Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysytkö muilta "milloin teille tulee lapsia...?"

Vierailija
05.10.2011 |

Onko tapanasi kysellä muilta ihmisiltä, että "milloinkas teille tulee lapsia?" Miksi kysyt?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn sen sijaan aina lapsettomilta tutuilta, onkos sitä pantu paljaalla.

Vierailija
2/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään tule koskaan kysymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn ihan uteliaisuuttani, enkä ryhdy tenttamaan, kauhistelemaan tms. jos vastaus on ei.

Vierailija
4/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä kaksi lapsettomuudesta kärsivää paria, ei tulisi mieleenkään kysyä keneltäkään.

Vierailija
5/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheiseltä pariskunnalta, joilla on jo yksi lapsi, olen kysynyt, toivovatko lapselleen sisarusta. Kysynyt siksi, että yleensä muutaman vuoden kuluttua esikoisen syntymästä perheellä on käsitys siitä, haluavatko perheensä kasvavan vai ei.

Lapsettomilta en ole koskaan kysynyt enkä aio kysyä. Muutama ystävä oma-aloitteisesti kertonut, ettei halua lapsia.

Vierailija
6/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kysyisin?

Vierailija
7/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn ihan uteliaisuuttani, enkä ryhdy tenttamaan, kauhistelemaan tms. jos vastaus on ei.

Onneksi omassa kaveripiirissäni/tuttavani eivät koskaan kysele suoraan tuolaisia, saattaisi olla tosi vaikeita tilanteita meille lapsettomuudesta kärsiville.

Vierailija
8/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei sitä koskaan tiedä mikä tarina sieltä taustalta löytyy.

Olen kyllä joskus kysynyt itselleni hyvin läheisiltä ihmisiltä, onko heillä aikomus JOSKUS TULEVAISUUDESSA hankkia lapsia, mutta olen pitänyt aika tarkkaan varani milloin, miten ja keneltä. Siis oikeastaan ainoastaan nuorilta ihmisiltä tai melko tuoreilta pareilta, joiden en oleta vielä yrittävän. Vanhemmilta ja vakiintuneemmilta pariskunnilta en kysy koskaan siltä varalta, että lapsettomuus tai vaikka toistuvatkeskenmenot on heillä riesana.

Mieheni on kyllä joskus mennyt kysyä möläyttämään.... huoh.

Vierailija
9/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista.

Vierailija
10/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekeminen kun on kuitenkin ihan normaalia ja sellaista mitä kaikki ihmiset tekevät. Miksi en saisi small talkata ihan tavanomaisella asialla? Vähän niin kuin kysyisi että koska teille tulee uusi auto.Ja jos joku kärsii lapsettomuudesta niin en minä siitä hätkähdä. Saatan jopa yrittää auttaa ja antaa jotain vinkejä;-)

Vähän nyt tervettä järkeä, ihmiset.

Vierailija
11/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole sattunut huomaamaan, niin kaikilla ei todellakaan ole lapsia. Kaikki eivät tee lapsia, kaikki eivät saa lapsia eivätkä kaikki halua lapsia. Mutta sinä olitkin provo, ei kukaan ole näin tyhmä.

Lasten tekeminen kun on kuitenkin ihan normaalia ja sellaista mitä kaikki ihmiset tekevät. Miksi en saisi small talkata ihan tavanomaisella asialla? Vähän niin kuin kysyisi että koska teille tulee uusi auto.Ja jos joku kärsii lapsettomuudesta niin en minä siitä hätkähdä. Saatan jopa yrittää auttaa ja antaa jotain vinkejä;-)

Vierailija
12/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lapsettomuudesta vuosikausia kärsineenä tiedän, kuinka superärsyttävää on joka kekkereissä joutua keksimään vastauksia puolituttujen "jokos alatte lapsia tekemään, eikös pitäisi jo saada äideillenne lastenlapsia" -kyselyihin.

Vierailija
13/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulta on kyllä usein kysytty.

Pidän kysymystä jollakin tavalla moukkamaisena.

Olen haaveillut lapsen saamisesta ja lasta on yritettykin jo kauan, mutta en halua jakaa asiaa muiden kanssa. En halua kertoa sitä, että kärsimme mieheni kanssa lapsettomuudesta, enkä halua paljastaa, että käymme lapsettomuushoidoissa. En halua puhua asiasta muiden kanssa tai vastailla heidän kysymyksiinsä. Tämän takia vastaan erittäin ympäripyöreästi kysymyksiin: koska teille tulee lapsia? Oletteko ajatelleet hankkia lapsia? Miksi teillä ei ole lapsia? ym.

-Ja sinä, joka saattaisit auttaa ja antaisit joitakin vinkkejä liittyen lapsettomuuteen: Minkälaisen vinkin antaisit raskautumiseen, jos miehen siittiöt ovat 100% epämuodostuneita, eivätkä pysty hedelmöittämään munasolua luomusti? Nim. Tervettä järkeä omaava ihminen ;-)

Vierailija
14/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA en koskaan kysy sitä muiden kuullen, esim. jossain juhlissa. Ja jos kysyn, se tapahtuu silloin kun muutenkin on puhuttu syvällisempiä lapsiin liittyviä asioita. Eli ovat olleet aika hyviä ystäviä, ns. tutuilta en ole koskaan kysynyt.

Ja oli vastaus mikä vaan, en ikinä kyseenalaista. Tosin jotkut tekevät sitäkin. Esim. yksissä juhlissa joltakulta naiselta kysyttiin sitä asiaa, ympärillä n 15 henkeä. Näin hänen ilmeestään että nyt sattui arkaan paikkaan ja alkoi hätäisesti selittämään kuinka haluavat miehen kanssa luoda uraa ja matkustella jne. Itsellä kävi mielessä että onkohan totuus jotain muuta (eli yrittävät mutteivat saa). No eiköhän joku ääliö ala että kyllä se nyt naisen täytyy lapsia tehdä ja jättää muut haihatukset vähemmälle. Onneksi joku pelasti tilanteen sopivasti nasevalla heitolla, eikä tullut vaivautunutta hiljaisuutta.

Vierailija
15/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku kärsii lapsettomuudesta niin en minä siitä hätkähdä. Saatan jopa yrittää auttaa ja antaa jotain vinkejä;-)

Jos kärsin lapsettomuudesta, kerronkohan sen sinulle? Älä kiitos tuputa niitä hauskoja ja hyviä vinkkejäsi. Maalaisjärkeä kiitos.

Vierailija
16/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanoin, SAATAN kysyä, eli en kysy kaikilta. Yleensä vaan hyviltä ystäviltä, samaan tapaan kuin saatan kysyä esim. asumisratkaisuista, työpaikoista jne. isoista jutuista.

Onneksi omassa kaveripiirissäni/tuttavani eivät koskaan kysele suoraan tuolaisia, saattaisi olla tosi vaikeita tilanteita meille lapsettomuudesta kärsiville.

Vierailija
17/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanoin, SAATAN kysyä, eli en kysy kaikilta. Yleensä vaan hyviltä ystäviltä, samaan tapaan kuin saatan kysyä esim. asumisratkaisuista, työpaikoista jne. isoista jutuista.

Vierailija
18/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällöttävää. Siis olipa niitä lapsi 0 tai 10 tai kaikki samaa sukupuolta tms.

Mun kaveripiirissä näistä asioista jutellaan kyllä ihan avoimesti, ja aika hyvin on tiedossa kenellä on lapsettomuutta ja kuka kuumeilee tms. En oikeastaan edes laskisi ystäväkseni ihmistä, jonka kanssa ei tuon tason asioista voisi jutella. Kaveriksi ehkä.

Vierailija
19/25 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään autohankinnoistakaan.

Itse olen polttanut ison omaisuuden lapsettomuushoidoissa ja inhoan näitä päällekäyviä kysymyksiä.

Itse en ikinä kysy ja kun joku kysyy vastaan jotain ihan muuta. Jotkut vielä jankkaa ja sanon lopulta en halua puhua asiasta, varmaan olis pitänyt mennä jo jakeluun. Ja tässä käy aina niin että se kysyjä loukkaantuu tästä sydänjuuria myöten.

Hesarissa sanotaan joka 6.s pariskunta kärsii lapsettomuudesta. Ja siinä on ne jotka menevät hoitoihin. Tiedän ikävä kyllä paljon ihmisiä, jotka tuomitsevat hoidot ja jos itse ajattelisi näin, määrä nousee.

Joten sinä joka haluat udella moisia asioita unohda. Sinun elämääsi ei tieto haluaako joku pariskunta lapsia tai ei, muuta millään tavalla, joten älä ole idiootti ja huolehdi vain omista asioistasi.

Vierailija
20/25 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekeminen kun on kuitenkin ihan normaalia ja sellaista mitä kaikki ihmiset tekevät. Miksi en saisi small talkata ihan tavanomaisella asialla? Vähän niin kuin kysyisi että koska teille tulee uusi auto.Ja jos joku kärsii lapsettomuudesta niin en minä siitä hätkähdä. Saatan jopa yrittää auttaa ja antaa jotain vinkejä;-) Vähän nyt tervettä järkeä, ihmiset.

ootpa tosi empaattinen ihminen ;-), lasten tekeminen (jotkut kuule ihan tekemalla tekee, nim. merkilla ovulaatiotikut ja yksi IVF lapsi, yksi luomu) on yksityisasia, ei "normaaliasia". Mitas jos sulta udeltaisiin koko ajan jostain sulle tosi arasta ja intiimista asiasta. Vaikkapa sukujuhlassa kaikkien kuullen, etta mitas sille sun herpekselle kuuluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän