HEINÄKUISET 2012
Kommentit (535)
Olen taustaillut täällä teidän jutuissa muutaman viikon. Itsellä haaveissa kolmas lapsi katraan jatkoksi. Pillerit jätin pois kun edelliset menkat alkoivat 7.10. (kierto pillereiden kanssa tasan 28 pvä). Siitä kaksi viikkoa pupuiltiin joka toinen päivä. No, viime viikon torstaina (eli luulin olevan paras ovisaika) alkoi vuoto. Ensin oli pientä, luulin jo että munasolu se siellä kiinnittyy :D Mutta vuotoa kesti maanantaille asti, ei kuten menkoissa tasaista vuotoa, vaan joka päivä liraus. Kuin menkat, mutta kaksi viikkoa edellisitä menkoista?! Ajattelin, että kierto on mennyt sekaisin. Nyt kuitenkin munasarjoja nippailee jatkuvasti ja nännit ovat todella arat. Yleensä ovisaikaan toista munasarjaa nippailee hiukan, mutta nyt molempia jatkuvaan. Apuva :( Inhottavaa kun ei tiedä missä mennään ja mikä mkietrtopäivä, tai koska ois ovis jne jne...
-Pikriina
onhan ne kalliita mutta niissä ei ole A-vitamiinia! Eilen häiritsi useamman tunnin päänsärky, kun kotona ei ollut Panadolia enkä viitsinyt lähteä apteekkiin. Koko yön särki päätä sitten niin kurjasti, ettei nukkumisesta oikein tullut mitään. Mulla on yleensä tasan kerran kuussa päänsärkyä, ja se ajoittuu päivään ennen menkkoja. Ahdistaa, kumpa niitä ei nyt tulisi eikä koko seuraavana vuonna!
Oireita ei ole tänään ollut muuta kuin yhä rintojen arkuus, ja pari finniä!
Pillereiden jälkeenhän voi mennä hetki ennen kuin oma kroppa alkaa taas toimia, joten ei liene mitenkään outoa nuo välivuodot. Itse ehkä tekisin raskaustestin parin viikon päästä ja jos se olisi negatiivinen, niin laskisin kiertopäivät tuosta jälkimmäisestä vuodosta lähtien. En tiedä, ymmärsitkö mitä ajan takaa :) 2 viikon päästä pitäisi kuitenkin näkyä tulos, jos ovulaatio olisi ollut silloin kun ensin kuvittelit sen olevan. Mutta jos se ei ollut silloin, vaan vuoto olikin menkat, niin kierto lähti siitä käyntiin..
Haaveissa3 ja nyt tältä päivältä loppuu ;)
Ajattelitko MB testata ollenkaan? :D
Kurjaa Alexandra ja Riinuska, että saitte negat, mutta kuten sanottu on: raskaana, kunnes toisin todistetaan!! Tsemppiä!! Ei pidä heittää kirvestä kaivoon, vaikka nega varmastikin masentaa!
Marjana: Kyllä nyt sinun oireesi ovat oikein hyvät. Paljon plussatuulia viikonlopun testaukseen!! Sormet ja varpaat on pystyssä plussan puolesta!!
Tervetuloa joukkoon Pikriina! :) Toivottavasti oireesi ovat plussan merkkejä!
Watulle pahoittelut tädin saapumisesta ja tsemppiä uuteen kiertoon!
ON: Aamulla en meinannut päästä ylös sängystä ja muutenkin väsymys jatkuu. Melkein jopa toivon, ettei tämä olisi raskaudesta johtuvaa, vaan joku ohimenevä juttu, sillä en todellakaan haluaisi nukkua koko alkuraskauttani. Mahaa on nippaillut koko päivän ja alaselkää särkee. Melkein kun olisi taas ovi?! Nännit eivät kuitenkaan ole olleet enää arat.
Mietiskelin tänään, että kehittelenkö nyt kuumeilukierroissa kaikki loppukierron oireet vai todellako kärsin nippailuista sun muista joka kierrossa, mutten ole aikaisemmin niihin kiinnittänyt huomiota. Ja jos kärsin, sehän on kamalaa!! Hirveästi naiset joutuvat kestämään kaikenmaailman kremppoja kk-kierron aikana :S Joskus olen miettinyt, että jos miehillä olisi kuukautiset, olisi tädin saapuminen perusteltu syy jäädä sairaslomalle..
Aloitan viikonlopun masentuneena ja itkeneenä.
Iso hali sinne! Täälä tullaan varmaan perässä, sen verran jomottanut menkkamaisesti koko päivän ja ketuttaa NIIN paljon! :(
Nasu: tsemppiä ja piristystä!! tiedän miten kurjalta tuntuu koska itsekkin testasin tänään negan. Eilen kuvittelin niitä viivanpaikkoja ym. mut en usko niihin enää yhtään. Tosin pidän silti pienenpientä toivonkipinää yllä että on vieläkin liian aikaista. Mulla on kuitenkin kierukan jälkeen tää vasta toinen kierto(kierukka otettiin siis pois kesken kiertoa)ja siinä kierukanpoistokierrossa kierto oli 26 päivää, eli voi olla oikeesti enemmänkin. Saas nyt nähä. Mut mäkin niinkuin Mami sanoi olen kiukkuinen ja se on aika selkeä menkkaoire mulla...
Nelli
... Repesin! :D Mut ihan totta, tuntuu että tosiaan nippailee lähes joka viikko enempi tai vähempi! Kyllä me naiset joudutaan kaikkea kestämään, MUR!
Muoks. Jos ei tärppää tässäkään kierrossa, niin näytän tätille pitkää kieltä ja pakotan miehen heiluttelemaan peittoa jokaikinen päivä! *Hih* Sen verran ketuttanut koko päivän että täytyy olla suunnitelmat ettei taas täysin masennu. Nyt kaffit ja mietiskelemään jotain muuta... Helpommin sanottu kuin tehty. :/
Kiitos ihanaiset rohkaisevista sanoista. Mikäli olisin raskaana, niin siihen olisi testipaketin mukaan vain 10 % mahdollisuus... siis että olisin raskaana, muttei näy ko testissä CB kyseessä. Pakko alkaa asennoitumaan kolmanteen yritykseen ja ens viikolla pohtia ovistikkujen shoppaamista.
Anteeksi omanapaisuus... kokoilen itseäni uuteen nousuun.
Nasu,voi itku...yritä kuitenkin suunnata toiveet seuraavaan kiertoon,ei se raskautuminen monella muullakaan niin helppoa ole..vaikka ei sitä melankoliaa täysin ehkä voi estää,niin ei siihen kannata jäädä..
Mami,älä sinäkään masennu jos ne kuukautiset alkaa..uutta yritystä sit vaan!
Solveig,varmasti hyviä ne raskausvitamiinit,mikäs siinä,itse kuitenkin ostan apteekista tavallista Multivitaa,jossa ei myöskään ole A-vitamiinia.Tietty noissa raskausvitamiineissa on tarkkaan mietitty kaikki ainesosat..Plussia kaikille,nyt on moni kierron lopussa..
Juu,kyllä mä sit testaan..viikon päästä!
Alexandra: Minulla on muuten ollut myös tuota aamuyönheräilyä nyt viimeisen viikon ajan. Herään jossain vaiheessa ja tuntuu, ettei unikaan tule heti uudestaan. Minä kyllä herään yöllä muutenkin välillä vessaan, jos illalla urheilun jälkeen olen juonut vettä myöhään, mutta nukahdan heti uudestaan. Nyt on ollut vain sellainen outo olo silloin yöllä, kun ei nukutakaan. Olisipa ihanaa, jos tuo olisikin raskausoire! :)
Riinuska: No voi höh! Pidän vielä silti peukkuja, että se plussaksi muuttuu. On näitä myöhään plussanneita täällä ennenkin ollut. :)
Neli: Minä ainakin olen seksin jälkeen ketarat kohti kattoa 10 minuuttia, että ne kehvelin siittiöt tajuaisi lähteä uimaan oikeaan suuntaan. :D Mies antaa nykyisin jo tyynynkin valmiiksi oviksen aikoihin. :D
Mami, toivotaan, että masun jomotuksesi ovat muuta kuin menkkojen enteilyä. Hurjasti peukkuja sinne!
Pikriina: Oletko raskaustestin tehnyt kuitenkin varmuuden vuoksi?
sopaka: No todellakin tuntuu, että voiko naisen kroppa oireilla näin paljon ihan normaalistikin! Hyviä on nuo sinunkin oireesi! Oletko ajatellut milloin testailla? ;)
Nasu, pahoittelut. :(
ON: On oikeasti kyllä niin "ei raskaana"-olo. Siihen oloon testasin vielä eilen illalla ja negahan sieltä tuli näillä kiertopäivillä (Dpo 9 oli silloin). Jotenkin vaan piti testata ja muka vahvistaa sitä oloa, vaikka toki tuon päivän testailuilla ei vielä hirveää painoarvoa olekaan.
On vaan niin tutut loppukierron tuntemukset päällä. Rinnat alkaa turpoilla ja hieman aristaa, vähän on finnejä naamassa, lämmöt pikkuisen koholla (37.0)... Ihan niin kuin kaikissa aiemmissakin kierroissa.
Ja mehän ei sekstailtu kuin yhden kerran ovulaation aikaan. Se kerta oli juuri sinä iltana, kun munasolu irtosi sitten muutaman tunnin päästä ja saatiin siihen muistaakseni 3 tai 4 päivän pidättäytymisaika siittiöpitoisuuden parantamiseksi. Sen jälkeen vaan emme ehtineet seuraavana päivänä harrastaa lainkaan seksiä töiden takia, joten kierto on kokonaan tuon yhden kerran varassa. Jotenkin se tuntuu vaan epätoivoiselta.
En minä mitenkään maassa ole tämän olotilani takia. On vaan harvinaisen neutraaliolo koko asian suhteen nyt. Varmaan testailen kuitenkin tässä huomisaamuna sitten kuitenkin. Onhan se mahdollisuus kuitenkin olemassa, vaikka aika kaukaa haetulta se tuntuukin juuri nyt.
Marjana kp 26/30-33 Dpo 10 yk 19
Miss understood: onnellista odotusta.
Vitskut: Käytän Mivitotal plussaa 1-2x päivässä (nestemäinen, imeytyy hyvin). Viime raskaudessa menin monivitskulla jossa oli a-vitamiiniakin, mutta reilusti alle varorajojen (en muista mikä oli mutta selvittelin asiaa), enkä syö maksaa. Lisäksi vielä d-vitskua lisää, magnesiumia, omega3 ja satunnaisesti nehnäalkio. Söisin noi muutenkin, enkä pelkästään yrityksen takia.
Gallup vastaus: mies kypsyi ajatukseen kakkosesta vasta 2-3kk sitten, ilman ehkäisyä ollaan oltu kuitenkin tuolta viime marraskuulta ja mentiin tjottailulla. Nyt oli kolmas kierto ku oli ovistestit käytössä. Mies olis tyytyväinen tähän yhteenkin lapseen.
ON: oireita vähemmän kuin esim. viime kierrossa. Olen jo asennoitunut ettei tästä kierrosta tärppää. Kuluis jo tuo aika. Tänään pihatalkoot.
-Vacsu, dpo 7 (tai8)
Gallup: Meillä mies olisi tyytynyt kahteen jo olemassa olevaan lapseen. Ja kun pienempikin on jo 5-vuotias, mies ei ollut kauhean innostunut aloittamaan alusta vauva-arkea. Mutta itsellä on ollut aina ajatus, että haluan kolme lasta, joten aina oli sellainen olo, että jotain puuttuu. Sinnikkäällä vastaanväittämisellä ja suostuttelulla sain noin puolessa vuodessa miehen pään kääntymään :D Ja nyt hänkin on ollut innoissaan vauvan yrittämisestä.
Taustoista sen verran, että esikko oli vahinko (söin pillereitä miten sattui) ja kuopusta yritettiin 8 kk.
Pahoittelut kaikille elokuisiin tippuneille :(
Kuka taas kysyikään, olenko jo testannut, Marjana vai? Ajattelin testata vasta ensi perjantaina, kun menkkojen pitäisi "vanhan aikatalun" mukaan alkaa. Mulla ei oo kotona kuin yksi raskausliuskatesti enkä halua "tuhlata" sitä, jos on vielä liian aikaista testata :) Nännit edelleen arat ja munasarjoja juilii koko ajan, kummaltakin puolelta. Aivan kuin raskausoireita, mutta realistina ajattelen, että varmaankin keho vain sekaisin pillereiden lopettamisesta...
-Pikriina kp 23/28 tahi 10/?
Marjana: Kiertopäiväsi ovat niin pienet, että nega on ihan oletettava tulos. Toivotaan, että se vielä plussaksi muuttuu, kun sinulla kuitenkin noita uusiakin oireita (yöheräily) on :)
Mami: Toivottavasti kipuilut johtuvat pienestä pesänrakentajasta!
Tsemppiä, Nasu, sinulle!! Kyllä se vielä paremmaksi muuttuu!
ON: Tänään iski sellainen varma "en ole raskaana" -fiilis. Nyt ei ole ollut mitään kummoisia oireitakaan. Luulen, että nuo viikon nippailut ja tuntemukset olivat oviksen jälkeisiä tuntemuksia. Väsynyt olen, mutta töissä on hurja stressi ja tää pimeys tekee kanssa oman osansa. Ainoa, mitä oikeasti ihmettelen, on nuo dekolteen kipeät, tulehtuneet finnit. Yleensä mulla oviksen aikoihin ja sen jälkeen on iho kaikista rauhallisimmillaan ja finnejä pukkaa vasta menkkojen lähestyessä, eikä silloinkaan dekoltee-alueelle. Noh, täytyy katsella. Testailla en kyllä nyt aio ennen kuin ensi viikonloppuna.
Syksyistä viikonloppua kaikille!
sopaka 24/30-33, dpo 7 (jos oikein lasken)
Piti vielä ihmetellä, että eilen illalla ja tänään on tullut sellaista ihan kirkasta ja sitkeää limaa?! Tulee mieleen vain ovislimat, mutta nyt olisi vanhojen menkkojen mukaan kp 23/28 ja "outujen" ovisaikaan tulleen veren (menkkojen?) mukaan kp 10/?? Voisko limaa tulla muutenkin kuin ovisaikaan?
Ja mitä toi dpo tarkoittaa?
Nasullekin tsemppihali negasta. Plussaahan sitä kaikille toivoisi!
Marjana: Eihän se onnistuminen tarvitse kuin yhden vikkelän ja hyvälaatuisen siittiön, joka osaa uida oikeaan paikkaan. Ja jos teillä oli se muutaman päivän pidättymisaika ennen tuota oviksen aikaan oikein ajoitettua kertaa, niin eikös tsänssit ole aika hyvät? Siis sen suhteen, että a)ajoitus on ollut nappi ja b)siittiöt on olleet hyvälaatuisia? Älä siis turhaan stressaa sillä, että määrällisesti kertoja ei ole ollut paljoa! Ei se määrä vaan se laatu :) Toivotaan parasta!
Pikriina: Kyllä tuo minusta ovislimalta kuulostaa, vaikka toki se varmasti voi olla jotain muutakin (eihän näistä ikinä tiedä!).
dpo tarkoittaa days past ovulation :) Eli kuinka monta päivää on ovulaatiosta.
ON: Menkat vielä vähän riesana, mutta josko ne iltaan mennessä loppuisi. Itse en syö muita vitamiineja kuin D-vitskua ja sitten sitä foolihappoa. Uskon monipuoliseen ruokavalioon ja siihen, että vitamiinit imeytyy kaikista parhaiten luonnollisesti ravinnon kautta. Mutta toki se vaatii sen, että ruokavalio on oikasti kunnossa ja päivittäin tulee esim. se puoli kiloa kasviksia. Siihen siis kovasti pyrin. Jos raskaudun, niin sitten otan raskausajaksi vitamiinilisän käyttöön.
Nyt ulos aurinkoon :)
Haaveissa3 kp 6/26-28
Pikriina: minusta kuulostaisi että jälkimmäiset oudot menkat olivat sittenkin ihan oikeat menkat ja tuo sitkeä kananmunanvalkuaislima olis merkki, että ovis on pian!! Sinuna testaisin ovismittarilla. Itse olen kokenut Clearbluen helpoimmaksi, vaikka on sillä hintaakin. Peukkuja!
Ja dpo tarkoittaa days past ovulation, eli esim dpo5 on viides päivä ovulaatiopäivän jälkeen.
Sopaka: Täällä kans tänään niin "en ole raskaana" fiilis, snif. Olis nyt jotain oireita mutta kun ei mitään (tänään). Aiemmin ollen ehtinyt kokea kovaa (eritysesti aamu-) väsymystä ja niinkuin olisin kipeä-oloa, pohjatonta ruokahalua (!) ja lämpö on ollut vähän koholla. Tosin tänään kun mittasin eri mittarilla (olen Suomessa käymässä äidin luona) niin näytti 0,1 astetta vähemmän kuin eilen. Huono merkki?? :-/
Mulla on kuulkaas hyvä tutina Marjanan ja Alexandran yöheräilyistä!! Aika aikaisinhan testasitte ne negat, molemmat.. ;-) Must tuntuu, että teille tulee nyt ne plussat! Peukkuja!!! bd bd bd
Riinuskalle myös tsemppiä. Niin kauan on toivoa kunnes menkat alkaa, ja toivotaan, että ei ala!!!
Wattuwarwas: pahoittelut menkoista.
Miss understood: ONNEA!!!
Minä muuten aion ehdottomasti kertoa lähimmille HETI kun/jos plussan saan. En ole muutenkaan erityisen taikauskoinen, mutta myös koska olen ottanut opikseni erään ystävän kokemuksesta. Hän tuli ihmeekseen 43v. luomusti ja yllätyksenä raskaaksi. Hän halusi kertoa raskaudesta aina vasta livenä jokaiselle kaverille, joita ei suinkaan näe niin usein, kun asuu ulkomailla. Mutta, valitettavasti hänelle kävi pahin mahdollinen, eli menetti vauvan raskauden puolivälissä. Hän on sanonut, että jos hänelle olis suotu toinen mahdollisuus, hän olis tehnyt toisin ja kertonut kaikille, koska sillon surun hetkellä olis ollut enemmän tukijoukkoja- nyt koki olevansa yksin surun kanssa, kun ei kehdannut kertoa tutuille, että olin kyllä raskaana, en vaan ollut ehtinyt teille kertoa ja menetin vauvan... Siksi minä aion kertoa heti, jos vaan kerrottavaa on!! Vauvakuumeilusta ja yrittämisestäkin tietää äitini lisäksi suuri osa ystäviäni, ja olen saanut hirveästi kannustusta heiltä :-) Olen paljon vanhempi kuin valtaosa tässä ketjussa. Ehkä tekisin toisin jos olisin nuorempi ja aikaa olis enemmän?
Morning Butterfly taitaa tehdä ketjun ennätyksen maltillisuudellaan!! Uskomatonta! :-)
Solveig: Kyllä tää vertaisapu auttaa hirveesti. Mä käyn täällä lähes päivittäin lukemassa kuulumisianne, en vaan yleensä ehdi istua alas ja kirjoittaa kaikille jotain erikseen.
Ele: Hyvältä kuulostaa ässäilyajoitukset :-)
Meaminnis: Täällä myös yksi raskaus- ja eritysesti ovulaatiolaskurifriikki.. Netistä löytyy kaikenkielisiä ovislaskureita ja niissä on valtavasti heittoa. Tällänen perusoptimisti löytää siis melkeen joka kiertoon toivoa ;-)
Melin: pahoittelut tippumisesta :-(
Mami: Malttia malttia, vielä ehdit plussata tästä kierrosta :-)
Enisa: kiva kuulla kuulumisia! :-) Onnea odotukseen!
Pidän mahdottoman kovasti peukkuja ja varpaita ja toivon ihan jokaiselle paljon onnea yritykseen!!
Gabriela VASTAA kp19/27-31
PS. Ai niin sitä vielä kysyisin, että mikähän mun dpo0 teidän mielestä on, kun sekä maanantaina että tiistaina tuli hymynaama ovistestiin, keskiviikkona ei. Oliko ovis siis tiistaina? Tuntemuksia oli kyllä, kipeitä vihlaisuja aamulla ja päivällä. Mutta, iltapäivällä iski hirmuinen miehen himo ja kesti iltaan saakka. Voidaanko teidän mielestä olettaa että munasolu oli vielä irtoamatta vai voiko "panettaa" niin paljon jos se on jo irronnut? Ke aamulla vihloi vielä vähä, mutta vähemmän. Eikä ollut enää miehenhimoa ;-)
Muoks: löysinkin vastauksen tähän itse. Olen käyttänyt Medhelp.com trackeria kaikkien oireitten ym. kirjaamiseen, ja se ilmoitti mulla olevan tänään 30/10/11 dpo5 kun kp on 20.
... Ihanat! Ilman teitä kyllä tuntuis vieläkin masentavammalta. Masua jomotti aamulla vähäsen, nyt ei mitään. Vessassa aina jännittyneenä katson onko menkat alkanut. Jos menkat alkaa, niin alkais jo!
Marjana, sulla on kyllä niin hyvät oireet, että kyllä se plussa vois jo tulla!!! :)
Haleja jokaiselle!
Marjana, ei oo tutkittu mua pitkän kierron vuoksi, mutta on se vähän lyhentynyt jo, 36 päivää viime kierto. Et ehkä se tästä. Ja kesällä vasta jätin Nuvan pois.
Näyttäis vaan, että seuraava ovis voi ajoittua just miehen työmatkan kohille, ei pirkules. Toivon sen tulevan kuitenkin jo ensviikolla.
Kivan paljon vastauksia tullut mun galluppiin! )) Juu,olen myös sitä mieltä että "raskausvitamiinit" on ylihinnoiteltuja! Varmasti helppo rahastaa vauvakuumeisia naisia..Foolihappoa pitäis kyllä kaikkien vauvaa yrittävien napsia.
Jahas,mä olen tällä hetkellä ainoa jolla on kuukautiset myöhässä..jännää on!