Mä en jaksa lässytystä ja aikuisten "hassuttelua" ja tutustumisleikkejä!!!
Toimitusjohtaja sai loistoidean parantaa työyhteisön yhteishenkeä: koko firma (34 henkeä) viettää torstai-illat maailman ärsyttävimmän työhyvinvointilässyttäjän kanssa ja saadaan kahden kuukauden ajan kaikki perjantait vapaiksi. Siis kurssi kestää myös sen kaksi kuukautta.
Illat alkavat AINA niin, että mennään kierros ympäri ja kaikki saa kertoa millainen työviikko on takana. Jokaisen henkilön kuulumisen jälkeen se vetäjä soittaa rumpua ja laulaa "kiiiiiiiiiiiitos Anneli kun jaoit tämän!" ja sitten muut vastaavat "kiiiiiiiiitos Anneli kun jaoit tämän!"
Sitten leikitään jotain silmämurhaajaa ja keksitään toisillemme lempinimiä ja lauletaan typeriä lastenlauluja ja kerrotaan tunteistamme muuttumalla kissoiksi.
Tämä on karmaisevinta, jota olen ikinä joutunut kokemaan. TÄMÄ ON NAURETTAVAAA!
Olen tämän jo pomolle sanonut, joten ihan sama vaikka minut tästä tunnistetaankin.
En jaksa enää vaakkua kuin ankka ja purkaa näin pahaa mieltä pois tai antaa jonkun hieroa pikkurillliäni. Siis haloo, aikuisia ihmisiä!!!!
Kommentit (361)
Itsekkin samanlaista kokeneena täytyy sanoa että tuo on aivan sairasta ja järkyttävää! Itse kyllä vaihtaisin firmaa jos olisi tuollaista lasten päiväkerhomeininkiä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 00:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2011 klo 10:53"]
että eri tieteenaloilla tavoitteetkin nojautuvat eri asioihin, eikä kaikella tarvitse olla juuri psykologista perustetta ;)
Mielestäni yksi sudenkuoppa on se, että tällaisiin ladataan niin suuret odotukset. Ehkä kyseessä on vain jokin tekeminen, että päästään alkuun. Ei kaikkeen sisälly Elämän Tarkoitusta.[/quote]
Ehkäpä olet vain idiootti. Eiköhän noissa jutuissa ole aika vahva implikaatio, että ne parantavat työssäviihtymistä ja nostavat työtehoa.
Veikkaanpa vain, että arvon idiootilla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia laskea hinta leikeillensä vaikka muuten saa selityksiä ja perusteluja lypsää kuin pula-ajan lehmää.
Jokaiselle tällaista hömppää ostavalle pomolle tulisi antaa turpasauna työntekijöiden toimesta ja kirjaimellisesti heittää ulos firmasta.
[/quote]
olen monesti miettinyt, että tienaisin paremmin myymällä tällaisia hömppäideoita tyyliin Sarasvuo tai nauruterapia tms
Myisin luentoja 10 000 euroa kerta työyhteisöille. Sitten luennoimaan ja työntekijät konttaamaan lattialle ja nauramaan, että löytyisi se sisäinen lapsi. Lopuksi voitaisiin halata toisia ja kuorossa hokea, että "en enää ikinä puhu sinusta pahaa"
Ja hölmöt ostaisi ja toiset hölmöt jopa innostuisi tosissaan siellä peppu pitkällä konttaamaan ja mölisemään, kun käskisin :)
Tuo sinipaitainen on juuri tuollainen innokas aaveemamma. Sosiaalinen ulkomaiden tyyliin, joka ei jurota, vaan on innokas ja eteen päin menevä, sosiaalinen ja suosittu :)
Palstamamma täpinöissään töissä :D
Tajuan todella ap. Olen itsekin joutunut työn puolesta samantapaisiin tilanteisiin ja tuntuu, että itsessä on sitten oltava selvästi jotain vikaa kun ei halua hassuttellen leikkiä tunteistaan puhuvaa kisumirriä.
Ei sovi aikuisten työtouhuihin.
Kunnon hippimeininkiä.
Laitat ensi torstaina kukkia hiuksiin, et aja kainalokarvoja viikkoon ja tarjoat jokaiselle kissimirrille oman marisätkän, että pääsevät paremmin kosketuksiin sisäisen maajumalattarensa kanssa. Kyllä se siitä.
olet rehellinenja huudat:
"Ärsyttää tää pa..a leikki! Ja on ollut ihan pepusta tää työviikko ja vi...taa!!!!!"
Ja rupunainen laulaa:
"Kiiiiiiitos Marjukka kun jaoit tämän.."
:)
Mä tappaisin itseni! Ihan oikeasti, en kestäisi.
Mä en kestäis yhtään. En yhtään, en.
olet rehellinenja huudat:
"Ärsyttää tää pa..a leikki! Ja on ollut ihan pepusta tää työviikko ja vi...taa!!!!!"
Ja rupunainen laulaa:
"Kiiiiiiitos Marjukka kun jaoit tämän..":)
Nyt joudun lähtemään sinne kurssille. Wish me courage and luck ;)
ap
Siis se on niin kornia, kun varmasti valtaosaa normaaleista ihmisistä hajottaa ihan valtavasti tuollaiset aktiviteetit, mutta silti jotkut viisaat "ammattilaiset" niitä kehittelevät ja pakottavat ihmisraukat alentumaan niihin.
Repeilin koko ajan kun luin tuota aloitusta, vaikka eihän se kyllä ole naurun asia kun tuollaiseen joutuu :D
Tulee vähän mieleen taannoinen nallekorttikeskustelu. Siinä kanssa sivuttiin näitä aikuisten hassutteluja...
Sekin on totta, että kun tuollaisessa vähän haraa vastaan niin joutuu kokea olevansa hirveä tylsimys ja ilonpilaaja (minkä ILON!?). Kai sen on joku fiksu jossain kopissaan keksinyt, että tuollainen on vapauttavaa heittäytymistä, vaikka oikeasti se että on "pakotettu" heittäytymään on kaikkea muuta kuin vapauttavaa.
Nuo hassutteluhommat on juuri entisten pinkojen kympintyttöjen keksimä juttu. Ovat itse aikoinaan nenä kirjassa jääneet vailla normaaleja teini-iän revityksiä ja eläneet niin tynnyrissä, että sana "paska" saa heidät hätkähtämään mitä epämiellyttävimmin! Sitten kun niillä itsellä alkaa pipo kiristää, ja koska he ovat aina olleet niitä, jota "osaa ajatella" ja "kehittää", niin he kehittävät "rentoutuksia", jotka perustuvat lähinnä päiväkotilasten huvituksiin.
Huumorintajun täydellinen puute usein johtaa tuohon.
Nuo hassutteluhommat on juuri entisten pinkojen kympintyttöjen keksimä juttu. Ovat itse aikoinaan nenä kirjassa jääneet vailla normaaleja teini-iän revityksiä ja eläneet niin tynnyrissä, että sana "paska" saa heidät hätkähtämään mitä epämiellyttävimmin! Sitten kun niillä itsellä alkaa pipo kiristää, ja koska he ovat aina olleet niitä, jota "osaa ajatella" ja "kehittää", niin he kehittävät "rentoutuksia", jotka perustuvat lähinnä päiväkotilasten huvituksiin.
Huumorintajun täydellinen puute usein johtaa tuohon.
Luulen, että osa myös on itse sellaisia hyvin "heittäytymiskykyisiä" eli heille itselleen sopii hyvin toimintatapa jossa mm. nau'utaan ja kontataan lattialla. Ja se on sitten niin valtavan hassua ja mukavaa. Siinä mielessä huono huumorintaju kyllä voi selittää asiaa osaltaan :D Mutta toinen syy varmaan on se, että he itse saavat jotakin tuollaisesta ja kuvittelevat, että kaikki muutkin saavat, vaikka todellisuudessa valtaosaa ihmisistä tuollainen v*tuttaa. Toinen vaihtoehto on toki sekin, että eivät itse edes heittäydy vaan tykkäävät vaan sadistisesti kiusata muita painostamalla heitä "hauskoihin" leikkeihin.
Mä en kyllä osallistuisi, ihan tyhmää.
Itse menin vahingossa mukaan tuollaiseen touhuun ja alkuun se oli minustakin ihan dorkaa. Mutta kun esiintymiskykyni parani ja esiintymisjännitys katosi niin tajusin homman nimen. Rentouttavaa kanssa.
Mutta ettehän te ymmärrä tälläistä touhua, ette edes haluakkaan.
just näin. Toi on mitä tyhmintä pelleilyä ja ihmiset kun on alisteisessa asemassa pomoonsa, eivät yleensä ehkä uskalla kritisoida ja kieltäytyä.
Mä kieltäytydyin kerran yhestä jutusta ka olin sen jälkeen tyytyväinen itteeni. Vaik olihan se hieman noloa sitä loistoidean keksinyttä ihmistä kohtaan.
Itse menin vahingossa mukaan tuollaiseen touhuun ja alkuun se oli minustakin ihan dorkaa. Mutta kun esiintymiskykyni parani ja esiintymisjännitys katosi niin tajusin homman nimen. Rentouttavaa kanssa.
Mutta ettehän te ymmärrä tälläistä touhua, ette edes haluakkaan.
Heh, haukut muita jäykkäniskaiseksi vaikka myönnät itsekin pitäneesi alussa tuota ihan dorkana. Miksi siis muut eivät saisi pitää sitä dorkana?
ois aika karmeeta kieltämättä..
just näin. Toi on mitä tyhmintä pelleilyä ja ihmiset kun on alisteisessa asemassa pomoonsa, eivät yleensä ehkä uskalla kritisoida ja kieltäytyä.
Mä kieltäytydyin kerran yhestä jutusta ka olin sen jälkeen tyytyväinen itteeni. Vaik olihan se hieman noloa sitä loistoidean keksinyttä ihmistä kohtaan.
Joo, ja usein nämä "heittäytymiseen" hurahtaneet ovat niin sisällä tässä omassa jutussaan, että tosiaan kokevat henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei lämpenekään "irvistellään ja ölistään" -leikille.
Ja sitten oli tämä "olettepa te jäykkäniskaisia" -kommentti. Tämä juuri on niin ihmeellistä. Ihmiset eivät muutenkaan tykkää samoista asioista, mutta tunteen ilmaiseminen kissaa leikkimällä on niin pyhä asia, että vika on ainoastaan leikistä kieltäytyjässä eikä missään muussa?:D
Sympatiansekaisesti naurattaa ajatus siitä, että ap juuri tällä hetkellä siellä on taas ryhmässä naukumassa :D
[quote author="Vierailija" time="15.10.2011 klo 10:53"]
että eri tieteenaloilla tavoitteetkin nojautuvat eri asioihin, eikä kaikella tarvitse olla juuri psykologista perustetta ;)
Mielestäni yksi sudenkuoppa on se, että tällaisiin ladataan niin suuret odotukset. Ehkä kyseessä on vain jokin tekeminen, että päästään alkuun. Ei kaikkeen sisälly Elämän Tarkoitusta.[/quote]
Ehkäpä olet vain idiootti. Eiköhän noissa jutuissa ole aika vahva implikaatio, että ne parantavat työssäviihtymistä ja nostavat työtehoa.
Veikkaanpa vain, että arvon idiootilla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia laskea hinta leikeillensä vaikka muuten saa selityksiä ja perusteluja lypsää kuin pula-ajan lehmää.
Jokaiselle tällaista hömppää ostavalle pomolle tulisi antaa turpasauna työntekijöiden toimesta ja kirjaimellisesti heittää ulos firmasta.