Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUISET 2012

Kommentit (535)

Vierailija
141/535 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mä olen jotenkin tiennyt, että olen rskaana, kun olen testannut ja plussan saanut. Mulla on aina ollut jotenkin "täysi" olo kohdussa. Tuntunut, että siellä jotakin on. Sen on vaan jotenkin tiennyt, vaikka matkustaja/t on kyllä tosi pieniä siinä vaiheessa. Joten, jos se olo tulee uudelleen, kyllä silloin tiedän olevani raskaana. Se tuntemus tulee tai sen huomaa noin kolme neljä päivää ennen kuukautisten poisjääntiä, eli kun kiinnittynisestä on kulunut jokunen vuorokausi. Olen aikaisemmissa raskauksissa testannut vasta kuukautisten oletetun alkamispäivän jälkeen tai juuri sinä päivänä. Viimeisimmän plussan testasin juuri kuukautisten oletettuna alkamispäivänä, Apteekin omalla testillä, ja sain plussan, mutta melko vaalean. Nyt tässä kierrossa en tiedä tarkalleen minä päivänä pitäisi testata, kun tuo kierron pituus on arvoitus. Lasken sen varmaankin oviksesta, jos sen saan tässä kierrossa.

Saima kp 11/34 yk 2 (13)

P.S. Ei vielä ovisplussaa, aamulla testasin viimeksi. Odotellaan.

Vierailija
142/535 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talletuksia tehty ovista varten!

Tänä viikonloppuna pupuillaan sitten oikein urakalla =)

Tietenkin heti plussaan sitten ku työt alkaa, mutta se ei haittaa, kai... ;)

Mulla ei esikoisen kohdalla ollut mitään hajua, että olin raskaana... Menkat oli varmaan ainakin kaksi viikkoa jo myöhässä, ennekuin testasin. Silloisessa työssä oli silloin aivan kauhea kiire kun tein yksin kolmen ihmisen hommia yötä myöten ylitöinä... Muutenkin koko raskaus oli tooosi helppo. Ei mitään vessanpytyn halailuja. Kaupassa oli vaikea kylläkin käydä, kun pullonpalautusautomaatit on aina ulko oven vieressä ja en kestänyt YHTÄÄN kaljan hajua. Silloin kyllä yökötti oikein kunnolla! Muutama outo himo oli ja muutama inhokkikin löyty =) Jaffaa ois menny vaikka kuinka paljon. Äidilläkin oli kuulemma minua odottaessa ollut kauhea jaffan himo =)

Muttis 18/37-43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/535 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Esikoisesta alkoi kamala pahoinvointi rv 6 ja kesti heti rv 24 asti! Ei voinnut erehtyä onko raskaana. ;D Kuopuksesta ei ollut mitään muuta kuin heikotusta. Ai niin, ja tissit ollu molemmista aina kipeenä!

ON; Kamala ketutus päällä, kun mietin että jos en olekkaan raskaana! Tuntuu ettei vaan kestä jos se täti tulee kylään. :( Kävin tänään kirpaarilla ja löysin aivan ihanan turkoosin värisen Longchampin kassin 8 eurolla ja päätin että siitä tulee vauvalle hoitokassi, jos poika tulee. :D Olen muutenkin haalinnut kaikkea sekä pojalle että tytölle. Mites te muut, joko olette haalinneet tavaroita/vaatteita vauvalle?

Vierailija
144/535 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista kun yritetään, ei ole kokemusta noista raskaustuntemuksista :D Toivottavasti niitä kuitenkin pian päästäisiin kokemaan. En ole myöskään haalinut mitään vauvatavaraa. Ihaillut toki olen ja suunniteltukin ollaan (käytiin jopa lastentarvikeliikkeessä vaunuja kattelemassa) ja päätetty on jo minkälainen sänky pienelle hankitaan. Mitään ei kuitenkaan uskalla ostaa, koska tässä ei kuitenkaan raskaana vielä olla. Luulen, että mun tapauksessa tavaran haaliminen toisi vain lisää paineita ja tekisi menkkapettymykset vieläkin vaikeammaksi kestää.

Pahoittelut nyt tällainen omanapainen/keskusteleva viesti. Talletuksia on nyt tehty ahkerasti ja muutenkin peitot ovat heiluneet paljon, myös ilman talletuksia. Ihan uudenlainen kuherruskuukausi on alkanut suhteessa. Joku puhuikin pillereiden vaikutuksesta parisuhteeseen. Täällä myös pillereiden lopettaminen on vain parantanut suhdetta. Pillereiden käytön aikana olin hyvin haluton ja (pahoittelut yksityiskohtaisuudesta) kuiva, jolloin yhdyntä ei tuntunut kovin mukavalta. Mikä tietty lisäsi osaltaan haluttomuutta. Lopetin pillerit syyskuussa 2010 ihan tuon haluttomuuden vuoksi. Päätös lapsen tulemisesta tehtiin vasta alkukesästä. Ja täytyy sanoa, että pillereiden lopettamista en ole katunut hetkeäkään. Halukkuus on lisääntynyt moninkertaisesti ja migreenikin on jäänyt lähes kokonaan pois, joten oli varmaankin hormonaalista päänsärkyä.

Tulipas pitkä sepustus ihan itsestään. Ensi kerralla keskityn teihinkin, arvoisat kanssakuumeilijat! :) Mukavaa viikonlopun jatkoa!

sopaka 17/30-33

Vierailija
145/535 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kummallakin kerralla aivan varma, että olen ollut raskaana. Esikoista yritettäessä tunsin ovisnippailut, kiinnittymiskivut ja sitten alkoi tulla kaiken maailman oireet: huimausta, heikotusta, flunssan oireita, rintojen kipeytynminen ja turpoaminen, kahvi ällötti jne. Testasin silloin kp 27/26-28 apteekin omalla ja selkeä plussa tuli. Tämä oli eka yrityskierto.

Toisella kertaa en muista tunteneeni noita ovis- ja kiinnittymisnippailuja, mutta muuten oireet oli loppukierrosta tuttuja, tosin muistan että rinnat ei olleet nyt niin kiepeät. Testasin tällä kertaa tosi aikaisin ja tein monta negaa sekä yhden roskishaamun pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Näitä tein, koska olin ihan varma raskudesta! Mies jo tuskastui moneen kertaan...Haalean plussan sain lopulta silloin, kun menkkojen piti alkaa, eikä se viikonkaan päästä ollut vahvistunut. Hailakka plussa siis vain.

Nyt sitten ei ole mitään oireita. Rinnat mulla on kierukan poiston jälkeen kipeytyneet aina oviksen jälkeen, joten siitä ei voi mitään päätellä. Olo ei ole yhtään sen kummempi kuin normaalistikaan, tosin tänään oli vähän menkkamaista jomotusta. Eli aika pessimistinen olen ja henkisesti valmistautunut tilailemaan ensi viikolla ovistestejä ja siirtämään ajatukset elokuun vauvaan.

Minä en ole hankkinut vauvaa varten mitään, koska nyt tällä kertaa en oikein vielä osaa luottaa siihen, että saadaan vielä vauva. Yhdet mammahousut ostin jossain utopiakohtauksessa kirppikseltä...

Kaksositakin on ollut puhetta, meille kiitos yksi vain ;) Lähipiirissä on kaksoset ja totta puhuen mä en usko jaksavani sitä... Onhan se ääretön rikkaus, sitä en kiellä. Mutta raskasta.

Tällaisia mietteitä tänään.

Menkkoja odotellen

Haaveissa3 kp 25/26-28

Vierailija
146/535 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka selkeä sen ovisviivan tulisi olla? Tein tänään ovistestin ja heti viivakohdan kastuessa piirtyi testiin selkeä viiva, mutta ei kuitenkaan aivan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Kuitenkin ihan selkeä, ettei mikään hailakka niin kuin aikaisempina päivinä. Nyt mietinkin, että kun me tällä jokatoinen päivä -meiningillä mennään ja tänään ei periaatteessa olisi tallennuspäivä, että pitäisikö kuitenkin yrittää houkutella vielä mies hommiin varmuuden vuoksi. Tänään on ahkerasti pupuilu ilman talletuksia, mikä on ollut mukavaa. Mutta, mutta.. Eli siis hieman sama tilanne kuin Alexandralla oli. Huomenna viiva voi olla tummempi (täysin yhtä tumma vertailuviivan kanssa) tai sitten lähtenyt laskuun. Vatsaa nippailee ja nännit ovat arat. Tuskin teistä kukaan enää tähän aikaan la-iltana vastailee ja tässä kirjotellessa olen tullut siihen tulokseen, että ehkä se mies on houkuteltava :D

Vierailija
147/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin mä löysin sut! Kävin kesän aikana sua täältä palstalta useasti etsimässä kun jäit mieleeni,mutta en vaan löytänyt mistään,pidit vissiin taukoa palstalta. Nyt alan taas kyttäämään näitä ketjua (sori vaan tunkeilu :D) ja edelleen pidän sulle peukkuja pystyssä että saisit oman lapsen syliisi! Sinusta tulisi loistava äiti!

Lumikki (jos vielä muistat,samoissa ketjuissa kuumeiltiin kuukausia vuosi sitten!) ja tyttö 2,5kk

Vierailija
148/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut ketjuanne taustalta jonkin aikaa ja päätin kanssa liittyä seuraanne! Eli täälä yk 3 alkanut. Nyt kp 4/28-32. Kierron pituudet vähän heitellyt tässä yrityksen aloituksessa vaikka pillereitä en ole syönytkään enää pitkään aikaan. Kait sitä raskautta on vaan toivonut niin kovasti, että kroppakin on ihan sekaisin.. Niin yksi kemiallinen raskaus oli tuossa yk 1. Niin tympeetä kun ehti jo haalean plussan testata ja innostua ja suunnitella jo kaikenlaista.. Kunnes menkat alkoivatkin vähän myöhässä ja nega ilmestyi testiin.. Nyt yritän kyllä olla testailematta ennen kuin menkat on oikeasti myöhässä! Meillä esikoinen sai alkunsa oikeastaan heti ja silloin meillä oli heti käytössä ovistestit ja greippimehut. Pitää vissiin ottaa ne käyttöön nytkin! Muutes minkä merkkisiä ovistikkuja käytätte?

Vierailija
149/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiopäivä oli eilen eli lauantaina, hommailuja torstaina illalla ja sunnuntaiaamuna. Eilen ei huvittanut sitten millään. :/ Mutta ei haittaa, jos ei heti natsaa.

Vierailija
150/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis meni (kai) lämpöjen ja limojen perusteella kp 14 (ovistikkuun en saanut plussaa ja ne loppui juuri tuolloin kesken). Hommailtiin monena päivänä ennen ja juuri oviksen aikaan. Mielestäni se ovis oli myöhään illalla kp 14, ainakin tunsin kovan vihlaisun. Aiemmista raskauksista en ole tuntenut oikeastaan mitään oireita, pari veritippaa oli ainakin ekasta noin vko oviksesta, toisesta en oikein muista muuta kuin että olin varma että menkat alkaa, mut eipä sit alkaneetkaan :) Nyt pitäisi siis vaan odotella että pääsee testailemaan jos ei vuoto ala ennen sitä. Viikko pitäisi ainakin odotella!!! *huoh*

Nelli 19/26-28 yk 1

Vierailija
151/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa raskaudessa mulla kävi niin että mulle tuli pillereiden jälkeen superpitkät menkat,pari viikkoa kerrallaan. Aika niukkaa oli mutta kesti pitkään. Olin tilannut jo gynelle ajan jos ongelmaan saisi jotain apuja. No viimiset menkat olivatkin sitten "enää" viikon mittaiset ja olin tyytyväinen että nyt homma normalisoituu. Meni viikko menkkojen loppumisesta kun ajattelin että ostanpa ovulaatiotestin elämäni ensimmäisen kerran. Apteekissa sitten jostain aivan ihme syystä käteeni tarttui sittenkin raskaustesti!

Kotiin mennessä ajattelin että kyllä mä olen ihan hölmö, että miksi ihmeessä mä tälläsen otin:) Ihme olikin sitten vielä suurempi kun kaks viivaa tuli näkyviin millisekunnissa:D

Ja tosiaan kun mulle oli varattu se gyneaika niin meni sinne sitten varmistelemaan asiaa eikä lääkärikään meinannut uskoa että olen raskaana No olin kuin olinkin.. että jostain se tiesin.

ON: Täällä täti edelleen kylässä, tosi niukkana. Saa nähän voimistuuko missään vaiheessa kun moni sanoo että muutaman päivän päästä kierukan pois otosta alkaa niagara? Mulle terkka sanoi että ei välttämättä tuu mitään.

MeaMinnis 4/29

Vierailija
152/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Fertestiä, voi tehdä aamu pissasta.

-V 23/28-36, yk11, dpo 1

Vierailija
153/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Niin,mulla on ihan samanlainen olo kuin sulla Mami,ihan suututtaa mahdollisuus että kuukautiset alkais! : D No,ei kyllä vaikuta siltä että alkais,mahaa vihloo ihan toisella tavalla..välillä ajattelen että varmasti olen raskaana..huhtikuussa mulla oli vielä 38 päivän mittainen kierto,mutta kolme edellistä kiertoa olivat "vain" 34,33 ja 31 päivää.Lihoin kesällä 2 kiloa (olin luuranko) ja nyt olen näköjään lihonut vielä 1-2 kg lisää! Ei pitäisi ainakaan siitä olla kiinni.En jaksa enää arvuutella kauan,joten ajattelin testata tiistai-aamuna.. : ) Mites muuten hirmuinen yöhikoilu,onko siitä raskausoireeksi?

Asiasta toiseen,oli puhetta vauvan hankinnoista ennen raskautta..Joo-o,mä ostin jo haaveiluvaiheessa (ei yritystä) muutaman second hand-vauvan mekon,ja yhden uutena.(jostain syystä poikien vaatteita en ole paljon katellut : D) En kuitenkaan ole hankkinut mitään hervotonta garderobia..kun ei ole vielä ollut tietoa todellisesta vauvasta tai sen sukupuolesta..salaa mieheltä noikin hankin.. : D Mutta onhan se mukava haaveilla pikku asujen äärellä.. )) T. M.B. ,kp 37/32-34(?)

Vierailija
154/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.Mies kysyi äsken että "Miten sun kuukautiset"..Sanoin et ei ole.Otin sitten puheeksi että pitäis tehdä testi..mutta hänen mielestä mä testaan aina liian aikasin (??),ja sanoi että katotaan viikonloppuna..No,vielä pitää jännittää sitten!

Vierailija
155/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen tervehdys...

M.B: Pidän täällä peukkuja sen plussan puolesta sitten kun maltat testata =)

Mut saapi lisätä kuumeilijoiden listalle, vielä yhä joukossa olen =)...

Wilhelmiina kp 6/?? yk 4

Vierailija
156/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nyt sitten eilen. Koska eilen tosiaan se viiva piirtyi heti testialueen kastuessa ja tänään tullut hailakkaa viivaa pienen odotuksen jälkeen. Voiko tuo hormonihuippu laskea noin nopeasti? Oon kyllä tänään tehnyt kaksi testiä, joista molemmat hailakoita, joten ei nyt pitäisi ainakaan olla siitä kiinni. Näyttäisi siis, että kierron pituus tulisi olemaan lähempänä tuota 30 päivää, mikä on oikein mukava juttu! Talletukset sattui tuon viivan suhteen ajallaan, mutta täytyy vielä varmistella tässä muutamat päivät eteenpäin, ihan huvinkin vuoksi. Tässä kierrossa ajattelin piinailla siten, että teet raskaustestin vasta jos kuukautiset oikesti myöhästyvät.

sopaka 18/30-33, yk 5

Vierailija
157/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liuskoihin on nyt tullut yhä vaan vahvempaa viivaa, nyt ois ensviikolla ruvettava hotsittamaan oikeen kunnolla nuo "puuhat". ;)

Tsemppiä kaikille testailijoille, oli sitten oviksesta tai r-testeistä kyse!

Vierailija
158/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs nämä kaikki raskausoireet mitä minulla olikaan (kuvottava olo, rintojen arkuus, palellus yms.) , oli vissiin jotain kuviteltuja, koska kierto loppu lauantaina ja illalla sen sain minäkin ihan kirjaimellisesti todeta, eli ei meille vauvaa ainakaan ensi heinäkuussa :(( PERKELE!!! Miten voi olla noin vahvat "oireet" jos ei kerran olekaan raskaana..?

-Nanna

Vierailija
159/535 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei! Pikainen päivitys.... oviksen bongasin viikko sitten. Ovis oli pari päivää myöhässä ja testailin myöhässä vain todistaakseni itselleni, että lääkärireissu on edessä, kun ovista ei kuulu. Voi sitä juhlahetkeä kun sai positiivisen edes siihen ovistestiin!!!!

Nyt ei auta muu kuin vain odotella ja voi miten tämä on piinaavaa odottelua. Valkovuotoa on ollut koko ajan ja välillä olen odottavaisella mielellä, ja taas toisinaan täysin varma etten ole raskaana. Raskaustesti on jo hankittuna kaapissa, mutta jos ovis oli su iltana, niin vasta 8 täyttä vuorokautta olisi täynnä... jatkaa piinailua ja palaa paremmalla ajalla kirjoittelemaan.

Riinuska, ovis oli 16.9.... kierto siis nyt 30 pv tässä kuussa, eli tilanne tässä kuussa kp 24/30, yk 2

160/535 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttis: Tuollainen vähäoireinen raskaus oli mahtava juttu. Mutta ottaisin kyllä tällä hetkellä vaikka vähän oireisemmankin raskauden, kuhan se vaan alkaisi. Ystävälläni oli todella hankala raskaus, mutta ei sekään säikäyttänyt tätä projektia. :D

sopaka: Minäkään en ole hankkinut mitään vauvavaatteita tms. Huomaan kyllä, että silmiin pistää aina kaikki vauvatarvikkeet, kun selaan jotain käytettyjen tavaroiden sivustoja tms. Selailen niitä aika usein, kun jotain huonekaluja ja mattoja voi saada niin paljon edullisemmin sieltä.

Toivottavasti saitte laitettua talletuksia vielä lauantai-iltana. :) Minä olen noista David-ovistesteistä havainnut, että tummempaa viivaa minun on turha odottaa. Ovis ehtii mennä siinä vaiheessa jo ohi. Eli minulla viiva on yhtä vahva tai jos tarkkaan tutkin, niin en ole edes varma, onko se yhtä vahva. Tässäkin kierrossa ovis tuli sellaisesta testistä muutaman tunnin päästä. Ja kyllä, se hormonihuippu laskee todella nopeasti.

Morning Butterfly: Alahan pikkuhiljaa testailemaan, että päästään jännäämään mukaan! Kyllähän nuo kiertopäivät on jo sen verran pitkällä, että voit aivan hyvin testata. ;)

Nanna, pahoittelut! :( Se menkkojen alkaminen on joka kerta yhtä ikävää. =/ Tsemppiä seuraavaan kiertoon!

Riinuska: Onnea oviksen löytämisestä! :)

Oma napa: Täällä on mennyt viikonloppu melko kevyesti piinailujen osalta. Olen hetkellisesti jopa unohtanut koko piinailun. Huh. Tosin työviikolla se pyörii sitten paljon useammin mielessä. Nyt mennään vasta dpo 5:ssa... Palelu on ollut toistaiseksi ainoa oire, mutta se kyllä voi johtua ihan tästä koleasta ja kosteasta säästäkin. Tai itseasiassa nännit on olleet arat oviksesta lähtien. Sitä ei yleensä ole esiintynyt tässä vaiheessa. Lupaava oire siis! Muutaman päivän päästä niitä oikeita oireita voisi alkaa ilmestyäkin.

Marjana kp 21/30-33 Dpo 5 yk 19