Kuinka kauan odottaa, että mies tekee päätöksiä?
Mä olen nyt pähkillyt tätä yksikseni niin kauan, että avaudun jo täälläkin kun en muuta keksi.
Tilanne:
-etäsuhde kestänyt aika tarkkaan vuoden, aika tiivis yhteydenpito, lähes joka viikonloppu nähdään. Välillä viikollakin.
-rakastamme toisiamme
- minulla on lapsi
Mutta: miehellä ei ole aavistustakaan mitä hän haluaa tehdä. Yhteenmuutosta on teorian tasolla puhuttu, mutta mies sanoo, ettei kykene tekemään päätöksiä. Itse taas olisin jo siinä tilanteessa, että haluaisin ottaa askelen eteenpäin.
Mies kyllä voisi kuulemma jatkaa etäsuhdettakin, on ihan tyytyväinen näin. Kertoo kovasti ikävänsä minua ja olevansa onnellinen aina meillä ollessaan. Kuitenkin jokin estää häntä tekemästä lopullisia päätöksiä. Nyt alkaa jo tuntua, ettei ole reilua minua kohtaan elää tällaisessa epävarmuudessa.
Tiedän, ettei tällaisia asioita voi pakottaa, enkä halua asettaa mitään aikarajoja, mutta silti tuntuu, että aikuiset ihmiset tietäisivät jo vuoden jälkeen mitä haluavat. Miehellä ikää kuitenkin jo 40v.
Lisäksi tilannetta hankaloittaa se, että minun on muutettava pienempään asuntoon, jos olen jatkossakin lapsen kanssa kahdestaan. Jos taas muuttaisimme yhteen, voisimme jäädä minun asuntooni.
Kommentit (22)
No sitä olen itsekin miettinyt, ettei hän ehkä halua ottaa isän roolia. Leikkii kyllä mielellään lapsen kanssa ja tykkäävät kovasti toisistaan, mutta vastuuta ei pahemmin osaa ottaa. Ei kyllä oikein edes ymmärrä mitä se tarkoittaa, joten en tiedä haluaisiko hän sitä mahdollisesti opetella.
Juu ei, en mä mitään elättäjää itselleni hae, ihan vaan kumppania. Mutta onhan se hölmöä, jos nyt muuttaisin tytön kanssa kaksioon, ja sitten vuoden päästä mies haluaakin muuttaa yhteen, ja taas pitää palata kolmioon. :/ Mielestäni on kuitenkin ihan normaalia, että seurustelevat aikuiset jossain vaiheessa myös asuvat yhdessä.
Et mitenkään voi tehdä päätöksiä sinun ja tyttäresi asumiskuvioista sen perusteella kuinka hölmöä olisi muuttaa lapsen kanssa kaksioon ja vuoden kuluttua takaisin kolmioon jos mies haluaakin muuttaa yhteen. Sinun täytyy nyt tehdä päätös sen mukaan mikä on sinulle ja tytölle paras ratkaisu ja miettiä sen jälkeen tulevia asioita sitten joskus.
Kerrot myös ettei mies osaa ottaa vastuuta tytöstä. Minkä ikäinen tyttö on? Näen oikeastaan parempana ettei mies suostu muuttamaan yhteen kanssasi, koska tuntuu ettei halua ottaa vastuuta lapsesta. Mietin haluatko miehestä lapselle isähahmoa? Et sitä ehkä tietoisesti halua mutta sisimmässäsi varmasti ajattelet kuinka kiva pikku perhe teillä voisi olla. Puhut myös että haluat kumppania eli ihmistä joka jakaa kanssasi arjen eli kotityöt, lastenhoidon jne. Ja mies ei sitä välttämättä halua. Mikä on ihan ok.
Olette olleet yhdessä vuoden. Kaikki eivät tuossa ajassa ole varmoja tunteistaan. Esim. minä. Ennen nykyistä suhdetta (takana 13 vuotta ja naimisissa) mulla on ollut 2 suhdetta, molemmat kesti 2 vuotta. Noin 1,5 vuoden kohdalla aloin todella miettimään ettei tämä ole sellaista mitä parisuhteelta haluan. Muutama kuukausi pohtimista kunnes sitten 2 vuoden kohdalla totesin että eiköhän tämä ole tässä. Miehesi voi olla samanlainen, haluaa varmistua (lapsenkin takia) että tunteet on vahvat ennen avoliittoon muuttoa.
Et todellakaan voi laskea että olisi myöskään miehen kanssa... Muutat asuntoon jonka pystyt pitämään yksin ja sitten asuntoasiaa pohtimatta päätät kuinka paljon annat miehen kotiutua luoksenne. Jos mies joskus muuttaa luoksenne ja JOS hän maksaa osuutensa edes kaksiosta, voi sitten miettiä uudelleen muuttoa kahden ihmisen rahoja vaativaan asuntoon.
Mutta et voi tosissasi laskea lapsesi kotia tuon miehen tekojen ja tulojen varaan... Ei taida olla arjen sankareita..