paljonko palkkasi on? VALEHTELEMATTA.
Kommentit (822)
Ravintolatyöntekijä, osa-aikainen.
3300€/kk. Työkokemusta 10 vuotta, mutta edelleen olen virallisesti epäpätevä.
3500 euroa. Ammattia en halua laittaa.
Minusta ammattia tärkeämpi kysymys onkin, että paljonko kullakin on työkokemusta tuolta alta. Esim. minusta 4000 euron palkka on tosi hyvä, jos työkokemusta on 2 vuotta ja tosi paska, jos työkokemusta on 20 vuotta.
on hyvä joka tapauksessa, koska se on selvästi keskiverto-palkansaajan ansioiden yläpuolella. Suurin osa ei koskaan yllä tuollaiseen palkkaan, joten ei se voi paska olla.
Lisäksi, ei ole väliä, onko työkokemusta 15 vuotta, vai 35 vuotta, koska sen jälkeen kun työntekijä täytätä 40 vuotta, hänen palkkansa ei juurikaan enää nouse. En tarkoita mitään indeksikorotuksia, vaan verrattuna hänen aiempaan palkkakehitykseensä, ansiotason nousu keskimäärin jää paikoilleen tai nouseen hitaammin. Eli ihminen on 40-vuotiaana uransa huipulla, vaikka toki poikkeuksiakin on.
tradenomi, asiantuntijatehtävät, 3 v alalla.
"Kayt toissa tai et, Suomessa saa aina toimeentulon!"
Kun määräaikainen työsuhteeni taas päättyy, en saa pennin latia mistään. Työssäoloehto ei täyty ja tarveharkinta rajaa pois työmarkkinatuen.
Puolisoni lasketaan hyvätuloiseksi, vaikkei hänen nettopalkkansa riitä mitenkään perheemme elättämiseen. Perheen yhteinen verotus korjaisi tilannetta, mutta nykyisellään annamme valtiolle veroina senkin osan minkä itse tarvitsisimme elämiseen.
Ihan sama tilanne meillä.
Saan 0e/kk, missä se minun toimeentuloni siis on?
Ministeriössä vakituinen homma, korkeakoulututkintoa edellyttävässä asiantuntijatehtävässä. Kuukausipalkka noin 4300 bruttona ja 2750 euroa nettona. Työkokemus alalta alle 10 vuotta.
maakuntalehdessä, peruspalkka 2860 euroa brutto ja karvan vaille 2000 euroa netto. Alalla 15 vuotta.
noin 5000e, netto 3500e. Johtotehtävissä 34v. Nainen.
Opettajan sijaisuuksista saattaa tulla 200 lisää, jos niitä on pari päivää kuussa. Silloin soviteltua työmarkkinatukea tulee noin 300 euroa päälle.
Teen siis 2-4 tuntia yössä kuusi päivää töitä kaksi vapaata. Tuntipalkka 9,36 euroa sisältää yölisän.
Hankintapäällikkönä yksityisellä puolella pörssiyrityksessä.
noin 800e/kk.
olen päätoiminen opiskelija, työskentelen myyjänä ja lastenhoitajana.
Tällä hetkellä brutto 1340€ miinus verot. Lisäksi lapsilisät n. 200€.
Tällä hetkellä brutto 1340€ miinus verot. Lisäksi lapsilisät n. 200€.
Mieheltä?
Bruttona 2800 - 4000 e/kk riippuen sijaistunneista. Isossa koulussa sijaistunteja saattaa influenssa kautena tulla paljonkin. Lisäksi tuntuu, että aina on joku kuntoutuksessa tai leikkauksessa tms.
Viime vuonna tienasin bruttona 50 000e.
keskimäärin 1800-2500 e.