Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävisikö sinulle kuin Nina Mikkoselle, jos miehesi sairastuisi?

Vierailija
06.10.2011 |

Postista tuli ilmainen näytenumero seiskaa ja siinä se Nina selittää, ettei osaa tehdä mitään, kun Timo on aina kaiken tehnyt. Rahaahan niillä ei tunnetusti ole, eikä Nina halua töihin.

Olen toki surullinen henkilökohtaisen tragedian vuoksi ja osanottoni, mutta perkele aikuinen nainen on ihan kädetön ilman miestään. Huh huh. Jotain sairasta vahingoniloa mä koen Nina Mikkosta kohtaan kaikkien niiden älyvapaiden kommenttien jälkeen, jota se on heitellyt naisen asemasta ja alistumisesta, sekä siitä että mies on perheen pää. Avuttomaksi ei kuitenkaan kannata kasvaa.

Mitä sinä et osaisi jos miehesi vammautuisi?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä naureskelijoille: tuskin tekään kaikki osaisitte miehenne töitä tehdä. Kaikilla kun se suurin murhe ei olisi jokin nurmikon niittäminen tai sähkölaskun maksaminen.

Vielä vähemmän mieheni osaisi tehdä minun ansioitöitäni. Yritystoimintaa ei oikein voi laskea tähän kyselyyn mukaan, harva mamma niitä miehensä kirurginhommiakaan osaisi tehdä. :)

Vierailija
62/69 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin on talon iso remontti menossa ja vaikka suuret linjat tiedän, en osaisi esimerkiksi tehdä ilmastointivetoja ja koneasennusta loppuun, enkä edes selittää ammattilaiselle, miten nyt paikallaan olevat putket, äänenvaimentimet yms on vedetty ja mitä puuttuu jne. Sama sähköjen kanssa. Maalämmön säätäminenkin on vielä kesken, kun ei ole testattu vielä pakkasilla Ja niin edelleen.

Muuten saisin auton huoltoon, renkaat vaihdettua ja lumityöt tehtyä. Tankkaukset ja pissapojan täytöt meillä hoitaa muutenkin se, joka ehtii. Mies on hoitanut vakuutusasiat, mutta olin mukana suunnittelemassa pakettia, joten perusjutut on selvillä. Sijoitukset ja muut meillä on omat, samoin tilit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis isäni kyllä kuoli aivohalvaukseensa, mutta yhtä lailla kaikki tuli yllättäen ja pyytämättä.

Äiti myi isäni osakkuudet firmoista, teetätti perunkirjan ja maksoi perintöverot, haki eläkkeitä ja ryhmähenkivakuutuksia, hoiti taloutta ja meitä lapsia puhtaasti suomalaisella sisulla. Ja hyvin pärjäsi!

Olin tuolloin sen verran vanha, että tajusin kuinka tärkeää itsenäisyys naiselle on. Kaikkeen kamalaankin täytyy varautua ja pystyä niistä yksin selviytymään.

Vierailija
64/69 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään autoon liittyviä asioita en ole koskaan hoitanut. Ei minulla ole ajokorttiakaan.

Muissa asioissa ei pitäisi tulla ongelmia.

Elin nuoruudessa sinkkuna vuosikaudet ja osasin hoitaa asiani.

Asioiden hoitamista en ole avioiduttuani lopettanut. Ihan tasaveroisesti osallistun laskujen maksamiseen ja kodin kunnossa pitämiseen. Ainoastaan se auto on yksin miehen vastuulla :)

En osaa edes kuvitella, että asioiden hoitaminen voisi olla jotenkin vaikeaa.

Vierailija
65/69 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sujuu tai jos ei suju tilataan joku laittamaan. So simple rahaa on tietysti vähemmän...mutta onpahan rauha elämässä!!

Vierailija
66/69 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en muistanutkaan et se oli tämä Ninuska, jonka takia jätti vaimonsa. Taisi exäkin olla koulutettu saman tyyliseen ulosantiin:)

No pojat tässä mua säälittää. Uskon kuitenkin että heistä pidetään hyvää huolta!

Vierailija
67/69 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskasta tulisi olemaan. Jos olisi sairas puoliso, omakotitalo, oma työ ja lapset, joista kaikista pitäisi selvitä yksin.

Tänään kävi niin, että myrskytuuli irrotti yhden harjapellin melkein irti. Tuolla katolla se roikkui yhdestä naulasta kiinni. Vaikka mikä tilanne olisi ollut, en olisi mennyt sitä itse kiinnittämään. Katon harjalla ei kulje kävelyritilää, vaan märällä peltikatolla olisi pitänyt mennä. Jos asia olisi jäänyt minun hoidettavaksi, olisin joutunut tilaamaan jonkun raksatyypin. Ja lisälaskua olisi siitäkin tullut.

Vierailija
68/69 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan puolesta pärjäisin.

Mieheni on aina tehnyt paljon töitä ja minä vastaan arjen sujumisesta vaikka olisin kipeä.

Pärjäisimme ihan ok. Onneksi en ole avuton peukalo keskellä kämmentä.

Vierailija
69/69 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat osaisin hoitaa, monista talon asioista selviäisin, pienet rempat osaisin tehdä, mitä en osaisi, tilaisin korjaajan. Autoa en osaa ajaa, mutta sekin on helposti ratkaistavissa.

- En osaisi korjata tukkoon mennyttä haketinta, lasten polkupyöriä enkä moottorisahaa

- Ei olisi tarpeeksi näppivoimaa aukaista purkkeja

- Korkeanpaikan kammo, en uskaltaisi sahata 7 metrin tikkailta oksia

- Lumien tiputtaminen katolta olisi myös mulle mahdotonta, mutta voisin pyytää naapuria

Luulen että mies olisi enemmän pulassa, jos minä sairastuisin. Sen maalaisjärki ei toimi. Se joutuisi opettelemaan kokkaamaan, auttamaan lapsia läksyissä, puutarha jäisi hoitamatta, pintarempat tekemättä (tai kaikki korjaukset olisi omituisesti tehtyjä ja matalaakin matalamman kaavan mukaan), koulun vanhempainillat käymättä, siivous olisi vaan että pestään lattia ja imuroidaan, tahrat saisi rauhassa kertyä kaapinoviin ja seiniin, vaatteet jäisi silittämättä, lapset saisi kenkiä vasta kun niiden varpaat on makkaralla ja vaatteet reikäisiä, eikä se huomaisi pestä ikkunoita tai ostaa lapsille uusia hajonneiden tilalle..

viimeksi viime viikolla ostin yhdelle uuden pyöräilykypärän, kun isin mielestä turvallisuudeksi riitti että haljenneen kypärän korjasi ilmastointiteipillä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan