Mä en jaksa lässytystä ja aikuisten "hassuttelua" ja tutustumisleikkejä!!!
Toimitusjohtaja sai loistoidean parantaa työyhteisön yhteishenkeä: koko firma (34 henkeä) viettää torstai-illat maailman ärsyttävimmän työhyvinvointilässyttäjän kanssa ja saadaan kahden kuukauden ajan kaikki perjantait vapaiksi. Siis kurssi kestää myös sen kaksi kuukautta.
Illat alkavat AINA niin, että mennään kierros ympäri ja kaikki saa kertoa millainen työviikko on takana. Jokaisen henkilön kuulumisen jälkeen se vetäjä soittaa rumpua ja laulaa "kiiiiiiiiiiiitos Anneli kun jaoit tämän!" ja sitten muut vastaavat "kiiiiiiiiitos Anneli kun jaoit tämän!"
Sitten leikitään jotain silmämurhaajaa ja keksitään toisillemme lempinimiä ja lauletaan typeriä lastenlauluja ja kerrotaan tunteistamme muuttumalla kissoiksi.
Tämä on karmaisevinta, jota olen ikinä joutunut kokemaan. TÄMÄ ON NAURETTAVAAA!
Olen tämän jo pomolle sanonut, joten ihan sama vaikka minut tästä tunnistetaankin.
En jaksa enää vaakkua kuin ankka ja purkaa näin pahaa mieltä pois tai antaa jonkun hieroa pikkurillliäni. Siis haloo, aikuisia ihmisiä!!!!
Kommentit (361)
Vai joku todella karmean ja pirullisen huumorintajun omaava jäljittelijä?
Toivon jälkimmäistä, sillä jos tuo viestissä kuvailtu on tosijuttu, niin olen tosi huolissani tämän kansakunnan viimeisistäkin järjenhivenistä!
Uskomattoman kammottavaa, oikein pahaa tekee!
Mä olen nauranut ja pyrshkähdellyt täällä niin paljon että herätin vahingossa kuopuksenkin yöuniltaan... siitä huolimatta ehdottomasti päivän naurut! (ellei jopa viikon, tai kuukauden)
että kyllä APlle ne vapaat perjantait kelpaavat. Jos tuo kurssi lopetteitaisiin kesken niin marmattaisi kuinka joutuu perjantaisin töihin.
kaameeta paskaa! ei oo todellista! :D
Ei voi mitään, tällaista tulee kestää. Olimme siis alussa aika innoissamme, että saisimme kaksi kuukautta perjantait vapaaksi kunhan järjestäisimme itsemme 2,5 tunniksi tälle työyhteisön yhteishenkeä parantavalle tiiviskurssille joka torstai-illaksi.
Eka kerta oli aika kesy verrattuna siihen, mitä sen jälkeen on tullut. Ekalla kerralla oli enemmän luentomaista opetusta. VAIN pari lastenlaulua leikkeineen ;) Ajattelin, että ne olivat vain rikkomaan jäätä, ei jatkuvaa.
Olemme yksityinen firma, media-ala.
Mä ehkä pystyn nauramaan tälle myöhemmin, mutta nyt en.
ap
että kyllä APlle ne vapaat perjantait kelpaavat. Jos tuo kurssi lopetteitaisiin kesken niin marmattaisi kuinka joutuu perjantaisin töihin.
Mies vaan tänään totesi, että paljon mieluummin näkisi minun työskentelevän perjantaina kuin valittavan joka torstai-ilta näistä tehtävistä :D Sekin on saanut jo tarpeekseen.. Siis tarinoistani.
Olen ollut leikkelemässä sanomalehdestä kuvia, jotka kertovat minusta ihmisenä. Ne piti liimata tietyllä tavalla ympyrään paperille (tunsin taas olevani päiväkodissa...) Olen tehnyt käsistäni kaninkorvat ja hokenut kani-kani-kani-kani samalla hyppien pitkin huonetta. Olen ottanut työkaveria kädestä, katsonut suoraa silmiinsä ja sanonut hänelle jotain kaunista. Olen leikkinyt discoa, jossa musiikin päättyessä piti ottaa valokuvauksellinen poseerausasento. Olen esitellyt itseni etunimellä + adjektiivilla tyyliin "Olen Jutta Juoksuhullu". Olen asettunut kuvitteelliselle Suomen kartalle siihen kohtaan, missä oli lapsuudenkotini.
Olen töissä valtiolla, tuntipalkkani hieman alle 30 e/h ja tähän täysin typerään leikkimiseen on viimeisen 10 vuoden aikana kulunut noin 120 tuntia. Yhteiskunnalle kuluja on syntynyt sivukuluineen ja päivärahoineen lähes 10 000 e. Niin että jos mietitte, mihin verorahat kuluvat, niin ainakin ihan tavallisten taloussihteerien ja tarkastajien turhanpäiväiseen leikittämiseen.
Olikohan meillä sama vetäjä?
Meillä piti ekalla kerralla repiä paperia ja kirjoittaa punaisella, keltaisella ja vihreällä tussilla kiireelliset, ei-kiireelliset ja kiireettömät stressiä aiheuttavat asiat niille paperisilpuille ja liimata ne sitten isolle pahviarkille. Siitä sitten nähtiin, kuinka paljon meillä on stressiä aiheuttavia asioita ja missä järjestyksessä niihin pitäisi tarttua. Ihan hyvä idea, mutta se paperin leikkaaminen ja liimaaminen oli kyllä noloa päiväkotihössötystä!
ap
Mistä näitä vetäjiä muuten oikein tulee? Ammatiltaan ovat mitä? Ajattelevatkohan pomot, että kyllä noi pikku alaiset mielellään leikkii kania? Vai tietävätkö edes millaisia nuo kurssit oikeasti ovat?
Mä en varmaan pysty nukkumaan tänä yönä kun nauran täällä vedet silmissä ja nyt mulla vilisee niitä pikkupupuja ajatuksissa, että ne pomppii mahdollisissa yöunissanikin...!!! Siis eihän tää voi olla totta, että tällaista on, voi ap raukkaa!Mua ei sais kirveelläkään noihin iltamiin, voisin tosiaan vaikka teloa jotenkin nätisti itseni että saisin vapautuksen moisista.
Mitä muut osallistujat ovat mieltä? Osallistuuko johtoporras näihin myös?
Mä haluaisin tietää, että mitä IHAN OIKEASTI niiden ihmisten päässä liikkuu, jotka noita kursseja vetävät? Pitävätkö osallistujia ihan idiootteina? Mistä tuo villitys johtuu, että aikuisten pitäisi saada jotakin kehittävää irti lastenleikeistä? Itse inhosin lapsenakin noita mukahauskoja leikkejä, puhumattakaan nyt aikuisena...
Mutta humorististahan tämä on teoriassa, ihan älytöntä :D Luulisi että tuollaista olisi vaan jossain sketseissä eikä oikeassa elämässä. Mistä maailmasta nuo kurssittajat oikein tulevat?
opiskellut aikuiskasvatustiedettä, psykologiaa, musiikkiterapiaa ja draamaa. Näin se kertoi ekalla luentokerrralla.
ap
Mitä muut osallistujat ovat mieltä? Osallistuuko johtoporras näihin myös?
jopa suurin osa tykkää. Meillä on paljon tällaisia heittäytyjiä töissä. Mutta me, jotka emme heittäydy, kiemurtelemme tuskissamme.
Meillä on kaikki toimitusjohtajaa lukuunottamatta kurssilla. Eli on esimiehiä ja alaisia yhtälailla hyppimässä kanidiskossa.
ap
ainakin sitten yhteinen TRAUMA, mistä puhua töissä!;)
Joo, ehkä tuo onkin se työyhteisöä yhdistävä voima johon näillä nöyryytysleikeillä pyritään.
Joo, ehkä tuo onkin se työyhteisöä yhdistävä voima johon näillä nöyryytysleikeillä pyritään.
Inhottavinta näissä jutuissa on, että usein näistä leikeistä laistavat saavat negatiivisen leiman. Itse olin kurssilla (ei puoliksikaan näin paha kuin ap:lla, mutta samoja elementtejä ja selkeästi samaa filosofiaa), jossa en halunnut mennä hassuttelemaan keskelle lattiaa kun ei vaan haluttanut (ja oli pari muutakin jotka pidättäytyivät kunniasta).
Jopa suorastaan vitutti, mutta käyttäydyin ihan korrektisti koko ajan (varmasti olemusestani kuitenkin huomasi että oli aika huono fiilis). Tästä huolimatta huomasin ryhmän vetäjän ihan selkeästi kettuuntuneen minuun. Hän esim myöhemmin toisessa aktiviteetissa (joka oli kiva ja jossa olin ihan mukana) tiuskaisi minulle inhottavasti, vaikka muuten oli niin olevinaan oikein itse rentous ja positiivisuus. Tuli sen tiuskaisun myötä ihan uusi puoli tästä maanmainiosta ohjaajasta esiin... Näköjään oli liikaa, kun en lämmennyt tälle hänen heittäytymisfilosofialleen jota hän toitotti koko kurssin ajan. Hän oli sitä mieltä, että aikuisen pitää päästä lapsenomaiseen tilaan hassuttelemaan, koska se on jotenkin vapauttavaa (?). Minä vaan en edes lapsena nauttinut millään tavalla tilanteista, joissa minut pakotettiin tekemään jotakin täysin älytöntä, joten miksi nytkään nauttisin tuohon "ihanaan lapsenomaiseen tilaan" palaamisesta. Tämä ohjaaja oli niin vannoutunut heittäytymisfilosofian kannattaja, että muuten kivasta kurssista jäi vähän paska fiilis kun sai tämän henkilön "vihat" niskaansa kun ei lämmennyt hassuttelupakottamiselle.
Inhottavinta näissä jutuissa on, että usein näistä leikeistä laistavat saavat negatiivisen leiman. Itse olin kurssilla (ei puoliksikaan näin paha kuin ap:lla, mutta samoja elementtejä ja selkeästi samaa filosofiaa), jossa en halunnut mennä hassuttelemaan keskelle lattiaa kun ei vaan haluttanut (ja oli pari muutakin jotka pidättäytyivät kunniasta).
Jopa suorastaan vitutti, mutta käyttäydyin ihan korrektisti koko ajan (varmasti olemusestani kuitenkin huomasi että oli aika huono fiilis). Tästä huolimatta huomasin ryhmän vetäjän ihan selkeästi kettuuntuneen minuun. Hän esim myöhemmin toisessa aktiviteetissa (joka oli kiva ja jossa olin ihan mukana) tiuskaisi minulle inhottavasti, vaikka muuten oli niin olevinaan oikein itse rentous ja positiivisuus. Tuli sen tiuskaisun myötä ihan uusi puoli tästä maanmainiosta ohjaajasta esiin... Näköjään oli liikaa, kun en lämmennyt tälle hänen heittäytymisfilosofialleen jota hän toitotti koko kurssin ajan. Hän oli sitä mieltä, että aikuisen pitää päästä lapsenomaiseen tilaan hassuttelemaan, koska se on jotenkin vapauttavaa (?). Minä vaan en edes lapsena nauttinut millään tavalla tilanteista, joissa minut pakotettiin tekemään jotakin täysin älytöntä, joten miksi nytkään nauttisin tuohon "ihanaan lapsenomaiseen tilaan" palaamisesta. Tämä ohjaaja oli niin vannoutunut heittäytymisfilosofian kannattaja, että muuten kivasta kurssista jäi vähän paska fiilis kun sai tämän henkilön "vihat" niskaansa kun ei lämmennyt hassuttelupakottamiselle.
Minä en lässytä omille lapsillenikaan, miksi itse menisin sellaiseen mukaan?
sain päivän parhaat naurut, kenties viikon. Ymmärrän tunteesi, tuollainen toiminta on aivan naurettavaa ja korkeintaan parantaa toimintaa sillä tavoin että työntekijät tekevät ihan mitä vain, syövät vaikka toisen munuaisensa, jottei tarvitse tuollaiseen uudestaa osallistua. Heittäytyisin itse varmaan bussin alle.
Mitä ihmettä jollain diskoilevilla pupuilla on tekemistä minkään kanssa?!? Oletko varma, ettette ole piilokamerassa tai vastaavassa? Entäs jos haluaakin olla keskikokoinen diskoileva pupu..