Miten kauan teillä on kestänyt ponnistusvaihe synnytyksessä?
Mulla oli pitkä ja kivulias ponnistusvaihe. Ensisynnyttäjänä mulla ei ole kuitenkaan oikein käsitystä siitä, miten pitkään normaali ponnistusvaihe kestää. Valaiskaa siis mua!
Kommentit (78)
ekassa 30 min, laittoivat ton tipan, mutta ei mulla siitä ole pahoja muistoja. Ainoa mistä on pahoja muistoja on se kohdunkaulanpuudute, joka kävi aivan pirun kipeää ko laittoivat ja se vei ne supistuksetki sitte.
toisessa 10 min
Eka, 45min, napanuora oli leuan alla, se nykaisi vauvaa aina takaisin, kun yritin ponnistaa, piti ottaa pihdit avuksi
toka, muistaakseni 20min
Ponnistusvaihe kesti 3 tuntia ja lapsi syntyi lopulta imukupin avulla. Tästä aikaa jo yli 10 vuotta, mutta toista lasta en enää uskaltanut tehdä.
kolmisen tuntia piti "ponnistella" vauvaa, joka ei ollut laskeutunut. Odotin koko ajan, että tulee tarve ponnistaa -ei tullut. Sektioon päädyttiin väärän tarjonnan ym. takia
toka kesti 13min ja kolmas 10min. Nyt odotan neljättä
Esikoinen painoi 4290g ja oli 52cm. Autettiin imukupilla, ei eppistä.
Toinen 42+2, 4215g ja55cm. Synnytys 6h + vuorokauden käynnistely. Ponnaus 6 minuuttia. Istuin risti-istunnassa sängyllä heti osastolla.
vaan vasta sitten, kun on tosi kyseessä eli tarve ponnistaa on selkeä, 71 tuskin on ollut ponnistusvaihetta ollenkaan.
Minulla 1. n. tunti+sektio, 2. 20min ja 3. 10min.
1. 34min
2. 2min, kahdella ponnistuksella
3. 13min
4. 4min, kahdella ponnistuksella
5. 1min, yhdellä ähellyksellä syöksyi ulos
ja sitten piti hieman avittaa imukupilla, kun vauvan sydänäänet alkoi heikentyä.
Yksi synnytys takana ja varsinainen ponnistusvaihe kesti 17 min.
Ei ollut helppoa ponnistaa kun ei ponnistuttanut yhtään.
Oksitosiinia vain lisättiin koko ajan ja kivut olivat h*lvetilliset.
Vauva oli jumissa kasvotarjonnassa ja syntyi lopulta imukupilla.
Ei kiitos enää koskaan tuollaista...
Keskimmäinen ja kuopus syntyivätkin sitten (helposti!!!) pelkosektiolla.
Nyt ei tule enempää lapsia...
2h 20min ponnisteltiin, itse sen ulos kuitenkin lopulta sain. helvetilliset hetket, ei voi muuta sanoa. poika siis painoi 4350g ja ainoikaiseni. saap nähdä uskaltaako sitä vielä lähtä yrittämään..
Minulla kesti 45min ja ensisynnyttäjä
15min
8min
2min
1min