Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko rahaa, jos joku pyytää, esim. bussilippuun?

Vierailija
10.03.2011 |

Eilen illalla yhdeksän maissa Hesassa, Kampissa yksi nuori tyttö pyysi multa kahta euroa bussilippuun. Sanoin vaan, että oikeastiko lippuun, ettet osta tupakkaa tms. ja annoin hänelle 2 euroa.

Tyttö oli niin nuori, että pääsi varmaankin lasten lipulla. Kyllä hän jäi sinne katsomaan Espoon sisäisten busssien aikatauluja.

Toissapäivänä rautatieasemalla yksi kundi pyysi multa "edes muutaman kolikon". Kysyin, että mihin sä tarvitset sen, kundi vastasi, että kaljaan. Pitää kuulemma ottaa muutama bisse, että uskaltaa mennä kotiin avovaimon haukuttavaksi.

Mulla oli lompakon kolikkopussi aika täynnä pikkurahaa, tyhjensin sen tämän kundin käteen. Oli siinä aika lailla rahaa, kaveri sai useammankin oluen.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai annan pari euroa. Ihan sama mihin rahan käyttää. Samoin annan rahaa esim. katusoittajille matkoilla. Vaikka olen työtön niin ei tunnu missään vuositasolla kymppi tai pari. Se menee jo yhden illan saunakaljoihin.

Vierailija
62/62 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus antanut pari euroa noin 10-vuotiaalle pojalle, joka pyysi rahaa bussilippuun. Rahan saatuaan poika lähti kävelemään kohti kauppaa.

Seuraavana päivänä näin työpaikan ikkunasta saman pojan pysyäyttelemässä ohikulkijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän