HEINÄKUISET 2012
Kommentit (535)
Hei, onpas mukavan oloinen porukka täällä, tahtoo mukaan! :)
Olen 37v, esikoinen ekaluokalla, nuorempi 5v. Kolmannesta nyt haaveillaan. Poistatin kierukan pitkän harkinnan jälkeen ja ekat kuukautiset alkoi muutaman päivän päästä, 13.10. Olen käynyt lukemassa kirjoituksianne jonkun aikaa, selvitellyt noita salakoodeja ja lukenut raskautumisvinkkejä. Tuo greippimehu on mulle ihan uus juttu, pitää kokeilla ensi kierrosta. Esikoista yritettiin vuosi (PCO, clomit, tyynyt pepun alla jne), mutta toisella kerralla tärppäsi heti (lasten ikäero 1v 8kk ja gyne meinasi että raskaus on melkoinen hormonimyllerrys ja saa kehossa ihmeitä aikaan ja siksi raskautuminen kävi silloin helposti). Saa nähdä missä kunnossa kroppa on nyt hormonikierukan jäljiltä. Nyt on otettava kaikki keinot heti käyttöön, sillä ikää alkaa jo olla mutta kärsivällisyyttä odotteluun ei senkään vertaa. ;)
Tiinanneli, kp18/27-33, yk1.
Tiinanneli: tervetuloa porukkaan! Kiva kun meitä on monta "kypsempää" naista täällä. Minäkin 36 v ja lapset 8 v ja 6 v ja kolmatta kuumeillaan kovasti! Nyt olisi niin eri juttu jäädä kotiin köllöttelemään vauvan kanssa kun isommat olisivat jo koulussa verrattuna siihen mitä 6 v takaperin oli. Ihan luksusta :)
Wilhelmiina: kuuntelette miehen kanssa vain omaa sydäntä! Kukaan muu ei voi teille sanoa mitä pitää tehdä. Minäkin olen jo 36 enkä ole hetkeäkään ajatellut vielä kupsahtaa :D Jos teistä tuntuu että haluatte niin go for it!!!Jätätte äipän neuvot sivuun! Vaikkakin tiedän että äidin neuvot ja mielipide VAIKUTTAA vaikka ikää on jo.
Ajattelin illalla testailla tai aamulla huomenna jos ei täti tule. Eilen siis nega. Oon aika rauhallinen ja valmistautunut negaan ja uuteen kiertoon.
Nelli kp 26 dpo 12
Voin vain kuvitella miltä tuo tuntuu. Itse en ole tuosta syystä uskaltanut kertoa vauvakuumeilustamme edes äidilleni, vaikka olemme todella läheisiä. En kestäisi kuulla noita "totuuksia". Minä täytin juuri 37, miehellä ikää muutama vuosi enemmän. Meillä kesti aika kauan aikaa ennen kuin päätimme uskaltautua yrittäämään kolmatta, juuri noiden ajatusten takia mitä äitisi toi esiin. Meillä on nyt kaikki mallillaan, kaksi tervettä lasta, elämä alkaa jo helpottaa kun ovat jo 5 ja 7v, pääsemme kulkemaan ja harrastamaan, jne. Jotenkin vain on sellainen olo että meidän perheeseen kuuluu vielä yksi henkilö, sellainen pieni pallero jota saamme kaikki helliä ja rakastaa. :) Ei kai elämän tärkein kriteeri ole se, että se on helppoa? Uskon että tämä kun lapset ovat pieniä on oikeasti elämäni parasta aikaa, kuten moni on omalta kohdaltaan jälkeen päin todennut. Haluaisin jatkaa tätä elämänvaihetta vielä monta vuotta eteen päin enkä kaipaa sitä että saamme elellä mieheni kanssa kahdestaan. Uskon jaksavani yöheräilyt vielä tässäkin iässä, mitään ikäloppujahan tässä ei olla, vaan ihan hedelmällisessä iässä edelleen! Moni ystäväni on saanut lapsen neljänkympin korvilla ja hyvin ovat jaksaneet, muutama ollut jopa paremmassa kunnossa kuin aiemmin. Uskon että vauva toisi meidän perheeseen niin paljon enemmän kuin mitä osaan edes kuvitella. Toivottavasti saat Wilhelmiina vielä vauvakuumeesta kiinni!
Mun kuumeilu on kovaa ja etsin oireita ties mistä. Mutta eilen tajusin, että oikeasti tukka rasvottui! Vaikka pesin torstaina ja normaalisti voin olla 2-3 päivää pesemättä! Tämä ON siis epätavallista. Ja aamulämpö on noussut taas, nyt 36,9C jeejee! ;-) Ihan pöpi, joo tiedän...
Tiinanneli: tervetuloa!
Mukavaa että meitä "kypsiä" aikuisia on täällä muitakin. Teillä tosin NelliN:n kanssa on jo lapsia, uskoisin että suuremmat mahdollisuudet siis saada lisää :-) Teillä on juuri se muutama vuosi vähemmän ikää kun mulla, uskon vakaasti, että teille molemmille se kolmas lapsi suodaan :-) Peukkuja!
Iloista sunnuntaita kaikille!
t Gabriela kp20
Tein vielä testin tänää, menkkoja ei kuulu mutta kyllä ne taitaa viimeistään keskiviikkona alkaa. Puhdas nega oli siis testi aamupisusta. Alavatsaa vihloo menkkamaiseen tyyliin ja viimeiset 3 päivää on ollut kramppeja, tai ennemminkin kipupiikkejä. Ihan kun joku pistäis veitsellä vatsaan...ja samalla sydämmeen. Jotenkin mulla on semmonen tunne, ettei meille tule omaa vauvaa koskaan. Meillä on kyllä taustalla keskenmeno keväällä 2010 rv9 että todistettavasti olen ollut raskaana joskus.
Pahoittelut muillekkin, joilla testit näyttää vain yhtä viivaa. Ajatellaan positiivisesti, elokuussa on vähemmän sijaisia sairaaloissa joten osaavampaa henkilökuntaa. Ja syksyiset vauvanvaatteet on paljon ihanampia kuin kesäiset.
Onko kellään muuten käynyt niin että kuukautiset ovat niukemmat ilman pillereitä?
Surullinen Nasu kp29/28-32
...Lämpimästi tervetuloa! :) Itse olen 30v. kahden lapsen äiti ja kolmas haaveissa.
Wilhelmiina; Tiedän tuon tunteen. Itse en ole uskaltanut edes vihjasta kolmannesta, kun pelkään että sieltä tulee ties mitä neuvoja... Onhan se varmasti äidin huoli, että jaksanko, kun nytkin olen paljon yksin lasten kanssa. Mutta uskon että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu, joten häntä pystyyn muruseni! :)
ON; Heräsin tänään iso hymy naamalla, kun mahaa ei jomottanut. Mullahan on tosi säännölliset menkat ja viimeksi jomotti jo aamusta. Illalla tuli pientä tuhrua ja maanantaina oli menkat jo vauhdissa. Mutta nyt ei tosiaan ole sitä jomotusta, ja todella toivon ettei tuliskaan. Tekis niin mieli ostaa se raskaustesti ja jos näyttäs negaa, niin vois sit varautua "paremmalla mielellä" menkkoihin.
Mami kp 29/28-31
ja nyt särkee vatsaa sillä tavalla kuin ennen menkkoja :(. On vielä jonkin verran silti toivoa jäljellä, mutta silti... On vähän surullinen olo.
Solveig meillä on aika sama tilanne. Tädin valloittavaa vierailua odotellessa. Pidän kuitenkin sulle vielä peukkuja että tärppäis!
Itse suuntaan tänää ostamaan tamppooneja raskaustestejen sijasta.
Mulla tyssäsi raskausoireiden tarkkailu siihen, kun flunssa iski ihan kunnolla. Nyt niitä raskausoireita on vaikka muille jakaa:
- nenä vuotaa, check!
- lämmöt koholla, check!
- väsyttää hulluna, check!
- huimaa, check!
- heikottaa, check!
- pinna kireällä, check!
- päänsärkyä, check!
- vilunväristyksiä, check!
Näiden lisäksi on kyllä ollut ihan flunssaankin liittymättömiä oireita:
- kummallisen runsas valkovuotolorahdus n. 5-6 dpo
- alavatsan nippailua ja jomotusta n. 5 dpo-->
- pahoinvoinnin aaltoja (voi tosin liittyä flunssaankin)
Toisaalta on ihan rentouttavaa pistää oireet flunssan piikkiin, eipähän tarvitse hermoilla turhia. Mies kävi eilen kaupassa ja toi sieltä ihan tohkeissaan kaksi raskaustestiä "Eikös tässä pian pidä ryhtyä jo testailemaan?" "Rakas, ovulaatiosta on vasta 5 päivää :D" Niin liikuttavaa
lumihiiri kp 22/28-30 dpo 6 yk 1
Tervetuloa joukkoon Tiinanneli!
Nasu: Vaikka tuntuukin nyt pahalta, älä kuitenkaan epätoivoon vaivu! Kyllä se vaavi teillekin vielä suodaan!! Kuten itsekin sanoit, olet todistettavasti ollutkin raskaana, joten tuskin on mitään epäselvyyttä, etteikö se vauva tulisi!! Pää pystyyn vaan! :)
Mami: Nyt kuulostaa hyvältä!! Milloin meinaat testata? :)
Gabriela: Voi kunpa saisit plussan! Hyvältä ainakin nuo oireet kuulostaa!!
Solveig: Raskaanakin olessa voi menkkojen aikaan tulla ns. menkkakipua. Älä siis vielä luovuta! :)
Lumihiiri: Harmittavaa tuo flunssailusi, mutta eikös flunssa itsessäänkin voi olla oire? :) Peukkuja pidän plussailuun. Ihana mies sinulla, kun on noin tohkeissaan mukana! :)
ON: Tänään jo toinen aamu kun herään nenä aivan tukkeessa. Sitten aamupesujen ja aamupalan jälkeen ei mitään. Ei kummoisempia oireita edelleenkään. Tosin viime yönä heräsin aivan pirteänä 5 tunnin nukkumisen jälkeen enkä meinannut saada uudelleen unta. Ei yhtään normaalia minulle! Vatsassa välillä sellainen olo kuin jännittäisi. Ns. perhosia vatsassa. Mutta minulla on ollut samanlaista aikaisemmissakin kierroissa, joten enpä tiedä. Hieman huonolta nyt näyttää, mutta luovuttaa en aio. Minulla kiertopäivät kuitenkin sen verran vähäiset, että ehtiihän noita oireita vielä tulla, jos on tullakseen :)
sopaka 25/30-33, yk 5, dpo 8
..eilen ei maistunut karkki yhtään, vaikka normaalisti olen hirveän perso makealle. Mies oli töissä ja olin hankkinut elokuvan ja karkkipussin. Oksetti ajatuskin syödä niitä karkkeja ja päädyin mussuttamaan porkkanoita. Oire?
Lumihiiri: kiva että mies on mukana piinailussa. Sait mun huulille hypyn tuolla r-testien osto asialla.
Kovasti täällä tuntuu olevan kierron loppuvaihe useammalla käsillä. Peukkuja!
ON: tätiä odotan paikalle loppu viikosta. Jos testaus vois venyttää perjantaille jos rva suvaitsee olla poissa. Eikä mulla ole edes herkkiä testejä.
Vacsu kp 30/28-36, dpo 8 (tai9)
Tässä hetken aikaa viestejä lukeneena päätin liittyä seuraan :) Meillä ei nyt varsinaisesti "yritetä" lasta, saa tulla, jos on tullakseen :)
Meillä on esikoinen 8kk, ja haluttaisiin sisarukset 1,5-2 vuoden erolla, niin siksi ei enää estellä. Esikoisen tuloon meni 10kk, kun kierto oli pillereiden jälkeen AIVAN sekaisin. Nyt pikkuneiti on vieroittanut itse itsensä rinnalta, ja jälleen käynnistynyt kuukautiskierto tuntuu olevan suht säännöllinen (tai siis nämä kaksi kertaa, kun nyt on ollut..) Nyt taidetaan mennä kierron puolessa välissä, ainakin halut sen mukaiset ;)
... Tervetuloa! :)
Sopaka; Sielähän on jo hyvät oireet, jee!! :D
Menkkoja ei ole vielä näkynyt. Ravaan vessassa kokoajan katsomassa. Hitsi että jänskättää!!! Jos täti tulee kylään, niin itku kyllä tulee.
tosin vessahätäkin tuntuu olevan nyt yllättävän usein... Välillä lorahtelee ja se tuntuu HYVIN häiritsevältä, mutta ainakin tähän asti kyse on ollut valkkarista. En tiedä pysynkö enää kauaa järjissäni tän kuukautisten "odottelun" kanssa!
P.S. Testasin tänään, ja oli taas nega. Tosin lieventävänä asianhaarana voisin pitää sitä, että testit on menneet vanhaksi varmaan pari vuotta sitten :-D Terveisin nainen, joka kokee turhuudeksi heittää "hyvät", jo olemassa olevat testit pois ennen uusien ostamista, vaikkakin tämä aiheuttaa allekirjoittaneelle ehkä turhaan harmaita hiuksia...
Moikka taas! Tervetuloa Elita! Mami,oi oi,ihan liikuttavaa toi sun into..tunnistan tuon tarkistelun menneisyydestä..Toivon kovasti et olisit raskaana!
..Miksi olen ihan rauhallinen,vaikka kuukautiset on 5-9 päivää myöhässä? Ehkä juuri siksi,ajattelen jo olevani raskaana..ennen kun menkat piti alkaa,olin hermostunut,en enää..eli pitäiskö päätellä,että kuukautisten puuttuminen ei nyt ole psykosomaattista,vauvakuumeesta johtuvaa? No,varma voi olla vasta kun testaa..rupeaa jo kypsyttämään tää odottelu.Perjantaina saan testata..no,ei se niin pitkä aika ole,kun olen elämässäni niiiin paljon jo odottanut..
"Oireita":eipä juuri,paitsi aamulämpö yli 37.Nälkäisenä kuvotusta ja huimausta..Välillä liikkuessa juilii oikean munasarjan kohdalta.Vatsa vaikuttaa vähän turvonneelta..Semmosta!
Nyt käyt ostamassa ihan uuden raskaustestin!!! :D
Morning butterfly; Joo, mä olen ihan intona ja samalla jännittää ihan kamalasti, ettei tuu mitään!
Jos menkat ei ala ennenkuin menen nukkumaan tai yöllä, käsken miehen aamulla käydä ostamassa mulle raskaustestin (joutuu muutenkin heräämään aikasin) ja testaan heti kun käyn aamupissalla. Selasin juuri kalenteria ja menkat alkanut aina kp 28 ja nyt jo kp 29... Tipahdan NIIN korkeelta jos se täti tuleekin.
Ja anteeksi täysin ON asiaa nyt...
Taidetaan saada lukea useammat plussauutiset ensi viikolla, jännää!
ON: Kuvittelin jo tuntevani kiinnityskipuja aamupäivällä, mutta taisikin olla vasta oviskivut kyseessä kun migreeniä pukkaa päälle. Ässäile tässä sitten... On tämä hankalaa tämä oman kropan tuntemusten tulkitseminen!
Tiinanneli kp 18
haaveissa3: Tuntuu vaan silti hurjalta, että koko kierto on vain yhden ässäilyn varassa. Meillä tavoite olisi saada oviksen aikaan ensimmäinen ässäily siten, että pidättäytymistä olisi 3-5 päivää, mutta sen jälkeen olisi tarkoitus pyrkiä ässäilemään saman vuorokauden sisällä toisen kerran. Kehveli kun työt haittaa näitä tämmösiä projekteja. ;) Yritän muistaa lisätä sinut takaisin heinäkuisten listaan, kuhan ehdin päivittää tuota.
Gabriela: Minusta jokainen saa tehdä vauvauutisten kertomisen kanssa juuri niin kuin haluaa. Ja uskon, että se alkuvaiheessa kertominen on aivan ihanaa perheenjäsenille, jotka pääsevät heti mukaan raskausaikaan. :) Minä kerron todennäköisesti ensin vain kahdelle ystävälleni, jotka tietävät tästä projektista. Vanhemmille ehkä sitten, kun vähän pitemmällä ollaan.
Eikös se ensimmäinen ovisplussa ole se, josta lähdetään laskemaan? Eli siitä alkaen ne 24-36 tuntia, joiden sisällä ovis tulee olemaan.
Raparpesisyrän: Juu no se Nuvan poisjättö varmaan pidentää kiertoa. Jos se siitä lyhenee normaaliksi, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa varmasti ole. :)
Wilhelmiina: Voi ei! Nyt koitat keskittää ajatuksesi siihen mitä sinä ja sinun miehesi haluavat. Ei siihen, mitä äitisi haluaa! Voimahalaus!
Tiinanneli: Tervetuloa joukkoon! :) NelliN:n tavoin olen samaa mieltä, että hienoa kun meitä on täällä eri-ikäisiä ja eri elämänvaiheissa olevia. Meille esikoista kuumeileville on kullan arvoisia teidän jo synnyttäiden neuvot ja kommentit. :)
Nasu ja solveig, muistakaa että niin kauan kuin ei täti pölähdä kunnolla paikalla, on toivoa! Tsemppiä naiset!
lumihiiri: Ihanaa kun miehesi on noin mukana tässä projektissa. :) Meillä tuo kyttää mielellään ovistestien viivoja, mutta raskaustestien kanssa ei ole hätäillyt kylläkään. On ehkä enemmän sen tyyppinen ihminen, että "mitä sitä etukäteen testailemaan".
sopaka: Heh, minulla on käynyt toisin päin tässä viimeisen viikon aikana! En yleensä ole makean perään ollenkaan, enkä syö edes karkkia lainkaan. Viimeisen viikon aikana olen kuitenkin vetänyt suklaakeksejä aivan järkyttävän määrän!
Elita, tervetuloa myöskin joukkoon. Kiertopäiviä jos haluat laittaa, niin saan nekin sitten listalle, kuhan päivitän sen. :)
On kyllä monella niin hurjan jännät paikat, että koittakaahan nyt joku plussata PIAN! :)
ON: Minä testasin tänä aamuna puhtaan negan (Dpo 12). Testi oli Mammaksin David-testi, joka ei ole herkkä. Silti jotenkin tuntuu, että kai se olisi jo näkynyt. Minulla ei edelleenkään ole lainkaan raskautunut olotila. Oireet on samanlaisia kuin aiemmissakin kierroissa, eli mitään uutta ei ole. Rinnat kipeytyi eilen ihan kunnolla ja alavatsaa välillä vihlaisee kun nopeasti liikahtaa tms. Jos olisi edes jotain normaalista poikkeavaa, niin saattaisi tämä toivo nousta hieman enemmän. Aamulämpö oli kyllä tänään melkein 37,2, mikä on sentään ihan pikkuisen toivetta nostattava. :)
Nyt pitäisi vaan kärsivällisesti odotella pari päivää, että vieläkö tässä olisi mahdollisuus kuitenkin. Nämä yrityskerrat kyllä varmasti jo latistaa sitä fiilistä, että raskaus olisi mahdollinen. Toki tiedän, että se on mahdollinen, mutta niin monta kertaa on jo petyttykin.
Marjana kp 29/30-33 Dpo 12 yk 19
Huoh... Kuuntelin reilu viikko sitten äitini saarnaa/ huutoa siitä ettei 3. lapsi ole enää järkevä vaihtoehto. On jo ikääkin 36 vee, miehellä vielä enemmän ja mitä sitten jos tapahtuu jotain, jääkin 2 lapsen sijasta kolme pientä. Tai jaksanko sitten enää valvoa öisin jne.. Mun vauvakuumeelta meni pohja alta. Tilasin intopiukeena kaikki ovistestit ja muut mutta haluja alkaa niitä käyttämään ei ole enää laikaan. Kertokaahan ystävät hyvät, miten löydän intoni taas tähän touhuun. ? =( Anteeksi tämä täysi omanapaisuus mutta nyt ei muuhun pysty.
Wilhelmiina kp 13