HEINÄKUISET 2012
Kommentit (535)
... Niinpä, olisihan se ihanaa ja kaikki nuo niin totta! Meillä ei ole suvussa ollenkaan edes kaksosia, saati sitten kolmosia. :D Mutta eihän sitä koskaan tiedä, hih. Mun ystävällä on kaksoset (tyttö ja poika) ja minusta se on niin ihanaa!
..elellään täällä. Epätodellinen olo, aamulla siis plussattu uudemman kerran ja varmistuksen vuoksi (vaikka tuskin tämä tähän jää, hihi ;) )
Morning B; olen 31v ja mies on 37v.
Mun oireita on olleet ovisplussan jälkeen
dpo 2: lämmöt 36,9 (norm. 36,2).Olen kirjannut tälle päivälle "aamulla maha sekaisin,alaselkäkipu (joka jatkui aina dpo11, mutta mulla on tosi huono selkä), illalla huono olo ja yöllä tosi huono olo.
DPO3:vituttaa kympillä.Menkkaoireita, vasen juilii.
Tälle päivälle olen myös kirjoittanut "kukaan ei uskois, mutta olen ihan varmasti raskaana." :)
DPO4 tämä "ihan varmasti olen" vaihtui "en varmana ole".
DPO 5:nenä tukossa,luulin flunssaksi, kun mieskin oli kipeä, lämmötkin yli 37.
DPO6:alkoi "sisänippailua".Väsymys
DPO7:munasarjatunnot jatkui tästä eteenpäin.
DPO8;päänsärky, kesti koko päivän, vähän samanmoinen kuin menkkojen 1 päivänä.
DPO9:ovishaamu!vähän menkkatuntoja
DPO10:raskaustesti nega.Vihlontaa alavatsassa, nivusissa ja m-sarjoissa.
No tuota samaa sarjaa ne sitten jatkui. :)
Semmosta jännää! En osaa muuta sanoa tällä hetkellä. Niin joo:väsyttää.....!
Plussatuulia kaikille!!!
Kiitos perusteellisesta vastauksesta! Olet oikein pitänyt kirjaa.. : )
Huh, täällä on porukka puhunut kaksosista ja kolmosista ja minä saan kylmiä väreitä pelkästä ajatuksesta. :D Ei siis millään pahalla ketään kohtaan vaan ihan henkilökohtainen tunne siitä, että jos minulle kerrottaisiin, että odottaisin kaksosia, niin iskisi varmasti paniikki. Ihan jo siitä, että kuinka selviän synnytyksestä ja kuinka selviän niistä lapsista, kun kuitenkin alusta pitää kaikki harjoitella. Aiempia lapsia kun ei ole.
Ne clomit kun minullakin on nyt käytössä, niin siitä tämä jännitys on vähän tullutkin. Minä puhaltelen teille muille ne kaksos- ja kolmostuulet ja ottaisin itse mielelläni vain yhden vaavin masuun, kiitos. ;)
Alexandra: Pääasia, että miehesi joka tapauksessa on noin mukana tuossa vauvaprojektissa, vaikka ei nyt yhtenä iltana jaksanutkaan peittoja heilutella. Tiedän kyllä tunteesi, kun alkaa hätäillä sitten, että menikö ovis ohi. Onneksi ne siittiöt elää muutaman päivän naisen elimistössä. :)
Pullavainen, ihanaa kun joku muukin kirjaa tuntemuksensa noin tarkkaan! Minulla on myös oma oirepäiväkirja. :D Kiitos tuosta listasta ja vielä kerran ONNEA!
Mami, jospa ne unet on enneunia. ;)
Oma napa: Tein eilen ovistestin ja se näytti hieman haaleampaa viivaa kuin keskiviikkona. Joten uskotaan siis, että se ovis oli tuntemustenkin perusteella ke-to välisenä yönä. Ja ässäiltiin juuri silloin ke-iltana myöhään, joten toivoa on tässä kierrossa! :) Varsinkin, kun saatiin se 4 päivän pidättäytyminen ajoitettua juuri tuohon oviksen hetkeen, niin mieli on hyvä. Siinä spermanäytteessä oli se hyvä pitoisuus ja liikkuvuus juuri 4 päivän pidättäytymisen jälkeen.
Nyt oikeasti vain pitäisi unohtaa koko kuumeilu, että malttaisi odottaa nämä kaksi viikkoa...
Marjana kp 18/30-32 Dpo 2 yk 19
MeaMinnis: Tervetuloa joukkoon!
Mami: Kiitos, näinhän se on. Joka toinen päivä on varmasti ihan sopiva tahti, mutta silti vaan harmittaa kun kerrankin olevinaan tunnisti oviksen, niin olisi halunnut varmistella. Toisaalta, oikeasti minulle riittää jos mies jaksaa oikeasti sinnikkäästi sen joka toinen päivä, koska sekään ei aina ole helppoa :D
Toivottavasti teillä tuli ovis hyvin hyödynnettyä, joten nyt vaan piinailemaan… Monikkoraskaus voisi olla ihan mukava. :)
Saima12: Pidän peukkuja että ovis tulisi tässä kierrossa ja saisitte sen hyvin hyödynnettyä!
Pullavainen: Kiitos oirelistasta! Nyt ainakin minä kuvittelen jo itselleni vaikka mitä noista… Vatsanippailua on ollut jo jonkin aikaa ja vaikka se oikeasti todennäköisesti johtuu näistä takana olevista koettelemuksista ja nyt kohdun limakalvon ja munasarjojen elpymisestä ja kasvukivuista, niin totta kai täällä on toiveet korkealla, että josko sitä kuitenkin olisi jo raskaana. Huokaus, minkäköhän takia sitä tekee tälläistä itselleen. Tipahtaa sitten tädin tullessa niin korkealta. Mutta, oikein paljon onnea ja tarrasukkia sinulle!!
Marjana: Sovittu, ota sinä se yksi vauva sinne masuun ja puhalla vaikka tänne se kaksi. Yli kahta en kyllä tännekkään päin tarvitse puhallella :D Tiedätkö vielä eilen illallakin harmitti että edellispäivän ässäilyt jäi väliin. Mutta, kyllä sitten eilen taas ässäiltiin, joten hyvinhän tässä menee. Se on vaan se ikuinen ”entä jos” kysymys. Että jos en tästä kierrosta raskaudu, niin johtuukohan juuri siitä että ei ässäilty juuri tuolloin. Tuskin, ja kukapa sitä edes tietäisi, mutta niinkun sanot, mielummin sitä aina varmistelisi, niin ei tarvitse pähkäillä.
Teidän ajoitukset kuulostaa mahtavalta! Ihan täydelliseltä! Nyt tosiaan yrität vaan pitää itsesi kiireisenä, niinkun yleensä, ja piinailla vielä pari viikkoa. Toivottavasti viimeisen kerran!
ON: Vatsan nippailut on nyt vähenemään päin, joten eiköhän se ovis ole nyt takanapäin. Tänä aamuna tein ovistestin ja viiva oli eilistä haaleampi. Vahvaa viivaa en kyllä siihen ole saanutkaan. Vaikeata arvuutella minkä takia, mutta joka toinen-päivä menetelmällä sillä nyt ei pitäisi olla väliä. Niinkun tossa kommentoin pullavaisellekin niin huomaan kyllä että olen ärsyttävän varma siitä että tästä kierrosta nappaa. Huolestuttaa oikein että kuinka korkealta tipahdan kun täti ilmestyy kylään. Tosiasia on kuitenkin se, että kohtu on vasta elpymässä kaavinnoista ja tulehduksesta, joten tuskinpa tuo vielä on siinä kunnossa että raskaus onnistuisi. No, nautitaan ainakin täysin rinnoin yrittämisestä! :)
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!!!
Alexandra, kp19/28-32, yk6+km+yk2
Hei! Olen jo muutaman kuukauden tässä viestejänne lukenut ja aina pomppinut uuteen keskusteluun, koska ei ole vielä meillä "tärpännyt". Nyt on jo pakko kirjottaa, koska näyttää täältä hyviä vinkkejä ja neuvoja saavan :)
Meillä on yksi lapsi ja toista toivottaisiin.
Nyt tässä kuussa ollut jonkin verran raskaudesta oireita, jospa nyt olisi onnistunut :)
Nanna kp 27/28, yk 3
Nasu: Tervetuloa takaisin! Älä kuitenkaan kirvestä kaivoon heitä, siittiöt kuitenkin el´´voovat elää aika pitkään;) Mullakin oli keväällä se kierto josta raskauduin (km) sellainen ettei oletetun oviksen aikoihin edes pahemmin pupuiltu ja siksi se plussa olikin niin hämmennystä herättävä:D Mutta tiedän tunteen kun meilläkin mies noita reissuhommia tekee mutta siltikin: Ihmeitä tapahtuu!
Alexandara: Uskon että teilläässäilyt mennyt kuitenkin nappiin koska siittiöt voivat elää pitkiäkin aikoja joten ei se yksi päivä välissä haittane vaikkei harrastelisikaan:) Ymmärrän toki että harmittaa mutta koitapa pysyä positiivisella mielellä! Mitä ovistestejä käytät? Itse en ole koskaan tikuttanut ja uskoisin että se kohdallani aiheuttaisi vain stressiä...Mietin vain että jos et ovisplussaa siitäkään kierrosta saanut josta raskauduit niin miten luotettavia ne testit mahtaa olla?
Marjana: Tsemppiä piinailuun! Toivon todella että tämä olisi se teidän kierto!:)
Nanna: Tervetuloa!
Monikkoraskauksista: Mulle kelpais kyllä kaksosetkin:) Raskasta vauva-aika varmasti muttamyöhemmin heille olisi aina seuraa toisistaan. Meillä lapsilla 1v5kk ikäeroa ja vaikka ovatkin eri sukupuolta niin ovat kuin paita ja peppu:)
ON: Alavatsa nippailut ovat loppuneet eikä niitä kovin paljoa ollutkaan ja koska en ovista ole aiemminkaan mitenkään bongaillut niin tiedä sitten mitä nipistelyjä olivat:D Mulle tarjottiin osa-aikatyötä mutta olen tässä vähän kahden vaiheilla.Työ ei olisi pitkäkestoista (koreintaan 3kk) ja sopimus olisi tarvittaessa työhön kututtava. Olenkin miettinyt miten lastenhoidot järjestän kun esikoinen on esikoulussa ja kuopus kotihoidossa ja koskaan ei sitten tietäisi milloin olisi työpäivä. Voivat soittaa vaikka samana päivänä että nyt töihin! Ensi viikolla pitäisi päättää joten mietin vielä viikonlopun. Jotenkin tuntuu että olisi tässä tilanteessa aika hankalaa järjestää. Toki töihin haluaisin mutta on tämä lasten kanssa vietetty kotiaikakin vallan ihanaa! Nyt olen myös pitänyt itseni kiireisenä ettei liikaa pyöri vauva-ajatukset päässä. Kun esikoinen sai alkunsa, oli vaihe sellainen että oli kiirettä joka suuntaan muttei minkäänlaista stressiä enkä miettiny vauvajuttuja ja silloin se plussa tuli! Joten sama ajatusmalli pitäisi taas saada kammettua jostakin:)
Ele kp12 yk13 Lapset 05&06
...Tervetuloa! :)
Meillä myös lapsilla ikäeroa 1v.5kk. ja ovat kyllä niin läheisiä! :)
Mä en millään jaksais odottaa ensi viikkoon, on tämä kyllä niin ihanaakamalaa odottelua. Minäkö malttamaton! :D Ja jos se täti tuleekin kylään, niin näytän sille kaulinta. ;)
Mukavaa perjantaita kaikille!!! :)
Olen tällä hetkellä väsynyt ja kiukkuinen..huonosti nukuin.Tarkemmin kun ajattelee niin onhan mulla "raskausoireita": ne munasarjatuntemukset liikuessa,tasainen hiukan kuvottava olo,ja jopa nännejä ruvennut pistelemään/kutittamaan! Mahakin tuntuu olevan jotenkin isompi kuin normaalisti.Aamulla oli vilunväreitä ja silti lämpö 36,9..Oireet ovat lieviä,mutta ajatuksia herättäviä.. : ) Pitäiskö kuitenki testata jo? Ehkä ei,kyllä se kuitenkin selviää ensi viikolla..
Mikäs on muuten Marien tilanne? Hauskaa viikonloppua kaikille! -M.B.,kp 35/32
Nyt testaamaan äkkiä!!! Muakin alkoi sun puolesta jännittämään, hih. :D
Ihanasti tänne tullut tekstiä. Tervetuloa vaan joukkoon kaikille uusille! :)
Marjana: Kuulostaa nyt kyllä ihan täydelliseltä!! Kovasti uskon, että tämä on teidän kiertonne ja saatte vihdoin ja viimein oman rakkauspakkauksenne alulle! Nyt pidät tosiaan vain itsesti kiireisenä, jottei kaikki valveillaolo mene asian pohtimiseen. :)
Alexandra: Uskon, että kovastikin harmittaa tuo peittojen heiluttelun jättäminen juuri ovisiltana, mutta jokatoinen päivä -menetelmä on varmasti oikein hyvä ja niitä siemeniä on siellä ollut vastassa, joten en haluaisi uskoa, että se olisi nyt tuosta yhdestä kerrasta kiinni. Ihanasti miehesi on kuitenkin ottanut asiakseen tuon jokatoinen päivä hommailun. Vaikka tuskin sen hänelle mitenkään vastenmielistä hommaa on :D Plussapuhureita toivon teillekin! :)
Morning butterfly: Nyt kyllä testaat!! :D
Pullavaiselle kiitos tarkasta oirelistasta. Siitä voidaan nyt sitten jokainen ottaa mallia :D Et vielä ole uskaltanut siirtyä odottavien puolelle? Onko kukaan edes luonut vielä ryhmää? Muistahan nyt sitten pysähtyä sen junan kanssa jokaiselle asemalle :)
Ele: Sehän siinä just onkin, että pitäis saada ittensä stressittömään mielentilaan, niin helppoa kun se onkin :D Hankalaa tuollaisen työhomman miettiminen. Se pitää nyt tehdä niin kuin parhaalta omassa mielessä tuntuu. Kyllä nainen vaistoaa intuitiollaan, mikä on hyvä ratkaisu. Onneksi sinulla on viikonloppu vielä aikaa miettiä!
*Mami*: Mulla kanssa vauvakuume nyt ihan parin päivän sisään noussu ihan uusiin mittasuhteisiin. Nään unia, sisustan mielessäni huonetta, mietin nimiä.. ihan kamalaa. Tuun pettymään varmaan eniten nyt tässä kierrossa, jos sitä plussaa ei saada. Tyttöä kovasti toivoisin, vaikka toki poikakin olisi tervetullut :) Monikkoraskaudesta en itse kyllä ole haaveillut enkä onneksi uniakaan nähnyt :D
ON: Kuten tuossa Mamille jo selitinkin, vauvakuume on noussut aivan uudelle tasolle. Se on kamalaa, koska pitäisi nyt yrittää olla ajattelematta sen kummemmin. Ovislimat on nyt hyvin selkeät, joten ovis on ihan näinä päivinä. Me mennään kanssa jokatoinen päivä menetelmällä ja siihen haluaisin nyt luottaa. Mulla jokatoinen kuukausi todella kivulias ovis ja jokatoinen oireeton. Siksi olenkin miettinyt, ovuloinko ollenkaan joka kuukausi. Nyt on kuitenkin nuo ovistikut käytössä ja kyllä se viiva on nyt vahvistunut mukavasti. Voihan se olla, että toinen munanjohdin on jotenkin ahtaampi kuin toinen. Mistä näistä tietää, ihmiskeho kun on niin ihmeellinen keksintö. Ovista siis odotellaan, illalla treffit miehen kanssa :D
Mukavaa viikonloppua kaikille!
sopaka 16/30-33
Mulla siis yk 1, jos voisit lisätä listaan. :) Ja esikoinen toiveissa.
... Niinpä, se pettymys on niin suuri jos ei plussaa tulekkaan! Viimeksi kun täti tuli kylään, tuntui että mistään ei enää tule mitään! Meillä ennestään kaksi poikaa, joten tyttö olisi todella tervetullut. Saisi ostella mekkoja ja ihania vaaleanpunaisia juttuja. ;) Mutta tottakai poikakin on tervetullut! Yhtä rakkaita ne kaikki tietysti on. :)
Mukavaa viikonloppua kaikille! Ihana tämä ketju, pitää käydä aina kurkkimassa onko uusia kuulumisia tullut. :)
..kuulumisia! :)
Omasta oirelistasta; pidin sitä sen vuoksi, että halusin oppia kuulostelemaan kroppaani ja koska mulla on huono muisti, en varmana olisi muistanut mitään muuten! :D
Ehdin siis pitää sitä kahden kierron verran ja osittain huomaan samoja oireita kirjanneeni kiertojen oviksen aikoihin.
Mutta joku jännä asia oli toisin tässä toisessa kierrossa, en osaa tarkkaan selittää mikä. Mutta siinä dpo 8-> oli samanlaisia oireita kuin menkkojen aikana, mitä tietysti ihmettelin.
Kaikki kyytiin vaan tähän junaan sikäli mikäli tämä pääteasemalle menee! :)) Lyhyille matkoille en taho ketään kyytiin!! ;)
Siirryn hieman taustalle nyt, kattelen välillä miten teillä menee! Jännittäviä hetkiä taas ilmassa, kivaa!!!
Voikaa hyvin ja plussailkaa hulluna!
Minulla aivan samanlaiset "oireet"!! Esikoisen aikankin minulla oli aivan järkky pahaolo 24/7. Nyt samanlaista kuvottavaa oloa olen saanut tällä viikolla jo hieman kokea. Myöskin rintani ovat olleet hieman arastavat ja vilun väreitä on tullut jo muutama päivä oviksen jälkeen. Nälkälin jatkuvasti vaanii, mutta se nyt ei taida olla mitenkään poikkeavaa minulla ;)
Innostuksissani menin jo raskaustestinkin tekemään, mutta se näytti negatiivista :( Ajattelin vielä tehdä maanantaina uuden, koska oireet tuntuvat niin kovin selkeiltä.. toivottavsti liika toive raskudesta ei vaan tee tepposia ja laita elimistöä käyttäytymään oudosti?
kuitenkin huomenna on kierto lopussa eli 28/28
Niin ja kiitos tervetuloa toivotuksista :)
-Nanna
Ommaa nappaa.
Ovis plussaa ei ole harmikseni vielä saavutettu, viiva on toki tummenemassa lupaavas. Tänään kuitenkin tehtiin talletus, koska viikonloppuna tsäänssit on ZERO. Että näin
T:Vacsu 21/28-34, yk 11
Tervetuloa Nanna ja muut uudet! Jännää että sulla on samanlaisia oireita..hmm! Toivottavasti ei ole valeoireita,vaan aitoja,meillä molemmilla! Sä jo testasitkin..Mä ajattelin testata vasta ens viikolla,koska joskus mun kierto venähtää 38-päiväiseksikin.Ja on sit luotettavampi tulos kun kuukautiset on myöhässä..eipä ne testit ole ihan halpojakaan! Ärsyttävää,kun on näin pitkä kierto,joutuu odottamaan aina niin kauan.. :/
Mami,mulla on kans sama juttu,ei paljon muuta voi ajatella kun vauvaa/mahdollista raskautta! Varsinkin loppukierrosta..No,kai se on ihan normaalia naisen sielunelämää.. : ) Muuten,minäkin toivon tyttöä,vaikka sais se poikakin olla -mulla ei ole vielä yhtään lasta,ja haluaisin sekä tytön että pojan...Mutta se tyttötoive on voimakkaampi. )) Oi niitä ihania mekkoja ja Hello Kitty-asusteita jne...tulisin varmaan ihan hulluksi! : D No niin! Plussaonnea meille kaikille!
*jeeee*
Elisen pupuilun varassa mennään, piiitkä kierto tämä.
Sukupuoli: poika olis helpompi ihan vaate huollon kannalta ku esikko on poika. Jotenkin tuntuu että pärjään poikien kanssa paremmin. Mutta kyllä yksi rinsessa tänne mahtuisi myös.
-Vacsu kp 22/28-36, yk11
Onko teillä ollut vahva tunne raskaudesta jo ennen testin tekemistä vai onko raskaus yllättänyt täysin?
Meille on sekä tyttö ja poika tervetulleita, mies haluaa enemmän poikaa ja minä enemmän tyttöä joten kumpikin on voitto :). Itse näin joskus unta että synnytin kaksoset, toivottavasti kuitenkin vain yksi tarttuu mukaan sitten kun tarttuu. Monikko raskauksissa on hirvittävät riskit, stressaisin varmaan koko raskauden. Ammatin puolesta on päässyt näkemään mikä kaikki voi mennä vikaan.
Nasu kp 21!
...Peukut pystyssä täälä sun puolesta, että plussa tulisi!!! :)
Mä en muuta mietikkään kuin sitä vauvaa. Ja tuntuu että on ikuisuus ennenkuin menkat alkaa/jos alkaa... Pitäis saada jotain muuta miettimistä, niin aikakin menisi nopeampaa!