Tammikuussa Teneriffalle,
kokemuksia keleistä tammikuussa siellä lomailleilta? Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii vastata.
Kommentit (7)
ja ihan hyvät ilmat osuneet, päivisin 25 astetta mutta illalla niin viileää että tarvitsi kyllä pitkähihaista.
Ja jos Teiden-retkelle olette menossa tai muuten vuoristoon niin siellä on kylmä, kannataa varata kunnolla lämmintä vaatetta mukaan.
on mitään ns. rantalomakelejä.. Jos uida tahdotte, niin tarkistakaa että hotellissa on lämmitetty uima-allas.
Tammikuu melkein huonoin mahdollinen ajankohta mennä sinne jos lämpöä hakee.
Aurinkoisessa ja tuulettomassa paikassa ihan kunnollakin lämmintä (uikkarikelit), mutta jos ja varsinkin kun tuulee, niin se tuuli on kyllä aika vilpoista...
Illoiksi kannattaa tosiaan varata ihan kunnolla sitä lämmintä vaatetta.
Itse olen ollut kaksi kertaa Kanarialla tammikuussa enkä enää lähde sinne ennen huhtikuuta. Jos teillä ei ole tarkoitus ns. rantalomaa viettää, niin sitten siellä on ihan mukavan lämmintä. Itse tykkään uida ja ottaa aurinkoa joten en enää Kanarialle talvella lähde.
30 astetta ja rannoilla makoiltu, sortseilla kuljettu. Illat myös olleet suht lämpöisiä, pitkähihaista ei tarvinnut lähes lainkaan.
Pohjoispuolella viileää, etelässä päivisin yleensä lämpimät aurinkokelit, mutta iltaisin tosiaan voi olla tarvetta villatakille. Kymmenikä kertoja olemme Tenskulla käyneet.
Oltiin Playa de las Americasissa. Auringossa +25, varjossa +20. Iltaisin viileämpää, piti joku pitkähihainen olla päällä. Mutta ihan rantalomalta tuntui, rannassa uitiin ja vesipuistossa (Aquapark vai aqualand, jotain sinnepäin), jossa vesi oli merivettä. Lämmintä ja rentouttavaa oli verrattuna tammikuiseen Suomeen. Yksi Afrikan hiekkamyrsky Sirocco osui viikon ajalle, mutta satuttiin olemaan just se päivä pohjois-Teneriffalla Puerto de la Cruzissa eläintarhassa (Loro Park).
Tammikuu melkein huonoin mahdollinen ajankohta mennä sinne jos lämpöä hakee.