Mä en jaksa lässytystä ja aikuisten "hassuttelua" ja tutustumisleikkejä!!!
Toimitusjohtaja sai loistoidean parantaa työyhteisön yhteishenkeä: koko firma (34 henkeä) viettää torstai-illat maailman ärsyttävimmän työhyvinvointilässyttäjän kanssa ja saadaan kahden kuukauden ajan kaikki perjantait vapaiksi. Siis kurssi kestää myös sen kaksi kuukautta.
Illat alkavat AINA niin, että mennään kierros ympäri ja kaikki saa kertoa millainen työviikko on takana. Jokaisen henkilön kuulumisen jälkeen se vetäjä soittaa rumpua ja laulaa "kiiiiiiiiiiiitos Anneli kun jaoit tämän!" ja sitten muut vastaavat "kiiiiiiiiitos Anneli kun jaoit tämän!"
Sitten leikitään jotain silmämurhaajaa ja keksitään toisillemme lempinimiä ja lauletaan typeriä lastenlauluja ja kerrotaan tunteistamme muuttumalla kissoiksi.
Tämä on karmaisevinta, jota olen ikinä joutunut kokemaan. TÄMÄ ON NAURETTAVAAA!
Olen tämän jo pomolle sanonut, joten ihan sama vaikka minut tästä tunnistetaankin.
En jaksa enää vaakkua kuin ankka ja purkaa näin pahaa mieltä pois tai antaa jonkun hieroa pikkurillliäni. Siis haloo, aikuisia ihmisiä!!!!
Kommentit (361)
typerähän ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa :) Tyhmillä ihmisillä rahastus on ihan yleistä. Loppuu, kun ihmiset ottavat järjen käteen. Ei taida tosin hetkeen tapahtua. Ja konsulttien hommat vaan lisääntyvät ja rahan tuloa ei voi estää..
Mä en kans tykkäis yhtään tuollaisesta aktiviteetista. En haluaisi edes näytellä mitään, puhumattakaan tuollaisesta kani-kanituksesta jne. Ja epämiellyttävintä on, että ihmiset pakotetaan tuollaiseen toimintaan. Entä jos joku ei vaan halua osallistua, mitä sitten tapahtuu?
Tuossa vedetään myös kasvatustiedettä vähän lokaan. Olin aikanani opettajakouluttajana siten, että muut olivat tehneet valmiit ohjelmat. Siinä oli jotakin askartelua yms. ja opiskelijat antoivat niistä osista tosi kielteiset palautteet. Sanoivat, että ovat tulleet opiskelemaan pedagogiikkaa ja didaktiikkaa eivätkä halua käyttää aikaansa leikkeihin, askarteluun tms.
On ihan mahdollista tehdä järkevää ja hyvää ohjelmaa, joka ei ole kalvosulkeisia tai perinteistä konsultointia, mutta ei myöskään tuollaista taantuvaa toimintaa kuin mihin ap on joutunut.
Nauroin aamulla tämän ketjun lukiessani kyyneleet silmiini, siinä naurussa oli jo jotain ihan epätoivoa mukana, niin kammottavalta tämä kuulosti. Vastaavassa tilanteessa kieltäytyisin kunniasta ja sanoisin olevan ihmisarvoa alentavaa pakottaa ketään tällaiseen voi juku miten hauskaan toimintaan ja yhdessä pupuiluun vastoin tahtoaan. Useampien pitäisi uskaltaa ihan reilusti sanoa ei kiitos. Voin kuvitella, että täällä asumassani maassa juuri kukaan ei suostuisi tällaiseen. Ovatko suomalaiset liian kilttejä? Olisi ollut todella mielenkiintoista katsoa, mitä tapahtuu, jos 10 olisi sanonut jyrkästi ja päättäväisesti ei.
Voin kuvitella, että täällä asumassani maassa juuri kukaan ei suostuisi tällaiseen. Ovatko suomalaiset liian kilttejä? Olisi ollut todella mielenkiintoista katsoa, mitä tapahtuu, jos 10 olisi sanonut jyrkästi ja päättäväisesti ei.
ja mun on todella vaikea kuvitella, että tää ap:n juttu on totta. Vaikka en sinänsä epäile, on vaan ihan hervottoman uskomaton juttu.
En siis pitäisi tätä minään Suomi-juttuna, on tämä tännekin aika poikkeuksellinen juttu. Varmaan yhtä outo, kuin monessa muussakin maassa.
Mutta oi ap, tulethan taas ensi viikolla kertomaan mitä olette puuhanneet. Tämä on parasta viihdettä hetkeen:D
Koulun vanhempainillassa opettaja yritti jotain tutustumisleikin tapaista ja aika moni sanoi, että eiköhän pysytä ihan asialinjalla vain, kun on tässä pitkä työpäivä takana itsekullakin, joten mennäänpä siihen esityslistaan. Eikä sitten leikitty.
just näin. Toi on mitä tyhmintä pelleilyä ja ihmiset kun on alisteisessa asemassa pomoonsa, eivät yleensä ehkä uskalla kritisoida ja kieltäytyä.
Mä kieltäytydyin kerran yhestä jutusta ka olin sen jälkeen tyytyväinen itteeni. Vaik olihan se hieman noloa sitä loistoidean keksinyttä ihmistä kohtaan.
Joo, ja usein nämä "heittäytymiseen" hurahtaneet ovat niin sisällä tässä omassa jutussaan, että tosiaan kokevat henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei lämpenekään "irvistellään ja ölistään" -leikille.
Ja sitten oli tämä "olettepa te jäykkäniskaisia" -kommentti. Tämä juuri on niin ihmeellistä. Ihmiset eivät muutenkaan tykkää samoista asioista, mutta tunteen ilmaiseminen kissaa leikkimällä on niin pyhä asia, että vika on ainoastaan leikistä kieltäytyjässä eikä missään muussa?:D
Sympatiansekaisesti naurattaa ajatus siitä, että ap juuri tällä hetkellä siellä on taas ryhmässä naukumassa :D
täytyy olla valmis tuollaiseen, ja monessa luovassa ammatissa se on osa koulutustakin. Esim. näyttelijät tekevät tuollaisia tai vielä paljon rajumpia harjoituksia useampana vuonna.
Ehkä tarkoitus on saada Jäykkäniska-Mirkkakin vähän rentoutumaan työpaikallaan ja oppimaan vähän luovempaa lähestymistä työhön, sekä työyhteisöön?
Mutta eihän tavallinen av-urpo sellaista VOI tajuta, kun on vaan hui kauheaa noloa ja voi että sentään ja kylläpä vituttaa.
Onneksi ei tarvitse teidän kanssanne työskennellä. Meidän työyhteisössä onkin kivaa ja rentoa, ja kuka vaan voi koska vaan ilmaista tunteensa kissana maukuen.
Kauhistunut nauru multakin pääsi tota lukiessa. Olen kyllä joskus kuullut vastaavista tiimihengen kehittäjäisistä ainakin yhdessä suomalaisessa opistossa, mutta silti vaikea kuvitella että noin pitkälle koskaan mentäisiin...
Ja ei, ei täällä minunkaan asuinmaassani varmasti onnistuisi. Ihmiset on hirveän hanakoita kritisoimaan ja panemaan kampoihin jollei jokin miellytä, ihan rasittavuuteen asti. Se suomalainen (sinällään liikuttava ja sympaattinen!) kiltteys ja myötäily kyllä loistaa poissaolollaan.
Ihan tosi, verkkokalvoilleni on ikuisiksi ajoiksi syöpynyt kuva aikuisista ehkä keski-ikäisistä ihmisistä tanssimassa pupuina ringin keskellä..
Ap, myötätuntoni on täysin puolellasi, koeta kestää vaikka niiden vapaaperjantaiden voimin, ja eihän tämä loppuelämää kestä!! =))
Mutta eihän tavallinen av-urpo sellaista VOI tajuta, kun on vaan hui kauheaa noloa ja voi että sentään ja kylläpä vituttaa.
Onneksi ei tarvitse teidän kanssanne työskennellä. Meidän työyhteisössä onkin kivaa ja rentoa, ja kuka vaan voi koska vaan ilmaista tunteensa kissana maukuen.
esimerkiksi omia perheenjäseniäsi, isääsi, äitiäsi, puolisoasi. Olisivatko he valmiita tuollaiseen julkiseen nöyryytykseen? Todella?
Minä en pysty, äitini pystyisi, isäni ja puolisoni voisivat ehkä mennä johonkin mukaan, mutta pitäisivät todella typeränä.
En jaksa minkäänlaisia aikuisten leikkimielisiä hassutteluja ja tutustumisleikkejä, en vaikka ne olisi ihan vaan "moi, olen se ja se ja harrasta sitäsuntätä". Ap:n iltamat menisi totaalisesti yli meikäläisen sietokyvyn. Never!
toi joku psykologian opiskelijan gradun tutkimusosa... Testataan, mitä kaikkea ihmiset saadaan tekemään.
Minulle kyllä tuli mieleen sama. Että tässä on takana joku muu juju.
Nykynuoret ovat kyllä jo vähän vähemmän taipuvaisia "sokeaan tottelemiseen" ja voisin kuvitella, että työpaikoilla, joissa on paljon nuorta väkeä, ei pupuina tanssittaisi.
Ja mitä se "vapauttavaa" oikein tarkoittaa?Onko tälläisten kurssien tarkoitus tehdä jäykkiksistä rentoja vai mikä järki tälläisillä kursseilla on?Täällä parikin sanoi että on ollut niin "vapauttavaa" tollaset niin miten se teidän elämässä näkyi?Miten se muutti teidät ja elämänne?
Mistä vapautti?
esimerkiksi omia perheenjäseniäsi, isääsi, äitiäsi, puolisoasi. Olisivatko he valmiita tuollaiseen julkiseen nöyryytykseen? Todella?
Minä en pysty, äitini pystyisi, isäni ja puolisoni voisivat ehkä mennä johonkin mukaan, mutta pitäisivät todella typeränä.
Ihan itsensä kehittämisen kannalta? Mun mielestä on todella outoa, että aikuiset ihmiset ei pysty johonkin, kun on niin NOLOA. Siis eikö tuollainen nolous ajattelu jää yläasteelle?
Tai miten ihminen ei halua kehittyä luovemmaksi ja rennommaksi? Mistä se on pois?
Ei se ihan sattumaa ole, että sellaisissa töissä, joissa sitä luovuutta todella tarvitaan, tehdään juuri tuollaisia juttuja, ja saadaan hyviä tuloksia.
Mutta kuten sanottu, jos ei tajua, ei tajua.
toi joku psykologian opiskelijan gradun tutkimusosa... Testataan, mitä kaikkea ihmiset saadaan tekemään.
Minulle kyllä tuli mieleen sama. Että tässä on takana joku muu juju.Nykynuoret ovat kyllä jo vähän vähemmän taipuvaisia "sokeaan tottelemiseen" ja voisin kuvitella, että työpaikoilla, joissa on paljon nuorta väkeä, ei pupuina tanssittaisi.
halutessaan vaihtaa ne jäykkikset sellaisiin, jotka eivät ehkä sokeasti tottele, mutta ymmärtävät, että tällaisilla harjoituksillakin on tarkoituksensa. Ja jos ei niihin millään pysty, on ehkä sitten väärässä paikassa töissä.
Minulle kyllä tuli mieleen sama. Että tässä on takana joku muu juju.
Heippa, olen opiskellut käyttäytymistieteitä, ja nykyisin pidetään aika kovaa rotia sen suhteen, että tutkimushenkilöitä ei saa juurikaan johtaa harhaan, ja että suostumus tutkimuskohteena olemiseen pitää pääsääntöisesti saada. Niin että vaikka tuo tilanne onkin kaamea, niin ei se varmaankaan ole mikään tarkkailututkimus tai ylipäänsä mitään muuta kuin miltä näyttää: jonkun kaamea idea siitä, miten työympäristön tunnelmaa parannetaan.
Niitä klassisia psykologisia tutkimuksia, joissa ihmisiä johdettiin harhaan ja salaa tarkkailtiin, ei oikein enää tehdäkään juuri siksi, että ne ovat eettisesti epäilyttäviä. Ei olisi ainakaan meidän laitoksella ikinä mennyt läpi tutkimusaiheena mikään "laitetaan pahaa-aavistamattomat aikuiset nolaamaan itsensä ja tarkkaillaan salaa lopputulosta". Mutta tää mielikuva elää kyllä toki edelleen suuren yleisön mielessä.
Se ei silti tarkoita sitä, ettei joku hemmetin konsultti sitä sitten työkseen voisi hyvinkin tehdä... Valmistui meiltäkin kaikenlaisia organisaatiokehittäjiä, joilla on varmasti arsenaalissaan vaikka mitä kamalaa.
Ihan itsensä kehittämisen kannalta? Mun mielestä on todella outoa, että aikuiset ihmiset ei pysty johonkin, kun on niin NOLOA. Siis eikö tuollainen nolous ajattelu jää yläasteelle?
Tai miten ihminen ei halua kehittyä luovemmaksi ja rennommaksi? Mistä se on pois?
Ei se ihan sattumaa ole, että sellaisissa töissä, joissa sitä luovuutta todella tarvitaan, tehdään juuri tuollaisia juttuja, ja saadaan hyviä tuloksia.
Olen miettinyt koko aamun, miksen tajua tämän kurssin ideaa ja miksi olen niin estynyt.
Voi olla, että olen niin epävarma ihmisenä, että pelkään muiden nauravan minulle. Tai olen epävarma aikuisuudestani, enkä pysty heittäytymään lapsen tasolle. Pelkään kai epäonnistumista. En halua näyttää typerältä. En osaa tanssia, edes epäcoolisti.
Ehkä saan tästä kurssista sen irti, että analysoin itseäni ja tutustun omiin heikkouksiini paremmin. Sen olen ainakin tähän mennessä oppinut, etten ole heittäytyjätyyppiä.
ap
Millä tavalla pupuleikki vapauttaa luovuutta ja rentouttaa? Mä en vaan hiffaa, mutta mä oonkin tylsästi töissä kirjailijoiden kanssa, ne haluu vaan ryypätä vapautuakseen.
P.s. suurin osa töistä on helvetin tylsiä ja epäluovia. On jokseenkin loukkaavaa väittää, että jokin valtion viraston toimistosihteerin homma vaatii suurta luovuutta ja pupuleikkejä.
Minulle kyllä tuli mieleen sama. Että tässä on takana joku muu juju.Nykynuoret ovat kyllä jo vähän vähemmän taipuvaisia "sokeaan tottelemiseen" ja voisin kuvitella, että työpaikoilla, joissa on paljon nuorta väkeä, ei pupuina tanssittaisi.
halutessaan vaihtaa ne jäykkikset sellaisiin, jotka eivät ehkä sokeasti tottele, mutta ymmärtävät, että tällaisilla harjoituksillakin on tarkoituksensa. Ja jos ei niihin millään pysty, on ehkä sitten väärässä paikassa töissä.
Minulle kyllä tuli mieleen sama. Että tässä on takana joku muu juju. Nykynuoret ovat kyllä jo vähän vähemmän taipuvaisia "sokeaan tottelemiseen" ja voisin kuvitella, että työpaikoilla, joissa on paljon nuorta väkeä, ei pupuina tanssittaisi.
Onpa inhottava tyyppi.