Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opet! Mitä teette oppilaille, joita ei kiinnosta MIKÄÄN?

Vierailija
06.10.2011 |

Muutama tällainen siis yläkoululuokissani. Yleensä minua pidetään innostavana ja kivana opena, ja näen paljon vaivaa oppilaiden motivoinnin ja tuntien suunnittelun eteen.

Mutta näitä muutamaa ei kerta kaikkiaan kiinnosta mikään. Jos tunnilla ei ole koko ajan seisomassa vieressä ja työntämässä kynää käteen, eivät tee yhtään mitään. Kirjalliset työt jäävät palauttamatta, läksyt tekemättä. Kotejakaan ei kiinnosta.

Miten saisin nämä mukaan, vai annanko periksi? Oppimisvaikeuksia näillä ei tiettävästi ole, tosin aika mahdotonta sitäkin on kartoittaa, kun eivät ole lainkaan yhteistyöhaluisia. En kuitenkaan haluaisi, että tyypit putoavat kokonaan kelkasta.

Muutkin kuin opet saa toki vastata, mutta pyydän openhaukkujia pitämään mölyt mahassaan. En aio ottaa vastuuta teidän katkerista koulumuistoistanne.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele kuraattorille, hän voi yrittää omalta osaltaan selvittää, mikä motivaatio-ongelman taustalla voisi olla. Hän sitten ohjaa psykologillekin yms.

Vanhemmille täytyy kertoa hyvissä ajoin: joidenkin lasten vanhemmat välittävät, ja he haluavat tietää, jos lapsella menee huonosti koulussa.

Koko homma ei ole yksin opettajan vastuulla. Sinun tärkein tehtäväsi on opettaa (KOKO ryhmää), ei yrittää epätoivoisesti saada ongelmatapauksia kiinnostuneiksi opetuksesta.

Ja jos mahdollista, teetät läksyt ja tunnilla tekemättä jääneet tehtävät välitunnilla. Välitunnin menetys kirpaisee oppilaita.

Vierailija
22/23 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo kokeillut monia keinoja, hyvä niin. Onko teidän koulussa toimiva OHR? Puhu asioista siellä. Se voi helpottaa myös omaa väsymystäsi, turhautumista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen erityisopettjana ja muutaman tällaisen olen kohdannut. Yksi keino on oikeasti sanoa, että jos et tee, niin se on sitten 4 ja ensi vuonna uudestaan. Tällaisilta lapsilta ei aina oikeasti ole mitään vaadittu ja päässeet tuolla asenteelta kaikesta läpi..

Lohduttautua voi sitten sillä, että tulla asenteella putoaa sitten viimeistään ammattikoulussa, joten luokalle jättämien on tavallaan palvelus..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi