Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako kortisoni rytmihäiriöitä?

Vierailija
04.10.2011 |

Sain viime viikolla kortisonikuurin niveltulehdukseen. Viimeiset 2 päivää on ollut ihan alvariinsa rytmihäiriöitä. Niitä on mulla muutenkin toisinaan, mutta nyt tuntuu, että sydän muljuu ties mitä volttia ja ihan miten sattuu aamusta iltaan... Magnesiumia olen vetänyt, mutta nyt ei auta sekään.

Voiko siis johtua tuosta kortisonista? Kellään ollut vastaavaa?

Eihän ne kuulemma vaarallisia ole (lisälyönnit), mut perin inhottavia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän epäselväksi tarkoititko rytmihäiriötä vai lisälyöntejä?? Ovat kaksi eri asiaa....

Vierailija
2/9 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei magnesium auta rytmihäiriöihin. Jos ne vaivaavat kovasti, saatat saada beetasalpaajaa (Emconcor tai Bisoprolol). Huolehdi että nukut tarpeeksi. Mulle tulee sydämen muljauksia valvomisesta ja stressistä, samoin liiallisesta kahvista.

En ole kuullut että kortisoni aiheuttaisi rytmihäiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrattu, ekg otettu, sekä vuorokausiseuranta. Rytmihäiriöiden tyyppi on vaaraton lisälyönti, tutkimusten aikaan noin 1000 kertaa päivässä... Lääkitystä ei tällä hetkellä ole, koska ne alentaa muutenkin alhaiset verenpaineeni ja olo on sit sen takia vielä kehnompi, jos lääkkeitä napsin.

Rytmihäiriöitäkin on eri sorttisia.

Joskus noita ei oo pitkiin aikoihin (tuntuvia sellaisia) juuri lainkaan ja sit taas jostain syystä muljuaa koko ajan. Yleensä siihen on jokin syy... Nyt en keksinyt muuta outoa kuin tuon lääkekuurin.

ap

Vierailija
4/9 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se syy on se itse niveltulehdus? Tulehduksethan voi rytmihäiriöitä tehdä.

Vierailija
5/9 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätä lisälyöntien määrää. Ja kortisoni on stressihormoni. 1+1=2. Ehkä joku ammattilainen osaisi kertoa, olenko oikeassa?

Vierailija
6/9 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minulla. Se voi aivan hyvin pahentaa rytmihäiriöitäkin. Jos ei suoranaisesti, niin stressin kautta. Kortisoni nimittäin aiheuttaa stressiä, ahdistusta ja jopa psykooseja. Toisaalta ihmelääke, mutta sillä on kamalia sivuvaikutuksia.

Kerro lääkärille tuosta vaivastasi.

Vierailija
7/9 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavia sivuvaikutuksia tullee kuitenkin lähinnä isoilla annoksilla ja pitkillä hoidoilla. Rytmihäiriösi laatu selviää vain EKG-rekisteröinnillä, joten terkkariin vaan jos huolestuttaa.

Vierailija
8/9 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kaksi kertaa kortisonipistoksen jälkeen eteisvärinän. Sydän on jouduttu tahdistamaan sairaalassa lääkkeillä uudestaan. Onko jollain muulla tällainen kokemus? Ja voiko eteisvärinän syynä todella olla kortisoni?

Vierailija
9/9 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on mahdollista. Itselläkin tullut kaksi kertaa flimmeri prednasol kuurin loputtua. Erittäin harmittava sivuvaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi