyöni ohessa jonkinverran ja tiedän suunnilleen asiat, mutta siihen se sitten jääkin, ja olisi aivan kauhea tilanne jäädä yksin tämän kaiken keskelle. Apua saisin toki, mutta entä viikonloput, illat, yöt, jos joku tilanne vaatisi tietämystä ja toimintaa.
Jos yhtäkkiä pitäisi osata kaikki miehen työt, niin kyllä olisin ihan helvetinmoisessa pulassa. Mutta sitten opeteltaisiin rajusti, ja onneksi meillä on aivan ihania naapureita, jotka ei kyllä jättäisi pulaan.
Ja täällä naureskelijoille: tuskin tekään kaikki osaisitte miehenne töitä tehdä. Kaikilla kun se suurin murhe ei olisi jokin nurmikon niittäminen tai sähkölaskun maksaminen.
en myöskään osaisi tehdä EU-tukihakemuksia enkä viljelysuunnitelmia, en myöskään osaisi tehdä lohkokirjanpitoa.
Eli kusessa olisin mutta ehkä alkushokin jälkeen pystyisin järjestämään hommat eli teettäisin sen mitä en osaa
niin toki kaikki maatilan työt voi teettää rahalla. Mutta sillä joutuu konkurssiin, sillä se syö niin paljon rahaa, ettei niitä palkkoja maksa millään tavallisella mun ansaitsemalla palkkatyön palkalla.
Eli maatila on saatava pyörimään kannattavasti, vaikka se ammattitaitoisin tekijä, eli mieheni, ei pystyisi osallistumaan. Muuten meidän perhe menisi konkurssiin.
ja nainen palkkatöissä, niin ei siinä kauheesti mene sormi suuhun naiselta.
jäi ihan samalla tavoin pulaan keskelle maalaiskylää, kun mies häipyi tämän Ninan matkaan.
Kotona Mäntsälässä oli kökötetty, eikä oikein mitään osattu - ja hän sentään korkeakoulutuksen saanut.
Eli kyllä siinä nyt vaan tietyntyyppinen mies vetoaa tietyntyyppisiin naisiin.
Isä oli hoitanut kaikki raha-asiat, AINA. Myös kaupassa käynnin yms.
Äidillä ei ollut mitään hajua vakuutuksista, laskuista tai yleensäkään mitä mikin maksaa.
Ei osaa leikata nurmikkoa tai yleensä tehdä mitään mikä luokitellaan miehen hommiksi.
Oli siinä työtä kun surun keskellä kun tuli vielä kaikki muu opeteltavaksi.
Meilläkin kyllä mies hoitaa raha-asiat, vakuutukset yms, mutta kyllä ne osaisin hoitaa.
Samaten miesten hommat meillä tekee mieheni, mutta kyllä ne minultakin hoituisivat. Paitsi auton korjaus.
Se on siis vertailukohta ja siellä metsässä kukkulan päällä. Oman tiensäkin joutuvat auraamaan sinne mäen päälle.
Uskallan väittää, että 99% ei hallitse teistä ok-talon korjaamisia ja ym.
Rahaa nyt ei teillä kaikilla ole, että jatkuvasti palvelut maksaisitte.
Olisi se nyt älytöntä, että aikuinen ihminen ei pärjäisi ilman miestä/naista.
että ei osaa, ei ole koskaan, kaikki on niin vaikeaa, mitä apua mahtaa yhteiskunta nyt heille antaa, miten sitä anotaan jne.
Ja se talo on aika pieni tölli verrattuna naapureihin!