Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako LIEVÄSSÄ flunssassa liikkua, vai onko heti jäätävä lepoon? Missä raja menee?

Vierailija
06.10.2011 |

Tiedän toki, että kuumeisena tai muuten huonovointisena ei pidä harrastaa liikuntaa. Mutta miten pitää tehdä, jos on esim. vain lievää kurkkukipua tai nuhaa, ja vointi muuten virkeä? Tarkoitan niin virkeä, että voi mennä töihin, kouluun tai hoitoon?

Voiko aikuinen silloin lähteä kävelylle, entä jumppaan? Voiko lapsi kävellä nuhaisena kouluun tai hyppiä välitunnilla narua? Voiko päiväkoti-ikäinen ulkoilla, entä leikkiä temppuradalla?

Miten te toimitte?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänlihastulehdus ei erota, oletko lievästi kipeä!

Vierailija
2/9 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksat liikkua niin silloin se on ihan hyvästä. Jos ottaa voimille niin on syytä keventää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta jos tauti on vaan kaulasta ylospain, voi liikkua, jos siita alaspainkin niin sitten ei. ;-) Mutta vakavammin: kysyin itse tanaan yleislaakarilta, voinko menna huomiseksi varattuun rasitus-EKG:hen vaikka mulla on flunssa (nuha, yska, ei kuumetta) ja han sanoi etta ei ole estetta. Mutta ehka ei kannata ihan huvikseen urheilla jos ei ole ihan normaalikunnossa.

Vierailija
4/9 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähtisi jumppaan tai lenkille, mutta kauppaan voisin mennä ja voinnin mukaan töihinkin. Mielestäni sama lapsille eli kouluun ellei ole kuumetta tai muuten huono olo, välitunnillakin voi rauhallisesti pomppiakin, mutta ei liikuntaharrastuksiin.

Vierailija
5/9 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta jos tauti on vaan kaulasta ylospain, voi liikkua, jos siita alaspainkin niin sitten ei. ;-)

minulla on juuri tuollainen flunssa juuri nyt, ja ei todellakaan tee mieli lähteä liikkumaan. Nenä tukossa ja pää hieman "tohjo", nielussa ikävä tunne. Mutta eipä sitten muuta (ei kuumetta, ei yskää).

Vierailija
6/9 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyt liikunta voi tehdä terääkin. Mutta tietenkin arkijärjeä saa käyttää!

Vierailija
7/9 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavanlaisessa tilanteessa olen käynyt salilla tekemässä hyvin kevyen reenin.

Ideana, että en hengästy enkä hikoile, vain keveitä liikkeitä, niin että tule kevyesti lämmin olo.

Kuumeisena tai muuten tautisemman oloisena pysyn kotona lepäilemässä nestettä hörppien.

Vierailija
8/9 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaupassa oon joutunu käydä pariin kertaan tän flunssan aikana. Siis kävellen parin kilsan päässä, eikä se mielestäni oloa ainakaan ole huonontanut, mutta mielelläni olisin jättänyt senkin liikunnan väliin jos olisi saanut valita :)

Vierailija
9/9 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oppien mukaan nuhaisena/lievästi flunssaisena voi liikkua (siis käydä esim. kävelyllä), mutta varsinaisesta liikunnasta on syytä luopua (siis kaikki mistä tulee hiki/hengästyy kunnolla).

Lievästikkään kuumeisena ei sitten liikuta millään tavalla, tavallisia kotiaskereita (lapsella normaaleja sisäleikkejä) voinnin mukaan. Jos kuumetta on hiukankaan enemmän niin voimat on kyllä niin vähissä, ettei mitään huvitakaan tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi