Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko rahaa, jos joku pyytää, esim. bussilippuun?

Vierailija
10.03.2011 |

Eilen illalla yhdeksän maissa Hesassa, Kampissa yksi nuori tyttö pyysi multa kahta euroa bussilippuun. Sanoin vaan, että oikeastiko lippuun, ettet osta tupakkaa tms. ja annoin hänelle 2 euroa.

Tyttö oli niin nuori, että pääsi varmaankin lasten lipulla. Kyllä hän jäi sinne katsomaan Espoon sisäisten busssien aikatauluja.

Toissapäivänä rautatieasemalla yksi kundi pyysi multa "edes muutaman kolikon". Kysyin, että mihin sä tarvitset sen, kundi vastasi, että kaljaan. Pitää kuulemma ottaa muutama bisse, että uskaltaa mennä kotiin avovaimon haukuttavaksi.

Mulla oli lompakon kolikkopussi aika täynnä pikkurahaa, tyhjensin sen tämän kundin käteen. Oli siinä aika lailla rahaa, kaveri sai useammankin oluen.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori nainen tuli pyytämään rahaa ruokaan. Annoin muutaman euron. Kävi ostamassa tupakkaa. Oli viimeinen kerta, kun kukaan pummaa minulta.

Vierailija
22/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tai nuorelle antaisin kolikon, jos on oikeasti sen oloinen tilanne, että rahaa tarvitaan. Muille en. Tietysti jos joltain mummolta ruokakaupan kassalla puuttuisi euro, voisin sen omistani antaa. Eli selvästi pitää olla tarve, että annan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin sekä bussikortti on jokaisella tarvitsevalla lapsella. Joo joo joo joo joo joo joo joo bussilippuun rahan pummaaminen on kusetusta, törkeää valehtelua ja hyväksikäyttöä kuten pummaaminen muutenkin. Kysy mikä bussi ja sanot että lähdet mukaan maksamaan sen lipun mutta rahaa et saa.

Vierailija
24/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin ensin vanhemmille, sanoisi että anna vanhempiesi numero johon soittaa ja ilmoittaisin että lapsenne pummaa täällä rahaa.

Vierailija
25/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä kukaan ei oikeasti tarvitse rahaa bussilippuun, vaan kusettaa rahaa hyväuskoisilta ja alapukuttaa tätäkin, koska tässä paljastetaan hänen tapansa hyväksikäyttää viattomia ihmisiä. 

Vierailija
26/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naamasta. Jyväskylän matkakeskuksen lähelläkin on sama tyyppi kiertänyt jo vuosia (tosin ihan viime aikoina en ole nähnyt) ilman että olisi päässyt pois. Joko lipun kerääminen oikeasti on tuskan takana, tai sitten rahat menevät muuhun elämiseen 😁 Jollekin lapselle kyllä saattaisin antaakin pari euroa lippuun

Vierailija
27/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai annan, ensin pidätän siitä verot ja sotumaksut, koska näin minullekin tehdään. Eli 1 € tämmöistä tuloa tarkoittaa 0,54 € käteen.

Vierailija
28/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna kenellekkään pyytäjälle rahaa.

Rupesi naurattamaan eräs laitapuolen kulkija joka tarvi tupakkarahaa. Aloitti että on juuri päässyt sairaalasta jne.

Sanoin että kyllä muuten antaisin mutta valitettavasti on tällä hetkellä niin tiukkaa taloudellisesti:)

Vierailija
29/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta päätellen sinäkin voisit hypätö katolta ales.

Vierailija
30/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen en anna. Jos pystyisi suhteellisen varmasti päättelemään tarpeen olevan aivan oikea, antaisin. Mutta tällaisia ei kyllä ole sattunut kertaakaan.

Vierailija
31/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna rahaa kuin satunnaisesti sitä alkoholiin pyytäville.

Vierailija
32/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman kerran luvannut ostaa bussilipun, mutta silloin on aina tarve kadonnut jonnekin. Eli eipä tule annettua.

Vierailija
33/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nykyään tule kannettua käteistä eikä varsinkaan kolikoita yhtään mukana. Joskus olen antanut hilut lompakosta laitapuolen kulkijalle tai muuten vaan krapularyyppyä tarvinneelle.

Vierailija
34/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna, koska ei ole minun velvollisuus rahoittaa yhtään kenenkään randomin bussilippuja, tai muutakaan.

En halua olla kävelevä sosiaalitoimisto.

Vierailija
35/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa pummeja kohtaan on kaivaa lompakosta esille viidensadan seteli ja sanoa, että toki voin antaa, mikäli sinulla on antaa tästä takaisin.

Näin olen tehnytkin ja pummien ilmeet on aina näkemisen arvoisia:D

Vierailija
36/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksen metroasemalla olen nähnyt monta kertaa saman nuoren miehen joka pummaa rahaa lippuun. On n 20v ja vaikuttaa mt-ongelmaiselta. Ei ole humalassa.

Vierailija
37/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin antaa, jos minulla olisi käteistä. En edes muista, milloin viimeksi minulla on ollut käteistä rahaa, käytän kortteja, mobiilimaksua jne. Tämän selitin viimeksi rahaa pummanneelle. Sanoin myös, että ne pari euroa saa pian kasaan jo noukkimalla ympäriltä (Hkin keskustassa viikonloppuna) pulloja.

Vierailija
38/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

anna. Joskus olen antanut ja jälkikäteen tajunnut että nyt hölmöä jymäytettiin.

Nyt olen oppirahani maksanut ja senttiäkään ei tipu.

Jos jollain on tarve päästä kotiin, voi hypätä taksiin ja pyytää maksajan rahojen kanssa perille odottamaan.

Olit sitten itsesi kanssa eri mieltä.... tiedätkös, kommenttisi ja aloituksesi tunnistaa saman kirjoittajan tekemiksi tolkuttomista kappaleväleistä...

Vierailija
39/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kyllä 2 euroa anna kenellekään pummille. Iso raha!

Lapselle voin bussi/junalipun käydä maksamassa.

Vierailija
40/62 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna hurautin skootterilla bensa-asemalle tankkaamaan. Tankkauspisteen toisella puolella oli nuori tyttö moposkootterinsa kanssa. Tyttö tuli kysymään, että toimiko pankkikorttini normaalisti (ei ollut mahdollisuutta tankata setelillä), sanoin sen toimivan hyvin. Tyttö sitten totesi, että hänellä ei varmaankaan ole katetta tilillä, kotiin noin 10km ja mopon tankki ihan tyhjä.

Ujostellen tyttö kysyi, voisinko tankata hänelle kahdella eurolla ja hän antaisi sen rahana, kun vain sen verran on rahaa.

Laitoin tytölle tankin täyteen, maksoi noin 6 euroa, sanoin että käy vaikka kahvilla sillä kahdella eurolla ja toivotin turvallista matkaa.

Tyttö kiitteli niin kovin ja useamman kerran kysyi, etteikö tosiaan jää velkaa siitä minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme