Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapa ja flunssa

06.11.2005 |

Heips,

Tiedättekö, että voidaanko laparoskopia tehdä, vaikka olo on hieman flunssainen? Flunssa on tosin pois menossa, mutta silti... Ilmeisesti itse toimenpidettä ei flunssa haittaa, mutta miten on nukutus?

Toki soitan vielä tänään osastolle, mutta jos teillä jollakin olisi kertoa omia kokemuksia.... Toimenpideaika on huomenna aamulla.

-Piituliina74

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko asiassa erilaisia näkemyksiä anestesialääkäristä riippuen. Minulle on tehty laparoskopia kaksi kertaa Oulussa ja siellä annettiin ymmärtää, että yhtään kipeä ei saisi olla. Nyt olen menossa laparotomiaan Helsingin nkl:lle ja asiaa kysyessäni anestesialääkäri sanoi, että flunssasta ei ole mitään haittaa ja että jopa pientä lämpöäkin saa olla. Nukutukseen sillä ei kuulemma ole vaikutusta. Hän sanoi, että jos on siinä kunnossa, että voisi mennä töihin, niin voi aivan hyvin tulla leikattavaksikin. Jos taas on kovin huono olo, niin silti leikkaus voitaisiin tehdä, mutta hän kehoitti pohtimaan asiaa oman tervehtymisen kannalta: eli jos on kovin huono olo sairauden takia jo valmiiksi ja sitten leikkauksen jälkeen tulee vielä lisää kipuja ja särkyjä, niin onko siinä liikaa kestettäksi itselle.

Eli jos flunssa on sinulla jo menossa pois, niin tuskin on estettä operaatiolle. Onnea lapaan!

Vierailija
2/3 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehtiin laparoskopia syyskuun lopussa, olin just ollut flunssassa. Nuhaa oli sen verran jäljel että muutamia kertoja piti päivässä niistää. Tiedustelin asiaa aikaisemmin osastolta ja meinasivat että tämmöinen ei haittaa, mut nukutuslääkäri tekee päätöksen.

Sit ennen leikkausta ed. päivänä, oli gynekologi, sairaanhoitajan haastattelu ja anestesialääkärin jututustuokio. Tietenkin viimesenä toi anestesia eli sain vasta kolmen aikaan iltapäivällä tietää pääsenkö leikkaukseen vai en... osastolla piti olla jo puoli ysiltä. Koko päivän oli sellainen olo, ett tauti vie vie jos nyt ei pääse leikkaukseen, kun oli siihen jo kerta valmistautunu.

No nukutus lääkäri sit vaan meinas ettei nuhat kuulema haittaa mitään. Joten turhaa oli koko jännitys ja hyvin meni leikkaus. Tämä siis tapahtui oyssis.

tsemiä leikkaukseen!

t. Mimais

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

ja kiitos kommenteista. Nyt kävi kuitenkin niin, että lapa siirrettiin joulukuun puoleenvälin jälkeen.... ei sitte ollukkaan pelkkä flunssa, vaan poskiontelotulehdus. Eli se siitä sitte. Pientä lämpöä pitää yhä yllä.

Ja nyt joutuu jännittämään uudestaan koko operaatiota, kun mua ei oo koskaan edes nukutettu. Mutta eiköhän se siitä mee, ja jouluks kotiin =)

Terkkusin Piituliina74